Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 13.11.2019 22:42
"Den reparerer vi!" svarede Liv lidt for hårdt og lidt for skingert, som om hun i virkeligheden mente noget helt andet. Hun smilede dog til Dag og kyssede hendes kind, inden hun gik over til kommoden og begyndte at pakke tvillingernes tøj. Hun ignorerede Valkars tilbud om hjælp - det ville nok være en dårlig idé overhovedet at tale til ham lige nu, for hun var ikke sikker på, hvad der ville ryge ud ad hendes mund - men da Dag nævnte morgenmad, vendte hun sig og smilede til sin datter.

"Det lyder som en god idé," sagde hun og rettede så derefter blikket mod Valkar. Hun blev ved med at smile, men smilet nåede ikke hendes øjne. "Det synes jeg, du skal sørge for... farmand."

Hun ville gerne have lidt tid alene med sin datter, og det føltes, som om det her var den eneste chance, hun fik. På turen hjem ville de være fire folk samlet, og Liv ville ikke få mulighed for at tale med Dag alene, før de nåede helt hjem.

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 17.11.2019 19:28
Det ene øjenbryn løftedes sig kort hos Valkar da Liv kom med sit noget skingre udbrud, hun havde noget af et stykke arbejde foran sig, hvis hun ønskede at reparere sit ødelagte bånd til sine børn. På sin vis kunne han være ligeglad for det var i bund og grund en sag mellem dem, men han håbede for tvillingernes skyld at de fandt ud af en eller anden løsning.

Åh Dag, så evigt diplomatisk når situationen kaldte på det, hvilket kunne være ganske ofte med en bror som Nat. "Jeg skal nok sikre at der kommer noget" svarede han først i retning af Liv, men mest af alt til Dag. Måske lidt ud af trods overvejdet han blot at sætte en tjener til at skaffe morgenmaden, men Dag kunne klare sig selv, og det var måske kun godt hvis han tjekkede op på Nat. "Jeg er tilbage straks, er der noget andet du har mangler Dag?" Det var ikke gået forbi ham at der var småting af hendes gemt rundt omkring på slottet.

Vi ønsker os alle sammen noget, så fortæl mig hvad dit hjerte begærer...
Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dag skar en lille grimasse ved Livs skingre svar, men trak sig ikke væk, som Liv efterfølgende plantede et kys på Dags kind. Det betød dog ikke Dag var tilfreds med situationen, som hun demonstrerede ved irriteret at tørre kinden af med bagsiden af sin hånd.. men først efter Liv havde vendt ryggen til.

Grimassen var stadig stram da Dag rettede blikket mod sin far. "Ja, jeg har et par ting liggende rundt omkring, hvis du gider samle dem for mig.." Dag skævede kort mod sin mor. Dag havde aldrig direkte fortalt sin far om sine skjulte skatte, men hun havde heller ikke overrasket over hvis han kendte til dem. Hun havde dog ingen intention om at lade hendes moder vide det. Liv ville bare fortælle Nat om dem, med vilje eller ved et uheld, og så var løbet kørt! "Eventuelt bed Herbert om at samle dem ellers. Han ved hvor jeg har efterladt dem" tilføjede hun, og forsøgte at få det til at lyde som en skødesløs forglemmelse, frem for den hemmelige alliance hun havde med vagtmesteren, for at holde sine personlige ejendele hemmelige.

Valkar forlod dem, og Dag skævede til sin mor kort, inden Dag begyndte at rette på sit hår. "Vi var ret overraskede over du lige pludselig dukkede op..." kommenterede hun tørt ud i rummet, men bestemt rettet mod sin mor.
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 18.11.2019 18:50
Liv hørte ikke rigtigt efter, hvad Dag og Valkar talte om, men så snart Valkar havde forladt værelset, løftede hendes humør sig betydeligt. Hun vendte sig om mod Dag, og denne gang nåede hendes smil helt op til hendes grønne øjne. Hun sukkede og gik hen og satte sig ved siden af Dag på sengen.

Hun opfangede slet ikke tørheden i Dags kommentar og lo blot og rystede lidt på hovedet.

"Det gik vist også lidt stærkt," sagde hun i sin sædvanlige kvidrende og muntre stemme, mens hun lod sine fingre glide forsigtigt over Dags krøller for ikke at flytte for meget på dem. Dag ville tilsyneladende gerne have dem på en bestemt måde. "Da jeg kom tilbage... ja, så savnede jeg jer så meget, at jeg tog afsted næsten med det samme. Jeg kunne slet ikke vente med at se jer igen."

Hun smilede stort ned til Dag, hendes blik fuld af kærlighed. 

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dag trak et smil på læberne, der modsat sin mors, ikke nåde hendes øjne. "Det er også længe siden du overlod os her hos far" svarede hun blot en anelse sammenbidt. At Liv var sit normale, sprudlende, glade og kærlige selv overraskede som sådan ikke Dag. Det var sådan hun altid havde kendt sin mor, selvom hun så glæden i et lidt andet lys nu, end hun havde gjort dengang.

Dag kastede en smule skødesløst den lok hår hun havde holdt, tilbage over skulderen. Liv skulle hvertfald ikke få det indtryk at Dag gik op i noget så tåbeligt som sit udseende.

"Så.. hvornår rejser vi? Og skal vi alle samme sidde i kareten igen?" spurgte hun, og der var en snært af nervøsitet ved den sidste del af spørgsmålet. Kareten virkede uendelig lille i Dags sind, og tanken om at de alle fire skulle sidde klemt sammen, i en lille bitte vogn, med Nat, der på ingen måde have lyst til at være der, eller tage tilbage til Dianthos overhoved.
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 18.11.2019 21:42
Livs smil falmede en del. Denne gang opfattede hun kulden fra Dag, og den satte sig som en knude i hendes bryst. Hun så ned mod gulvet og slikkede sine læber, inden hun stille svarede, "Det... det skal vi vel. Jeg går ikke ud fra, I har lyst til at flyve på ryggen af mig, selvom det går hurtigere?"

Hun rejste sig fra sengen og gik tilbage til kommoden for at pakke de sidste ting, mens hun forsøgte at finde ud af, hvad der kunne være gået galt, siden begge hendes børn nu lod til at hade hende. Men det var umuligt for hende at se. Hun havde jo taget dem væk fra Dianthos, fordi der var en dusør på hendes hoved. Hun havde jo reddet dem fra soldater og vold og fra at se deres mor enten blive smidt i fængsel eller dræbe samtlige byvagter, der kom efter hende. Derfor var den eneste grund til kulden fra tvillingerne, som gav mening i Livs hoved, Valkar. Han måtte have fortalt dem forfærdelige løgne om hende, der fik dem til at tro alt muligt om hende. En del af hende havde lyst til at opsøge ham alene for beordre ham til at trække sine ækle løgne tilbage, men hun vidste godt, at det nok ikke var en god idé. Hun havde trods alt ikke lyst til at komme til at rive sjælen fra ham.

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

En langtrukken, ugidelig lyd, lød fra Dag, der lod sig falde tilbage på sengen som Liv rejste sig igen. Hun magtede ikke at skulle sidde så længe med Nat i en lille lukket kasse! Livs forslag om at flyve dog..
"Tror du virkelig du kunne bære os begge to og Sakse mens du flyver hele vejen til Dianthos?" svarede hun med et suk, som håbet om den løsning rendte ud med ordrene. "Vi er ikke ligefrem små børn længere" tilføjede hun opgivende, som om det var et faktum Dag godt viste ville falde for døve øre.

Mens Liv pakkede lå Dag blot og spekulerede på, hvordan tingene ville blive når de kom tilbage. Ville det være tilbage til den samme gamle sang? Hende der sad og ventede til nogen kom i tanke om hendes eksistens, eller når Nat ikke lige havde tralvt med alt muligt andet.
Med en anstengelse forsøgte Dag at sætte sig op igen, men uden held. Hun sukkede tungt. "Mor?" kaldte hun, noget mildere end før "Gider du hjælpe mig op at sidde igen?" spurgte hun så lidt stille. Det var den evige erkendelse hun altid kom frem til. Ligemeget hvor uretfærdigt og træls det føles, så var hun evigt afhængigt af dem, af sin familie og de folk omkring sig.
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 18.11.2019 22:29
"Sakse er gammel nok til at rejse alene," svarede Liv stille, mens hun foldede de sidste stykker tøj. "Og jeg kan sagtens bære jer, selvom I ikke er små børn. Så store er I altså heller ikke."

Mens hun talte, stod hun stadig med ryggen til Dag - hun kunne ikke klare tanken om at skulle blive konfronteret endnu engang med mere kulde - men da Dag kaldte på hende, vendte hun sig straks og kom tilbage til sengen.

"Kom, solstråle," sagde hun kærligt, ude af stand til at blive ved med at være ked af det, når Dag kaldte på hende på den måde. Hun lagde en hånd under Dags nakke og hjælpe hende forsigtigt med at sidde op igen. "Sådan."

Hun smilede og strøg blidt over Dags nakke, inden hun slap hende igen. "Når vi kommer hjem, skal jeg finde dig en læremester, som kan undervise dig, så du bedre kan selv."

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dag skubbede sig op på albuerne, og med Livs hjælp kom hun helt op igen. "Tak mor" sagde hun, og et lille smil strejfede hendes læber, og Dag hvilede let hånden mod sin mors arm. "Normalt er det med at komme op ikke det værste, men hvis jeg ikke lige får sat mig langt nok ind, bliver det mere besværligt" indrømmede hun lidt mere åbent.

Det havde været nemmere da Liv var et minde, fjernt i Dianthos. Nu var hun her, og elskede Dag, og behandlede hende som et barn, og holdt så meget af hende.

"Jeg er også blevet bedre med min evne.. Den der kom lige før vi rejste" uddybede hun "Jeg kan faktisk gå lidt rundt selv, selvom det er hårdt" fortsatte hun lidt forsigtigt, i tvivl om det var en god idé at fortælle, men samtiddig higede hun lidt efter at bevise hun godt kunne selv - den smule hun kunne selv!
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 18.11.2019 22:58
"Er det rigtigt?" spurgte Liv begejstret og en smule chokeret over Dags indrømmelse. Hun huskede svagt noget med, at Dag havde opdaget en ny evne, lige omkring den tid, hvor tvillingerne var blevet afleveret hos Valkar, men som de fleste andre af Livs minder som Sejr, kunne hun kun huske det meget svagt.

"Må jeg se?" spurgte hun og strøg over Dags ene knæ. Selvom hun ikke var vild med ideen om, at Dag kunne gå selv - udelukkende fordi hun frygtede, at Dag så også ville forlade hende - så kunne hun ikke lade være med at være glad og stolt over sin datters fremskridt.

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dags smil blev en smule bredere og selvsikkert over Livs begejstring. Det var længe siden at en stor næse var alt Dag kunne præstere med sin evne! "Ja det er. Jeg kan både ændre mine ben, så jeg kan gå, ændre hår, og højde!" bekræftede hun, og gestikulerede en smule med hænderne som hun talte, ivrig efter at lade sin mor vide, at hun kunne noget, især noget Nat ikke kunne.

Dag svarede ikke direkte på Livs forespørgsel, men tog i stedet en dyb indånden og lukkede øjnene. Dag mærkede med det samme sin krop brokke sig over den manglende morgenmad, som hun trak på sin magi, men hun ignorerede det, og fokuserede.
De lange, krøllede lokker blev korte og lige, til de mere lignede Livs, dog stadig i den mørkebrune farve fra Valkar. Hendes ben blev, mærkeligt nok, også kortere, og hendes lange strømper samlede sig om anklerne på hende.
Dag åbnede øjnene igen, hendes blik stadig fokuseret, og hun rejste sig langsomt op, med en hånd på sin mors skulder for støtte. "Ret vildt, ikke?" sagde Dag med et anstrengt smil, som hun slap Livs skulder, og drejede langsomt rundt på stedet, forsigtigt placerende hver fod, for ikke at vælte.

Fremvisningen varede dog ikke længe, før Dag satte sig på Nats seng, overfor Liv, og vendte tilbage til sit normale hår, og længere, ubrugelige ben. Et par enkelte svedperler havde dannet sig på Dags pande, men hendes udtryk var triumferende. 
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 21.11.2019 09:57
Liv så på med en klump i halsen. Hendes lille baby var virkelig vokset, og hun ville snart være en fuldvoksen kvinde. 

"Hvor er du dygtigt, solstråle!" sagde Liv med et stort smil og klappede af Dag. Hendes øjne var lidt blanke, men hun rejste sig og gik over til Dag for at kysse hende på panden.

"Har du lært det helt selv?" spurgte hun og knælede ned for at hive Dags strømper på plads igen, efter de var faldet ned om hendes ankler. 

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dag rullede en smule med øjnene af sin blank-øjede mor. Ej, det var da ikke noget at fælde tårer over! Men alligevel forblev smilet på Dags læber som Liv roste hende og klappede og kyssede hende på panden. En del af Dag fnyste over den overdrevne ros, over noget der var så simplet for alle andre, men den del var lille som en myrer lige nu, ved siden af den nydelse hun fandt ved sin moders ros.

Dag trak en smule på skuldrene "For det meste, ja. Sejr var ikke til synderlig meget gavn da det først startede, men far pressede på for at jeg skulle gå mere selv.. Og Nat blev bare sur da han opdagede jeg var højere end ham".

Dag kastede en lok krøller tilbage over skulderen "Men ingen af dem har en evne der bare mindre om, så det har været begrænset hvad hjælp de har været!" tskede hun stolt.
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 01.12.2019 19:06
Det var på tippen af Livs tunge at sige, at Nat vist nok lignenede sig far lidt for meget nogle gange, men hun bed det i sig og smilede i stedet bare og slog en mild latter op over Dags kritik af sin bror og Sejr. 

"Sejr er... desværre ikke meget bevendt som forældre," sagde hun og sukkede så. "Jeg er ked af, at I skulle møde ham. Det ville jeg helst have været foruden."

Hun sukkede igen og kiggede sig omkring. "Har du mere, du skal have med?" spurgte hun og nikkede mod den pakkede kuffert. "Hvis der er noget, du mangler, så kan vi altid købe det til dig, når vi kommer hjem. Er du... begyndt at bløde endnu?"

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dag løftede et øjenbryn som Liv undskyldte for mødet med Sejr. Dag kunne tænkte på hundrede måder det kunne være undgået på, men sagde ikke noget. Altså, Livs evne kunne vel ikke være så meget anderledes end den Dag selv havde, udover at hendes mor var uendelig meget bedre til at bruge sin evne, end Dag var. Men så igen.. Dag havde altid set Sejr som mor, der bare så anderledes ud, men nu, hvor hun var ældre, kunne hun godt se det ikke helt var tilfældet.

Dag dag vide om det samme ville ske for hende, hvis hun en dag kunne forvandle sig fuldt også?

Et fast nik var hvad svar der endelig kom fra Dag, og hun lod emnet dø ud der.

"Nej, der er ikke mere" svarede Dag kort, og vendte blikket mod vinduet. Der var masser af ting hun gerne ville tage med, men hun ikke kunne. Bøger, primært, og et af hendes fars skakspil, men.. Det var Valkars ting, og Nat ville alligevel bare ødelægge dem så snart de kom tilbage til Dianthos.
Lidt fraværdende nikkede hun til Livs videre ord, men det sidste spørgsmål fik hende til at vende blikket tilbage mod Liv så hurtigt, Dags krøller hvivlede om hendes hoved. "Er jeg begyndt at hvad?!" udbrød hun højlydt, men klappede hurtigt i igen, som hun indså hvor højt hun havde fået sagt det. Dag rømmede sig en lille smule "Ja" mumlede hun mens hendes øre blev røde.
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 04.12.2019 22:52
"Åh, det var da skønt!" udbrød Liv ved Dags svar og faldt hende straks om halsen og krammede og kyssede hendes kinder. "Tillykke, min solstråle. Jeg er ked af, at jeg ikke var her, da det skete."

Der var så meget Dag havde at lære; for eksempel at styre en cyklus, så hun helt selv kunne bestemme, hvornår hun var frugtbar, og hvornår hun ikke var det. Men det skulle nok komme. Selvom Dag nok i manges øjne var en fuldvoksen kvinde, så var hun stadig kun et barn i Livs, og Liv var slet ikke klar til at give den slags viden fra sig endnu. Hvis hun endelig skulle give råd om blomsterne og bierne, så var det nok nærmere Nat, der skulle have den slags at vide. Men hun var nu heller ikke helt glad ved den tanke.

"Har du, hvad du skal bruge til det?" spurgte Liv, da hun slap Dag med et smil. "Bløder du nu?"

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

"Ugh! Mor!" beklagede Dag sig, mens Liv overhældte hende med omsorg og kys. I modsætning til sin bror, gjorde Dag dog ingen modstand, og lod sig omklamre af sin mor, så meget som hun ønskede. "Det er altså ikke noget særligt! Det sker for alle piger når de bliver kvinder!" brokkede Dag sig videre, og gentog en af de få ting hun faktisk viste om affæreren. 

Det var ikke ligefrem noget Dag følte et behov for at skulle snakke om, og da slet ikke med sine forældre! Det havde været slemt nok at se Nat gå amok de en morgen havde opdaget hun blødte.

Da Liv slap sit tag igen, og Dag fik sin førlighed tilbage, rettede hun lidt demonstrativt på sit tøj og hår "Jeg har styr på det mor" mumlede hun som svar, på samme tid træt af samtalen og pinlig berørt. Dags kinder blev da også endnu mere røde end de var i forvejen ved Livs sidste spørgsmål "Nej! Ad, hvorfor spørger du om sådan noget!". Spørgsmålet var selvfølgelig retorisk, og svaret simplet: Fordi hun var mor.
Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

//forlades

Dag har forladt tråden.

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 26.01.2020 22:17
//forlades

Vi ønsker os alle sammen noget, så fortæl mig hvad dit hjerte begærer...

Valkar har forladt tråden.

Nat

Nat

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 170 cm

v0idwitch 02.02.2020 21:35
//forlades

Nat har forladt tråden.