Dragonflower 19.11.2019 15:21
Dags smil blev en smule bredere og selvsikkert over Livs begejstring. Det var længe siden at en stor næse var alt Dag kunne præstere med sin evne!
"Ja det er. Jeg kan både ændre mine ben, så jeg kan gå, ændre hår, og højde!" bekræftede hun, og gestikulerede en smule med hænderne som hun talte, ivrig efter at lade sin mor vide, at hun kunne noget, især noget Nat
ikke kunne.
Dag svarede ikke direkte på Livs forespørgsel, men tog i stedet en dyb indånden og lukkede øjnene. Dag mærkede med det samme sin krop brokke sig over den manglende morgenmad, som hun trak på sin magi, men hun ignorerede det, og fokuserede.
De lange, krøllede lokker blev korte og lige, til de mere lignede Livs, dog stadig i den mørkebrune farve fra Valkar. Hendes ben blev, mærkeligt nok, også kortere, og hendes lange strømper samlede sig om anklerne på hende.
Dag åbnede øjnene igen, hendes blik stadig fokuseret, og hun rejste sig langsomt op, med en hånd på sin mors skulder for støtte.
"Ret vildt, ikke?" sagde Dag med et anstrengt smil, som hun slap Livs skulder, og drejede langsomt rundt på stedet, forsigtigt placerende hver fod, for ikke at vælte.
Fremvisningen varede dog ikke længe, før Dag satte sig på Nats seng, overfor Liv, og vendte tilbage til sit normale hår, og længere, ubrugelige ben. Et par enkelte svedperler havde dannet sig på Dags pande, men hendes udtryk var triumferende.