Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dag gav en glad fnisen fra sig ved Valkars kommentar om Nat, og hun stålede af glæde, som han lovede at spille med hende på et tidspunkt. "Jeg skal nok blive vildt god til det, så jeg kan slå dig far!" lovede hun med en lidt tilbageholdt iver. Hun havde ikke rigtig prøvet meget af den slags spil før, ikke uden at skulle lade Nat vinde, men det var sådan noget Nat plejede at sige, så helt forkert var det vel ikke? Selvom hun egentligt gerne ville spille med sin far før hun var god nok til at slå ham. Hun havde ikke noget imod at tabe, så længe de kunne spille hyggeligt, og brættet ikke blev væltet eller prikkerne kastet med.

Dag lyste som en skyfri sommerdag og stirrede betaget som hendes fars vinger lod til at blive endnu større! Måske hans vinger kunne blive større ligsom Liv kunne! Eller måske var det bare fordi han strakte dem. Ligemeget hvad så var det noget af det fineste Dag nogensinde havde set!
Men skulle ikke tro det var muligt, men som Valkar sagde ja til at give Dag en flyvetur, og hendes smil spredte sig ud til begge øre, lyste hendes glæde igennem mere end før! "Min varme trøje er der! Også min sokker!" sage hun ivrigt og pegede mod skuffen under sit skab. Trøjen var blød og af lidt tykkere strik, men ikke ligefrem en vintertrøje. Hun havde også den rejsekappe hun var ankommet i, men udover det, var alt hendes tøj tydeligvis valgt for at være pænt og nydeligt, frem for praktisk, eller tiltænkt til at være udenfor særlig længe af gangen.
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 06.11.2019 21:49
Med blid hånd rodede Valkar i sin datters hår "Det vil jeg glæde mig til! Men jeg tænker at vi kan spille det ind i mellem? Bare så jeg ikke slev ender med at glemme reglerne" lød det med et smil, som han gav hende et sigende blink med øjet. 
At spille den slags spil med Nat var et mareridt han let kunne forestille sig, det måtte omtrent være det samme som at prøve at lærer ham hans bogstaver, det ville tage tid, men være et projekt han ville se gennemført, ingen søn af hans skulle vandre verden uden at kunne læse!

Som Valkar ledte efter tøjet mødtes hans bryn kort, det lod til at Dag skulle have noget mere tøj, hvis hun ønskede at skulle udenfor skulle hun have muligheden! Hun skulle kunne finde sine egne ben så at sige, og ikke blot være båret af Nats, derved tvunget til at følge i hans fodspor.
To sæt sokker dækkede de nu lidt varmere fødder og den strikkede trøje samt rejse kappen blev givet hende på, før han løftede hende op på hans skuldre. "Vi skal lige op i toppen af nordtårnet, du ved der hvor dig og Nat ikke må lege" forklarede han med et slet skjult smil og begyndet at gå mod hvor deres første flyvetur skulle begynde.

Vi ønsker os alle sammen noget, så fortæl mig hvad dit hjerte begærer...
Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dag så tvivlsom ud et øjeblik, som Valkar ville spille med hende også. Hun ville jo gerne spille med ham, men først når hun var god nok! Men det var heller ikke godt hvis han glemte reglerne, og hun så skulle til at lærer ham det helt fra ny igen, når hun endelig blev god nok!
Efter en kort tænkepause nikkede Dag ivrigt, og smilede bredt "Okay! Vi kan spille i morgen så!" foreslog hun glad, og glædede sig allerede. Herbert var sjov at spille med, men hun synes også det kunne være rigtig sjovt at spille med sin far, for så kunne hun bruge mere tid med ham!

Dag hjalp til så meget hun kunne, som Valkar fik hende klædt på, og holdt godt fast om hans pande, da han satte hende på sine skuldre, så hun ikke faldt ned.
Et lille gisp lod fra Dag som Valkar nævnte hvor de skulle hen, og hun klamrede sig en smule til ham. "Men er der ikke virkelig højt ned deroppe?" spurgte hun, og prøvede ikke at lyde bekymret, selvom hun havde fået af vide det var farligt deroppe.
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 13.11.2019 11:21
Valkars ansigt lyste op som Dag foreslog at de spillede dagen efter "Det vil jeg se frem til min skat" Åh hvor han ville se frem til at hygge sig med hende! At få hende over talt til at spille var en af de bedre idéer han havde fået længe, men mest af alt så han frem til at de kunne have det sammen. 

"Jo det er ganske sandt højt oppe på toppen af tårnet, men bare rolig jeg har dig" forsikrede han hende, af vane gav han hendes ben et klem, før det gik op for ham hvor fjollet det var. "Vi skal derop fordi der er den bedste udsigt" forklarede han så, selvom at det nok ligeså var lettere at .
Som de gik mod tårnet kunne alle se at slottets herre var i bedre humør end han havde været længe, men hvordan kunne han andet? 

Vinden kunne mærkes som de nåede toppen af tårnet, og hele slottet samt opland spredte sig for deres syn. Valkar strakte vingerne og mærkede vinden i fjerne, han havde fløjet med andre før, men aldrig nogen så lille som Dag. Et smil viste sig på hans læber "Er du klar til at flyve?"

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Lille Dag klemte ansigtet sammen i en skeptisk grimasse. "Men den bedste udsigt er fra værelset!" sagde hun bestemt og lænede sig indover Valkars hoved, så hendes hage hvilede på hans hår. Dag havde været i flere forskellige rum, med det bedste værelse, var stadig hende og Nats!

Det holdt dog ikke længere, end til de trådte ud på toppen af tårnet, og hun kunne se alt. "Far" hviskede hun, som hun rettede sig op, og strakte sin lille hals "Det her er den bedste udsigt i hele verden" erklærede hun med ærefrygt og drejede hoved langsomt rundt for at se så meget som hun kunne.

Hendes udsyn blev pludselig spærret af Valkars vinger, og hun kom i tanke om hvorfor de var kommet herop. Igen klamrede hun sig til Valkars hoved, og kiggede ned på begge sider, for at være sikker på han havde fat i hendes ben. "Ja!" erklærede hun så, da hun var sikker på hun sad godt fast. Selvom der var virkelig langt ned, så var hun ikke bange for at falde, så længe det var far der havde fat i hende! Desuden var der ingen onde mænd oppe i himmelen, der kunne få hende til at falde, så det skulle nok gå alt sammen!
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 14.11.2019 08:44
Valkar smilede varmt og Dags kommentar "Udsigten i jeres værelse er ganske god ja" medgav han, det var en af årsagerne til at de havde fået præcist det værelse, at finde ud af hvilket der skulle være deres havde taget noget tid at finde ud af, men de fortjente kun det bedste af hvad han kunne tilbyde.  

Som lille Dags stemme blev fyldt med vidunder kunne Valkar ikke andet en smile bredt, han havde lidt håbet på sådan en reaktion, men at hører det komme fra hende var prikken over i'et. "Jeg er glad for at du kan lide den, men skal vi se om vi han finde en endnu bedre udsigt til dig?"

Skridt for skridt nåede det nærmere brystværnet til tårnet, de sorte og hvide vinger strakte sig og med et tungt vingeslag var de i luften. 
Tunge vingeslag fulgte det første som de fløj højere end nordtårnet, og begyndte glide på vinden, svævenede gennem luften, havet lignede ikke meget andet end et maleri her oppe fra. "Har du set havet før min komtesse?" kaldte han for at overdøve et vindpust.

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

"Jaaa!" hvinede Dag ivrigt som Valkar tog den umulige opgave på sig, at finde en bedre udsigt. For selvom de var kommet herop for at flyve, så kunne der umuligt være nogen udsigt bedre på hele slottet, end hvor de var lige nu! De kunne jo se alting heroppe fra! De kunne sikkert se helt hjem til Dianthos, hvis de kiggede den rigtige vej, og far stod lidt på tær!

De tanker forsvandt dog som dug fra solen som Valkar satte af, og Dag skreg af fryd som det kildede i hendes lille mave, endnu mere end den ene gang hun havde siddet på en hest! Eller de fem minutter hun havde kælet med en kanin, inden Nat havde 'reddet hende' og jagtet den på flugt!

Men det her var bedre end begge de to ting! Bedre end dem til sammen! Hun strakte halsen og lod vinden stjæle sin latter, som hendes hår piskede bag hende. Kun hendes faderes kald fik hende til at sænke hoved igen, og sikre sig greb om hans pande en smule mere.
"Ja!" svarede hun stolt "Det er alt det blå på kortene!"
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 18.11.2019 23:02
De glade hvin fra Dag lød mest af alt som hun havde smagt en frihed hun aldrig havde følt før, måske var det Valkar der ledte dem an på vingeslag og himmelstrøg.
Men at hans lille pige kunne bare et øjeblik føle sig hævet over alle hendes problemer, fri for sin altoverskyggende bror, fri for den barnepige der så hende som en der kun skulle hjælpes, fri for den mor der kun ville se hende som et lille barn, et øjeblik hvor hun var en pige badet i solens stråler.

Valkar klukkede varmt og rungende så det mærkede i hele hans væsen "Så har jeg noget du skal se!" kaldte han om kap med vinden og satte kurs mod Lapis kysten.
Det var ej en lang tur, før havet spredte sig foran dem glimtende som safirer på lang afstand. Et par minutter gik og de var nu så tæt at den salte duft fra havet kunne duftes på vinden, Valkar stoppede deres fremfærd så det var lidt lettere at tale. "Sådan ser havet ud i virkeligheden, vil du tættere på?"

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Mens de fløj var Dag ikke stille. Hun lo, pegede på fugle og råbte ting der blev stjålet af vinden, men ej heller lod til at behøve svar. Dag havde aldrig helt kunne forstå, hvordan nogen kunne tage så enorme ting og tegne dem som kort, men nu så hun, det var var et spørgsmål om perspektiv! Slottet, der havde virket uendeligt stort da hun først så det, var nu lille bitte bagved dem, som et stykke legetøj nogen havde glemt ude på klippen.

Dags brune øjne blev store som havet åbnede sig foran hende. "Wooooah" måbede Dag "Hvor er der meget af det! Og det er blåt, ligesom i bogen!" grinede hun ivrigt.

"Ja! Jeg vil meget gerne tættere på, hvis vi kan!" grinede hun. Det var ikke at hun troede Valkar ikke kunne, for indtil videre havde hun set hendes far kunne alt, selv få Nat til at gøre ting han ikke gad.
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 07.12.2019 08:45
Et smil så varmt at det kunne smelte sne og værne mod frost prydede Valkars læber, han havde håbet at Dag ville blive imponeret, men at hører hende måbe imponeret fik alle anstrengelser til at blegne og svinde bort. Nok havde Dags ulykke gjort det svært for hende at komme omkring, men det skulle ej stoppe hende fra at se verden! Om han selv skulle flyve hende dertil 

"Jamen lad os!" klukkede Valkar varmt og dykkede ned mod det blå ocean der strakte sig foran dem. Blæsten var mild og havet bølgede kun let, som far og datter kom nær havet, greb Valkar fastere om de små ben for at vende sig i luften så Dag kunne rører det salte vand som de svævede langs det. Han agtede trods alt at gøre dette til en oplevelse hun aldrig ville glemme.

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dag stirrede med store øjne som de kom nærmere. Solen funklede i overfladen, og fik havet til at skinne som tusinde og atter tusinde af krystaller på en bund af safirer.
"Ohhhh! Det er dernede hav-folkene bor!" sagde hun spændt da vi var nært nok til den salte luft fyldte hendes små lunger.

Et hvin af glæde lød som Valkar vendte rundt, og Dags rakte ivrigt ud efter den skinnende overflade, kun for at trække en våd hånd tilbage.

"Det er VAND?!" udbrød hun forundret. Det var jo helt utroligt! Vand havde slet ikke den farve normalt, men var gennemsigtigt! "Bor hav-folket i vand?" spurgte hun betaget, som Valkar vendte dem rundt igen.
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 09.12.2019 21:01
"Ja det gør de min skat" klukkede Valkar varmt og hjerteligt, som han fik vendt dem og verden på plads atter engang.  "Prøv at smage på det, kan du smage salten?" kaldte han til hende som han roligt vendte kursen mod stranden og dens sand.

Det knasede lidt som de landede på den sten fyldte strand, men sten var ikke det eneste der plettede stranden. Et hav af farverige muslinger lå rundt omkring, samt tang der stadig var vådt samt massere der var blevet tørret af solens stråler.
"Hav-folkene bor under vandet ja, de kan få luft selvom de er helt under vand, hvilket ikke ret mange kan" Valkar bukkede sig ned og rakte dag en muslingeskald "Mange af tingene der lever i havet kan ikke leve på land, men der er en del havfolk der kan begge dele" forklarede han smilende varmt.

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dag lavede en 'ahhhh' lyd, som hun åbnede munden og forsøgte at smage på vinden, men den endte i utilfredse smask og små-betuttede lyde, som hun opdagede at det ganske rigtig smagte af salt. Ad.

Nede på stranden tog Dag forsigtigt imod muslingeskallen, og klemte sine buttede arme om Valkars hoved, for at kunne bruge begge hænder til at mærke på den ru, rillede overflade. "Waaaoh. De må være ret seje de Hav-folk.. Jeg tror ikke engang Nat kan trække vejret under vandet!" kommenterede hun betaget, men var ikke helt sikker. Hun havde aldrig set Nat prøve, så det kunne sagtens være han kunne!

"Far?" spurgte hun lidt mere forsigtigt "Er der farligt her? Eller.. må jeg blive sat ned?" spurgte hun håbefuldt. Fra sin plads højt på Valkars skuldre kunne hun se rigtig meget, men muslingen havde givet hende mod til også at forsøge at røre, hvis det altså ikke var farligt!
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 10.12.2019 22:12
Valkar klukkede varmt, glæden tydelig i hans latter. Han havde sjældent været så glad den seneste tid, men at tilbringe tid sammen med især Dag fik ham ofte i et fortrinligt humør, især når hendes smil nåede helt ud i hendes stemme.
"De skulle være noget for sig selv ja, jeg har ikke mødt så mange af dem, men de er ofte meget farverige. Og du har ret min skat det kan Nat dog ikke" Han var dog sikker på at hvis Dag faktisk sagde det til sin bror ville han forsøge at bevise det.

"Selv hvis der var min komtesse skulle jeg nok beskytte dig" svarede han som han gav sig til at løfte hende ned til stranden, nok var det godt at læse om ting, men at opleve havde sine helt egne fordele.

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dag lavede en lang 'ooooh' lyd som Valkar fortalte om havfolket, og gav hende ret i at Nat nok ikke kunne trække vejret under vandet. Og hvis der var en person Dag troede på mere end sin bror, var det hendes far! Han viste alt.

Alle tanker om Nats kunnen forsvandt som dug for solen, som Valkar løftede Dag ned, og satte hende i sandet. Først sad Dag med hænderne samlet foran sig, lidt forsigtigt, mens hendes blik sugede indtryk til sig, fra de mange mærkelige og ukendte ting på standen. Forsigtigt rakte hun sin lille buttede hånd ud, og tog en håndfuld sand. Dag mærkede lidt på det, og kiggede indgående på de små korn der faldt ned i hendes skød. "Det er helt fint og blødt" sagde hun overrasket "Selvom det ligner små sten!".

Efter sandet var rendt ud, tog hun en håndfuld mere, og lod det løbe fra den ene hånd til den anden. Da det også var væk, rakte hun ud efter sten, muslinger, tang, ja hvad end der var indenfor hendes rækkevidde, eller som Valkar rakte hende blev grundigt pillet ved og undersøgt.
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 11.12.2019 22:12
Som Dag sad og legede undersøgende med alt hvad hun kunne få sine fingre i, vandrede Valkar rundt i nærheden og fandt ting hun kunne se og føle på. Drivtømmer, strandsiv, sten både store og små blev bragt til den lille nysgerrige pige. "Sand er faktisk meget små sten, det er lidt ligesom at mel er korn der er blevet lavet til støv, hvilket gør at det føles blødt" Forklarede han smed et smil, hvis bare hun kunne fortsætte med sin nysgerrighed ville hun kunne nå højder hun aldrig havde drømt mulige.

"Er der mere du vil se på? Eller skal vi tilbage til slottet og få os en bid kage sammen?"

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dag udforskede gladeligt alt hvad Valkar kunne finde, og lod til at sortere dem efter sit eget lille system når hun lagde dem fra sig igen. Hun lyttede opmærksomt når Valkar fortalte om nogle af dem, og hvad de var, og spurgte selv endnu mere ind.

Til sidst var der dog ikke flere ting at udforske, med mindre Valkar hoppede i havet og fandt et havvæsen til hende.

Dag smilede glad op til sin far "okay lad os tage tilbage til kagen!" erklærede hun glad, men kiggede så ned og rundt på tingene omkring sig. Det en lille tænkepause samlede hun den første musling hun havde fået op, og holdt fast på den.
"så er jeg klar!"
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Aria
Lige nu: 1 | I dag: 1