Karen 17.06.2019 11:38
Thalanil kørte en finger gennem øjet ved hendes spørgsmål, mens han sendte hende et nyt smil. "Tjah, jeg er ret sikker på, at der var den her kønne engel, du ved... men det var ikke svar på spørgsmålet" vedblev han ligeledes i en drillende tone. Hun gav igen, og det gjorde aldeles ikke noget. Han fandt det dog stadig sjovt at prøve at få hende til at rødme mere, hvilket også fik ham til at give hende komplimenten.

Thalanil havde gået i sine egne tanker et stykke tid, da en bevægelse - eller nærmere mangel på samme - fik ham til at stoppe. Det var heldigt, for havde han taget et skridt mere, var han gået direkte ind i Valkyrie. Det tog ham et øjeblik, før det faktisk gik op for ham, at hun havde stillet et spørgsmål, og han brugte et par sekunder på at gennemsøge sin hukommelse efter det. En pause. Han kiggede op og missede med øjet mod solen. Den var godt nok bagende nu, så han så på hende igen og nikkede. "Der er en kro lige i nærheden, ved jeg. Vi kan få noget at drikke der?" sagde han i en foreslående tone. Han vidste ikke, om der var bedre steder, det var trods alt hende, der var kendt i byen, men det var det eneste sted, hvor han havde været indenfor. "Desuden har jeg nogle ting stående, jeg gerne vil have med videre."

Thalanil så lidt tænksom ud ved hendes forslag. Det var faktisk ikke en helt dårlig idé. "Det giver god mening. Så kan vi måske også komme med en båd, og så bliver rejsen både lettere og hurtigere" svarede han med en eftertænksom mine. Ved hendes tøvende blik sendte han hende dog et smil og lagde en hånd på hendes ene skulder. "Bare rolig. Jeg ønsker at få det er overstået så hurtigt som muligt, og jeg lover stadig, at jeg vil komme til bunds i sagen om, om du rent faktisk er uskyldig eller ej" sagde han i en opmuntrende tone. Han håbede på, at han ikke komplet havde misforstået hendes blik, men han var ikke så god til menneskelige signaler, specielt ikke kvinders.