Familieanliggender

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 22.07.2019 19:39
Den lille lavapige ville give alt hvad hun havde - og mere til. Et svagt smil trak hendes ene mundvig opad, da han svingede med staven foran sig. Hastigheden fik staven til at tegne lange streger i luften, så illusionen af et cirkulært skjold dukkede op foran hendes læremester. Yiyi vidste, at hvis hun prøvede at slå ind gennem hans forsvar, ville hendes stav blive ramt med en sådan kraft, at den ville blive slået ud af hænderne på hende. De havde trænet denne kampteknik til hudløshed efterhånden. Hun skulle om bag ved. Langsomt, en fod ad gangen, stillede hun sig i position. Lysander vidste udmærket, hvad hun lavede, men en modstander der ikke havde mødt hende før, skulle ikke se, hvad hun lagde an til, før det var for sent. 
Hun løb et par skridt til siden, og som han drejede med hende, hamrede hun staven ned i jorden og brugte sin egen vægt til at lave et spring den modsatte vej, henover ham. Hun så ualmindeligt yndefuld ud i sit spring, og den lange kjole flagrede omkring hende. Hendes bare tær ramte underlaget hårdt og sandet hvirvlede op omkring hende. Hurtigt var hun på benene og langede et slag ud, som blev pareret af elveren lige som øvet. Havde det været en modstander, der ikke havde forventet den manøvre, havde hun måske kunnet slippe af sted med det. 

De næste slag var mere lige. Frem, slå, blive pareret. Tilbage, parér, pres frem.
Der var mere plads til udfoldelse her, og langt mindre plads til at slække det mindste på koncentrationen. Ét forkert trin, og hun ville blive ramt af hans slag. Yiyi frygtede det ikke. At blive ramt var bare midlertidig smerte, og hun skulle kunne komme op at stå igen så længe, hun var kampdygtig. Man gav ikke op, det havde Lysander lært hende. 
Det røde sand føg op omkring dem, og deres hårde sving med stavene fik støvskyerne til at flytte sig omkring dem, så tilskuerne stadig kunne se på de kæmpende. Åh hvor ville hun gerne gøre Onelyas stolt. 

Så snart tanken manifesterede sig, blev den unge halvelemental en smule ukoncentreret. Hun fik sat sin ene fod for langt tilbage og fik næsten overbalance. Hun måtte støde staven bag sig for at justere sin vægtfordeling, og det gav en åbning i hendes ene side, hvor et tungt slag ramte. Lidt lysende lava-spyt forlod hendes mund med det meste af luften fra hendes lunger, og hun tumlede omkuld. Kun lige akkurat fik hun vinklet sit momentum, så hun endte i et rullefald og kunne komme tilbage op igen hurtigere end hun var endt en tur i støvet. Hendes hår var nu dækket af røde sandkorn, og et par steder på hendes hud, satte de sig fast ovenpå det af hendes sved, der ikke var størknet helt endnu. 
Hun bed tænderne sammen og indtog sin grundstilling igen. Hun blev nødt til at tage sig sammen og holde hovedet i kampen. Hun ville imponere Onelyas. 
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

“Koncentrer dig Yiyi! Op med dig” Lysander talte pustende i et dæmpet niveau, så det kun var hende, der kunne høre hvad der blev sagt. Hun havde klaret det så flot og fejlfrit allerede, så nu skulle hun ikke fylde sit hoved med alt muligt, som kunne tvinge hende ud af kurs. Lysander selv, havde det allerede hårdt. Et hvert angreb fra Yiyi, var tungt som bare pokker. Hun kunne ende med at blive virkelig farlig en dag, hvis ikke det var fordi hun var naiv og hendes hjerte var af guld. 

Lysander fik nogle sekunders pause af, at hun tumlede væk fra ham og kom på benene igen, men herefter kastede han sig ud efter hende, og angreb hende skiftevis med hver ende af skaftet. Altid med variation, så hun aldrig kunne forudse det næste angreb. Yiyi blev tvunget længere og længere tilbage, lige indtil hun ramte rigtigt, igen og igen og sendte Lysander tilbage med fuld styrke. Hun kørte ham træt ganske hurtigt, og kampen begyndte at tage fart. Hurtigt parerede han et slag, som ellers kunne have været det afgørende slag, der ville have fået ham til at falde bagover, men så greb han stoffet på hendes klæder, løftede foden og sparkede hende i brystet, til hun fald bagom i støvet. Hurtigt, men meget forpustet pressede han hendes egen stav ned mod hendes hals.

Han lod hende ikke lide alt for længe. Hun havde tabt, men kampen mod hendes lærermester havde været imponerende tæt. Tak. Så er det vist godt” Lød det ovre fra Onelyas, som havde stået stift på stedet, og uden at have givet udtryk for hvad han syntes. Han kom nærmere, og Lysander skyndte sig at nikke ærbødigt til sin herre, inden han fjernede sin vægt fra Iksenyis våben mod hendes hals. Herefter kom han på benene og kiggede varmt og venligt ned på Iksenyi, som tegn på, at han var meget tilfreds med hende. Det var han stort set alle de gange, hun fuldførte sin træning, og ikke stak af med Rillis eller lavede andre unoder.

Onelyas trådte nærmere og stoppede ved dem, og med en forventning om at Iksenyi straks rejste sig op og børstede sig fri fra sand, kiggede han alvorligt på hende.  

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 23.07.2019 11:04
"Uhfff!" Iksenyi mistede pusten af det hårde spark i brystet, og hun vidste allerede, at hun havde tabt, inden hun ramte jorden. 
Presset fra staven ville være nok til at kvæle hende, hvis han kunne få den helt ned over hende, men der kom hendes styrke hende til gode, for med begge albuer solidt plantet i underlaget, kunne hun holde sin stav en centimeter fra halsen, og sådan ville hun kunne blive ved med at holde den ganske længe. Der var nu fordele ved at have årerne fyldt med lava.

Onelyas' stemme skar igennem luften, og Yiyi krympede sig i sin position på jorden. Heldigvis ville kun Lysander kunne se det. Der var noget i Onelyas' stemmeføring, der tydede på at han ikke var helt tilfreds. En skarphed, Yiyi ikke brød sig om, og en knude samlede sig i hendes mave, mens hun kom på benene. 
Så snart hun var oppe, børstede hun det værste røde sand af sin kjole, og hun skyndte sig at placere sine bare fødder, så kjolens bund dækkede dem. De måtte være fuldstændigt dækket af sand nu, og hun vidste, at Onelyas ville foretrække, hvis hun gik med sko. Men det var bare så besværligt, og hun brændte igennem dem på ingen tid. At have bare tær gav hende en meget bedre fornemmelse af underlaget - sko var altid bare i vejen. 
Som hun børstede sand af, blev hendes fingre fanget i et par små huller, der var kommet i stoffet lige under hendes bryster. Selvom det havde været en kort træningskamp, havde det fået hendes puls op og sat gang i svedproduktionen, så nu trængte endnu en kjole til at blive lappet. 

Med bagsiden af hånden, fjernede hun det meste af sin lysende og kulsorte sved fra ansigtet, og fik kun smurt en smule rødligt støv udover den ene kind i processen. 
Hun rettede sig op og stod med den ene hånd på staven, bed tænderne sammen og mødte sin onkels blik. Havde hun imponeret ham? Det var umuligt for hende at læse i de lilla øjne. Knuden i hendes mave blev kun større, mens den kæmpede om pladsen med det håb i hendes hjerte om, at han syntes hun var god nok.
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

Onelyas så på hende, som hun hurtigt kom på benene. Hans blik var vurderende, men på ingen måder afslørende, udover at han generelt altid så sur ud. Han havde vist ikke set Iksenyi meget længe, eller også havde han ikke rigtig lagt mærke til hende, men det virkede som om at hun var ved at ligne en voksen kvinde. Han havde simpelthen haft for meget at se til, til overhoved at have lagt mærke til, at Iksenyi havde fået bryster, ovenpå alt hvad der var sket omkring Jyoti på det seneste. Det havde kostet hans troværdighed dyrt, så han måtte gøre sit bedste for at genfinde populariteten hos folket. Det skulle ske ved at blive gift, få en søn og begynde at synliggøre den nye og bedre ildelemental, og præsentere hende som deres nye gudinde. Iksenyi forstod meget mere, og derfor var hun lettere at manipulere med, end ham... Og folket ville elske hende for hendes nærvær og hendes skønhed... Men det lod ikke til, at Lysander havde gjort sit arbejde godt nok. Og som Iksenyi ganske rigtigt havde tydet på hans stemmeføring, så var han ikke tilfreds. Han vendte straks blikket fra Iksenyi og hen på Lysander. “Hvorfor bruger hun ikke sine lavakræfter? Har du ikke trænet hende godt nok?” Hans lange, sorthudede fingre sluttede sig tættere om staven, og hans anspændthed fik staven til at gløde en smule, uden at der skete mere ved det. 

Lysander var en smule chokeret, som om han ikke havde regnet med, at Onelyas havde vægtet den del af træningen så højt. Indtil videre havde Lysander kun fokuseret på, at hun skulle lære at holde lavaen til sig, så det ikke gik udover nogen i ildtemplet, eller ham selv, når han trænede med hende. Han havde ikke troet, at det var meningen, at hun skulle lære at bruge den... I Lysanders øjne var det jo fuldstændig absurd. Iksenyis kræfter var jo alt for farlige... Han sank nervøst og knælede ved jorden foran Onelyas og så skamfuldt ned. “Indtil videre har jeg lært hende alt jeg ved om at forsvare sig selv, herre...” Svarede han, tydeligt nervøst for konsekvenser, hvilket man kunne høre på den let dirrende vejrtrækning og de rystende, knugede næver.

“Hm. Måske tog jeg fejl af dine evner, Lysander. Jeg antog dig for at være en af de dygtigste her i templet” Onelyas hævede hagen højere og så ned på ham med et snert af afsky. Hvilket var mærkeligt, eftersom at Lysander altid havde været en favorit. Nu ved du hvad du skal gøre. Så vis mig nogle resultater jeg kan bruge... Jeg ser til jer igen meget snart”. Med de ord skænkede han Iksenyi et blik mere. Et der var mindre fordømmende, end det han havde kigget på Lysander med, inden han drejede om og slendrede igennem småsten og små lavastykker, for at genforene sig med sine vagter igen.

Lysander blev siddende på det ene knæ, indtil Onelyas var langt nok væk. Men han rejste sig ikke, men faldt mere sammen mod jorden og knurrede frustreret, indtil han med det samme slog hårdt ned i stenunderlaget tre gange “PIS!”. 

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 23.07.2019 21:31
Hvorfor hun ikke brugte sin lava? Yiyis ansigtsudtryk så forfærdet op på Onelyas. Hun ville da ikke skade Lysander! Hun åbnede munden for at sige noget, men stoppede sig selv, for hun anede ikke, hvad hun skulle sige. Selvom hun ikke havde brugt lava aktivt i sin kamp, havde Lysander lært hende alt hun kunne med den. Alle de smykker, hun lavede, var fordi han havde hjulpet hende med at forstå sine evner til at få det til at størkne. At hun ikke havde brændt hele templet ned, var hans fortjeneste. Hvorfor så Onelyas ikke det?

"Men, Onk..." begyndte hun, men han begyndte at tale igen, og hans stemme var meget hårdere end hun havde forventet. Hvad gik ham på? Hans humør var slet ikke som det plejede at være. "Lysander har..."
Hun blev afbrudt igen. Ikke at der skulle meget tid. Hendes stemme var spæd og svag under Onelyas' og hun turde ikke hæve den. Så hun sænkede blot blikket og fokuserede på de små lavasten, der blev hvirvlet op ved Onelyas' tunge skridt væk fra dem. Han gik bare. Nu var han her endelig efter så lang tid, hvor hun ikke havde set ham. Hvor hun faktisk havde savnet ham. Hvor... hun bare havde været alene. 

Der gik et par sekunder, hvor hun bare stirrede efter ham. Så ham forsvinde ud fra træningspladsen... 
Så kiggede hun ned på Lysander, der frustreret slog i jorden. Hun havde lyst til at gøre det samme, men følte sig bare tom og ulykkelig. 
"Jeg... Jeg skal nok lære det," sagde hun spagt. "Lysander, jeg skal nok gøre ham stolt af dig."
Der var ikke nogen opmuntring i hendes stemme. Den rystede en smule af undertrykt gråd.
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

Onelyas havde hævet sin stemme lidt højere hver gang Iksenyi havde forsøgt at afbryde ham. Iksenyi skulle ikke tro at hun havde den magt over ham, at hun skulle have lov til at stoppe ham i at skælde Lysander ud. Desuden var hun blot en pige. Men Lysander var jævnaldrende med Onelyas, og havde altid tjent som kriger, og havde nu fået et job, som man ikke burde klage over. Det var en stor ære, at have ansvaret for gudedatteren... 

Lysander skulle lige hvile lidt. Hans hånd dunkede, og i det hele taget havde han kun lige færdiggjort sin hårde træning, så faktisk gjorde alt ondt på ham. Han sukkede ud og kørte sine hænder igennem sit ansigt og kørte de sorte totter hår tilbage, som havde løsnet sig fra knolden. Han satte pris på Iksenyis opmuntrende ord, selvom det smertede ham en smule, at hun lige var blevet afvist af Onelyas, på trods af hendes imponerende indsats. Han havde end ikke skænket hende et ord!

Med et mildt blik kiggede han på hende og smilte. “Du klarede det så godt, Yiyi. Det gjorde vel ikke alt for ondt, da jeg sparkede dig?” Han kom straks på benene igen og børstede forfængeligt sandet fra sine bukser og sin svedige overkrop. Han følte sig ærlig talt magtesløs. Han kendte sin opgave nu, men om han kunne fuldføre den, vidste han ikke. Lysander kunne jo ikke lavamagi, og han var jo blot en mand, og hun var en halvgudinde med en rebelsk tilgang til tingene og teenagehormoner og kreative ideer, som han ikke helt kunne følge med i.

“Nå...” Han stod lidt og kiggede på våbnet i hendes hånd, og stod og lignede en, der ikke helt vidste hvad han skulle gøre af sig af sig selv. “Der er jo ceremoni i aften. Så skal vi have god mad” Indledte han med i håb om at opmuntre hende.  

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 23.07.2019 23:07
"Mhn," mumlede Yiyi bare og begyndte at trisse hen for at stille staven fra sig. Hendes skuldre hang langt nede ad hendes ryg. "Jeg må vel kun være med til maden, som altid."

Hun havde ikke lyst til at tænke på det. Hun skulle vente efter maden, bevogtet og lænket og immobil på gulvet. Ydmyget, bare fordi hun ikke måtte se sin fars flamme. Hun havde aldrig forstået hvorfor, og hun havde aldrig fået et ordentligt svar fra Onelyas, de gange, hun havde turdet spørge. 
Igen skulle hun ... Vent. Den stjålne kæde! Yiyi stoppede op og rettede sig lidt op i sin statur. Hun havde rent faktisk fået stjålet en lænke, jo! 
Der var håb. Et spinkelt håb om at hun kunne tage lidt kontrol over sit eget liv. Hun tørrede lidt tårer ud af øjenkrogen med sin arm, og stillede staven på plads med et stålsat smil. Det var besluttet. I aften ville være aftenen, hvor hun endelig ville få sin far at se!

Da hun vendte sig om imod Lysander igen, var smilet væk, for hun vidste, han ville prøve at stoppe hende, hvis han vidste, hvad hun havde i tankerne. Det gjorde lidt ondt på den måde at skulle føre ham bag lyset, mendet var ikke noget, han skulle bestemme. Han bestemte over hendes træning, ikke over hendes fritid. Og hun var træt af at skulle blive holdt fanget som et vildt dyr, hver gang templets beboere skulle tilbede Jyoti. Han var hendes far, og hun havde ret til at se ham.

"Skal vi træne mere?" spurgte hun og krummede tæerne lidt om noget klumpet sand. Det føltes rart under hendes fødder. "Jeg kan godt holde til at træne lidt magi. Du kan altid sidde og hvile dig imens, eller noget. Jeg kan jo godt lidt. Bare ikke så meget kamp-agtigt."
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

Hun var skuffet. Ikke noget at sige til. Det, at der var ceremoni uden hende, slog hende ud hver gang, men et eller andet sted var det nok for det bedste. En ceremoni bestod som oftest i at nogen skulle ofres, og det var hverken behageligt at se på eller lugte til. Sådan en bunke brændte mennesker, kunne nemt lugte som brændte svin... “Der er desværre ikke noget vi kan gøre for at ændre det, inden i aften. Jeg tror ikke Onelyas er til at tale med i dag. Det lader til at han er presset...” Sagde Lysander nedslået over, at hans opmuntring ikke havde virket “Hvis jeg får et øjeblik med ham, skal jeg forsøge at forslå det, men jeg kan ikke love noget”. Forsigtigt smilte han. 

Lysander havde egentlig håbet på, at Iksenyi var blevet kørt lidt træt nu, men som altid var det lettere sagt end gjort. Hun kunne tilsyneladende stadig håndtere mere træning. Endda lava-træning. “Ugh...” Lysander blev en smule nervøs først. Han tænkte på de tre sølle timers søvn han havde måttet tage til takke med, på grund af Iksenyis lille natterend i nat, men på den anden side kunne han nu godt forstå, at hun ville gøre det et forsøg. Og det var bedst at Lysander var til stede, så han kunne holde hende i nogenlunde kort snor. “Jo mh... men vær forsigtig”. Lysander trak sig en smule tilbage og satte sig på en kasse, så han kunne betragte hende på afstand, uden at være i farezonen til at blive ramt af den smeltende lava. 

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 25.07.2019 18:16
"Jeg kan... Hm, jeg kan vise dig den nyeste dans, jeg har lært!" svarede hun og priste sig lykkelig over at de kunne lade være med at tale mere om ceremonien og gøre noget fysisk i stedet. Hvis hun sagde at Lysander ikke behøvede tale med Onelyas, ville han sikkert bare blive mistænkelig, og nu kunne hun gemme sin iver efter at overrumple vagterne på den mest snedige manér i aften, bag at hun prøvede at muntre sin læremester op.

Hun tog et par skridt baglæns, og fejede lidt støv op med fødderne.
"Du må ikke fortælle Onelyas det, vel, men jeg så nogle slaver danse en aften i en baggård, og jeg tænkte at det kunne blive virkelig flot med lava på, så jeg fik dem til at lære mig trinnene. Jeg ved ikke om jeg kan huske det hele, og deres fløjter kan jeg ikke, så dem har jeg bare i hovedet - dem må du tænke dig til," forklarede hun og hoppede lidt på stedet for at få gang i lavaomløbet.
Hendes krop var nok blevet 17 år nu, men på mange måder mindede hendes uskyldige, naive sind stadig om et barns. Hun sneg sig ud for at møde folk og danse om natten - ikke fordi hun som andre teenagere nød at byde forældrene trods, men fordi hendes barnlige nysgerrighed og vidensbegær hev hende ud i den forbudte nat til ukendte danse og nye bekendtskaber. De fleste af de almene borgere og slaverne ville gerne snakke med hende, når hun lige forsikrede dem, at hun ikke ville brænde dem levende - hvorfor netop det skulle være en ting, havde hun ikke helt forstået endnu, måske var det en talemåde - og så virkede de faktisk glade for at have gjort sig hendes bekendtskab, når hun listede tilbage i seng igen. 
Ingen andre i hendes tilladte omkreds ville danse med hende. Kun Lysander, og for tiden var alt gået op i kamtræning.

Langsomt begyndte hun at bevæge sig. Satte fødderne lidt usikkert i de første par trin for at blive komfortabel  med dem og det sandede underlag. Så tog hastigheden til, og hun lod sig snurre hurtigere rundt, hoppe og vifte sand op. Snart boblede lava frem som sved på hendes hud, og hun holdt det fra at størkne med en sådan koncentration, at hun sprang et par trin over. Så var det ude og snurrede rundt om hende, og hun kunne igen fokusere på dansen. 
Lavaen delte sig om hende, blev til små faste kugler i luften når hun kun bevægede arme og ben, og blev trukket i lange lysende streger omkring hende, når hun snurrede. Det blev ført rundt om hende, frem mod tilskueren, og ned på jorden for kortvarigt at lave mønstre i sandet.
Rytmen holdt hun i sit hoved, mens hun dansede en næsten perfekt kendt ørkenelver-dans, som hun selvfølgelig ikke kendte hverken navn eller oprindelse på. 
Da hun var færdig med den sidste takt, samlede hun det lava, hun havde brugt i sin lille opvisning, til en halvstor kugle, som hun med en kort kraftanstrengelse pressede sammen, så det størknede i skinnende obsidian.

"Hvad synes du?" spurgte hun storsmilende og rakte den obsidiankuglen frem mod Lysander.
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

Det var ikke svært at se, at Lysander vækkedes fra sin træthed, da Iksenyi nævnte noget om en ny dans. Ikke blot, var han hendes eneste dansepartner, men han værdsatte kunsten langt mere en sværdfægtning, som en af det eneste få mænd i templet. Man kunne vel sige at det var hans feminine side, men hvis man havde set Lysander danse, ville man vide, at han både kunne vise blidhed og ømhed, såvel som hårdhed og brutalitet i sin dans. “Ja da?” Sagde han overrasket, som han satte sig til rette. Det havde ikke så meget med lavamagi at gøre, tænkte han, men hvis det holdt hendes tanker beskæftiget fra noget andet, så var det en sejr for ham. 

Han betragtede hende nysgerrigt, og undrede sig om det var noget hun selv havde koreograferet hjemme på værelset, eller... Iksenyi afslørede før han kunne tænke sig til selv at spørge. Han kunne ikke lide tanken om, at skulle holde noget hemmeligt, og han vidste slet ikke, om Iksenyi overhoved måtte færdes med slaver på den måde... “Ah, det er godt at høre at vores slaver har det godt og har tid til at feste lidt” Lo han lidt opmuntret allerede. Han vidste godt at slaverne kunne holde fester i stor stil, så snart deres pligter var ovre, og alle lederne lå og sov i deres senge. Han havde selv hørt dem, og set lidt til det, men han ville ikke gå ind og blande sig og stoppe dem i at have det en smule sjovt. Han var ikke nogen ond mand, så han kunne sagtens se mellem fingrene med det, frem for at løbe hen til Onelyas og sladre om dem, så det ville blive stoppet. Onelyas forstod sig vist heller ikke på dans... Han havde aldrig set ham danse, synge eller have det sjovt. Han lignede altid en der spekulerede og var gnaven.

Som hun begyndte at danse for ham, skulle hun ikke snydes for lidt rytme til hendes dans. Han fangede hurtigt hendes danserytme, og sparkede i takt med hælen mod trækassen, mens han slog rytmisk mod sit bryst. Han bemærkede at dansen hun dansede, var en ørkenelvisk dans, som han selv var vokset op med i sine unge århundrede. Det gav ham en følelse af længsel i et kort øjeblik, indtil Iksenyi glødede op og lod sin lava forme sig omkring hende, som hun ønskede. Det var som et levende kunstværk, som ikke kunne beskrives, for den skønhed det var. I sandhed! Hun var en gudinde, og hendes evner indenfor kunsten var virkelig blevet mere kontrollerede med tiden.

Pludselig var lavaen ret tæt på, så han veg hurtigt tilbage, med kroppen. Men lavaen klaskede i stedet ned på småstenene.

Da dansen... eller hvad end det var hun havde kreeret, var overstået, klappede han energisk med hænderne og rejste sig fra kassen igen med et hvidt smil. “Bravo Yiyi!” Han gik hen bue udenom al lavaen, som størknede ret hurtigt, men stadig var farligt at jokke i “Du har vist ændret en smule i ørkenelvernes soldans, hva?”. 

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 31.07.2019 10:17
"Nårh, så det er dét den er!" udbrød Yiyi glad. Ørkenelvernes soldans. Det var alligevel noget at have lært. Den lød i hvert fald vigtig. Solen havde været vigtig, da de havde boet på Topalis, men nu var det efterhånden længe siden hun havde set den. Den virkede mindre vigtig hernede. "Så burde jeg jo  have haft en lille sol med."

Noget af lavaen på jorden var ikke fuldt størknet endnu, og hun skyndte at hive det op og danne en lille lysende kugle. Den skinnede og boblede, og lignede solen mere end Yiyi overhovedet kunne vide. Hun havde altid blot set den som en cirkel på himlen, lysende og konstant, og hun havde ingen anelse om, at den faktisk var præcis, hvad hun havde lavet - en flydende, levende kugle af brandvarm lava, boblende og sprudlende.
"Den er ikke helt stor nok. Den kugle jeg lavede til sidst var større. Men ikke rigtig en sol, når den var mørkt," hun lod lavaen falde igen og dele sig i små stykker på jorden, så det kunne størkne hurtigere.

Iksenyi var glad for, at Lysander havde kunnet lide hendes lille optræden, og det kunne ses i en nyfunden lethed i hendes skridt, der var blevet mere fjedrende igen. Hun havde et større smil på læben nu, som hun følte, det var lykkedes hende at muntre sin læremester op. 
"Skal vi træne mere, eller er du ved at være træt?" spurgte hun, venligt ment, selvom det ikke var den bedste formulering. Selvom hun selv stadig var tydeligt forpustet, følte hun sig ikke træt. Det gjorde hun sjældent.
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

Solen... Ja. Der var ikke noget at sige til, at folket hernede længedes efter solen, og at hans gamle folk hyldede og mindedes den, ved at danse soldansen... Det gjorde ham lidt trist til mode, sådan som Iksenyi havde mindet ham om deres pinsler, uden at hun vidste uråd fordi hun var så god og naiv. Han kiggede op på den sol hun havde kreeret ud af sin lava, og betragtede den fortsat i stilhed, som hun destruerede den for øjnene af ham... “Den var meget vellignende, Yiyi” Svarede han lidt vemodigt. Som Yiyis træner, kom han ikke så tit med op i ørkenen mere, men det var ikke så længe siden han sidst havde set solen. Men han vidste, at det snart havde været længe siden for Yiyi... 2 år og nogle måneder, vel sagtens...  

Han kradsede sig på baghovedet overvejende, som hun spurgte om han var ved at blive træt. Træningen stoppede som regel, når han var udkørt, eftersom at Iksenyi var ustoppelig! I dag havde han været særligt træt, fordi han havde været på besøg hos en af hans kære veninder, og fået lidt at drikke, blot for at vende tilbage mod sit gemak, og få at vide, at Iksenyi var stukket af igen! Det var dog svært at bære nag, når hun var så evigt sød og positiv... og hvem kunne bebrejde hende for at kede sig? Lysander havde selv været et eventyrlystent barn, indtil han voksede op og pligterne og realiteterne gradvist slukkede for alt hvad der var af drømme, fantasier og leg.

“Hmm, jeg tror jeg bliver nødt til at holde for i dag. Jeg skal have nogle timer på øjet, inden ceremonien. Men jeg lover at komme op og fortælle en historie og synge en sang bagefter. Jeg kom i tanke om en god én! En sang om en elverkvinde, der forelskede sig i en gennemrejsende mand, som havde tørstet ude i ørkenen, og som hun smuglede med sig ned til Thal’Elor! Lyder det ikke som noget?”. En god historie, men med en grusom slutning for begge parter. Lysander kunne ikke huske om han måske havde sunget den for hende før, men han var ved at løbe tør for historier, og Iksenyi kunne dem alle udenad snart. Hvis blot han havde kreativiteten til det, eller tiden, så havde han fundet på nye historier, som hun bedre kunne relatere til. Måske nogle historier, der berettede om en prinsesse, der ikke måtte gå ud og lege om natten, fordi det var farligt og førte til konsekvenser! Se det, ville hun måske lære lidt af... Men ak, det måtte blive en anden gang. Han tav udmattet... “Kom, lad os finde en af dine vagter, så du kan komme tilbage til værelset igen”. 

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 10.08.2019 21:29
"Den historie vil jeg gerne høre," svarede hun, og fulgte med sin læremester hen mod de vagter, der stadig stod uden for pladsens åbning for at holde nysgerrige borgere væk. 
Der var stadig mange timer til aften, og mens Lysander sikkert var lykkelig for at kunne få lov til at sove lidt, så Yiyi ikke frem til tiden alene på sit værelse. Men gnisten af at have en plan for at bryde sine lænker senere, åh den holdt hende på benene og fortrængte frygten om ensomhed. Udsigten til at få historier efter ceremonien plejede at være hendes højdepunkt, men i aften... I aften skulle selve ceremonien være højdepunktet!

Iksenyi skænkede det sjældent tanker, at Lysander var lige så fanget her under jorden, som hun var. Han havde heller ikke set solen, siden de flyttede til ørkenen, men alle havde vidst, at det var for at bekytte Jyoti, at de gjorde det. Yiyi huskede stadig, hvor sur hun havde været over at skulle flytte, men der var ikke meget hun kunne have gjort eller sagt. Dengang var hun stadig et barn... Ikke at hun havde noget at skulle have sagt nu egentlig. Mon Onelyas nogle gange gik op til overfladen og så solen? Måske kunne hun bede om en tur derop. Hvis hun nu havde rigtig mange vagter med, kunne der vel ikke ske noget ved en kort tur. Ørkenen var ret tom, var den ikke?

"En dag snart tager vi vores aftensmad med derop, ikke?" spurgte Iksenyi, mens de nærmede sig vagten. Hun sendte Lysander et mildt smil. "Så ser vi solnedgangen, mens vi spiser. Det lover jeg."
Vagten nikkede til Lysander og gav Iksenyi et let buk, hvorpå han førte hende væk fra træningspladsen og op mod isolationen.
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

Sikke nem hun var at overtale. Hun havde ikke beklaget sig nær så meget, som han kunne have frygtet. Sidst havde hun ikke snakket om andet end om hvor meget hun ønskede at komme med til ceremonien, og hun havde slet ikke været i stand til at koncentrere sig om sin danselektioner. Men der var hun vist også væsentligt yngre. Lysander kiggede undersøgende på hende, mens de forlod træningspladsen, og han lukkede gitteret bag dem, så folk ikke kunne komme ind og samle hendes værdifulde lavasten, så det til sidst ville gå hen og blive hverdagseje. Det ville være en skændsel, at gudinden blev til genstand for børns samleobjekter! 

“Åh?” Lysander kiggede op i tempelloftet, som var flere meter oppe over dem. Hun mente ørkenen. Ørkenen, som ellers ikke var noget behageligt sted for de fleste, men ligepræcis ørkenelvere var skabt til det barske klima, og Iksenyi var jo en gudinde som var mindst lige så barsk. “Jo, selvfølgelig gør vi det” Svarede han med et smil. Det rørte et eller andet i ham, at Iksenyi så ham værdig at dele et måltid med oppe i friheden. Som gudinde ville hun måske få magten til at lade alle hendes drømme gå i opfyldelse. Men måske blev det først efter Onelyas’ bortfalden. Lysander kunne ikke lide at indrømme det, hverken overfor andre eller i sit eget hoved, men han ville foretrække at have Iksenyi som deres primære gudinde. Hun var mere menneskelig, og hun ville aldrig kunne finde på at ofre uskyldige mennesker... Kunne hun?  Hun var alt for god og sød, men hun var også let at manipulere med... Og han var begyndt at tænke, at det var farligt for hende, at være i Onelyas’ askefarvede, krumme fingre. “Vi ses, Yiyi” Lysander gav hende et respektivt buk, inden han forlod hende til at stå alene med vagterne, som tog hende tilbage mod hendes værelse.

Hun kendte proceduren. Hun skulle opholde sig på sit værelse mens hun var overvåget, og lænket til hendes seng, så hun ikke kunne stikke af og snige sig ind til ceremonien. Det var Onelyas’ ordre, og Iksenyi havde aldrig rigtig fået forklaring på, hvorfor hun ikke måtte se sin gudefar, og hun ville blive tysset på, hvis hun spurgte. Ceremonien tog nogle timer, som det altid gjorde, men inden maden blev serveret for templets indbyggere, kom en tjenestepige ind til Iksenyi, med et sæt lænker og en bakke med den lækre ceremonielle mad, der var gjort ekstra meget ud af. 

Lænkerne var ikke kun af stål, men var magisk smedet til at kunne tilbageholde Iksenyis magi. De var bestemt ikke en halvgudinde værdi, men stuepigen ville give hende dem på, i troen om, at det var den øverste guds befaling.

“Vær hilset Iksenyi. Glædelig ceremonidag” Sagde hun højtideligt og nejede dybt, inden hun kom ind med bakken “Den står på honningmarineret Ørkenfasan og beder i dagens anledning”. Hun stillede bakken på det lille stenbord nær hendes stenseng, og lod sit blik spejde ned mod Iksenyis håndled. Men hov, hun var jo allerede fastlænket? Hun var blot en almindelig dødelig uden et snert af chakra i kroppen, så hun var ikke i stand til at gennemskue, at de lænker Iksenyi sad med, ikke var de magiske lænker. Men i det hele taget vidste hun ikke, at der var forskel på det to, så hun antog bare, at en anden af vagterne, havde givet hende lænker på. Det var ikke ualmindeligt, at den samme ordre, blev givet ud til flere hernede i templet. 

Igen nejede stuepigen dybt, og trådte ud af værelset med den anden lænke.  

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 10.08.2019 23:40
Så snart stuepigen trådte ind ad døren, åbnede Yiyi munden for at forsikre hende om, at hun allerede havde lænker og alt var i orden. Lige inden hun sagde noget, kom hun i tanker om, at det var meningen, at hun skulle virke flad og tung, når hun havde lænkerne på, så hun skyndte sig at lukke munden igen. 
Heldigvis virkede det til, at stuepigen ikke anede uråd, og gik igen, da hun havde afleveret maden. Der var to vagter i det lille rum med hende - i tilfælde af, at hun gjorde modstand - og den ene kom hen og tog lænkerne af hende, så hun kunne få lov til at spise i normalt tempo, hvor hun faktisk kunne overskue at løfte sine hænder. Så snart, hun var færdig, fik hun dog lænkerne på igen, og blev forventet at sidde stille på sin sengekant de næste mange timer. 
Iksenyi havde efterhånden vænnet sig til at spise, mens vagter så på. Imens kunne hun snakke en smule med vagterne, men i dag kendte hun dem ikke lige så godt. Hendes yndlingsvagter havde hun ikke set i nogle dage, og hun mistænkte at nogen havde sladret om, hvor gode venner hun var blevet med dem. Men når hun først havde fået lænkerne på, kunne hun ikke samtale mere, og stilheden sænkede sig over rummet. Vagterne begyndte at kede sig og deres blikke vandrede...

Dét var øjeblikket, Iksenyi gjorde brug af. Hun fik kun denne ene chance, for efter i aften ville Onelyas finde ud af, hvad hun havde gjort, og de konsekvenser... Dem skulle hun ikke tænke på lige nu!
Med et spring kom hun på benene og svingede en knytnæve mod den første vagt. Han faldt til jorden, mens den anden vagt gispede og tabte den bog, han havde stået med og prøvet at smuglæse i på vagten. Inden han kunne nå at gøre mere, havde Yiyi langet ham en tilsvarende knytnæve, og da han ikke faldt om efter den, måtte hun lige give ham et slag til. 
"Undskyld!" udbrød hun, mens de faldt bevidstløse om, og hun rodede i deres lommer efter nøglerne til lænkerne. 
Lænkerne blev efterladt på gulvet, og Yiyi smuttede ud af døren let på bare tær. 

Gangene var tomme, for alle var til ceremonien. Yiyi sneg sig alligevel lidt langsomt frem i frygt for at støde på nogen, der vidste, at hun ikke burde være her. Da hun nåede dobbeltdørene, var der dog vagter ude foran, og hun skyndte sig om bag det hjørne, hun netop var kommet fra, inden hun blev set. Hun bed sig i læben og mærkede, hvordan hendes hjerte pumpede lava ud i hendes system så hurtigt, at små svedperler brød frem på hendes pande.  
I den gang hun stod i nu, var der en lille dør, som Yiyi prøvede. En køkkenindgang? Blev tronsalen egentlig ikke brugt til mad engang imellem? Der var tomt lige nu, men der stod nogle høje gryder med rester op ad siderne, som lignede det, hun lige havde spist. Det var egentlig lidt ligemeget for hende at spise. Om det var fasan eller beder - det hele havde smagt af kul i hendes mund, fordi det var smeltet så hurtig. 
Der var en dør til i enden af det her rum, og når hun lagde øret til, kunne hun høre stemmer - mange af dem. Hun åbnede døren lidt på klem og blev mødt af rigtig mange rygge og baghoveder. Der blev talt længere oppe foran. Var det Onelyas? Det var svært at høre så langt tilbage, og folk stod også og hviskede til hinanden. 

Uden at nogen skænkede hende et ekstra blik, smuttede hun langs væggen forbi folk. Herfra kunne hun ikke se noget, men Jyoti måtte være deroppe, og hun måtte se ham! Det her var hendes eneste chance! Mens hun maste sig igennem mængden, begyndte den at mase igen, og hun sænkede hovedet og stod imod, så folk måtte lade hende komme fremad, selvom nogen tydeligvis ville den modsatte vej. Støjen tog lidt til, som flere begyndte at snakke omkring hende, og pludselig følte hun presset lette og løftede hovedet. Deroppe, foran hende, måske ti meter væk, stod en brændende rød mand med lysende øjne og tøj i samme farve som hendes eget. 
Hele hendes verden gik i stå, og hun stivnede midt på gulvet, lidt ude til siden, alene, mens folkemængden var ved at forlade tronsalen. Jyoti.
"Far?"
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

Som hun bevægede sig mod dem, høj som hun var, men dog så lille, bemærkede folk hende ikke til at starte med. Det guddommelige scenarie, der skete foran dem, var mere vigtigt og interessant end det der skete omkring dem, og nogle af de ofringer, der var hændt i aften, var måske nogle, som de ikke ønskede at se brændt. Det var nemlig ikke kun slaver, der blev ofret, men også borgere, der havde gjort sig uheldigt bemærket.

Der lugtede af brændt kød, jo længere Iksenyi kom frem, og som folk gad flytte på sig, ville hun opdage at der sad tre rygende, forkullede mennesker på knæ, og havde håndjern på, magen til dem Iksenyi fik på, når hun havde stuearrest. Dommen var nærmest lige faldet, inden Iksenyi var kommet ind, så heldigvis skulle hun ikke forpurres af den slags voldelighed.

Jyoti lagde end ikke mærke til hendes ankomst, ak han slet ikke vidste, at han havde en datter. Foran tronen tårnede han sig mægtigt, stående foran tronen, og forsøgte at få ro på ilden i sig. Hans halskrave og ærmerne var i flammer, og tog gradvist mere og mere af hans tøj, så man kunne se hans muskuløse røde arme, og lidt af hans skuldre. Håret var hvirvlende og så flydende ud, indtil det langsom lagde sig ned, og skiftede var lyst til mørkerødt. Ligeledes blev hans hud mindre rød og mere menneskelig solbrun, og han lignede meget vel en ørkenelver igen. Dette var hans menneskeform… Iksenyi lignede Jyoti meget lidt, men hun havde arvet hans slanke krop og hans højde, for ikke at glemme hans magiske evner.

”Far?” En ung kvindestemme syntes at overdøve det resterende folks mumlen og hvisken, fordi hendes stemme var så klar og forkert i situationen. Børn hørte til med deres mødre og barnepiger bagerst i salen, men Iksenyi var nået helt frem til trappetrinene, lige foran ofringerne. Onelyas så op, fra sine egne hellige skrifter, som han havde læst op af.

”Iksenyi...!” Lød det et sted bag hende med en desperat hvisken, som alle omkring dem dog kunne høre. Lysander så på hende i chok. Hun var hans ansvar, og alligevel stod hun her!?

”Iksenyi?” Onelyas havde hørt Lysander hviske hendes navn, og nu vidste han straks hvem han skulle kigge efter. Han fik øje på den mørke pige iblandt flokken af underdanige krigere samt noble mænd og kvinder fra byen ”…” Han stod og stirrede på hende i et godt stykke til, inden han trådte frem og rakte hende en hånd, som om han inviterede hende til at komme frem på podiet.

Jyoti fik også øje på Iksenyi, og skrånede nysgerrigt sit hoved, men blev ellers stående, stiv i kroppen og stiv i sin mimik, som han var blevet instrueret til. Nej… der var intet ved hende der ringede nogle klokker. Hun kunne meget vel være endnu en slave eller kriminel, som han skulle afbrænde i dag.

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 18.08.2019 16:59
Lysanders hvisken var let at ignorere, omend smertefuld. Iksenkyi var nået så langt, var kun få meter fra sin far, og selvom hun holdt uendeligt meget af Lysander, skulle han ikke stoppe hende nu. Hun knyttede kort hænderne i forberedelse på en skideballe, men så rakte Onelyas hånden frem mod hende. Hun kunne ikke aflæse hans ansigt overhovedet. Hvad tænkte han? Hun vidste, hun ikke måtte komme her. Hun vidste, hun havde forbrudt sig mod hans ord. Hun havde slået vagter ud for at nå hertil. Hun havde stjålet fra  templet for at nå hertil. Næppe ting, der ville gå ustraffet hen. 

Men lige nu... Lige nu kunne Iksenyi ikke få øjnene fra sin far. Det majestætiske væsen, hun var blevet skabt ud fra. Brændende, opslugende. Som den ild, hun kunne styre, som den lava, der flød i hendes årer. 
Hun tog lettere fraværende imos Onelyas' hånd og kom ubesværet op ad trappetrinnene på sine bare tær. Hendes mund var let åben, og det svage lys fra hendes lavaspyt kom til syne på kanten af hendes tænder og strakte sig ud over læberne. Hendes opspilede, nysgerrige øjne syntes at flyde med flere lavastykker i sig end de plejede, og som hun fugtede sine læber i en pludselig nervøsitet, blev de dækket af et tyndt lag gyldenhed, der ikke efterlod nogen tvivl om, at hun ikke var et almindeligt menneske.

Lige så let som lavaen flød henover hendes læber, lige så svært havde hun ved at finde ord. Hvad skulle hun sige til ham? Hans ansigtsudtryk fortalte hende, at han måske ikke engang vidste noget om hende. Havde han været ligeså meget afskåret fra hende, som hun havde været fra ham? Hvorfor måtte det være sådan?
Onelyas havde aldrig villet give svar på hendes spørgsmål, bare at det var for det bedste. Det bedste for hvem?
Et eller andet sted i hendes hoved blev de forkullede kroppe ved siden af hende registreret. Hun kendte til ofringer, men havde aldrig overværet dem selv, aldrig set angsten i en fordømts ansigt. Hendes unge, uskyldige sjæl var endnu gået fri af den slags brutalitet, og med det, kunne hendes sind ikke helt begribe, hvad der havde fundet sted. For nu var hendes fokus så meget på Jyoti, at det blev skubbet bagud i hendes hoved og de spørgsmål kunne vente til senere.
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

Lysander kunne ikke gøre noget nu. Hun var opdaget af alle, så nu trådte han et skridt tilbage og blev et med flokken igen, men han så nervøst til, og frygtede for, hvordan hun tog sit første møde med sin far. Jyoti havde i hans øjne virket meget spirituel og ondsindet, og var ikke ligefrem en person, som man kunne røre ved eller tale med. Han fulgte ham fordi han var der, foran ham, så ægte og så farlig. Hvis han trådte forkert, ville han blive den næste, og man kunne ikke bare undslippe ilden så let. Det havde han efterhånden erfaret… Yiyi… Hun græd, og der var ikke nogen form for medlidenhed at se, hverken hos hendes onkel Onelyas eller hendes far, ildguden. Hvilken skøn familie hun havde sig… Hvis blot han kunne gøre noget, for at få dette stoppet, og kramme hende, så snart hun var holdt op med at sprudle med farlig lava.

Der var mange folk herinde, der ikke rigtig havde set Iksenyi før, så nogle vidste ikke hvem hun var, før de så hvordan lavaen forgyldede hende. Onelyas tog hendes hånd, men slap den, da hun alligevel vendte sin opmærksomhed mod Jyoti. Forsigtigt placerede han en hånd på hendes skulder, og udviste hende ømhed og omsorg, men han tog hånden til sig igen og trådte ind foran hende, lidt i et forsøg på at skjule hendes svagheder, som hun fejlagtigt havde vist frem til hele befolkningen. Det satte nu Onelyas på ekstraarbejde, og indeni var han rasende. En vrede, som Onelyas var trænet i at skjule, med mange års samarbejde med ildelementalen Jyoti. ”I står foran ildguden Jyoti og hans gudedatter Iksenyi” Kaldte han højrystet ud i salen ”Knæl for at vise jeres respekt!” Der blev stillet ingen spørgsmål. Onelyas havde magten, i og med at han kunne tale og forstå Jyoti bedre end nogen anden. Han havde sågar de fornemme klæder og rubinstaven, der så så mægtig og magisk ud, at den i sig selv fremstod guddommelig.

Da folket kastede sig ned på alle fire, og med blikkene vendt nedad, vendte Onelyas sig om mod Iksenyi, og så på hende med et stift blik. Et blik hun måske ikke engang så, fordi hun havde sit livs øjeblik med sin far.

Jyoti tiltede denne gang hovedet den anden retning, stadig i forvirring ligesom før. De stadig lysende øjne, kunne være svære at tyde, men i og med at Iksenyi var tæt på ham, ville hun måske opdage, at han studerede hende nøje med blikket. Han kunne forstå krystalisiansk, såfremt det ikke var kompliceret, og han var ikke helt sikker på, hvad en gudedatter var for noget, men han havde på fornemmelsen, at hun tilhørte ham. Forsigtigt trådte han frem med en nøgen fod.

Iksenyi

Iksenyi

Trofæ / Gudebarn

Kaotisk Neutral

Lokation / Rubinien

Alder / 19 år

Højde / 172 cm

Alianne_ 18.08.2019 22:28
Yiyi hørte Onelyas tale til folket bag sig, men det forsvandt i den øjenkontakt hun havde med Jyoti. I forvejen var hun vant til at folk knælede for hende, så at høre Onelyas påbyde den dette, kom ikke bag på hende. Hun havde trods alt lige forlænget deres ceremoni uden helt at ville det, så folk var sikkert forvirrede alligevel. 
Hun kunne mærke en varm tåre glide ned over sin ene kind, og det overraskede hende selv, at hendes øjne reagerede før hendes sind. I sine trin op ad trappen havde hun ikke mærket meget til følelserne indeni, for hun havde været alt for optaget af at det endelig skete. Det skete faktisk. Hun stod over for sin far. I egen høje person. 
Han var så smuk. Ilden var så smuk. Så fantastisk. Hans udseende, selvom han nu lignede noget mere almindeligt, end det hun havde fået et glimt af før, mindede hende om den følelse, hun fik, når hun håndterede ild og lava. Den buldrende, frie, brølende sensation af ustyrlig kraft, guidet af hendes bevægelser, hendes ønsker. Men hun var aldrig herre over ilden, den gjorde som budt, men hun skulle altid være varsom. Den havde sit eget liv, selv med hendes magi til at guide. 

Hun tørrede hurtigt den allerede størknede tårer væk, og så så Jyoti træde et varsomt skridt frem. Verden stod stille mellem dem, i hvert fald for Yiyi. Hun ænsede end ikke Onelyas mere, og opfattede slet ikke hans skarpe blik. Skænkede ikke den knælende Lysander en eneste tanke. 
Langsomt rakte hun hænderne frem med håndfladerne opad ud mod Jyoti. Hendes håndflader var blevet svedige af nervøsiteten, så små størknede lavaklumper lå på overfladen og faldt af, som hun bevægede hænderne. Stadig med hænderne strakt ud i en indbydende gestus, holdt hun øjenkontakten med ham, hendes gullige øjnes blik mødende hans.
"Jeg har ventet så længe på at møde dig," sagde hun lavt.
Jyoti

Jyoti

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Elemental

Lokation / Rubinien

Alder / 400 år

Højde / 198 cm

Jyoti kunne godt se og forstå, at Iksenyi ikke var helt almindelig. Han syntes at kunne fornemme noget ildelemental over hende, og alligevel lignede hun et menneske. Hvad skulle han dog med sådan en? Det var da en mærkelig gave at give? Han vidste ikke om han burde række ud efter hendes hånd, for han fornemmede hvordan chakraen i hende var stærk, og varmen fra hende steg på grund af de følelser, der havde overvældet hende. Du har… ventet på at møde mig? Lød en mørk, buldrende stemme i hendes hoved. Jyotis mund bevægede sig ikke, men der var ingen tvivl om, at det kom fra ham. Ingen andre lod til at have hørt noget, selvom Jyotis stemme havde lydt rungende og højlydt. Hans hånd strakte han prøvende frem, for han var trods alt impulsiv og nysgerrig. Forsigtigt med tippen fra sin ringefinger, mærkede han en af hendes fingertipper. Hans øjne blev store. Han kunne mærke så mange ting, alene ved den nænsomme berøring. Han kunne mærke hendes varme, hendes chakra… hendes race! Hun var som ham!? Hurtigt trak han hånden til sig, og holdt om omsorgsfuldt om hånden. Han sugede godt med luft til sig, for at lade op til noget, der umiddelbart virkede som et angreb. Med et kraftfuldt pust, blæste han en ildkugle på størrelse med et æble tilbage efter hende, for at se hvad der ville ske. Ville hun brænde op ligesom de tre mennesker han netop havde grillet, eller ville hun være resistent!?

Ilden fik i hvert fald fat i hendes klæder og brændte tråd for tråd, med mindre hun kunne nå at få flammerne i bero. Selv havde Jyoti sine klæder på, men de begyndte også at brænde langsomt op, når han brugte sin magi.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 2