Grace 18.07.2019 08:26
Endnu et smil krøb frem på Moanas læber. "Så er det måske meget sundt for dem at skulle lige det." Hun kunne kun værdsætte at folk der pressede andre med den slags trusler en gang imellem blev nødt til at følge op på dem og bevise det ikke var tom snak. En med den evne knægten havde demonstreret ville næppe være helt så let at erstatte hvor mange villige der så end var. Selv ikke i en tid hvor hans evne kun kunne sniges i brug. At han gjorde lige det tvivlede hun ikke på. Forbuddet var måske en lov, men ikke en sund en i et magisk gennemsyret samfund. Folk var født med magi for at bruge den."Så skal hun nok kunne klare sig, hvis hun ønsker det." Det var jo så heller ikke sikkert den unge pige ønskede at arbejde indenfor paladset mure. Tankerne om dette forlod hende dog hurtigt som knægten præsenterede sig, hvilket meget sigende førte til et spørgsmål der ikke burde have været nødvendigt for ham at stille, men tingene var gået lidt hurtigt fra han var bumlet ind i hende og drage og til de stod her nu. Intet andet for end at lade som ingenting. "Mit navn er Moana Maknamana. Helt formelt vil det være Ridder Maknamana og De, men jeg er nu sjældent så formel, når jeg kan slippe for det." Det ville blive lidt af en balancegang for dem begge. Hvad var det lige hun havde kastet sig ud i?
Forståelsen blev ikke ligefrem større i hendes træk ved de ekstra ord, men hendes smil gjorde det. Det var helt sikkert en af de kroer hun ikke kunne huske fra en Gloria-tur. Ikke at han behøvede at vide det. Mere interessant var det at se ham blive nervøs over det enkle spørgsmål. Hans ord gav dog nogle interessante muligheder og fordele for dem begge hvis den ikke blev alment kendt. "En nyttig evne i disse tider..." Hun spekulerede tydeligvis i de muligheder det gav, før hans entusiasme fik hende til at le, før hun hævede et øjenbryn af ham og svarede. "Jeg havde nu tænkt mig at fløj på hende til paladset."
Krystallandet