”Ja. Jeg har stort set fuld kontrol over den, hvis man kan kalde det det. Med koncentration kan jeg i hvert fald selv vælge hvilken styrke jeg ønsker, at den skal være på,” forklarede hun ganske ubekymret for, at hun muligvis uddelte informationer, som hun ikke burde. For ærligtalt, hvor farligt kunne det være? Hun udtrykte en mild latter for en stund, inden hun fortsatte. ”Med det sagt, så er den nok mere følelseskontrolleret på nuværende tidspunkt. Jeg har endnu ikke fået helt styr på den, så den har det med at ændre sig i takt med mit humør.” En pludselig bekymring skyllede ind over hendes ansigt. ”Den generer dig ikke gør den?!” og straks som hun var nået den konklusion blev hendes lys sænket. Sænket så markant, at den i bibliotekets lys ikke var til at se længere. Og for uden at efterlade hende med et langt mindre guddommeligt og verdens-fremmed udseende faldt hendes kropstemperatur ligeledes til det af et alment menneske.
De nåede hendes bord. Kappen og bøgerne stadig der. Sedlen stadig der. Som forventet af hende var intet blevet rørt. Straks samlede hun de før-læste bøger op og stillede dem lidt mere til siden for at lade de nye blive stillet fra sig. ”Men du er nok ikke forkert på den at tro, at det er min ’varme’, der først fik dem til at få disse forestillinger om mig,” sukkede hun. ”Hvad jeg ikke forstår er, hvad der går det så specielt! For jeg er ikke den eneste. Jeg har mødt andre hvis hud har lyst op, som min.” Okay, ikke præcis som hendes, men det ændrede ikke på noget.
Hun rystede på hovedet. Ikke som et ’nej’ men for at vige sig selv væk fra et spor, hun ikke ville ned ad. ”Undskyld. Jeg bryder mig ikke vitterligt om tanken, om at blive tilbedt. Det virker forkert, hver gang nogen har faldet på knæ foran mig og bedt om velsignelse. Det er ikke noget, der står i min magt at give dem.”
Mia drejede sig om mod stablen af bøger, de havde bragt med sig og lod en hånd stryge nedover omslaget på den øverste. Hun kunne godt lide denne egenskab. At føle. Meget bedre end hun brød sig om smagssansen, havde hun opdaget. ”Har du aldrig hørt om folk, der har bedt mod stjernerne i deres gudløse øjeblikke?” spurgte hun med en afslappet tone. ”Om sømænd og vandrende, der har fulgt os fordi vi er konstante og til at se men stadig udenfor rækkevidde for jordiske væsner. Jeg har hørt mange bønner, men som jeg ikke har knyttet mig til, fordi jeg intet har kunne gøre andet end at lytte. Men… du ville blive overrasket over, at vide, hvor mange der blot har brug for nogen – eller noget - til at lytte.” Hun var kommet af sporet igen. Og hun havde sikkert ikke engang svaret på, hvad han præcist havde spurgt om.

"she's profoundly naive; unimaginably wise.
a newborn in a grown woman's body and mind."