Asith

Asith

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Dianthos

Alder / 76 år

Højde / 189 cm

Efterlyst af Lyset

Signehn 05.08.2019 16:19

Mathis Transport? Det var ikke noget Asith havde hørt om før, men han var heller ikke typen, som kunne flotte sig med betalt transport og striglede heste. Han ville gå til den dag han ikke kunne gå mere og den dag ville han begynde at kravle! Ikke at han ligefrem nød at være på hesteryg heller - kræene kunne sjældent lide ham, men han havde også hørt at de kunne mærke andres utryghed, så det var vel nærmere et spørgsmål om en ond cirkel og ikke et ondt dyr. Det gav ham dog lidt ro i sindet at Killian ikke var indblandet med byvagten og ej heller virkede han som typen der stikkede. Han virkede nærmere som typen, som ville gå alt for langt for en fremmed af egen godhed og man kunne vel sige, at han allerede havde bekræftet den teori mere end én gang. Asith sukkede lidt opgivende, velvidende om den der forbandede følelse af gæld nok ikke ville forlade ham og at han måtte finde en måde hvorpå han kunne bringe ligevægt imellem dem. 

Efter et par minutter i tavshed talte Killian igen og spurgte ind til faren for Asith ved at bo i byen og han kunne næsten ikke lade være med at lave et mindre smil, som om han havde vundet et eller andet. “Jeg tager mine forholdsregler.” Svarede han og nikkede inden han kort kiggede sig om for at forsikre sig at de var alene inden han illustrerede hvad han mente. Killian havde allerede fået en mindre smagsprøve på hvad Asith kunne gøre, så han antog at det ikke kom som en større forskrækkelse: Asith åndede skarpt ud og et lille gyldent lys - flakkende som en ildflue - dukkede op foran hans læber inden det samme lys kom i kontakt med hans ansigt og for et kort øjeblik var Asiths form forvrænget inden den var fuldkommen ændret. I stedet for mørkelveren, gik et kønt mandligt menneske ved Killians side. Han havde samme højde, men ud over det var han helt anderledes. Hans øjne var normale og brune, hans hud lys som Killians og hans hår i en solblond farve. Der var noget over ham, som var lidt for perfekt, kunne man sige. Lidt for symmetrisk og lidt for rent, men det var en meget overbevisende ny form. Det var god nok timing, for det var begyndt at blive lidt for risikabelt at vade rundt uden påklædning. Da han talte igen var hans stemme den samme og man kunne se at bag hans nye, lyserøde læber, var hans tænder stadig skarpe. “Vi er flere end mig kan jeg forsikre dig.” Fortsatte han og lagde sit blik fremad igen. “Jeg har hørt om få af min slags, som har skaffet sig forhekset tilbehør, som giver dem en anden form. Jeg er så heldig at jeg er illusionist.” Ikke at han ikke ville give sin ene arm for et af de forheksede smykker, for guderne vide at det ikke var hverken nemt eller fejlfrit at holde en illusion kørende over længere strækninger. Han hævede et øjenbryn som nu var tykt og brunt - ædelstenen i hans pande var ligeså hengemt under hans troldom. “Men jo. Lysets hær og deres autoritære figurer... Dem holder jeg en pæn afstand til.”  

Killian

Killian

Staldmester ved Mathis Transport

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 176 cm

Zofrost 09.08.2019 12:19
Killians blik blev ikke mindre nysgerrigt, da mørkelveren sagde, at han tog sine forholdsregler og derefter kiggede sig omkring, som skulle der ske noget hemmeligt. Forundret så han den lille lysende ting komme ud af munden på ham og... noget skete. Han spærrede øjnene op i overraskelse og kunne ikke lade være med at le i næsten barnlig forundring, som mørkelveren pludseligt lignede et meget kønt menneske. 
"Wauw, det må jeg nok sige, det er vildt!" Han trådte lidt nærmere for at betragte illusionen. Den var god. Han kunne ikke se, hvad Asith virkeligt var. Sikke en sej evne at have!

Så der var flere. Et stik af nysgerrighed gled igennem ham. Kunne han mon finde dem? Havde han mødt nogen før?! Ååh, det var jo næsten snyd hvis han havde, og så ikke vidste det!
"Det vidste jeg slet ikke! Jeg troede ikke, at... at de racer, Lyset ikke er så glade for, sådan færdes alt for meget i Dianthos." Altså, jo, han vidste at dæmoner ikke holdt sig tilbage, men de var også rimeligt svære at genkende. Orker og mørkelvere og deslige... Det var ikke ligefrem dem, han forventede, der kom frivilligt til Dianthos. 

Uden at kunne holde sig selv tilbage, rakte han ud mod Asiths arm. Ikke med tanke for at røre ham for at røre, men han var så nysgerrig og ville gerne vide, om illusionen holdt, når han rørte den. 
At Asith forsøgte at undgå Lyset og byvagterne kunne Killian godt forstå, det gjorde han teknisk set også selv. I hvert fald byvagterne, især under det udgangsforbud der lige havde været. Ikke alle byvagter faldt for hans charme, og selvom han nogle gange kunne bruge sine ikke-magiske evner til at slippe ud af en tur i arresten, var det nu ikke alle byvagter, der kunne overtales til lidt forkælelse og derefter at lade ham gå. Nu var det heldigvis tilladt at færdes ude om natten igen, hvilket gjorde det noget nemmere at være Killian.
"Det kan jeg godt forstå."
- 'Cause every time we touch, I get this feeling. And every time we kiss I swear I could fly -
Asith

Asith

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Dianthos

Alder / 76 år

Højde / 189 cm

Efterlyst af Lyset

Signehn 16.08.2019 17:45

Killians optimisme omkring Asiths evne var vel til at forstå, for det var kun få mennesker, som rent faktisk blev ‘velsignet’ med sådanne egenskaber, men mørkelveren delte den ikke. Den var praktisk og havde holdt ham i live, men han antog den ikke som noget mirakuløst. Vildt, ligefrem? Asith evne var flashy og praktisk, ja, men den var langt fra perfekt desværre og det ville Killian også se da han rakte ud for at berøre ham. Illusionen blev ikke ødelagt, men der hvor han rørte, forvrængedes billedet Asith havde lagt over sig selv bare en smule og for et kort sekund kunne man se hans rigtige arm nedenunder, som spottet igennem en vandoverflade med ringe i. Asith gav ham et hævet øjenbryn da knægten testede sin nysgerrighed på ham, men sagde ikke noget til det. Han gjorde ham trods alt en kæmpe tjeneste, så en smule nysgerrighed kunne han acceptere. I stedet besvarede han Killians forundring og lagde dovent sit nye, falske, brune blik fremad hvor byen langsomt kom en smule til live igen, som om de havde steget op ad Dianthos eget dødsrige. 

“Det gør vi heller ikke medmindre der er muligheder for forklædning. I hvert fald dem af os som ikke går i et med resten af befolkningen.” Med dem mente han selvfølgeligt mørkelvere, for guderne vide at det var dem, som havde trukket nitten i forhold til øjenfaldenhed i forhold til de andre to-benede racer. “Der er mange uønskede her, som bor lige under lysets næse.” Kommenterede han løst og smilede en smule hævngerrigt. Det var vel en trøst at se de andre udskud vade rundt på offentlig gade og sti og se de højrøvede Dianthos eliter hilse på dem som respekterede naboer. Hvis blot de vidste hvilke typer de inviterede ind i deres hjem, de forbandede hyklere! Vampyrer og dæmoner og Zaladin tilbedere til over halsen! Selvom Asith ikke kunne være en del af de usete ‘mørke-tilhængere’ som snød overklassen til daglig, kunne han sagtens nyde ideen til fulde! Asith rystede lettere underholdt på hovedet og tjekkede sin arm for at se om illusionen stadig var stabil efter Killians pilleri. Da det ikke virkede til at illusionen havde lidt skade, kiggede han igen på drengen og tiltede hovedet med en rynket pande. “Du går aktivt ud for at lede efter ‘spændende væsner’... Så hvorfor så overrasket? Har du sjældent held eller er det bare hele mørkelver afdelingen, som er nyt territorie?” Han kunne ikke lade være med at skære ham et skarpt smil, som fremviste de skarpe tænder under hans falske, lyserøde læber. 

Killian

Killian

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 176 cm

Zofrost 27.08.2019 12:44
Det var lidt en ny verden for Killian, men samtidigt var han langt fra overrasket. Altså, tanken om at der levede uønskede racer i hovedstaden var vel ikke helt urealistisk, det var en stor by med mange små kroge og hvis man som Asith kunne gemme sig, så kunne det jo lade sig gøre. Folk ville altid udfordre regler og love og leve livet på kanten. Det vidste han alt om selv.
"Dianthos er sådan en spændende by! Jeg har vist mødt flere forskellige væsner her, end før jeg kom hertil." Havde han? Han var ikke sikker, var også ret ligeglad. Men det skulle ikke undre ham, hvis han havde. Diversiteten i byen var stor og af en eller anden grund samledes folk her, også dem, som skulle holde sig langt væk fra stedet. Hvilket Asith lige havde bekræftet med sine ord.
Killian lagde ikke mærke til den hævngerrighed, mørkelverens smil udstrålede, han havde travlt med at se på illusionen, der gik tilbage til normal, da han trak hånden til sig.

Mørkelverens spørgsmål fik et lydløst grin frem på Killians ansigt.
"Jeg tror, du misforstod mig. For mig er alle væsner spændende. Hvert enkelt individ interesserer mig, lige meget hvem det er." Det var sandt, han elskede at lære nye folk at kende. Især hvis de kunne give ham noget af det, han altid hungrede efter. Nærhed. Opmærksomhed. En følelse af at nogen ville ham. Men også bare helt generelt var han en meget social person med en åbenhed, der både var god og dårlig.

Han sendte et langt blik efter Asith, inden han så frem. Der var stadig et lille stykke endnu, men de ville snart være fremme. Der var spredt et godt lag hø i boksen i forvejen, så den altid var klar til gæster, og tæpperne lå klar inde i rummet, der var fyldt med ting, man skulle bruge i en stald. Det skete ofte, at Killian havde besøg, men ikke ville have dem med ind i hans eget rum. Det var hans sikre sted, hvor han kunne slå slåen for døren og tage en pause fra omverden.
- 'Cause every time we touch, I get this feeling. And every time we kiss I swear I could fly -
Asith

Asith

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Dianthos

Alder / 76 år

Højde / 189 cm

Efterlyst af Lyset

Signehn 01.09.2019 20:51

Alle interesserede ham? Hvert eneste individ? Lige meget hvem eller hvad de var? Det lød som en umulig interesse, ærligt talt. Med det røg mysteriet omkring Killians interesse i Asith og mørkelverens undren heldigvis. Det var ikke ligefrem en kompliment, men det gav bedre mening end at Asith mirakuløst var en eller andens specifikke type, for det var han overbevist om at det umuligt kunne være tilfældet, og hvis det var, måtte vedkommende ikke være rigtig klog - jo, det var vel sådan han havde anset Killian indtil nu.

“Huh… Måske skulle jeg have ladet dig være så du kunne stifte bekendtskab med en spændende halvork?” Han kringlede et skarpt smil fra sine falske læber. Selvfølgelig mente han det ikke, men det var svært at tro på at selv de mere fysisk intimiderende væsner var ligeså ‘interessante’ som dem der ikke så truende ud. Man gik vel ikke ligefrem efter de større og mere ‘uhyggelige’ typer når man ledte efter et fremmedt knald? Ikke at Asith kendte noget til den slags. Så igen, der var delte meninger om hvor ‘farlig’ Asith selv så ud. Det var dog sjældent at han kunne skræmme andre end dem som i forvejen frygtede mørkelvere som et folk. Hans egen slags havde aldrig ladet sig imponere af hans fysik og han var åbenlyst heller ikke spor respekteret eller frygtet af orkerne på Galeonens side. Nah, det var vel blevet et mønster at Asith bare var en typisk underdog, som blev holdt i live så længe han var nyttig. Intet nyt der.

Asith vendte blikket varsomt som et par forbipasserende mennesker kom fra den modsatte retning. Trods han var i forklædning, fandtes der ikke en situation hvor han tillod sig selv at blive afslappet når han var heroppe i de øvre dele af byen. Blev han uforsigtig, blev han opdaget og han havde ikke så meget held at stole på længere - sådan var hans opfattelse i hvert fald. Specielt ikke nu da Killian allerede havde gjort ham heldig for anden gang i aften. Det var både for godt og ondt, for Asith vidste at han ikke ville kunne efterlade følelsen af gæld når han engang gik fra gemmestedet der blev ham givet.

“Er vi langt derfra?” Spurgte han og vendte igen blikket imod Killian søgende. 

Killian

Killian

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 176 cm

Zofrost 12.09.2019 17:47
Killian skar ansigt, da Asith foreslog, at han skulle have ladet ham stifte bekendtskab med halvorken. Ellers tak. Det var ikke ligefrem fordi, at Killian var kræsen, men lige dem, der havde været efter mørkelveren på kroen havde selv en som Killian klogelig holdt sig fra.
”Nah, han så lige lidt for brutal ud.” Altså, han kunne godt holde til, at nogen var lidt hårdhændede ved ham, men han brød sig ikke om rå vold. Og det var, hvad de væsner havde udstrålet. Nej, så hellere en som mørkelveren. Killian var ikke i tvivl om, at den høje mand kunne gøre grimme ting ved ham, hvis han ville. Det kunne de fleste, han var ikke ligefrem en, der kæmpede ret meget i mod, selvom han var stærkere end han så ud.

Killian kastede et kort blik på de to, der kom gående i mod dem, men de så ud som om, at de bare ville videre i verden og han rettede i stedet blikket fremad igen. Indtil hans følgesvend spurgte ham, om der var langt. Han sendte ham et hurtigt blik og et smil, inden han pegede ned af gaden.
”Nej, vi skal til venstre dernede og så ligger det halvvejs nede af gaden.” Dianthos’ industrikvarter var ikke det mest ophidsende og om natten var det ret tomt. Selv for et område i Nedre bydel.

Som Killian havde sagt, drejede de til venstre og snart dukkede fronten på Mathis Transport ud af mørket. I stedet for at gå ind af porten og igennem lageret, ført Killian ham ned af en sidevej og ind af bagporten, der altid stod åben, så vogne, der kom på skæve tidspunkter, kunne komme ind. Bag porten var der en stor plads med et værksted til vognene i hjørnet, nogle tomme vogne langs muren og man kunne lugte heste, som en mødding også var presset ind i gården. Stalden var til tilbygning til det store lager, begge med porte ud til gården. Killian førte Asith hen til stalden, der var halvt fyldt med sovende heste, der begyndte at røre på sig, da de to tobenede kom ind.

”Her arbejder jeg!” Der var stolthed i hans stemme og et storm smil på hans ansigt. Ikke at der var meget at se i mørket, så han greb en lanterne – åben ild var bandlyst fra stalden, han havde før set heste brænde inde, noget der forfulgte ham i hans mareridt – og snart kunne de se, hvor gik gik.
”Der er en ledig boks med halm i helt nede for enden.” Han vinkede af elveren og gik ned af staldgangen.

Killian har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack, Krystal Administrator
Lige nu: 2 | I dag: 6