Agarwaenel

Agarwaenel

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Dæmon/Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 172 cm

Helli 23.04.2019 10:33
Agarwaenel lagde hovedet let på skrå. Det var jo også bare et måltid det var meningen for, og så svært var det ikke at indfange dem. Selvom hun ville værdsætte ikke at skulle jagte mad mere. Det krævede dog at nogen kunne lave noget mad til hende, og sørge for at hun var mæt. Rigtig mæt, ikke bare lidt mæt.
"Men hvis man alligevel spiser det hele, så er det jo ikke noget problem," kunne hun ikke lade vær med at sige. Det var også de gange hvor hun kunne holde sig mæt i et godt stykke tid, hvilket betød at man ikke kom i ligeså mange problemer, selvom kroppen bagefter ikke ligefrem så lækkert ud.

Agarwaenel kiggede næsten forarget på Jez, så hun begyndt at påstå at råt kød ikke engang smagte godt. Det var vidst Jez der ikke havde styr på hvad der smagte godt. "Der er så mange smage i råt kød, som forsvinder når man tilbereder det," udbrød hun, pludselig meget insisterende. "Selvfølgelig er kødet ikke ligeså godt når det er fra ældre og syge folk, men at man kan tygge på det i så lang tid, er noget af det bedste!" Der var åbenbart blevet lidt åbnet en port ind til hvad Agarwaenel selv mente var vigtigt og hvis det ikke lige havde været kød fra mennesker, så havde hun da virket som en ganske passioneret ung pige.

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jez trak på skuldrene "Ikke andet end man så er nød til at jagte nyt bytte snart igen, i stedet for at bruge tiden på bedre ting" sukkede hun. Jez havde aldrig bedrevet den slags selv.. med undtagelse af den gang i Tusmørkedalen.
Men det var forfærdeligt meget arbejde! Især når man i stedet bare kunne vente på folk døde naturligt! Det var dog ikke alle der havde den luksus, og Agarwaenel her lod til at være en af de stakler.

Jez så overrasket ud ved pigens pludselige engegement. Hun gik jo faktisk virkelig op i det pjat! Jamen javel ja.
"Jaså.. Men der er så mange smage der kan tilføjes ved at tilberede det. Krydderier, olier, for ikke at tale om alle de forskellige teksture og.. taktile oplevelser man kan tilføje, afhængigt af hvordan det tilberedes" fortsatte Jez deres lille debat, hendes tone denne gang mere lokkende end belærende. 

Det ville være interessant at se hvordan pigebarnet reagerede på den slags, nu Jez havde fået et lille indblik i hendes person.

"Home is where you can find a decent graveyard and strangers can disappear without awkward questions."
Agarwaenel

Agarwaenel

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Dæmon/Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 172 cm

Helli 17.05.2019 22:03
Agarwaenel så en smule forvirret og forarget ud, over hvad Jez i det hele taget foreslå man kunne gøre med kødet. Det var ikke fordi at det ikke smagte godt, selvfølgelig gjorde det det, men det var bare ikke kødet på dets optimale måde. I hvert fald ikke for Agarwaenel.
"Men det ødelægger bare alle nuancerne i kødet. Det smager godt, ja, men så er der for mange smage der kæmper om pladsen," sagde hun, som om at det var det mest indlysende i hele verden. "Man tilføjer sådan noget, når man prøver at dække over dårligt kød. Godt kød skal spises som det er." Måske vidste hun hvad hun snakkede om, men i hvert fald havde hun en mening om sagen, og hun havde åbenbart bestemt sig for at Jez var okay nok til at dele det med. Normalvis var Agarwaenel ikke meget for at vise alle sine sider, fordi hun godt vidste at folk ikke ville se hende som en lille sød pige så, hvilket Jez alligevel i forvejen ikke gjorde.

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jez så facineret til som den unge Agarwaenel gik til debatten med ikke blot stærke holdninger, men også et niveau af argumentation hun bestemt ikke havde forventet fra en hjemløs, omstrejfende kannibal, der lod til at have ædt alle der havde været tåbelige nok til at tage hende ind... indtil videre.
Det beviste blot at Jez's oprindelige indskydelse og kvindelige intuition atter engang havde vist sig kniv-skarp. Pigen var bestemt interessant!
"Ah, men det er vel så et spørgsmål om balance! At finde kød af en vis kvalitet, og tilberede det på en måde der fremhæver des naturlige smag, uden at blande for mange andre forstyrrende elementer ind?" foreslog Jez og med en tænksom mine satte hun det hun havde arbejdet på fra sig, og gik tilbage for at rode lidt i hendes forråds kasse.
Det tog hende ikke længe at finde det hun søgte, og da Jez vendte tilbage, rakte hun et stykke tørret kød til Agarwaenel. "Her, prøv det. Det er ikke tilberedt på normal vis, men tørret. Normalt smager den slags forfærdeligt at røg, men jeg kan ikke udestå smagen, så jeg har lavede i stedet mit eget på et tidspunkt"

"Home is where you can find a decent graveyard and strangers can disappear without awkward questions."
Agarwaenel

Agarwaenel

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Dæmon/Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 172 cm

Helli 19.08.2019 14:21
Agarwaenel så interesseret ud for at sige det mildt. Hun havde aldrig overvejet at måske det kunne fremhæve den gode smag, selvom hun nok aldrig ville være en fan af gennemstegt kød. Hidtil havde hun heller ikke ligefrem fået høj kvalitetsmad. Derudover var hun også mere tilbøjelig til at lægge mærke til de forkerte smage, som når noget havde stået lidt for længe, og ikke var helt så godt længere.
”Hmm… måske, men jeg skal smage det før jeg tror på det,” sagde hun bestemt. Hun var ikke en man bare kunne overtale på den måde ved at fortælle hende hvordan landet lå, ikke med mindre man brugte mere magiske metoder.

Hun kiggede ned på kødet, som hun var blevet givet, det så kedeligt og tørt ud, men det var mad, og hun var meget sulten. Hun tog ligeså stille en bid og gumlede på den, som hun smagte på det. Det var ikke normalt at hun faktisk smagte på noget med omhu, men hun tænkte at nu havde hun alligevel fået besked på at smage det, så måtte hun hellere være opmærksom på det.
”Det er ikke så slemt som det ser ud,” sagde hun endelig, og det måtte være spiseligt, for hun forsatte med at spise det uden de store problemer. Der var ikke meget at gøre ved at Agarwaenel foretrak ting der var mere saftige, men kødsmagen var ikke blevet helt ødelagt.

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jez smil blev blot større ved Agarwaenels skepsis. Sådan et utålmodigt lille bæst! Men kløgtig og med en sund skepsis mod andres indflydelse. Det lille barn drog kun mere og mere af Jez's interesse for hvert øjeblik der gik!

Jez tog selv fraværende et par bidder af sin egen mad, men så snart Agarwaenel havde bragt sin mening om maden, og lod til at spise videre, skovlede Jez uden tøven resten af sin egen potion, over til pigebarnet. "Jeg ved der er nogle der tilbereder kød 'blåt', hvor kun den yderste skorpe er rørt af varme, for at forsejle smagen, mens resten er som rådt" fortalte hun ivrigt "Madlavningens kunst har aldrig været en jeg har gjort meget i, men det kunne da være ganske spændende at eksperimentere lidt med!" klukkede hun, og var allerede ved at rejse sig, trods hun knap havde spist noget selv.

Det var en dårlig vane af Jez's at glemme sin mad, når hun blev inspireret, eller blev fanget af et eller andet nyt og spændende projekt. Ganske vist havde hun lavet mad før, som hun havde gjort for Agarwaenel, men aldrig havde hun rigtig interesseret sig for det. Det havde altid slået hende som noget bønder gik op i, og selv Jez's vinproduktion havde været mere et morsomt påfund end nogen reel interesse for vin.. andet end at drikke den.

Agarwaenel

Agarwaenel

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Dæmon/Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 172 cm

Helli 27.09.2019 21:26
Agarwaenel var som et bundløst hul. Når hun først var begyndt at spise, så det ikke ud til at hun havde tænkt sig at stoppe, selvom hun ikke lignede en der kunne spise specielt meget. Hun var tyndere end hun muligvis burde være, men det var ikke til at se under tøjet der ikke passede hendes smalle krop.

Hun kiggede op, med tydelig interesse i øjnene da Jez nævnte ideen om blåt kød. ”Det ville nok tage den værste bismag fra kød der har ligget lidt,” indrømmede Agarwaenel, og så virkelig ud til at vende det i hovedet. Normalvis var det jo ikke noget problem for hende, fordi hun fangede sine måltider frisk, men det kunne hun jo ikke altid gøre, så det ville være rart at vide.
”Jeg hjælper dig gerne med at smage på tingene, hvis det kommer ud på det,” tilføjede hun så, inden hun skovlede resten af maden ned, og kiggede næsten afventende på Jez.

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jez lyste op ved Agarwaenels foreslag "Jamen det lyder da som en fremragende idé!" svarede hun og med en hurtigt bevægelse smed hun en ekstra luns kød i den stadig varme gryde. "Men det ville naturligvis kræve du rejste med mig videre herfra, til Opalslottet oppe af kysten" sukkede hun lidt, mens hun holdt øje med pigens reaktion ud af øjenkrogen.

"Og hvis du skal det kæreste... så vil det kræve visse.. ændringer i dine kostvaner. Du vil ikke komme til at mangle mad, eller kød, men folk er af menuen" uddybede hun ivrigt. Pigebarnet havde selv forslået det, om hun havde forstået konsekvenserne af det eller ej. Valkar ville nok have en ting eller to at sige også om emnet, men hun var sikker på han ikke ville nægte hende den underholdning den unge dame ville bringe!

Desuden.. så var der ingen der fortjente at blive udstødt for hvem de var født som, ej heller et kanibal barn!

Agarwaenel

Agarwaenel

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Dæmon/Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 172 cm

Helli 06.10.2019 20:44
Agarwaenel var egentlig mere interesseret i kødet der var smidt i gryden, end at give en overrasket reaktion på at blive tilbudt at komme med Jez op til opalslottet. Hvad end det var. Agarwaenel var sjældent nok omkring snakkende folk, til at hun blev introduceret til de store områder, som hun burde kende. Normalvis endte hun bare med at gå ind på steder hun ikke måtte hvis det endelig var.

Dog skiftede hendes blik over mod Jez da maden blev nævnt. Hendes øjne blev lidt smalle, og man kunne næsten se hvordan hun smagte på ordene, på aftalen om hvad der skulle til for at hun måtte komme med.
"Du lover at jeg ikke går sulten, og at det er god mad, hvis jeg lader vær med at spise folk?" spurte hun for at bekræfte det. Det var selvfølgelig lidt voldsomt for hende at give op, men hun spiste dem vel også til dels fordi de var nemme at fange. De smagte selvfølgelig også godt, men at have en fyldt mave. Det var ikke noget hun oplevede ofte, og hvis Jez kunne give det til hende.

Hendes øjne gled tilbage ned til kødet. "Hvis du kan give mig det, så ser jeg ingen grund til ikke at følge med," sagde hun så endelig. Hvis hun hadede det kunne hun jo gå, og ellers ville de næppe opdage hvis en stuepige eller to forsvandt i ly af mørket. Hun gav dog sjældent ind til sine instinkter, hvis hun var glad og mæt.

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jez så interesseret til som Agarwaenel knap hørte efter, til fordel for det sislende kød der stegede. Så ensporet. Det var forfriskende at se så dyb fokus fra så ung en pige. Det mindede Jez, på sin vis, om sig selv. Hvis blot Ararwaenel kunne lære at vende sit fokus mod andet end mad...

Jez skubbede tanken fra sig. Sentimentalitet var ikke en fornuftig ting at dyrke, og da slet ikke for en i Jez' sted. Hun kunne ikke tillade sig at være så uforsigtig, så sårbar!
"Det var ikke just det jeg sagde kæreste" sukkede Jez overbærende "Jeg sagde du kunne komme med, og som gæst ville du naturligvis blive taget godt af" Jez lænede sig en smule fremover, tættere på pigebarnet "Og så advarede jeg dig, med en skjult trussel om konsekvenseren, hvis du spiser vores folk" forklarede Jez tålmodigt. Jez var ikke i tvivl om pigen var farlig - ellers ville hun aldrig have overlevet så længe - men Jez var så tæt på udødelig som en dødelig kunne være det, og hun havde ingen problemer med at dedikere et par årtier til at jage ungen ned, hvis hun forbrød sig mod Opalslottets hospitalitet. "Så, for klarheds skyld, tilbyder jeg dig en plads i mit hjem, og forventer til gengæld, at du respektere min hospitalitet"

Agarwaenel

Agarwaenel

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Dæmon/Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 172 cm

Helli 21.10.2019 12:17
Agarwaenel så næsten lidt uinteresseret ud, selv som Jez virkede til at bringe op at hun decideret truede hende. Det var næsten som pralede det fuldstændig af på den unge halvdæmon. Det havde dog fået Agarwaenel's opmærksomhed nok til at kigge på Jez.
"Det er jo ikke som om at dine tjenere alligevel kan spises," pointerede Agarwaenel. Måske en anelse flabet, især når Jez virkelig prøvede at få barnet til at forstå konsekvenserne. Det var nok mere at Agarwaenel ikke gad at tænke på dem, når de ikke var aktuelle endnu.

"Hvilket bare ikke er at spise folk. Det burde da være nemt," sagde hun. Indtil videre havde hun så heller ikke forstået at Jez måske også boede sammen med nogen andre, men den lille halvdæmon var nem på nogen punkter. Så lang tid hun var nogensinde mæt, så var hun til at styre. Det var lidt ligesom en hund. Godbidder kunne få hende til at gøre det meste.

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jez sukkede, og rullede med øjnene af sit nye adopterede barn/kæledyr. "Skulle jeg få en særligt frisk ny ven, er jeg ikke i tvivl om vi kan få en fornøjelig aften ud af at fjerne kødet fra hans knogler, men jeg taler naturligvis om de levende tjenestefolk, samt slottets andre beboere, kæreste" med en moderlig blidhed lagde Jez en hånd mod Agarwaenels kind, og for et øjeblik var der noget blødt bag de lilla, kalkulerende øjne.
"Men jeg er nu ganske sikker på du er en god pige, under de rette omstændigheder. Og jeg er sikker på vi nok skal få det umådeligt underholdende den kommende tid!" orderne blev efterfulgt af en manisk klukken, som Jez kært aede Agarwaenels kind med sin tommelfinger, inden hendes hånd gled væk, og Jez rettede sig op igen.

bestemt satte Jez armene i siderne. "Jeg har vel også udrettet hvad jeg skulle her, så vi kan rejse videre i morgen, hvis vejret er til det!" besluttede hun. Ganske vel ville det nok være bedre hvis hun blev og holdt lidt mere opsyn med fældningen, men for nu kunne hendes folk klare det selv... Så længe der ikke var alt for mange tåbelige folk der valgte at vade igennem skoven netop hvor hun var igang med at fælde den.

Agarwaenel

Agarwaenel

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Dæmon/Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 172 cm

Helli 30.10.2019 17:35
Man kunne næsten se hvordan Agar trak ind i sig selv, som der pludselig kom en blidhed ud som hun ikke var forberedt på. Hun gjorde dog intet i at modsætte sig det, men det gav hende minder om hendes rigtige mor. Hun havde til tider været blid, men det havde aldrig været på en god måde, og en del af Agar forventede at Jez ville udvise samme ubehageligheder mod hende. Normalvis kunne Agar klare sig mod det meste, men hendes mor havde altid vidst præcist hvad hun skulle presse på, for at få det lille kannibalistiske barn til at bukke under.
Det var heller ikke fordi at det var første gang nogen havde været blid ved hende, men det var sjældent de var det når de kendte hende.
Den maniske klukken, eller reglerne der var opsat, registrerede hun dårligt nok. Nok mere fordi det var noget hun bedre kunne forholde sig til.

Det var først da Jez fjernede sin hånd igen, at Agar kunne slappe lidt af igen, og hendes skuldre sank lidt ned igen.
"Hvad..." Agar's mund føltes lidt tør, men hun fugtede den lidt, før hun forsatte. Jez skulle ikke have muligheden for at slå hende helt ud. "Hvad lavede du herude?" kom spørgsmålet så. Hendes øjne kiggede lidt på Jez, inden de faldt ned på maden endnu engang. 

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jez lod sig dumpe tilbage ned på sengen, og fandt sig henslængt til rette, som hun havde gjort det da de først var kommet ind i teltet. Hun gjorde en tænksom bevægelse, hvor hun drejede hånden i luften et par gange. "Så lidt som muligt" sukkede hun "Der er ikke meget at tage sig til herude midt i ingenting... Men nogen skal være her til at holde mine små arbejdere i ørene, og bedst er jeg nu til det" fortsatte hun, med en stemmeføring der ikke lagde skjul på det enorme, personlige offer hun havde bragt, for at tage i skoven og lave ingenting.

"De har til gengæld åh så travlt. Mens vi sidder her, fælder de træ. De er ikke de mest komplekse væsner, mine kærer tjenere, men simple, repetitive opgaver som det exeleer de ganske fint i" fortalte hun, og flyttede hånden mod sit ansigt, for at dække sin mund med håndryggen, som et gab pressede sig på. Det var tydeligvis ikke noget Jez fandt synderlig interessant selv.

Jez flyttede en anelse på sig, og de lilla øjne faldt igen på Agarwaenel "Men sig mig, hvad kan du godt lide at lave? Udover at spise folk, og alt der høre med til det. Hvad er dine hobbier, dine.. passioner?"

Agarwaenel

Agarwaenel

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Dæmon/Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 172 cm

Helli 30.10.2019 21:37
Hvis der var en ting Agarwaenel var ved at lære om Jez, så var det at hun måtte være ufattelig doven. Ikke nok med at hun ikke var så interesseret i at lave mad og spise det, så virkede det næsten som om at hun synes alting krævede så meget af hende. Forhåbentlig blev Agarwaenel ikke bare hendes egen personlige slave, selvom hun selvfølgelig havde de dårligt smagende døde folk til det.

Jez virkede til gengæld meget glad for at snakke med Agarwaenel, mens Agarwaenel selv hellere ville guffe maden i sig, men lidt manere havde hun vel når det krævede det af hende.
"Det lyder som en praktisk arbejdskraft," sagde hun lidt distraheret. En suk, hun prøvede at skjule undslap også hendes læber, da Jez endnu engang viste interesse i hende som person.

"At spise?" sagde hun. Hun havde aldrig over årerne udviklet en rigtig hobby for sig selv. Først havde det været at gøre som hendes mor sagde, og senere var det et spørgsmål om overlevelse. "Det er vel ikke noget man har behov for. Du virker til at din hobby er at slappe af." En fin hobby i Agarwaenels optik, hvis ikke lidt kedelig.
Endelig vandt hendes mave også over hendes fornuft, og hun begyndte bare at hælde mere mad op til sig selv. Hun ville have noget mere at spise, og hvis Jez ikke var hurtig nok, så var der intet der kunne stoppe hende.

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jez nikkede igen, langsomt. "Ganske praktisk, og til forskel for mere.. konventionel arbejdskraft, så bliver de aldrig trætte eller har brug for pauser" tilføjede hun.

Jezs bryn rynkede sig en anelse ved Agarwaenels svar. Minder fra barndommen, dengang Jez havde været Lavendel, poppede frem i hendes tanker. Minder om sult og kulde og ensomhed.
"Jeg ser.. Som du siger, det er ikke noget man har behov for, nej, men de er hvad der gør livet værd at leve. Bare at overleve.. er en trist eksistens" funderede hun. Var livet virkelig værd at leve, hvis alt man gjorde var for det simple mål at overleve? Krampagtigt holde fast på et liv, der ikke var andet en jagten på stillelse af de mest basale behov?

Agarwaenels fortsættelse bragte Jezs tanker tilbage til teltet. "Oh kæreste nej! Jeg har haft ganske mange hobbier igennem tiden, fra malerkunst og dans, til et eksperiment om at påvirke det bedre borgerskabs konstante higen efter at være først til 'den næste nye ting', til at sælge en elendig og potentiel dødelig blomstervin brygget på Kiles Fred." fortalte hun i en let tone, mens hun betragtede Agarwaenel gå til maden. Jez gjorde ingen mine til at stoppe hende, eller forsøg på at redde sig en potion selv. "Jeg finder blot at ting sjældent er værd at gøre, hvis man ikke er passioneret omkring dem.. Men det er også en instilling at have, for hvem døden blot er ubelejlig"

Agarwaenel

Agarwaenel

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Dæmon/Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 172 cm

Helli 31.10.2019 11:06
Agarwaenel kunne da godt se at det var meget praktisk, men hun var ikke sikker på at hun ville kunne holde ud selv at være så stille, som det virkede til Jez var. Hun var selvfølgelig også yngre, og havde behov for at brænde noget energi af til tider, dog væsentlig mindre end hvad hun indtog for det meste.
"Hmmm... måske, men jeg får lov til at spise alt det kød jeg har lyst til," sagde hun, og sluprede et par store mundfulde i af maden i skålen. Det var utroligt som hun nærmest bare indhalerede maden. "Det er bedre end alternativet," blev der så stille tilføjet efterfølgende. Hun savnede på ingen måder sin mor og hendes 'eksperimenter'.

Resten af maden blev spist, inden hun sagde mere, men hun var til gengæld allerede i gang med at hælde mere mad op til sig selv. For de fleste andre tynde folk, så ville det nok allerede kunne ses ved at maven bulede lidt ud, selv under det tøj Agarwaenel gik i. Alligevel var der ingen ændring på hende.
"Døden er da også ubelejlig," sagde hun. Ung som hun var, så havde Agarwaenel stadig svært ved at forstå alvoren ved døden, til trods for mængde af liv hun selv havde taget uden en eneste tanke. Måske var det derfor hun ikke forstod alvoren, da hun aldrig selv havde været tæt på døden. "Jeg forstår bare ikke hvordan man kan finde noget at være interesseret i på den måde." Mere mad blev kørt ind. "De fleste af de ting virker så.. uinteressante."

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jez smil blev bredt som Agarwaenel satte sin 'betingelse' "Vi ville da være forfærdelige værter hvis vi lod en gæst sulte" klukkede hun, uden direkte at love noget, eller uddybe hvem 'vi' var. "Ja, jeg kunne forestille mig fast tag over hoved, mad når du ønsker og tolerabel selskab er bedre end de fleste af dine nuværende alternativer. Desuden, hvem ved hvad der sker? Det kunne være vi kunne finde på nogle fornøjelige udflugter at tage på!" tænkte hun højt, og smilede fornøjeligt. De havde begge en gangske bemærkelsesværdig forhold til døden, og en total mangle på respekt eller sympati overfor andres liv. Mon ikke de kunne finde på noget sjovt?

Et øjeblik så Jez tænksom ud "Men kæreste, jeg tror skam du har en hobby allerede!" Jez så mod Agarwaenel "Du spiser ikke blot for at holde dig mæt eller i live.. Du spiser fordi du nyder det, og du har vist en meget stærk holdning til smagen af den mad du spiser" pointerede hun ivrigt.
"Der må være en mad festival i Lazura eller Dianthos vi kan tage til, så du kan få smagt på en hel masse forskellige ting" bestemte Jez og lagde tænktsomt en finger mod hagen.

Agarwaenel

Agarwaenel

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Dæmon/Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 20 år

Højde / 172 cm

Helli 03.12.2019 13:32
Det var ikke ligefrem fordi at det var et forslag Agarwaenel bare kunne slå ned, især ikke nu når det lød til at være til hendes fordel. Hun var ikke helt sikker på hvad Jez ville have ud af hende, men hun tvivlede på at det kunne være så slemt, at kødet ikke kunne opveje det. Det ville også være rart at kunne gå i tøj hun kunne passe, og få et bad oftere end hun pt. gjorde. Nætterne ville heller ikke være så kolde mere. Alt i alt, var det ting hun ikke havde overvejet hun manglede, men som det nu gik op for hende, at hun manglede.

Agarwaenel blinkede lidt af Jez. Og så lidt mere. Som hun lød ordene ligeså stille arbejde sig igennem hendes hoved. ”Oh…” kom det lidt overrasket og eftertænksomt fra hende, og hun lagde hovedet let på skrå. Hun havde aldrig overvejet det på den måde. Men der var vel en pointe.
”Sådan havde jeg aldrig tænkt på det før,” indrømmede hun. Der var mange måder folk havde pointeret hendes sult for mere mad, men aldrig havde de fortalt hende at det var en ganske normal og udmærket hobby, som Jez gjorde.
”Det tror jeg gerne jeg vil så,” Et oprigtigt, og næsten barnligt smil gled over Agarwaenels læber.

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 158 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Jez så roligt til mens hendes ord langsomt trængte ind til Agarwaenel. Det havde ganske vist taget en del frem og tilbage, og Jez havde skudt en smule i blinde, tænkende at pigens besættelse af mad var andet end netop det, en besættelse. Men nu var det ganske tydeligt.
Med tiden kunne den unge piges sind sikkert udvides og udfordres til at finde nydelse andre steder også, men for nu var dette et fremragende udgangspunkt.

En dybere, skjult del af Jez sukkede samtiddig lettet op, som Agarwaenel takkede ja. Jez havde nok næppe gjort mange liv bedre i sin tid, men at give hende et godt hjem betød mere for Jez end hun ville indrømme. Et godt hjem, som det hun selv blev nægtet.

Smilet på Jez's læber var tilfreds og varmt. "Så er det afgjort! Vi rejser i morgen" hun klukkede lidt for sig selv. Bedre hvis de rejste med det samme, for med den appetit Agarwaenel lagde for dagen, ville den unge pige spise sig igennem Jez's rationer på ingen tid! Men det ville gå an. Jez havde allerede tanker for hvor de kunne få mere på vejen, og hvis heldet var med den, ville de to kvinder blive overfaldet af overmoddige banditter på vejen, og så ville der være så rigeligt mad til den kære lille slughals.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Muri Læremester, Krystal Administrator
Lige nu: 2 | I dag: 4