”Nej, desværre. Det var åbenbart ikke gudernes vilje.” Han løftede blikket igen og så lidt beklagende på hende.
Han bed i sin småkage og tyggede på den med nydelse. Han gav sig god tid, da Hecates spørgsmål krævede en diplomatisk udformning af et svar. Kvindfolk, mandfolk, folk helt generelt. Killian tiltrak vist det hele. Da Giles havde lært den unge mand at kende, havde selv han været lokket, men han havde heldigvis ikke givet efter. Uanstændigheder virkede til at være størstedelen af staldmesterens liv, hvilket Giles måske ikke ligefrem godkendte, men han sagde alligevel ikke noget til det. Killian virkede glad det meste af tiden og det var det vigtigste.
”Jeg stoler på, at Killian kan varetage sine egne interesser og passe på sig selv. Han passer sit arbejde til stor tilfredsstillelse for firmaet og han står smilende op hver dag, det er det vigtigste for mig.” Der var noget bestemt i hans tonefald, som han sagde det, hvilket angav, at han så emnet som uddebatteret.
Han nikkede og kastede et kort blik mod hendes ben. Han havde nok lagt mærke til hendes lidt stive gang. Det gav ganske god mening.
”Det er også en heroisk ting at gøre, kæmpe for sit land og sin tro. Jeg var dog bestemt til at skulle overtage min morfars forretning, så jeg har brugt mere tid ved skrivebordet end med et våben i hånd.” Ikke at han ikke kunne slås. Ikke at han havde et sværd ved hoften som så mange andre, men man så ham ofte med en stok, han ikke havde brug for. Et diskret, men hårdtslående våben. Og han havde en ganske effektiv måde at slås ubevæbnet på. Han betragtede hende roligt over koppens kant, da han førte den til læberne igen.