Bastian Simmons
Pensionist / Baron af Havnedalen (tidligere admiral i Lysets Flåde)
Retmæssig Neutral
Race / Menneske
Bastian var ikke alt for godt tilredt. Han var ikke engang ordentligt ved bevidstheden længere, og hans ansigt diskret vrængede sig smertende. Han hang lidt slapt i Fjells arme, og Fjell var langt fra lige så forsigtig med knægten, som han ville have været overfor en kvinde. En mand kunne trods alt holde til mere. Så efter at have sikret, at han havde et stabilt nok løft om Bastian, faldt hans mørke øjne endelig tilbage på Mina med det samme hårde blik. Det eneste der havde ændret sig var det lille hint af bekymring.
”Hmpf!” brummede han henkasteligt og trådte så ellers blot forbi halvdyret, som hun sad der, halvnøgen og sikkert bange for, hvad der var sket. Han gik med direkte kurs mod samme dør, han var kommet ind ad, men efter et par lange skridt talte han, dog stadig uden at vende sig om mod hende.
”Skynd dig, sirene. Jeg ved ikke, hvad du har gjort ved ham, men hvis det ikke bliver set til hurtigt, frygter jeg det værste. Du bliver nød til at forklare mig, hvad der dog er sket med ham, så jeg kan gøre noget ved det.” At hun muligvis ikke ville kunne gå, havde ikke faldet ham ind. Hun var tydeligvis civiliseret nok til at tale forstående. Og hun kunne få ben, så hvorfor skulle hun ikke også kunne bruge dem? Han havde i hvert fald hænderne for fulde til at hjælpe hende. Hun virkede som en der kunne finde en løsning. Han fortsatte så ellers. Heldigvis havde han ikke lukket døren ordentligt bag ham, så det var nemt at åbne den op med en fod og dermed komme videre indenfor i skibets indre. Et indre der virkede større end det så ud til at være udefra. Og som var badet i varmt lyd fra hængende lamper, der virkelig fremhævede den klamme, koldsvedsfornemmelse hos Bastian.