En ræv falder sjældent alene

Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 27 år

Højde / 164 cm

Erforias 24.05.2019 12:45
Cedrik så lidt eftertænksom ud, han havde som sådan ikke gjort noget andet end at tro på at hun kunne, men selv han måtte indrømme at han hans held var noget over det sædvanelige. "Ikke riiigtigt? Mellem os to så er jeg nok... øh heldig? Du ved nok sådan magisk overnaturligt heldig?" forklarede han med en skuldertrækning, folk blev ved med at nævne det som at var en ting og han kunne efterhånden ikke rigtigt sige noget imod det det, det var lidt for tydeligt efterhånden.
"Uh! Måske kan jeg også gøre andre heldige? Du ved hvis jeg gerne vil dem det godt? Så er det vel også heldigt for mig at de er heldige!" forklarede han ivrigt som hans poter gestikulerede med kraftige bevægelser, det var ret tydeligt at han ikke ligefrem havde meget styr på hvad han kunne og ikke kunne, andet end at være heldig.
"Men øøhh, hvad så nu? jeg er sikker på vi sagtens kan finde på noget at lave, men jeg foestår godt hvis du har andre ting du gerne vil lave uden en fjollet rød ræv" det sidste kom med et sigende blink, og hvis deres veje skiltes nu så håbede Cedrik inderligt at han ville være heldig nok til at møde Maela igen.

- I'll slink away with your troubles, my sweet.

Maela

Maela

Tærtebud

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 21 år

Højde / 158 cm

Krystal 14.06.2019 20:25
Maela kiggede på Cedrik med store øjne, mens han gestikulerende forklarede. Hun nikkede langsomt: "Der er mange forskellige slags magiske evner, så du har nok ret." Svarede hun med et lille, forsigtigt smil. Hun havde selv set lidt af hvert, da hun var blevet sendt til Tywing-skolen - et sted, der havde forsøgt at hjælpe børn med at få styr på deres magi, men plagerne fra dæmonriget havde fået stedet til at lukke sine porte. Egentlig gjorde det ikke Maela så meget - hun kunne bedre lide friheden.

"Jeg håber, at jeg selv kan lære at teleportere ordentligt en dag." Sukkede hun. "Altså.. det er fedt, at du kan hjælpe, men det er lidt upraktisk, hvis jeg skal finde dig, hver gang jeg gerne vil bruge evnen." Skyndte hun sig at tilføje. De voksne sagde godt nok, at med nok træning, så kunne man sagtens få styr på magi, men hun havde også hørt om voksne, der stadig ikke kunne kontrollere deres evner..

Hendes skuldre sank lidt sammen og hun så sig rundt i gaden. For nu var de sikre, men hun ville gerne lidt mere på afstand af maskebærerne. De var trods alt ikke teleporteret langt væk, og det var som om, de hele tiden kom luskende, når hun og Cedrik troede, at faren var overstået.
"Måske har du lyst til at vise mig Lauranas træ?" Spurgte hun forsigtigt. Hun havde ikke helt lyst til at sige farvel til den fjollede, røde ræv endnu. 

Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 27 år

Højde / 164 cm

Erforias 24.06.2019 22:46
Et stort smil bredte sig over Cedriks ansigt, det var ikke ligefrem noget han tænkt meget over ellers, men det ville forklare så mange ting hvis det var at han faktisk var magisk heldig, jo det betød at han nok ikke var helt så almindelig som han ellers havde tænkt. Men det ændrede nok i virkeligheden ikke så meget, han var stadig ham selv. "Det er ihvertfald mit bedste bud" klukkede han varmt.

"Det kan jeg godt forstå, der er nu noget specielt ved at kunne gå på egne poter" nikkede han "Jeg er nu sikker på at du nok skal få styr på det! Måske det hjælper at huske på hvordan det føltes da du gjorde det den her gang?" Forsigtigt lagde han en potehånd på halvræve pigens skulder "Ikke at jeg ved så meget om den her slags, men jeg ved at godt nok er jeg heldig, men det var dig der teleporterede og ikke mig" lød det som han sendte hende et stolt smil.

Det pinede Cedrik at se hende synke sammen en smule mest af alt ville han bare gerne se hende smile igen. "Jo det kan vi sagtens! Det er lidt af en gå tur her fra, men kom! Tempel Distriktet skulle være fredeligt på den her tid af dagen" bjæffede han glad og tilbød hende sin hånd, før han begyndte at lede dem gennem byen mod Lauranas tempel og træet udenfor.

Maela

Maela

Tærtebud

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 21 år

Højde / 158 cm

Krystal 01.07.2019 14:05
Maela nikkede ivrigt. Der var noget ganske rart ved at snakke med en person, der heller ikke helt havde styr på hvordan og hvorfor magien gjorde, som den gjorde. Og han var endda ældre end hende!
Hun kneb øjnene lidt sammen og tænkte så det knagede. "Jeg kan ikke rigtig huske præcis hvordan." Sukkede hun. "Det.. skete ligesom bare." Sådan var det generelt med teleportationen - hun tænkte på det sted, hvor hun gerne ville hen, og så kildede det nærmest sjovt i kroppen - og puff, så var man der. Eller et par meter fra der, hvor man gerne ville være. 

Hun hang en smule med ørerne. "Jeg tror måske bare.. det skal have tid. Og måske skal jeg øve mig i at være lidt mere tålmodig." Sagde hun slukøret. Hun kiggede op på ham og kom til at smile igen, fordi han så så stolt ud af hende. 
Hun skyndte sig at gribe hans hånd og lod sig glad lede mod tempeldistriktet. Når man var Maela, hang man sjældent med ørerne særlig længe ad gangen.

Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 27 år

Højde / 164 cm

Erforias 01.07.2019 22:53
Cedrik nikkede lidt og så tænksom ud med hende, men smilede bare opmuntrende som hun ikke lige kunne komme på hvad der havde virket. "Åh! Det at ting bare sker, det kender jeg alt for godt ting der er heldige sker lige som bare" den røde halvræv rystede let på hovedet "Det er jo ikke bare at jeg kan sige at jeg godt kunne bruge et heldigt bud og så sige et eller andet der måske kunne hjælpe!" Det ville jo nærmest bare være for let hvis at det bare var at finde den manglende brik der lå på jorden. Men det var nok heldigt at han ikke selv kunne teleportere, tænk hvor at hans rejse lyst ville få ham hen!

"Det skader sikkert ikke" mrdgav han som hendes skulder fik et opmuntrende klem "Du skal nok få fod på det!" bjæffede han opmuntrende "Faktisk måske det hjælper hvis du tænker over hvad dine fødder ender med at stå på? Det kan være at du ikke ender oppe i luften så!" Ikke at han var nogen ekspert, meeen det kunne jo være heldigt hvis det hjalp hende med at få mere styr på det!

Turen mod tempeldistriktet gik modsat resten af dagen uden at de blev forstyrret, det lod til at der skete andre ting i byen der havde taget maskebærenes opmærksomhed. "Så! Træet er derover, du kan frit tage frugt fra det om dagen, men rygterne siger at det er sort uheld at tage fra træet om natten, eller uden at sende tak til Laurana" guderne var nogen man helst ikke ville være uvenner med trods alt!

Maela

Maela

Tærtebud

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 21 år

Højde / 158 cm

Krystal 12.07.2019 13:02
"Det kan godt være" Sagde Maela lidt tøvende, mens hun ivrigt lyttede til hans gode råd. Han var slet ikke lige som de andre voksne, der havde fortalt hende, hvordan hun skulle gøre. Han lød ikke bedrevidende - tværtimod var han som en god ven, der gerne ville give hende råd, og det var sandsynligvis det, der virkede på Maela. Hendes tidligere læremestre havde altid gjort hende mere trodsig end noget andet.

Hun holdt udkig efter maskebærere med både øjne og ører, som de begav sig gennem byen, men dem, de så, virkede til at være optaget af andre gøremål som ikke inkluderede jagt på halvræve. Det gik op for Maela, at hun havde holdt vejret en smule af frygt, og hun åndede lettet op. 
Det var virkelig heldigt, at hun havde fundet Cedrik. Eller rettere - at han havde fundet hende.

"Har folk bygget alt det her?" Hviskede hun med en imponeret stemme, som de begyndte at bevæge sig ind i tempeldistriktet. Hun havde ikke vovet sig herind før, for folk så altid så vigtige ud herinde, og hun vidste ikke så meget om guderne - andet end at nogle var gode, og nogle var onde, og at man skulle huske at bede til Isari.
Lauranas have var et fredeligt ånderum i det ellers travle distrikt, og Maela følte sig omgående godt tilpas. Duften af blomster og urter fandt vej til hendes næsebor, og hun stod et øjeblik og nød det, før hun kiggede på træet. "Har du .. hørt om nogen, der har taget fra det om natten?" Spurgte hun. Ærefrygten var tydelig i hendes blik.
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 27 år

Højde / 164 cm

Erforias 12.07.2019 23:07
Cedrik smilede endnu engang opmuntrende til Solfregne "Jeg glæder mig til at hører mere om hvor dygtig du er blevet næste gang vi mødes!" bød halvræven ind, han håbede ihvertfald at de mødtes igen! Det ville være heldigt i hans hoved. For nok var han ikke nogen underviser selv, men han havde nu haft en del held gennem tiden med at lærer en ting eller to fra sig.

"Mmh!" nikkede Cedrik ivrigt "Hver en sten har nogen formet med deres hænder! Det og nok noget magi, men ja! Nogle af bygningerne er utroligt gamle, som i ældre end min slægt kan huske tilbage!" Ikke at Cedrik kendte ret meget til historierne til bygningerne i Dianthos, for de havde aldrig sagt ham så meget, men han kunne ikke andet end være enig i den barnlige ærefrygt der lå i Maelas øjne.
"Åh! Kun skidt! Rygtet siger at den der spiser af et af Lauranas æble i ly af natten vil sulte en dag for hver bid! Samt at vinterens kulde vil følge ens fodspor!" Forklarede kan tydeligt som det var noget han enten selv havde set, eller som det mindste vidste som den pureste sandhed. "Jeg tror ikke hun gør det for at være ond, men at det er for at de om dagen kan bære så meget liv og næring at det også bliver nødt til at have en skygge side, du ved som en mor der vil dig det bedste, men ikke kan stoppe regnen fra at regne på dig"

Maela

Maela

Tærtebud

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 21 år

Højde / 158 cm

Krystal 15.07.2019 14:14
Maela blev knaldrød i hovedet, da han roste hende og ligefrem forventede, at hun ville blive dygtigere til teleportationsmagien! Hun smilede lidt usikkert og nikkede så. Hun glædede sig også til, at der ville være en "næste gang" og hvem vidste - måske ville hendes magi rent faktisk være bedre til den tid!

Hun slugte hans fortællinger om de gamle bygninger råt. Som en ung pige, der kom fra Medanien, havde hun aldrig set så store og flotte bygninger, før hun var kommet til Dianthos, og hun havde stadig ikke helt forstået, hvordan folk kunne bygge alt det! "Hvor gammel er din slægt? Er de alle samme ræve?" Spurgte hun, da han kom ind på emnet. Hun synes det var meget spændende, for hun havde aldrig selv kendt sin rigtige familie, og hun havde ikke været særlig gammel, før hun begyndte at stille spørgsmålstegn ved, at hun havde en hale, når ingen af hendes jævnaldrende havde det.

Hendes tanker stoppede og hun gav sig i stedet til ivrigt at lytte til fortællingen om Lauranas æble. Hun kunne godt se, hvad han mente. Selv om man var en god gudinde, kunne man godt straffe folk, når de gjorde noget, de ikke måtte. Meget forsigtigt gik hun hen til træet og plukkede et af de velduftende æbler - efter at hun lige havde skottet op mod himlen for at være sikker på, at solen stadig var fremme.

Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 27 år

Højde / 164 cm

Erforias 15.07.2019 19:58
Cedrik holdt en klukken tilbage, sjældent havde han set nogle blive så røde i hovedet at det lignede hendes røde hår! Hun stålede nærmest som den nedgående aftensol.

"Puha! Det er et godt spørgsmål!" klukkede Cedrik og så tankeful ud et øjeblik "Jeg kan huske navne og fortællinger omkring fem led tilbage, Men jeg kan ikke huske hvem der kom før Eldra og Lucius Ravneklo, men det er nok fordi at det er deres skyld vi hedder Ravneklo, og de levede vel en en 130 vintre siden mener jeg, det er ikke så ofte at jeg har skulle sætte tal på!" Forklarede han med et bredt smil på læberne "Mjah! Vi har alle sammen været halvræve, selvom rygtet siger at Lucius havde lidt kat eller slange i sig" Historierne om Lucius havde malet ham lidt som en slyngel, men når alt kom til alt ville han sin familie det bedste. "Hvad med din Solfregne?" spurgte han lidt forsigtigt, hun var nok et gadebarn, men det kunne være at hun huskede noget godt, det håbede han ihvertfald for hende.

Cedrik smilede tilfreds som det lignede hun havde fanget hans historie, og gik glad med og tog et æble selv. Rygtet sagde at det for dem der havde brug for det smagte himmelsk, for ham smagte det sødt og nærende.
Han kunne mindes dengang hvor han sulten var faldet over træet, åh den smag havde været fantastisk som det mest saftige æble han nogensinde havde sat sine tænder i.

Maela

Maela

Tærtebud

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 21 år

Højde / 158 cm

Krystal 31.07.2019 22:50
Fem led! Det var godt nok meget! Hun satte tænderne i æblet, og nød smagen at dets sødme, mens hun lyttede til hans fortælling. "Hvorfor hedder I Ravneklo?" Brød hun ivrigt ind. Han var jo en ræv! Hun tørrede æblesaften fra munden med bagsiden af hånden og tog endnu en bid, som hun måtte tygge sig igennem, før hun kunne svare.

"Jeg ved ikke hvem min rigtige familie var." Tilstod hun. "Jeg går ud fra, at de må have været lige som mig .. du ved.." Hun strøg de vildtre, røde krøller om bag øret. "Men mine adoptivforældre tog mig inden siden jeg var helt lille. Og de var.. sådan normale. Mennesker." Hun trak lidt på skuldrende, springende over det ubehagelige punkt i historien: "Da jeg var ældre, blev jeg sendt til Tywing-skolen. Den der skole for børn nede i Medanien.. den er lukket nu, men der var mange besynderlige børn.."

Det var egentlig ikke så rart at tænke på, at alle de ting, der havde været hendes fortid var væk, men hun skubbede det stædigt ud af hovedet. En ting, som Maela var god til, var at leve i nuet og tage tingene én ad gangen. Det gjorde kun alting værre at dvæle i fortiden.
I stedet så hun op på Cedrik med et lille smil, mens hun gnaskede videre på æblet.
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 27 år

Højde / 164 cm

Erforias 09.08.2019 23:05
Et stort bredt smil bredte sig over Cedriks læber, hvor meget han end elskede at hører historier så elskede han nu også at fortælle den her. "Jo ser du Solfregne Lucius var en snedig halvræv, nok den snedigste halvræv der nogensinde har levet! For selvom folk mener at halvræve er tyve og slyngler så var Lucius slet ikke sådan, nej for han kunne tale hvem som helst til at give ham hvad han ønskede! Lige indtil at han en dag blev bestjålet!" forklarede Cedrik ivrigt med fakter som han fortalte.
"Det var ingen andre en Eldra, en mestertyv der havde stjålet hans hjerte ved et enkelt blik! Lucius ville gøre alt for at vinde hendet kærlighed så hun stillede ham tre prøver, hvad tror du at de var?" stoppede han fortællingen og så spørgende på hende.

Cedrik nikkede som hun fortalte men bed mærke i en detalje "Var?" spurgte han forsigtigt, det virkede som der måske stak noget under men han var ikke sikker. "Og Solfregne du må ikke tror at du ikke er normal! Selvom at menneskerne nogle gange kan få det til at lyder sådan" tilføjede han kort smilende forsigtigt, ikke at mennesker og der måde at gøre ting var utroligt spændende, så havde de ind i mellem nogle meget uheldige idéer.
"Hvordan besynderlige børn? og hvorfor lukkede den?" bød han ind, nysgerrig som altid.

Maela

Maela

Tærtebud

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 21 år

Højde / 158 cm

Krystal 15.08.2019 11:47
Til sidst var der kun kernehuset tilbage. Maela havde stadig den søde smag af æblet i munden - det var længe siden, hun havde følt sig så god og mæt, som hun gjorde i dag. Hun kastede skroget mod den nærmeste busk og fortsatte med at lytte til Cedriks fortælling.
Spørgsmålet fik hende til at gruble en lille stund. Hun tørrede æblesagten af fingrene i den grove klædedragt, hun bar, og bed sig lidt usikkert i læben, mens hun igen så op på den anden halvræv.

"Skulle han bruge sine evner til at tale med nogen?" Spurgte hun tvivlende. 

Cedrik havde også givet hende lov til at fortælle, på trods af, at hun ikke var en historiefortæller på samme måde, som han virkede til at være. Hans indvending fik hende til at smile lidt igen.
"Jeg ved ikke, om jeg har lyst til at være 'normal' på den måde." Protesterede hun. "De ser jo gerne, at unge piger bliver gift og får børn og sådan noget.." Hun skar ansigt ved tanken. Hun kunne ikke forestille sig at være en særlig god husfrue!

"Åh du ved, børn med mystiske magiske evner. Der var en ung dreng, som kunne få folk til at svæve i luften og kaste rundt med jord og vand .. og os andre. Det var lidt uhyggeligt, når det skete." Konstaterede hun, tænksomt over mindet.
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 27 år

Højde / 164 cm

Erforias 18.08.2019 14:44
Den mere pelsede af de to halv ræve klukkede lidt for sig selv "At tale med nogen ville ihvertfald blive meget vigtigt Solfregne!" nikkede Cedrik kort før han fortsatte "Eldras tre prøver var at bringe dødt tilbage til livet, at lade klør bære vinden og vise hvad sand skønhed var" Forklarede han med en seriøs mine.
"Lucius sank en klump, og rejste ud for at finde svarene og vinde hendes kærlighed, hvor umuligt end prøverne lød. Lucius rejste langt, blandt bløde bakker, til mørke skove indtil at han nåede til kysten og det blå hav"
Cedrik stoppede et øjeblik og tog en dyb indånding, for hans indre blik kunne han hører bølgernes blide brusen, duften salten var vandet bare et øjeblik.
Et smil dukkede op som han fortsatte historien. "På stranden fandt han tre ting der kunne hjælpe ham med at vinde Eldras kærlighed, og han puttede hver ting i hans sæk, hvad tror du det var for ting?" smilede han og så afventende på hende bud.

Cedrik klukkede "Det var nu ikke det jeg mente! Jeg mente at du er den du skal være, det skal ingen andre ændre!" med et lille klem og en forsikrende pote på hendes skulder dukkede endnu et smil op "Hvem ved, måske du får lyst til at gifte dig en dag!"

Rævepoten fandt hendes skulder endnu engang "Det lyder også lidt voldsomt, men jeg gætter på at der også skete nogle gode ting der?" spurgte han nysgerrigt, det hele kunne vil ikke være helt skidt!

Maela

Maela

Tærtebud

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 21 år

Højde / 158 cm

Krystal 26.08.2019 12:49
Maela kunne godt lide at lytte til historien, men Cedrik var også en rigtig god fortæller. Nu hvor æblet var plads tog hun plads på den lille, lave mur, som indrammede den fredelige tempelhave. Hun kunne godt lide stedet - det var som et lille åndehul i den ellers travle by, der af og til føles som om, den truede med at kvæle hende.
Hun kløede sig lidt i nakken og lignede igen én, der tænkte så det knagede: "Et æble!" Udbrød hun - tydeligvis stadig tænkende på mad. Hun rynkede brynene lidt: nej, det gav vidst ikke rigtig mening. "Eller måske .. en konkylie?" Hun havde hørt, at man kunne finde sådan nogle på stranden, men hun havde kun set havet en enkelt gang i sit liv da hun var ganske lille, og hendes plejeforældre havde taget hende dertil. Hun mindedes, at hun havde fundet det undelige blå en smule skræmmende..

Hun lavede en lille grimasse, da Cedrik sagde, at hun måske en dag fik lyst til at gifte sig. "Ad, nej, aldrig!" Udbrød hun. På trods af sine nu femten år, var hun stadig meget uerfaren hvad det modsatte køn angik, og de historier hun havde hørt, var ikke noget hun fandt tiltalende på nogen måde.

"Ja, det var rart med en blød seng og nok at spise." Sagde hun, da emnet igen faldt på skolen. "Og nogle gange var de ikke så gode til at holde øje med fadeburet.." Hun smilede lidt ved tanken - af og til havde hun forårsaget en masse ballade ved at teleportere derind og vælte tønder og fade, når hun landede et mindre heldigt sted. 
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 27 år

Højde / 164 cm

Erforias 02.09.2019 20:57
Cedrik klukkede lidt over Solfregnes første indskydelse om at tænke på mad, men så igen det var nu meget forståeligt når man var ung og sulten! Hendes andet bud derimod var noget tættere på sandheden!
"Ud af sækken trak han først en fløjte han selv havde skåret ud af noget drivtømmer og spillede den fineste lille melodi" Forklarede Cedrik som han nynnede kort den melodi han mor havde nynnet når hun fortalte den. "Lucius rømmede sig og sagde, nok var træet dødt før men nu lever det med musikken og spreder glæde, Eldra nikkede en snert af et smil på hendes læber, hendes øjne kiggende spændt mod Lucius sæk. 
Af sækken trak Lucius en fod fra en ravn, eller rettere en klo der sad på spidsen af en sort fjer.
Eldra kiggede forundret på fjer klogen før Lucius rømmede sig igen. Med denne klo har jeg skrevet et digt, et digt om en som tager stjernerne fra himlen og bruger dem som øjne, om en der har bundet ilden i sit hår, men mest af alt om en der for en simpel mands ord til at få vinger. Eldra nikkede og smilet kunne skimtes i hendes øjne, hvad med den sidste prøve? Spurgte hun med iver der nærmest ikke var skjult."
Cedrik holdte en kort og fik vejret før han forsatte historien han selv var fanget af "Ah til det er der kun et simpelt svar, for mine øjne er det her svaret! Svarede Lucius stolt sm han trak en musling så stor som en skål frem, perlemoren inden i poleret så man kunne spejle sig i den, som Eldras blik gjorde, hun smilede glad og sagde at Lucius havde klaret alle prøverne"
Afsluttede Cedrik historien "Så det er derfor at vi hedder Ravneklo, fordi at det vandt Lucius kærligheden"

Den ældre halvræv trak bare på skuldrene, måske kom det til hende, måske gjorde det ikke men før eller siden blev selv Solfregne ældre. "Det må tiden vise" klukkede Cedrik bare.

"Noget siger mig at din mave har meget at sige?" smilede han bare, det kunne det tyde på! Men så igen det det var også vigtigt at have styr på! "En seng kan jeg ikke lige trylle frem desværre, jeg tror ikke at jeg kan være heldig på kommando"
klukkede han bare varmt, men det ville nu ellers være praktisk!

Maela

Maela

Tærtebud

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 21 år

Højde / 158 cm

Krystal 04.10.2019 11:08
Maela slugte historien med store øjne. Hun var ligeglad med, om den var sand - Cedrik var en god historiefortæller, og Lucius oplevelser lød som et rigtigt eventyr. Hun kunne godt forstå, hvis han var stolt over at bære sådan et familienavn!
"Han var smart, ham Lucius." Konstaterede hun. Hun var glad for, at der ikke var nogen, der havde stjålet hendes hjerte på dén måde!

Hans lette klukken fik hende til bare at trække en smule på skuldrene. De sagde alle sammen, at den slags ville komme, når hun blev ældre, og det måtte de vel vide noget om. Hendes blik var igen havnet i nærheden af æbletræet, men hun var ikke sikker på, at Gudinden ville være OK med, at hun fyldte lommerne. Det virkede en anelse grådigt, og hun havde jo fået rigeligt at spise i dag..

Igen trak hun lidt på skuldrene og så op mod den anden halvræv. "Man kan ikke rigtig tænke, når man er sulten." Prøvede hun at forklare. "Og man bliver svag i kroppen." Hun lagde hovedet en smule på skrå - hans held så ellers ud til at være nyttigt, når han havde brug for mad. Måske kunne det også skaffe et sted at sove.
"Har du et sted at bo?" Spurgte hun, lidt nysgerrigt.
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 27 år

Højde / 164 cm

Erforias 11.10.2019 20:58
Cedrik nikkede ivrigt, han håbede selv at han bare var en smule så snu som Lucius, han havde selv efterhånden fået sneget sig ud af lige så mange problemer, så det kunne være at der var noget om det.

Som Maela både trak på skuldrene og blik gled tilbage mod æbletræet kunne han ikke ladevær med at smile. "Du kan jo komme forbi træet en anden dag" smilede han bare, siden det lignede at hun overvejede om hun skulle tage mere, men behøver jo ikke gøre alting den samme dag!

Endnu engang forlod en klukken den røde halvræv "Det er selvfølgelig rigtigt!" Det var noget mere besværligt at gøre så meget når man var sulten, men han håbede nu der også var lidt mere til hendes liv end bare at finde mad, selvom det var vigtigt for mange.
"Nah, jeg rejser for meget til den slags, men jeg kender nogen der nok godt kunne have plads til at jeg kunne have et sted at overnatte, jeg kan nok også få skaffet dig et sted" svarede han før han tilføjede "... men så kan du ikke lave ballade, du ved som tiderne er nu"

Maela

Maela

Tærtebud

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 21 år

Højde / 158 cm

Krystal 05.11.2019 14:39
I Maelas øjne var der ingen tvivl om, at Cedrik slægtede Lucius på! Han virkede smart og snarrådig - og han havde en virkelig flot, rød pels! Maela håbede lidt, at hun oftede ville støde på ham i byen - det var rart endelig at have lidt muntert selskab. Mange af byens gadebørn havde virket småfjendtlige over hendes fremtoning og tydelige uvanthed ved storbyen.

Hun nikkede ivrigt til Cedriks forslag. "Det vil jeg gøre!"

Hendes øjne blev en smule større og hun pillede lidt uroligt ved kanten af sin kofte. Det kunne være frygteligt rart at have et fast sted - især hvis dem han kendte, var lige så venlige som ham selv!
"Tror du..?" Spurgte hun lidt forsigtigt. Hun turde ikke få håbet op endnu. 
Cedrik

Cedrik

Guide/Tyv

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Medanien

Alder / 27 år

Højde / 164 cm

Erforias 09.11.2019 12:20
Cedrik nikkede tilfreds, han var glad for at det lod til at pigen faktisk ville få nok at spise nu, for jo det lod til at hun godt kunne tage vare på sig selv, men med Kiles Orden ville han hellere være på den sikre side! En del af ham havde lyst til at tilbyde hende at rejse rundt med ham, men selvom han var så heldig at det nærmest drev fra hans pels ville han helst ikke rode hende ud i for mange problemer.

Den ellers lidt alvorlige mine der havde lagt sig over hans ansigt mildnes som sne fra forårs solen. "Det tror jeg ja, så længe du opfører dig pænt så er ej sikker på at du skal være velkommen!" smilede han og rakte poten hen mod hende, i det mindste kunne han give hende et sikkert sted for nu, og forhåbentlig indtil at de skulle ses igen.

Maela

Maela

Tærtebud

Kaotisk God

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 21 år

Højde / 158 cm

Krystal 28.11.2019 10:52
"Jeg skal nok opføre mig pænt! Det lover jeg!" Udbrød Maela. Hun ville ikke skuffe sin nye ven, når han nu gav hende en mulighed for rent faktisk at have et fast sted at være. Hun greb poten med et strålende smil, klar til at følge med.

Det var godt for Maela at blive indkvarteret et sted hvor der var en seng at sove i, og hun kom hurtigt godt ud af det med Cedriks bekendte. Den unge halvræv havde dog svært ved at slippe hendes tanker i dagene efter, og hun håbede, at de snart ville mødes igen..
0 0 1

Trådnomineringer:

Nomineret af: Krystal
Nomineringsårsag:
“Maela møder en ny ven i Dianthos - endda en anden halvræv. Jeg kan rigtig godt lide hvordan de to karakterer spiller sammen, og det gav et kærkomment skub til den stakkels pige, der har været meget alene og har haft svært ved at klare sig i storbyen.”

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Erforias, jack
Lige nu: 2 | I dag: 7