Grace 18.02.2019 13:52
Isadora gengældte det lette smil, før hun pustede let hen over kruset og nød duften der steg op fra det efterfølgende. "Det ville blive en meget lang rejse tilbage ellers..." Hun hævede blikket fra kruset og mødte hans uden pres eller tvang, men med en forhåbning om at der ville blive en sådan rejse. Noget de måtte snakke om. På et tidspunkt. For nu lukkede hun blot hænderne om kruset og lyttede til Williams fortælling. Lidt flere prikker til hvorfor han ikke var vendt hjem til hende, men var blevet hernede. Ting havde simpelthen taget hinanden hvor ondt det end gjorde at alt andet var kommet ind før hende.
"Ingen af de omkringboede har sagt noget om dem?" Der var altid muligheden, men med alle de der var døde af pesten eller de efterfølgende plager og nu af de oprør og straf-episoder rundt om i landet var så mange væk og så mange på flugt at hvem vidste lige hvem der var tilbage og hvor nogen hørte til.
Så smilede hun skævt. "Jeg kan sige at ingen sætter pris på at træde ind i en isdækket fløj få timer før en fest skal holdes der, så min evne blev pænt lukket for med en amulet." Den havde ikke kunne forhindre alt for den var trods alt selv magisk, men den havde holdt det kaotiske fra hende nede til kun tre udfald for resten af plagen.
Isadora nippede let til theen og spurgte så forsigtigt. "Vil Marie og den lille rejse med os?" Hun så alvorligt over på ham og sukkede så. "Jeg har ikke noget imod at blive, men der er jo min mormoder... og eftersom jeg ikke rigtig spurgte om lov til at rejse, så har hun mig nok efterlyst på nuværende tidspunkt, hvilket betyder at før eller senre så vil der dukke nogen op for at slæbe os hjem og det er jo nok ikke så godt et indtryk at gøre på din Marie..." Hun smilede drillende til ham.
Med deres historik sammen ville de nok også rejse hjem med nedlukket magi og bundet til hestene. Bare for at de ikke udsatte sig selv for noget dumt.
Menneske - adelig