Lettelsen fik ham til at give hendes tynde arm et blidt klem.
"Godt." Han flyttede kort blikket fra hende for at se rundt, men der var stadig ingen farer. Kamelerne var faldet til ro igen og månens lys afslørede ingen uvedkommende skygger. Trods roen vidste han, at han ikke ville sove resten af natten.
Hans blik vendte tilbage til hende. Hun var chokeret. Blidt ledte han hende hen til bålet og fik hende til at sætte sig.
"Jeg finder noget mere brænde. Natten er kold. Jeg går ikke så langt." Hans stemme var beroligende. Som sagt så gjort og han samlede noget kvas i mellem de buske, der stod nærmest. Samtidigt undersøgte han deres omgivelser. Det så ud til, at de to mænd havde valgt at forsvinde ud i natten.
Snart var han tilbage ved bålet og fik gang i ilden, der spredte et varmt lys i mørket. Herefter hentede han hendes vandskind og gav det til hende, som han satte sig ved hendes side. Hans blik var bekymret og undersøgende, for selvom de ikke havde gjort hende noget, havde han nok kunne se, hvor chokeret hun var blevet.
"Er der noget, jeg kan gøre for Dem?" Uden at tænke over det, satte han hendes behov foran sine egne. Riften over hans side og mave sved, men den var holdt op med at bløde, så værre var det ikke.