Fnuggie 13.07.2018 21:39
Davian lyttede til hendes ord men kunne ikke lade vær med at grine der fik ham til at stoppe op. Hun havde noget så ret i det hun sagde. Elvere snakkede altid om hvor meget bedre de var til nogen ting. Faktisk var det deprimerende at høre på. Hans grin fyldte skoven, da han endelig var færdig med at grine kiggede han på hende og sagde. "Jeg kan kun give dig noget så ret. Elvere snakker ikke om andet og det er noget så forfærdeligt. Faktisk burde de lærer at snakke om noget andet end dem selv hele tiden." han kiggede lidt på hende og så så lige frem. Han begyndte at gå videre og funderede over filosfi. det havde han aldrig tænkt over. "Du skal endelig ikke undskylde, fortsæt endelig." han kiggede på hende og havde faktisk helt glemt at hun boede i en skov. "Hov vent, bor du her ude sammen med alle de andre dyr?"
Loyalpeanutbuter 13.07.2018 23:06
"Ja jeg lever med dyrene. Jeg tror at den rigtige måde at leve på er ved at leve som et dyr. For vi er alle skabt lige. Du, jeg, fluer, mennesker og den panter der følger efter os. Det er verden der indeler os i racer, stærk og svag. Det er samfundet der inddeler os i klasse, rig og fattig. Jeg tror at en flue har lige så meget ret til at leve, som jeg selv har." Hun kiggede på Falkeblik for at se om han forstår. Fnuggie 14.07.2018 15:30
Det stakkels pigebarn. Hvor var det dog trist at hun måtte bo ude blandt vilde dyr, dog lød det til at hun selv havde valgt det. Men alligevel kunne han ikke andet end at være ked af det på hendes vegne. Han kiggede på hende men lyttede eftertænksomt til hendes ord. Hun kunne måske have ret i det hun sagde, men man skulle jo have mad på bordet lige meget hvad hun så måtte sige. Eller spiste hun slet ikke mad? Selvfølgelig spiste hun mad! Det gjorde alle da. Men spørgsmålet var vel så bare hvad hun spiste? "Du har måske ret i det du siger. Men det er ikke med min gode vilje at være enig med dig. Men sådan er vi vel alle så forskellige" kom det roligt fra ham og kiggede på hende. Han vendte blikket mod skoven igen og kunne endelig se kroen ude i horisonten.
Loyalpeanutbuter 14.07.2018 17:01
Hun sukkede. "Du tænker vel at vi har brug kontakt med andre ligesom os selv. Jeg har selv valgt at bo i skoven..." Hun kiggede sig omkring, og nød synet af den vilde skov. Hun kiggede ned. En blå stormhat. En meget giftig blomst. En masse billeder fra krigen skyllede ind over hende. Af dem hun havde dræbt. Men hun følte ingen skyldfølelse "Har du nogen sinde dræbt andet end et jagtbytte?" Fnuggie 14.07.2018 17:08
Davian kiggede på hende og nikkede så. "Ja det mener jeg, ellers bliver det da ensomt. Men jeg skal ikke blande mig i andres levevis." kom det roligt fra ham og sendte hende et smil. Han kiggede lidt ned imod jorden og så tilbage på hende da hun spurgte om noget. Han rystede på hovedet. "Nej aldrig. Hvorfor slå ihjel, det er der ingen grund til. Alle har et hjerte og har ret til at leve her som alle andre. Det er det du lige har sagt." han sendte hende et smil og vendte blikket ned imod kroen i horisonten. Det ville være godt at komme tilbage, han havde også været ude hele dagen, og kroen skulle jo gerne åbnes.
Loyalpeanutbuter 14.07.2018 17:19
"Morale kan meget hurtigt miste betydning." Hun fulgte hans blik. En bygning i horisonten. Falkeblik så ud til at have en meget stærk tiltrækning til den bygning. Sikkert hans kro. En tanke ramte hende. Efter at de havde gået en stund sagde hun "Jeg tror ikke at du er enig i hvad jeg vil sige. Det skal du heller ikke være. Jeg giver den samme velsignelse til alt som er dødt. Alt er skabt lige. Alt liv er helligt. Så der er vel ikke forskel på at skyde et menneske eller klaske en flue..." Fnuggie 14.07.2018 17:24
Davian kiggede på hende. Hun havde ret morale kan miste sin betydning men han ville ikke slippe sin mening at dyr skulle holdes nede, eller dræbes for at få mad på bordet. "Jeg er bestemt ikke enig i din tiltale, men det skal vi heller ikke være." sagde han og smilte til hende. "Hvorfor spørg du om jeg har skudt andet?" han vendte blikket ud imod skoven og nød at de var kommet langt tættere på i hurtig hast. Så kunne han snart åbne kroen igen, og få lidt koldt at drikke. Det ville være skønt med en omgang øl. 
Loyalpeanutbuter 14.07.2018 17:33
"Fordi jeg var med i krigen i 15." svarede hun. Billeder af faldne våbenbrødre, og søstre for for hendes indre blik. Der var mange. Men til hendes egen overraskelse påvirkede det hende ikke så meget som det tidligere har gjordt. Hun prøvede ikke at skjule hendes følelser. Så meget turde hun at stole på ham. "Morale er det første offer i krig. Sammen med sandhed" Hun smilte. "Det har jeg læst i en bog, og det er så sandeligt sandt." Fnuggie 14.07.2018 18:01
Davian fik et alvorligt ansigts udtryk. Det var en skam at hun havde havde været med i den. "Det er jeg virkelig ked af at høre" kom det roligt fra ham. En sådan ung kvinde skulle ikke have været med i nogen krig. De skulle nyde et selvskab og deres familier. "Ah så du læser. Det er godt." sagde han og kiggede på hende. Hun lignede ikke en der bar bøger, så hvor læste hun de bøger henne? Nå det skulle han jo ikke blande sig i.
Loyalpeanutbuter 14.07.2018 18:52
Minderne hang stadig ved. Ubevidst fandt hendes hånd notesbogen i bæltet. Begyndte at fingererer med pennen. "Det skal du ikke være. At have værnepligt giver mig noget at se frem til. Jeg glæder mig ikke til næste krig bryder ud. Men det giver en hvis fred at vide at man beskytter dem der står foran og bag sig." Kroen begyndte langsomt at blive mere tydelig som de kom tættere på. Hun tog sig selv i at fingerere med pennen, men stoppede ikke. Fnuggie 14.07.2018 19:47
Davian kiggede på hende for at studere hende. Hvad var det lige der forgik her? Et ungt menneske på den måde gå i krig, det burde være de ældre elvere, det burde være ham. "Jeg ved ikke hvad jeg skal sige." kom det fra ham og kiggede på hende "Det er synd at en i din unge alder skal gå i krig på den måde." kom det fra ham og kiggede på kroen, skønt endelig at se hjemmet igen.
Loyalpeanutbuter 14.07.2018 21:15
“Når man er god til at skyde med bue, bliver det opdaget.” Hun kiggede op i luften. Hun kom til at tænke på sine traumatiske oplevelser. Hun skar ansigt ved minderne, men fik ikke et anfald. “Det kom på et tidspunkt hvor jeg havde brug for at komme væk...” Fnuggie 14.07.2018 21:40
Davian kiggede på hende og rystede på hovedet. Han var selv godt til sin bue og ramte altid sit bytte når det var et. Men han havde aldrig blevet bedt om at gå i krig på den måde. "Ikke mig" kom det fra ham og kunne endelig se kroen helt. Så var der kun lige de sidste pare 100meter. Han kunne mærke den tunge byrde på skuldrene, men tog sig ikke af det mere. "Jeg har ondt af dig." kom det roligt fra ham og stoppede op i et stykke tid for at gå videre.
Loyalpeanutbuter 14.07.2018 21:49
“Måske fordi at ham som har opdraget mig var en stor figur inden for elverkorpset.” Hun kiggede på kroen. Den var flot. Hun ønskede ikke Falkebliks medlidenhed. Men på den anden side var det velhans måde at vise at han kunne lide hendes person. Måske kunne hun bruge en ven. “Hvis du har ondt af mig, får du et travlt liv. Vi lever i nuet, selvom man kan glemme det engang imellem.” Fnuggie 14.07.2018 22:08
Et nik kom fra Davian som at han forstod. Det var dog stadig trist af et ung elver skulle lære og slå ihjel på den måde. Davian havde selv lært at skyde med bue og pil, men det var ikke for at slå ihjel andet end dyr, og han håbede så sandlig ikke at det ville komme til at gå anderledes til. "Jeg ønsker ikke at have ondt af dig, men det har jeg. Det må du tilgive mig for. Det er min natur" sagde han og lagde kødet fra sig da han endelig kom frem til kroen. Nu måtte kødet ligge her inde i skuret til han fik tid til at partere det. Lige nu skulle kroen åbnes. Han bevægede sig ud fra skuret og lukkede døren efter sig. "Kan jeg byde på en forfriskning helt gratis" kom det roligt fra ham og bevægede sig over til hoveddøren. 
Loyalpeanutbuter 14.07.2018 22:26
“Det kan du godt. Men jeg har ingen intentioner om at blive fuld.” Hun så på hjorden. Hun var faktisk tørstig. Hun ville gerne gøre Falkeblik en tjeneste for hans gavmildhed. “Hvilke dele af hjorden skal du bruge?” Hun spiste kød. Men hun skød kun til sit eget forbrug. Hun gad godt vide hvad Falkeblik har lavet igennem sit liv, som lyder til at have været langt. Fnuggie 14.07.2018 22:34
Davian åbnede døren og trådte ind på kroen som var pæn og ren. Han vendte sig om imod pigen og sendte hende et smil. "Jeg drikker aldrig nogen fuld, det får de helt selv lov til mod betaling. Men jeg giver gerne på min regning i dag." sagde han og stak om bag baren. "Hvad ønsker du, vin, øl, mjød, vand?" spurgte han og var klar til at finde det frem hun ville have. "Jeg bruger det meste af det, og det jeg ikke bruger giver jeg til naturen, jeg ligger jo godt her ved skoven så ulvene skal da også have noget at spise, de har unger at brødføde også" han sendte hende et smil. "Ønsker du noget at spise?" spurgte han og tog fat i et krus for at hælde et krus øl op til sig selv som ha hurtigt tog en tår af da han var færdig.
Loyalpeanutbuter 14.07.2018 22:49
“Det kunne være dejligt at få noget at spise og drikke. Jeg tror på at du kan finde noget jeg kan lide. Lad mig betale ved at paterer hjorten. Du må selv sørge for at få den til at holde sig.” Hun begyndte at finde udstyr til at paterer dyret. Hun regnede med at have fået lov. Hun havde god erfaring med at paterer dyr så alt bliver brugt. Hun gik ind i køkkenet for at se hvordan forskellige stykker kød var skåret. Det var godt skåret. En erfaren hånd. Hun gik tilbage og begyndte at skære pelsen af dyret. Fnuggie 14.07.2018 23:06
Davian kiggede på hende og skulle lige til at sige noget da hun allerede var forsvundet ud i køkkenet. "Som du ønsker" sagde han og rystede lidt på hovedet. Unge elvere havde så travlt, men det gjorde ham ikke noget. Han rullede lidt med skuldrene og opdagede han stadig havde sin bue på skulderen og sit kogger på ryggen. Han tog det af og lagde det under baren. Da hun dukkede frem igen skulle han lige til at sige noget igen men hun forsvandt allerede af hoveddøren. "Nå ja men så går jeg i køkkenet." sagde han mest for sig selv og gik ud i køkkenet. Han begyndte at tage kød ned fra krogene og skærer dem i småstykker. Så skulle der laves mad til i aften. 
Loyalpeanutbuter 14.07.2018 23:29
Langsomt, men effiektivt fik hun ordnet hjorden. Pelsen kom af rimeligt hurtigt hun skyndte sig ikke, men hun var rutineret. Et lille problem hun vidste ikke hvor hun skulle gøre af pelsen. Hun kiggede sig omkring. Der var ikke mange steder at gøre af pelsen. Hun lagde pelsen på skulderen og gik ind i kroen. Et par gæster var allerede kommet. Et menneske og en halvelver hvor imponerende at kroen havde den slags gæster. Sikke mange ting Falkeblik må have gjordt og ofret for at få den status. Mennesket piftede efter hende. “Sikke da en sild der allerede er kommet, hva?” Han puffede til sin ven. “Hmm” svarede han og kiggede væk.
“Tag dig ikke af ham. Kom her og sæt dig!”
Seleena kiggede koldt på ham. “Falkeblik driver ikke hor.” Svarede hun køligt, og gik ind i køkkenet til Falkeblik. “Hvor skal jeg gøre af pelsen og indvoldene?” Sagde hun i et meget varmere og passende tonefald.
Chatboks
IC-chat▽
Krystallandet