Dandels kiggede kort ned som han bed sig kort i læben, kopierede det Agarés gjorde og han lod hånden - langsomt, men sikkert - let trække ham nærmere, for han virkede så uendelig lang væk. ,,Hvem ved... Måske ender du med at blive manden jeg venter på hver dag... Ham som kysser mig goddag om aftenen, og ham, som kysser mig farvel om morgenen... og som altid ender med at ligge ved siden af mig, i vores seng," han sagde det hele blidt og kærligt, som hvis han snakkede til noget der skulle elskes. Han lod en rystende hånd blive rakt i retningen af dæmonen og han tillod sig - usikkert - at fjerne et par mørke lokker, med et svagt smil.
Panther 04.07.2018 00:14
Dandels måtte holde vejret, da deres hænder endelig mødtes. Hans eget greb om hans hånd var forbløffende solidt og søgende, efter kontakt. Det føles virkelig godt, og en lille latter lød på hans læber, afdæmpet og tilbageholdt men det gjorde ham glad, og det var en ting der var svær at skjule. Han gav hans hånd et klem, havde svært ved at give slip, men det håbede han at han hellere ikke havde brug for. Dandels kiggede kort ned som han bed sig kort i læben, kopierede det Agarés gjorde og han lod hånden - langsomt, men sikkert - let trække ham nærmere, for han virkede så uendelig lang væk. ,,Hvem ved... Måske ender du med at blive manden jeg venter på hver dag... Ham som kysser mig goddag om aftenen, og ham, som kysser mig farvel om morgenen... og som altid ender med at ligge ved siden af mig, i vores seng," han sagde det hele blidt og kærligt, som hvis han snakkede til noget der skulle elskes. Han lod en rystende hånd blive rakt i retningen af dæmonen og han tillod sig - usikkert - at fjerne et par mørke lokker, med et svagt smil.
Muri 04.07.2018 00:49
Da Agarés mærkede Dandels tage godt fat om hans hånd, strammede han også grebet selv, men kun en smule.Hjertet hamrede løs og det blev kun voldsommere da de kom tættere på hinanden.
Alt hvad Dandels sagde, fik ham kun til at smile mere og mere. Det må have været som at se et helt nyt ansigt for Dandels, da Agarés ikke smilede over for nogle og aldrig havde gjort det før. Det eneste form for smil han havde udvist i fortiden, havde været et almindeligt venligt smil og kun i forbindelse med forretning, da han ikke ville fremstå som en ubehagelig mand. Det gjorde ikke forretning nemmere.
"Det håber jeg," sagde han lavt mens han så Dandels i øjnene med et relativt romantisk blik.
"Er det dét du vil have? Vil du være den der venter på mig hver dag og ligger med mig hver nat?"
I baggrunden kunne man høre hoveddøren gå op og derefter nogle skridt der lød fra gangen og ud i køkkenet. Agarés lod sig ikke mærke med trinene, da han vidste hvem det var. Udover det, vidste han at kvinden der gik rundt, ikke skulle forbi dagligstuen for at tilberede ting i køkkenet, så forholdet mellem Agarés og Dandels ville ikke blive afsløret. Engang imellem efter det, kunne man hører nogle små lyde fra køkkenet, mens kvinden arbejdede på maden der skulle serveres for dem senere.

~ A deal with me is better than no deal at all ~
Panther 04.07.2018 01:01
Han var så tæt på nu at deres knæskaller ramte hinanden og det fik Dandels til at gispe let - men han kunne godt klare det. Han vidste, at Agarés ikke ville gøre ham noget, og han mindede blot sig selv om natten før, hvor underlegen Agarés havde været og det gjorde ham tryg. Det gjorde ham tryg at vide at han havde den form for kontrol, hvis det nu skulle gå galt. Men det var ikke trygheden der gjorde ham glad - det var Agarés selv, som han smilede til ham, og det føltes så nyt, men også bekendt: det var jo noget af det han selv havde drømt om i sin tid. Han nikkede, først langsomt, men så mere energisk, mens han sukkede et ja. Selvfølgelig var det det han ville! Men det skulle være rigtigt før han ville. Det skulle ikke være en hemmelig ting, han ønskede ikke at skjule sig mere. Det var ikke sådan kærlighed fungerede i bøgerne, og det var hans eneste rigtige reference til kærlighed, for han havde aldrig oplevet det selv. Han skulle til at åbne munden for at sige noget mere i stilheden, men døren afbrød ham og gjorde ham tydeligvis forskrækket, og som det flugtdyr han var, blev ørerne lagt ned med en overrasket mine, hvorefter han så sig over skulderen. Det måtte være dem som skulle lave maden, beroligede han sig selv med, selvom hans hjerte stadig sad helt op i halsen og han glemte for at øjeblik at hans hånd var i Agarés.
Muri 04.07.2018 23:26
Agarés sad længe og betragtede Dandels. Han kunne slet ikke få nok af bare at kigge på ham.Han kunne ikke lade være med at grine en anelse over hans forskrækkelse da døren gik op. Han havde selv været forberedt på det, og det var trods alt meget der skulle til, før han selv blev forskrækket. At se en anden reagere sådan over en dør, morede ham. Han gav Dandels hånd et ekstra lille klem for at fortælle ham at han var her, skulle der ske noget.
Der gik ikke lang tid, før han vendte hovedet til siden, da han via en tanke, fik at vide at maden var færdig og kort efter hørte man døren gå, da kvinden forlod huset. Han tog en dyb indånding. Nu kom øjeblikket, hvor han for første gang skulle spise med Dandels og han havde ingen anelse om hvordan man skulle opfører sig i en sådan situation. Men han ville da give det et ordentlig forsøg.
"Maden er serveret, hvis du vil gøre mig selskab," sagde han og rejste sig fra sofaen. Han ventede pænt på Dandels, stadig med hans hånd i sin. Han forsøgte at være så romantisk han kunne, også selvom han ikke vidste hvordan man var det. Han håbede kun, at Dandels ville kunne lide hans forsøg.

Panther 05.07.2018 00:07
De hvide ører vippede langsomt fremad, som der kom ro over ham og det hjalp ham tydeligvis at se hans smil, høre hans latter og mærke hans hånd klemme om hans. Han var trods alt det byttedyr, men nu hvor han havde Agarés, behøvede han ikke at være bange mere - i alt fald ikke i virkeligheden. Som han rejste sig op, kiggede Dandels på ham med store, grå øjne og han smilede, dog et forsigtigt, vagt smil mens han rejste sig med. Han gav hans hånd endnu et klem, en smule usikkert. ,,Det vil jeg gerne," sagde han, med en lige så blid stemme som øjnene, mens han kiggede i retningen af spisestuen. De havde aldrig spist sammen, og Dandels kunne godt mærke, at han var nervøs. Han ønskede, at det skulle blive godt men han havde stadig sine tvivl om Agarés følelser selvom... Han virkede så oprigtig og kærlig. Men Dandels kunne aldrig været sikker. ,,Men Agarés...," sagde han, som han stoppede ham op, inden de gik ind i rummet. Han kiggede på ham, med blide øjne. ,,Hvorfor gør du det her?"
Muri 05.07.2018 00:23
Agarés holdte sit unormale blide blik i Dandels øjne. Hans smil blev en anelse større, da han mærkede det ekstra lille klem om hånden, inden han ledte ham hen mod den store spisestue. Idet hans navn blev nævn, stoppede han op og vendte sig mod ham. Han fik lagt hovedet en anelse på skrå og hurtigt blev kinderne en anelse røde. Det var tydeligt at se på ham, at han var en smule usikker. Ikke over hvad han skulle svare, men over hvordan han skulle sige det."Fordi.. Fordi jeg har haft følelser for dig længe. Følelser jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal kalde. Jeg ved bare, at jeg vil være sammen med dig," svarede han helt roligt. Han havde været utrolig god til at skjule sin usikkerhed i sin forklaring, hvilket gjorde ham en smule mere rolig. Han slap ikke hans hånd et eneste sekund. Han vidste at han var nødt til at slippe hans hånd når de skulle spise, men han havde egentlig ikke lyst.
Bag Agarés var døren til spisestuen og man kunne, gennem den åbne dør, se det store sorte spisebord i træ og de 8 matchende stole der var placeret omkring det. - En i hver ende og to på hver side. Alle møbler i hele huset var, som man kunne forvente, sorte. På bordet var der blevet stillet op til deres mad og der var ikke blevet sparret på noget. Der stod skåle med forskellige ting til en salat. En skål med salat, en med tomater, en med svampe og meget andet. Ved hver af de tallerkener der var blevet placeret i hver ende af bordet, stod et glas med vand. Lidt længere inde på bordet stod en kande med mere vand. Der var ikke blevet serveret noget kød, selvom det normalt var det Agarés spiste. Alt der stod, var til ære for Dandels, og Agarés havde ikke tænkt sig at spise andet.

Panther 05.07.2018 00:55
Dandels rødmede af Agarés ord, og det var svært for ham at gøre andet end smile (nærmest) som en stor idiot, da Agarés vendte ryggen. Det var som om sommerfugle var ved at æde ham op indenfra - og det var den bedste følelse i hele verden. De gik ind i spisestuen og Dandels var tydeligvis imponeret over de store muligheder der var. Fordi han aldrig spise med overhovedet af huset, var Dandels retter ikke specielt imponerende eller varierede. Han manglede ikke noget, men han havde hellere aldrig haft så meget. Dandels så lidt usikkert på Agarés inden han slap hans hånd for at sætte sig for den ene bordende, hvor der var sat en tallerken og Dandels tog straks en slurk af vandet, han følte sig helt tørstig, og hans ansigt brændte stadig. Så snart han havde stillet glasset, en smule klodset, så han på alt maden. Han var ikke engang sikker på hvor han skulle starte. ,,Tusind tak Agarés... For alt det her," mumlede han, en smule kejtet. Det var tydeligt at han ikke var vant til det her. Godt nok gav Agarés ham meget for arbejdets skyld, men det her føltes helt anderledes.
Muri 05.07.2018 01:14
Da de fulgtes ind i spisestuen fulgte Agarés efter Dandels, helt hen til hans stol, som han selvfølgelig trak elegant ud og skubbede ind igen, da Dandels satte sig. Nu når han forsøgte så meget han kunne, ville det have været uhøfligt ikke at trække stolen ud for ham. Da han havde nikket let til Dandels med et smil, gik han selv hen og satte sig på stolen i den anden ende af bordet. Han sad som han altid gjorde når han spiste, med rank ryg og det ene ben lagt elegant over det andet. Han havde lært allerede som barn at man sad pænt ved bordet, og selvom han normalt sad alene, holdte han traditionen tro. Man sad aldrig og slusede sig sammen ved bordet.Agarés kunne ikke lade være med at smile over Dandels overraskede reaktion på alt der stod på bordet.
"Det var så lidt. Du må endelig sige til hvis der mangler noget. Jeg vil kun give dig det bedste og intet mindre," sagde han, mens han løftede sit eget glas og tog en slurk af vandet. Da han satte glasset på bordet igen, rettede han blikket mod Dandels og holdte det der. Han ventede med at tage noget af maden, før Dandels havde taget noget først, for at være sikker på at han fik lige så meget af det han gerne ville have.

Panther 05.07.2018 15:01
Dandels sad ikke og sløsede ved bordet. Han var opvokset ved Agarés families normer og det faldt ham meget naturligt at spise pænt, selvom han ofte sad og spiste alene, eller med nogen af de andre "undersåtter". Han følte sig dog meget anspændt da det virkede så flot og opstillet, og i virkeligheden havde han lyst til at gemme sig, som en kakerlak under dugen, selvom Agarés handlinger gjorde ham glad. Han så på alt maden med de grå øjne og da det virkede til at det var ok han tog noget, begyndte han at tage for sig. Han tog mest af salaten, gulerødderne og agurkerne. Der var også nogle retter med intet kød i, men han var langt mere interesseret i råvarerne end alt de tilberedte ting, og han begyndte at spise af gulerødderne, så det nærmest rungede i spisestuen af de knækkede gulerødder. De hvide ører vippede fornøjet ud til siden mens han guffede i sig - mundtøjet stod ikke stille. Han havde også godt gang i æblerne, druerne og andre, søde ting. Der var så mange ting og det var vidunderligt.
Muri 05.07.2018 15:31
Agarés rettede sig til i stolen, for ikke at sidde på kanten af den. Han tog en slurk mere af vandet fra glasset og placerede så hænderne foldet sammen i skødet. Han kunne ikke stoppe med at betragte Dandels som han spiste så ivrigt. Det var da et af de sødere øjeblikke han havde oplevet og selvfølgelig kunne man se et smil på hans læber. Det kunne da ikke undgås. Nu vidste han også hvad han skulle servere for Dandels fremover. Og der ville selvfølgelig heller ikke blive sparret på noget i fremtiden, for han håbede da på at dette ikke ville være den sidste gang de skulle spise sammen."Hvis jeg havde vidst hvor sød du så ud når du spiste, havde jeg tilbudt at gøre dig selskab for længe siden."
Selv fik Agarés lagt nogle forskellige udskåret frugter på tallerkenen, som han stille og roligt tog små bidder af, lidt efter lidt.
Det var ikke første gang Agarés spiste andet end kød og han var bestemt heller ikke bleg for at spise frugt, det skete bare ikke specielt tit. Hvis det var nemmere at finde frugter på hans forretningsture, end det var at finde tilfældige mennesker, havde han nok spist mere frugt end kød. Nu var det ikke tilfældet, da det vrimlede med mennesker i hele landet og mange af dem så ud til at være ret klodsede i Agarés' øjne, da de altid var kommet til skade på den ene eller den anden måde.

Panther 05.07.2018 22:52
Dandels glemte vidst alt om manerer og skik, som han hyggede sig med alle de gode sager. Han glemte faktisk helt at Agarés sad og kiggede på ham og han blev først opmærksom på ham da han kunne høre den mørke stemme, der lød til at være fyldt med en latter. De hvide ører blev spidset let, som han tyggede af munden og en rødmen viste sig over kinderne, forlegent. ,,Mhm....," han vidste ikke hvad han skulle sige, udover at smile fjoget, dog med munden lukket. Han prøvede at se henover frugten og hen på Agarés tallerken, hvorefter han rakte ud efter noget mere mad - forbløffende nok, kunne han spise mere. ,,Jeg vidste ikke du kunne lide.. æh... frugt," sagde Dandels, en smule kejtet. Nej, han lignede bestemt ikke en type der spise frugt... Det var sært. Men det gjorde ham glad fordi der var noget de så kunne spise sammen, håbede han.
Muri 05.07.2018 23:43
Agarés ville være kommet med et grin mere, hvis ikke det var fordi han lige havde taget en bid af et stykke æble. I stedet smilede han bare lidt ekstra over Dandels reaktion. Det var nu alligevel rart at se, at han ikke selv var den eneste af dem, der blev påvirket positivt af deres akavede, dog hyggelige, situation.Agarés tyggede af munden og skævede kort mod sin tallerken, før han igen så på Dandels. For ham selv var det ikke så mærkeligt at spise frugt, men han kunne selvfølgelig godt se at det må have set besynderligt ud i en andens øjne. Så vidt han vidste, havde Dandels kun set resterne af hans mad, når det havde været blod på hans tøj.
"Hm. Jeg har slet ikke tænkt over hvor ucharmerende jeg må have set ud for dig, med alt det blodige tøj jeg har været nødt til at brænde," sagde han med et let akavet grin. Det fik ham til at undre sig igen, over hvorfor Dandels overhovedet kunne være interesseret i ham. Agarés var en fin, fattet mand, men han havde ofte set mindre pæn ud over for sin sekretær, da de boede sammen.

Panther 07.07.2018 00:59
Han havde næsten tømt skålen med gulerødderne, og da han tog den sidste, gik han videre til at tømme skålen med melonerne. Der kunne være plads til meget i den lille krop, selvom han lignede en der ej spiste særlig meget. Som Agarés snakkede, tiltede han hovedet let på skrå, med et lidt undrende udtryk. ,,Du har aldrig nogensinde prøvet at være charmerende overfor mig...," konstaterede enhjørningen roligt, dog med en rødmen i kinderne. Det var sandheden - han havde ikke set (eller i så fald, opfattet) at dæmonen nogensinde har prøvet at se godt ud for hans skyld. For at være ærlig, så havde ingen nok prøvet det. Diskret, prøvede Dandels at slikke sig om munden efter at havde spist det meste af melonskålen og nu var gået over til druerne. Han var ved at føle sig mæt, men også kunne lige ved.
Muri 07.07.2018 23:47
Agarés vendte blikket mod tallerkenen foran ham og smilede skævt over Dandels kommentar."Det har du ret i," sagde han lavt. Agarés havde længe haft upassende tanker om sin sekretær, men havde aldrig vist det på nogen måde, da han aldrig havde overvejet om følelserne kunne blive gengældt. Udover det, var det jo ikke ligefrem sådan han havde lært at man begav sig i selskab med sine ansatte. Siden de boede sammen, havde han aldrig haft mulighed for at opfører sig anderledes end han havde, da Dandels på et eller andet tidspunkt, ville have set alle hans ucharmerende vaner. Det kunne næsten ikke undgås, så han havde aldrig forsøgt.
"Jeg håber dog ikke at jeg har fået skræmt dig på nogen måde, med mine sære vaner. Jeg er klar over at de nok har været lidt makabre at se på engang imellem," sagde han, stadig med blikket vendt mod sin tallerken. Med alle de skjorter han havde fået brændt i tidens løb, havde Dandels fået set lidt af hvert. Mange af dem havde været dækket til i blod, hvilket han udmærket godt vidste ikke var et rart syn for alle.

Panther 08.07.2018 00:35
Dandels så på ham, med et lille smil. Ja, han havde ret. Men han håbede også på at han en dag ville se Agarés der prøvede at gøre sig selv flot for ham. Måske skulle han spørge efter det... Nej, nok ikke. ,,Jeg prøver bare at lade være med at tænke på det," svarede Dandels stille. Han prøvede at fortælle sig selv, at han ikke var så vild med mord og vold, og det var vel også en sandhed - en tilstrækkelig sandhed. Vold var dog helt anderledes i virkeligheden, end det var i drømmene, og det skræmte ham måske en smule. Han sagde dog ikke så meget, og han fortrød, at han havde overhovedet sagt noget.Dandels kiggede på klokken, og begyndte pludselig at skylle de sidste melonstykker ned med noget vand. ,,Jeg må nok hellere komme igang med noget af papirarbejdet," sagde han. Klokken var ved at blive middag, og han havde trods alt nogle ting han skulle nå. Han rejste sig op, og kiggede på Agarés, med komplet røde kinder. ,,Tak for middagen, Agarés. Jeg kunne virkelig godt lide det," sagde han, dog helt stille mens han smilede, temmelig fjoget og han prøvede at gemme det væk bag en rømmen.
Muri 08.07.2018 23:56
Agarés smilede svagt og vendte så blikket tilbage på Dandels efter hans kommentar. Han havde opfanget at det måske ikke havde været den bedste måde at se sin chef på, og da slet ikke hvis han havde følelser for ham."Jeg skal nok passe lidt mere på med hvordan jeg ser ud foran dig," sagde han.
Agarés rejste sig næsten i takt med Dandels og gik straks over til ham. Han stillede sig næsten helt op af ham, men uden at røre ham.
"Du behøver ikke at arbejde i dag. Jeg vil gerne tilbringe dagen med dig, hvis du har lyst," sagde han lavt og trak vejret dybt ind. Han var vel nervøs for svaret, men han fortsatte sin sætning, inden Dandels ville kunne nå at svarer:
"Og jeg ville gerne spørge dig... Om du vil tage med mig til midsommerballet?"

Panther 13.07.2018 14:36
Det gjorde egentlig ikke så meget for Dandels hvordan Agarés "så ud" for ham - han kunne lide ham som han var, som skaberne havde skabt ham. Men det gjorde vel også en glad hvis personen man kunne lide, prøvede at gøre sig selv pæn for en. Det var vel det han prøvede på at gøre dagligt, og det havde vel givet pote, på sin egen måde. Dandels blev en smule overrasket over Agarés, som hurtigt var oppe foran ham. Han havde aldrig været så ivrig efter at tilbringe tid sammen med ham... og aldrig havde han da tilbudt ham at holde fri! De hvide ører blev spidset en smule forundret, før han smilede forsigtigt, fordi han simpelthen ikke kunne lade være. Smilet falmede dog som han spurgte om han ville med til ballet med ham, af lutter overraskelse igen. Han kiggede på ham længe, hvorefter han fik fremstammet nogle ord, der var bldie og delikate.
,,Mhm... mig? Er det ikke meningen at du skal tage til ballet med nogen... fra din egen... klasse?" han kiggede på ham, med de grå, runde øjne. Dandels var jo slet ikke fint nok til at kunne være en dansepartner til sådan et bal.
Muri 13.07.2018 21:53
Trangen til at lægge sine hænder på Dandels var helt bestemt ikke nem at kæmpe imod, men han gjorde sit bedste. Drømmen fra tidligere glemte han nok ikke forløbig og den gjorde det en anelse svært at tænke klart i nærheden af ham. Han kunne ikke holde et lavt grin tilbage over spørgsmålet. Hvem han ville tage med, var selvfølgelig helt hans eget valg. Han havde trods alt en vis form for rang, så lige meget hvem han valgte at tage med, ville det ikke blive set dårligt på."Det gør ingen forskel. Kun for mig. Og jeg vil meget hellere have dig med, end nogen anden," svarede han. Hvis Dandels valgte at sige ja, skulle han selvfølgelig nok sørge for tøjet der hørte til. Der skulle bestemt ikke sparres på noget og han havde midlerne til at impornere når der skulle.

Panther 13.07.2018 22:39
Dandels rømmede sig. ,,Men, jeg er en dårlig danser. Jeg danser ikke så godt, såå...," han prøvede egentlig bare at komme med undskyldninger. Det var ikke fordi, at han ikke ville med ballet til Agarés, det ville han så gerne, men han var en dårlig danser, og han havde på fornemmelsen at han kunne ville gøre sig selv til grin overfor alle de andre deltagere. Dandels sukkede, som ørerne let vippede ud til siderne, hvorefter et lille smil kom på læberne. ,,Måske er det godt at få øvet mig...," sagde han så, mens han vippede hovedet let på skrå. ,,Jeg vil gerne tage med dig,"
Muri 13.07.2018 23:25
Agarés lagde hovedet let på skrå som Dandels kom med den undskyldning. Han var næsten sikker på at det ville føre til et nej som svar, men hans øjne lyste en anelse op, da han til sidste takkede ja."Hvis du gerne vil lære det, er jeg altid til rådighed," sagde han og tog med et blidt greb, fat i Dandels ene hånd. Han ville dog, uden problemer, kunne trække hånden til sig, hvis han ikke ønskede at blive rørt. Han kunne selv mærke sit hjerte banke en anelse hurtigere, som hans hånd rørte Dandels og han håbede på at det ikke ville stoppe. Han var nødt til at tage en enkelt dyb inånding for at få hjertet under kontrol igen.