Han blev dog rystet ud af sin tankegang og rettede blikket på de gyldne øjne, da der blev talt til ham. Ordene var temmelig alvorlige, og han rykkede sig hen ved siden af hende, så han kunne stryge hende blidt over håret. "Så findes der en løsning på det. Jeg lover dig, at jeg ikke forlader dig, selv hvis det skulle vise sig, at du er gravid" svarede han og sendte hende et smil.
Shinji havde igen bare siddet og spist, inden han igen rettede blikket mod hende, da hun talte til ham. Blidt lagde han den ene arm om hendes skulder og trykkede hende lidt ind til sig i et kram. "Men ville jeg have været den rigtige, Sky? Jeg mener stadig, hvad jeg sagde. Du fortjener at finde den rigtige. Især efter det her. En der vil acceptere dig, som du er med alle laster" svarede han. Det var ikke helt gået op for ham, at han mere eller mindre lige havde beskrevet sig selv.
Han sendte hende et smil, da hun igen undskyldte. "Du behøver stadig ikke undskylde. Det er okay" svarede han, inden han blidt kyssede hende på håret.
"Det er ikke noget et bad ikke kan klare" svarede han med en drillende undertone, men han blev med det samme alvorlig. "Ej, spøg til side. Du er stadig dig, Sky, og jeg ville ikke bytte dig med noget som helst. Vi bliver udsat for grumme ting i livet til tider, men vi kommer ofte ud på den anden side langt stærkere." han sendte hende et nyt smil, inden han lagde pinden fra sig, hvor der nu kun var skelettet fra kaninen tilbage på. Hans blik blev dog igen drillende, da en tanke slog over ham, og han kunne ikke lade være med at spørge: "Betyder det, at du vil have mig til at forføre dig?" Tonen var uden tvivl drillende, og hele hans ansigt viste, at han bestemt ikke forventede, at hun sagde ja.

- Hvis De vil have mine læber til at lukke, må De gøre det med et kys.
- Jeg er tulipaner! Nej vent... det er ikke rigtigt. Tulipasianer? Nej. Topalisianer! Der var den!
- Aww blev De lidt muggen? Vil De have en kiks?