Spike Lee

Spike Lee

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Menneske

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 31 år

Højde / 172 cm

Efterlyst af Lyset

Derag 25.02.2018 18:36
Spike brød sig ikke meget om ensidige samtaler, medmindre selvfølgelig at han befandt sig på den modsatte side end han var nu. Det sagde noget, igen, om forholdsdynamikken, og han var for vandt til være i magtfulde positioner til at være finde sig behagelig i en underhåndssituation. Netop som han skulle til at sige noget, kom kroværten med maden. Spike kunne ikke lade være med at opdage hvordan værten gav ham et skævt blik, og smillede tilbage med sarkastisk entusiasme. Spike blev igen imponeret, hvis imponeret da var et rigtige ord, over hendes gavmildhed. Den første betaling hun havde givet manden havde været nok til begge deres måltider, og så lidt. Og nu gav betalte hun igen. Han løftede det ene øjenbryn let, men sagde ikke noget.
Efter at have tygget af munden, drak han en tår af vinen, før han talte. "Sådan kommer det ikke til at virke." Han satte glasset fra sig. "Hvis du vil have at jeg giver er du nød til at give noget tilbage." Han havde et udfordrende glimt i sine øjne og rakte glasset frem for at skåle. "Og jeg tror det er din tur, til at fortælle mig noget." Han havde ingen intentioner om at lade hende styre samtalen.
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 25.02.2018 18:44
Livs ene mørke øjenbryn løftede sig en smule, da Lee udfordrede hende. Hun var ikke vant til den slags, og det både irriterede og pirrede hende. Hun kneb øjnene sammen en smule, men lo så og tog en tår af sin vin. Der var kampgejst i ham! Det kunne hun godt lide.

"Jeg er ældre, end jeg ser ud," sagde hun endelig efter at have overvejet sine ord i øjeblik. Hun slikkede sine læber. Det var naturligvis ikke det mest ophidsende stykke information, hun kunne finde på, men hun havde på ingen måde i sinde at fortælle ham hele sandheden om sig selv. Folk reagerede sjældent positivt på hendes sande identitet, og derudover var hele ideen med at komme her, at hun skulle slappe af og være inkognito. Det ville ikke være meget inkognito, hvis folk vidste, at der gik en dødsengel rundt i byen.

"Så er det din tur," sagde hun med et nik med hovedet.

Spike Lee

Spike Lee

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Menneske

Alder / 31 år

Højde / 172 cm

Efterlyst af Lyset

Derag 26.02.2018 11:19
Spike selv var nok en kende ældre end han så ud, en konsekvens af hans magiske evne. Han ældres ikke normalt, kun som hans billede af sig selv blev ældre. Han kiggede på sine hænder, og tænkte at det var længe siden han havde set sit eget spejlbillede. Måske så han i virkeligheden yngre ud end han var... Det havde været mange, lange år i skoven, og en stresfuld tid i hans liv. Men han fik på fornemmelsen at hun mente mere end et par somre, når hun sagde ældre.

"Skoven er stor og ensom . . . Der er ikke meget plads til selskab, for det første." Han var sikker på at hun forstod hvad han mente. "Derudover mangler der salt, og jeg kan ikke holde mine våben ved lige uendeligt." En kriger havde brug for slibesten og olie, for at holde sine våben i den bedst mulige stand. Og hans bue var knækket for måneder tilbage; at indfange dådyr var betydeligt svære med en kniv. Ikke umuligt, bare sværere.
"Hvor meget ældre?" Han var stadig nysgerrig, og den lille smule information hun havde givet ham stillede kun flere spørgsmål i hans hoved.
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 26.02.2018 18:39
Liv lo og rystede på hovedet.

"Man spørger ikke en dame om hendes alder, unge mand," svarede hun og tog en tår af sin vin. Hun slikkede sig om læberne, da hun havde slugt. "Spørg mig om noget andet i stedet for."

Liv ville lyve, hvis hun blev nødt til det, men hun brød sig ikke om at lyve, så hun prøvede altid at undgå det. Det var så... fornedrende at være tvunget til at lyve. Det var sådan noget, dæmoner og vampyrer gjorde, mørkets væsner, som hun i og for sig ikke havde noget imod, som sådan, men hun brød sig ikke specielt meget om de metoder, de brugte. Hun slog normalt meget hårdt ned på den slags, hvis hun så det - med enkelte undtagelser, naturligvis.

Spike Lee

Spike Lee

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Menneske

Alder / 31 år

Højde / 172 cm

Efterlyst af Lyset

Derag 26.02.2018 23:30
Spike kunne respektere at der var ting, hun ikke ville tale om. Guderne vidste at han havde det på samme måde, og han håbede at hun ligeledes ville respektere hans ret til "privatliv" hvis den tid kom. Så han lod være med at presse det videre. Istedet tog han en tænksom bid af maden, før han kiggede op.
"Hvad laver du, der kan være kedeligt nok til at du har lyst til at komme hertil?" Spike brød sig ikke meget om byen, men han var næppe upartisk. Han havde levet det meste af sit voksne liv i den, og nu hvor han endelig var sluppet væk ønskede han kun at være tilbage i skoven, hvor man ikke mødte nogen, der kunne... Friste en vildfaren sjæl.
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 26.02.2018 23:40
"Jeg plejer de døende," svarede Liv med et smil. Det var ikke helt løgn, da hun godt kunne finde på at sidde i timevis ved en døende og pleje dem, før de gik bort. I det øjeblik elskede hun den døende så højt, at hun endda kunne finde på at græde, når vedkommende døde og hun sendte deres sjæl videre til dødsriget. Hvis hun kunne være ved alle døendes side, ville hun det, men det kunne hun ikke. Det var derfor, hun var så afhængig af sine børn, som hun oplærte til at være sjælehyrder. Hun prøvede at opdrage dem til at elske de døende lige så højt som hende.

Hvis Lee viste sig værdig, så havde Liv tænkt sig at lade ham avle et barn på hende. Det skulle han dog naturligvis ikke vide noget om.

"Jeg tager mig af dem, plejer og passer dem, indtil de dør," uddybede hun. "Det er et meget... tilfredsstillende arbejde."

Spike Lee

Spike Lee

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Menneske

Alder / 31 år

Højde / 172 cm

Efterlyst af Lyset

Derag 27.02.2018 11:05
Der kunne ikke være meget større forskel mellem de to personer, der sad og delte et måltid. Spike var en trænnet soldat, instrueret i at bruge sine talenter til at dræbe hurtigt og effektivt. Hans erhverv i to år havde bogstaveligt centreret omkring at dræbe folk på den mest tidseffektive måde, og at få dem til at angive deres medskyldige, så endnu flere kunne ende i galgen. Ikke at han følte angst for sin fortid... Fortiden var hvad den var, og det var der ingen der kunne ændre. Han kunne kun bestræbe sig på gøre det anderledes, gående fremad. Han lagde bestikket fra sig, og tog en tår af vinen, der sikkert var glimrende. Spike havde mistet al smag for tilberedt mad for mange år siden.
"Det lyder ikke kedeligt . . . Men jeg kan forstå hvorfor du kunne have brug for en ferie." Der var ikke nogen sympati i hans stemme, men måske noget forståelse. Det var dog ikke til at sige om en som ham ville være i stand til at forstå en som hende. Efter en kort, men tung pause fortsatte han med at tale.
"Det er din tur til at stille et spørgsmål."
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 27.02.2018 17:02
"Alle har vel brug for ferie engang i mellem," svarede Liv fornøjet, mens hun tømte sit vinglas. Hun skænkede op til dem begge igen. Hun kunne godt mærke, at det lokalet holdt øje med hende og Lee, og hun nød det. Hun nød virkelig at være centrum for al opmærksomheden, og selvom hun ikke havde i sinde at tale med nogen af de andre i rummet, så gjorde hun hvad, hun kunne, for, at de ikke skulle kede sig. Hun lænede sig let tilbage i stolen og sørgede for, at der var frit udsyn til hendes barm. Normalt var den endnu større og svumlende, end den var lige nu, for der gik sjældent ret lang tid mellem Livs graviditeter, og så var hendes bryster fulde af mælk. Åh, hun savnede et lille barn!

Livs kinder blev lidt røde, da hun betragtede Lee. Måske skulle hun bare lade det være ham? Hun var så utålmodig, men nej, det ville være dumt at springe over, hvor gærdet var lavest, bare fordi hun ikke kunne vente.

"Har du nogensinde været forelsket?" spurgte hun med et smil.

Spike Lee

Spike Lee

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Menneske

Alder / 31 år

Højde / 172 cm

Efterlyst af Lyset

Derag 28.02.2018 12:34
Han lagde bestikket fra sig og tog det nu fyldte glas i hånd. Hvordan havde samtalen taget den pludselige vending? Han havde været overbevist om at hendes intentioner fysiske fremfor følelsesladede, men måske skulle han revurdere hvad han tænkte om hende... Hun var trods alt en fremmed person - det kunne være farligt at antage at hun var mentalt velbalanceret. Eller også læste han for meget i det, og hun forsøgte bare at holde samtalen kørende. Han ville lade hende tvivlen komme til gode.
"Én gang." Han løftede et øjenbryn og tog en tår af vinen. "Kortvarrigt." Forhåbentligt var det tydeligt at han ikke ville tale mere om det. Det havde været en kort affære, og var ikke endt godt. For en som Spike var der mange ting, der kunne komme i vejen for kærlighed. Pressede hun ham mere var det muligt han ville give efter for trykket, men modvilligt.
Bitterheden af den pludselige påmindelse havde drænnet ham for samtaleemner, og det bedste han kunne mønstre var et suk efter af spørgsmålet "Dig?" Småsnak havde han aldrig været god til.
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 01.03.2018 00:13
Det var helt tydeligt, at Lee ikke var interesseret i at tale om forelskelse, så Liv smilede blot og spurgte ikke mere ind til ham. Da han spurgte hende tilbage, kunne hun ikke lade være med at grine.

"Hver dag," sagde hun og trak let på skuldrene, som om dette var helt normalt for alle folk. "Jeg må nok tilstå, at jeg er et meget følelsesladet væsen. Mine følelser kan tit løbe af med mig."

Det var ikke helt sandt; Liv var ganske vist meget i sine følelsers vold, men hendes "forelskelser" varede som regel kun en dags tid eller to. Hun kunne blive helt forgabt i en mand, men så snart han havde udfyldt sin rolle, som sæddoner, så mistede hun alt for ham og forlod ham prompte uden at se sig tilbage. Der var enkelte mænd, der havde rørt hende dybt nok til, at hun godt kunne finde på at vende tilbage til dem fra tid til anden, men det ville være en overdrivelse at kalde det kærlighed. De eneste væsner, Liv virkeligt elskede, var hendes børn.

Spike Lee

Spike Lee

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Menneske

Alder / 31 år

Højde / 172 cm

Efterlyst af Lyset

Derag 06.03.2018 22:01
Spike skar en hurtig grimasse mens hans ansigt var vendt mod tallerkenen. Han kendte kun alt for godt til at lade sine følelser løbe af med sig, men uden tvivl mindre behagelige følelser end dem Liv snakkede om. For ham var det sulten, der gennem hans liv havde forpestret de fleste af hans vigtige øjeblikke. Ikke at det var noget han havde tænkt sig at snakke om i behageligt selskab.
"Jeg kender det godt," halv-løj han. "Nogle gange vil hjertet hvad hjertet vil, ikke?" Han løftede et øjenbryn til udfordring, og tog en sip af sin vin uden at bryde øjenkontakten. En åben udfordring.
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 07.03.2018 06:42
"Jo, ganske sandt," lo Liv og tog en slurk af sin vin. Hun lænede sig lidt ind over bordet uden at bryde øjenkontakten med Lee. Hun kunne godt lide, hvor udfordrende han var. Næsten som om han var en lille dreng, der hele tiden skulle teste sin lærerindes grænser.

"Du er vist en værre én," sagde hun og smilede frækt til ham. "Hvad tænker du mon på?"

Spike Lee

Spike Lee

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Menneske

Alder / 31 år

Højde / 172 cm

Efterlyst af Lyset

Derag 07.03.2018 17:44
Han lænede sig ligeledes frem over bordet, tallerkenen og glasset tomt. På hans læber spillede der sig et drilsk smil, mens hans øjne afslørede hvad han tænkte på. "Hvorfor finder vi ikke et sted hvor jeg kan vise dig det?" Hun var udmærket klar over hvor aftenen var på vej hen, og han vidste det. Det var bare et spørgsmål om tid - og hvorfor bruge omsvøb når det alligevel lå så klart for dem? Det var tid de aldrig ville få tilbage, tid der kunne blive brugt på noget... Mindre produktivt.
Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 08.03.2018 04:20
Liv smilede og løftede et mørkt øjenbryn. "Det synes jeg, lyder som en vidunderlig idé," svarede hun og drænede det sidste vin fra sit glas. "De har vist værelser her."

Hun rejste sig fra bordet og gik over til kroværten, der havde holdt øje med dem fra baren. 

"Jeres bedste værelse," sagde hun, og det var næsten, som om hun voksede en halv snes centimeter, så hun tårnede over den stammede vært. "Hvis det er optaget, så sørg for, det bliver ledigt med det samme."

"S-selvfølgelig, frøken!" kvækkede værten, og han halvsnublede op ad trapperne. "Værelser er klart om lidt!"

Liv vendte sig og smilede strålende til Lee, før hun snuppede en oliven fra en krukke på bardiske og spiste den. Værten kom tilbage få minutter senere og bukkede for Liv.

"Deres værelse er klart, frøken!"

"Hvor dejligt!" sagde Liv og gav værten endnu en håndfuld krystaller, som hun fiskede op fra sin kavalergang. Så vinkede hun til Lee. "Kom, min skat."

Hun fulgte med værten ovenpå og ned ad gangen til det store værelse. Det var nu ikke, fordi det var specielt pænt eller luksuriøst, men det var godt nok. Liv havde prøvet lidt af hvert i sit lange liv.

Liv

Liv

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 5896 år

Højde / 175 cm

Rabbit 16.07.2018 01:19
//Tænker den efterhånden er ret forældet x)

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 7