Erforias 31.03.2018 11:52
Valkar nikkede, det var svært at sige hvem der havde fået mest ud af aftalen, men det var som sådan fint nok. Det betød bare at de begge havde fået noget ud af det. "Glimrende, glimrende. Jeg vil lade hører fra mig" og med det rejste han sig og bukkede kort for hende. For derefter at forlade kroen, han så frem til at se hvad deres partnerskab ville ende ud i.
Vi ønsker os alle sammen noget, så fortæl mig hvad dit hjerte begærer...
Erforias 31.03.2018 12:09
Rofus havde for længst set på det bras ham Valkar ville prakke han mor på. Aldrig havde han set så forskruet en sjæl! Det var som at nogen havde forsøgt at kvæle lyset i sjælen ved at drukne det i mørke. Han gysede lidt ved tanken. Men endelig tog narrøven afsted og Rofus nærmest stormede ind i "krostuen". Nærmere kro hullet hvis han skulle have noget at sige!
"Mor, fortæl mig at du ikke har lavet en aftale med den mand!" Bed Rofus af Telma, ved Isari han håbede at hun havde forstået hans stirren i nakken på hende.
- Regler følges når de giver mening, og brydes når de ikke gør
Dragonflower 02.04.2018 16:14
Telma havde knap flydt sig glas inden hendes søn stormede ind. Ved alle guderne! Hun lod glasset stå og vendte sig mod den næsvise dreng med armene solidt i siderne. "Du kan godt pakke den tone væk når du taler til din mor unge mand!" bed hun tilbage. Det kom ud hårdere end hun havde tiltænkt, men det var ikke tidspunktet at undskylde nu."Til trods for din opførsel var han stadig til at handle med, så vi igen har tag over hovedet, og ikke skal leve på ladet af en vogn"
hun sukkede let og lagde en hånd på hans skulder
"Jeg ved du ikke bryder dig om det skat, men vi skal nok få det til at virke her, indtil vi kan vende tilbage til Svinet. Det er en midlertidig løsning her, det lover jeg dig Rofus"
"Regler er godt, så længe det er mig der laver dem"
Erforias 03.04.2018 09:53
Rofus rullede med øjene, han måde at sige det på kunne da være ligemeget! Det var hvad han sagde der betød noget! "Jeg vil hellere bo på ladet af en vogn end have noget med den mand at gøre" mumlede Rofus bitteret for sig selv. Så det var ikke fordi at hun ikke havde opdaget hans advarsel, hun havde 'bare' ignoreret den. Han sukkede og så ned i gulvet som hans mor hånd landede på hans skulder. "Ham narren med krystaller oppe i røven har vitterlig den mest skræmmende sjæl jeg har set! Han har decideret prøvet at drukne sit lys ved at væve et net af mørke omkring det!" Som hans blik mødte Telmas børstede han hånden af skulderen, hans blik var en blanding af arrigt og opgivende, samt en enkelt tårer løb ned af kinden. "Han ender med at sørge for at det ikke bliver midlertidigt, det ved du godt..."
Dragonflower 03.04.2018 15:43
Rofus ord foruroligede Telma, men hun viste det ikke. Hun stolede på sin søns evner til at bedømme en persons karakter. Det var ikke kun for hans styrke hun havde ladet ham stå i døren på Svinet. Han viste hvem ballademagerne var længe inden de startede noget.Sønnens observationer ændrede dog ikke på situationen. Valkars tilbud faldt på et uden tvivl nøje valgt opportunt tidspunkt. Det var det eller flakke hjemløse rundt med resten af staklerne.
"Rofus skat" hun tørrede tåren fra hans kind "Selvfølgelig vil han prøve at tage røven på os, men det skal mere end sådan en selvhøjtidelig påfugl til at få skovlen under din mor!" forsikrede hun ham mere sikkert end hun nok egentligt følte sig. Selv fra deres korte møde var Telma ikke i tvivl om, at Valkar ikke blev nem at bide skeer med.
Erforias 04.04.2018 16:39
Rofus havde ingen anelse om hvad han skulle gøre, eller føle for den sags skyld! Det var rart at mor var der og forsikrede ham om at hun havde styr på det hele, men hun havde ikke set hvad han havde set! Hun ville ikke kunne forstå det!Med et snøft, og et ærme der strøg forbi næsen havde Rofus igen styr på sit ansigt. "Så du vil stadig arbejde sammen med ham? Jeg ved godt at du er god til handler, men pas nu på..." det lød som at han havde givet op, men en plan var ved at stykke sig sammen i hans hoved.
Det var så simpelt! hvis han fik svinet tilbage så kunne de bare flytte hjem igen! Eller vent der skulle også gøres noget ved Kiles Orden, men det kunne også lade sig gøre! Der var stadig gode folk i Dianthos, nogen skulle bare hjælpe dem med at se den råddenskab der lå i ordnenens hjerte! Så ville de samle sig om at smide dem ud.
"Nåh erh, skal jeg hente de andre? De er ret nysgerrige over hvad det er for et sted" spurgte han lidt henkastet. Men det var sandt nok, hans søskende var ved at være ret trætte af at vente i vognen.
Dragonflower 04.04.2018 16:56
Telma smilede sikkert til sin søn "Det skal jeg nok" lovede hun ham. Hun kørte en hånd over hans evigt levende hår og kyssede ham engang på hoved. "Ja, smut du ud efter de andre, strit-trold, og kan i tømme vognen på vejen? Bare stil tingene indenfor bagdøren, så er i søde" bad hun og sendte ham afsted.Første da døren var gået i bag Rofus lod Telma sig dumpe ned på stolen og tømte hurtigt glasset. Hun burde ikke drikke så meget, især ikke i hendes tilstand! Men denne ene gang gik det nok. Desuden fik ungerne bare idéer hvis de så hun var holdt op, og hun orkede ikke folk der gik på listetær omkring hende, bare fordi hun var højgravid! Heldigvis var hun ikke typen man så det nemt på.. Heldigvis havde barnet overlevet hendes tur i gabestokken..
Hun lagde en hånd på maven og smilede træt. Heldigvis.. for lille Azurian.
Erforias 05.04.2018 23:53
Rofus himlede lidt med øjnene som han gik ud. "Ja det skal vi nok" han kunne ikke undertrykke et halvt smil, det var jo egentlig rart ar blive rodet i håret af mor. Nej! nu var ikke tiden at blive distraheret! Han havde en plan der skulle sættes igang. Som den ældste var det ret nemt at sat de andre igang med at flytte tingene ind af bagdøren (især når at kasserne kan gøres lettere så de yngste kan hjælpe til). Resten af dagen gik egentlig normalt, hans søskende virkede glade for ikke at skulle bo i vognen længere, og at den nye kro var spændende nok.
Rofus derimod ventede næsten tålmodigt på at det blev nat. I løbet af dagen havde han pakket en taske med en smule af sit ekstra tøj, samt en del af de madvare ham narren havde efterladt til hans mor.
Næste morgen var det eneste spor efter Rofus en seddel der lå på bardisken, som tydeligt var skrevet om op til flere gange.
Kære Mor
Mor
Jeg har valgt at tage afsted
Jeg har valgt at gøre det rigtige.
Pas på de andre indtil jeg kommer tilbage.
Vær ikke ked af det, jeg kan godt passe på mig selv.
Jeg gør det for familien og jeg kommer så hurtigt tilbage som jeg kan.
Din søn
- Rofus
1 2
Chatboks
IC-chat▽
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 10
Lige nu: 0 | I dag: 10