Hector var efterhånden vant til Junos mærkelige humørskift, og han havde lært, at man ikke skulle tage dem alt for personligt, hvilket Hector heller ikke gjorde (det meste af tiden ihvertfald).
"Okay, følg mig, chef," sagde han og ledte Juno ned ad gaden. Rundt om hjørnet lå en beværtning, der var en sjov blanding af cafe og værtshus. Deer var masser af fyldebøtter her, men den var de rige fyldebøtter. De lå ikke i rendestenen og brækkede sig, men sad i stedet ved de små borde og halvsov eller grinede højt af dårlige vittigheder og de fattiges elendighed--det var ihvertfald hvad Hector forestillede sig. De mæskede sig i frugt, kager, og mad i meget små portioner, men betalte alligevel tredobbelt i forhold til de portioner, man kunne få på Svinet. De havde deres fine hatte og jakker på og sad og viste sig frem, mens et eller andet dødsygt band spillede ligeså dødsygt musik fra en lille, velourbeklædte scene i hjørnet. De rige og fine var ligeså fordrukne som de fattige, men med krystalglas i stedet for ølkrus.
Hector rettede på sit tøj og rettede sig lidt op, inden han gik ind.
"Bare gå med på legen, chef," mumlede han til Juno, før han skubbede glasdøren til stedet op. En varm duft af mad og parfume væltede ud i hovederne på dem, men Hector ledte vejen ind, som om han hørte hjemme.
"Jeg sværger, Jacob," sagde han højt til Juno (Hector var ikke dum nok til at bruge Junos rigtige navn), så de fleste omkring dem kunne høre dem, mens de gik på til baren. "Jeg har haft den mest utrolige dag! Vil du tro det?"
Han ventede ikke på svar fra Juno, men smed et par krystaller ned på disken til bartenderen. "En kande af din bedste vin," sagde han til bartenderen. Det var lidt af en udskrivning, men hvis planen her virkede, ville de få pengene mindst fire gange igen.
"Altså, først vågnede jeg, og vil du tro det? Der var indbrud i mit hus!" sagde han, stadig i den samme høje stemmeføring. Folk omkring dem begyndte at kigge hen. Det var tydeligt, at de var nysgerrige. "Jo, jo, Jacob, du tror mig ikke, men der var en trold i mit køkken! En ordenlig fætter! Mindst to en halv meter høj! Måske mere endda!
Hvad laver du her, dit usling! sagde jeg til ham, men han kiggede bare på mig med et dumt udtryk i ansigtet.
Kan du så se at komme ud! sagde jeg, og så tog fanden ved bæstet! Han kastede sig efter mig, og han væltede næste Oldemors suppetarin!"
Mens han talte, viftede Hector dramatisk med armene, og han beskrev i detaljer, hvordan han og trolden havde rullet omkring i køkkenet, og så ind gennem dagligstuen og spisestuen. Folk omkring dem blev mere og mere stille, mens de åd hvert eneste ord, hector kom med.
"Hvad skete der så?" råbte en mand et par borde væk, da Hector tog et hurtig pause for at tage en slurk vin. "Hvad gjorde du så af det afhuggede troldehoved?"
"Jo, ser du, det ville jeg jo smide i havnen!" svarede Hector og tørrede sig om munden. "Jeg var kommet hele vejen ned til havnen og jeg havde faktisk smidt det i vandet, da
PLUDSELIG!" Hele flokken gjorde et sæt i deres stole, da Hector pludselig sprang op på bardisken og viftede med armene. "Pludselig rejste der sig en søslange fra vandet med en gudommelig smuk havfrue ridende på ryggen!"
Det var så nemt, så nemt. Folk lyttede og gloede på ham, som var de trance, og Juno havde frit spil til at tømme deres lommer, mens de alle var optagede at Hectors løgnhistorie.
Broerne brænder, vi drikker vin og danser tæt, bygger luftkasteller, lever og elsker som mennesker. Du er bekymringsløs, det er jeg vild med, jeg elsker den måde, du er dig på... Jeg tror, jeg kender dig