Keeran

Keeran

Krystalisianer

Neutral God

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 182 cm

v0idwitch 19.11.2017 20:41
"Yeah, født og opvokset her," svarede Keeran og smilede skævt til Kai. "I Balzera, med min mor og bedsteforældre. Min far var elver, så han skred så snart han hørte at min mor var gravid, men udover det.. så havde jeg det meget godt i Balzera. Jeg ville bare gerne.. opleve noget nyt. Og pludselig blev Hovedstaden mit hjem mere end Balzera er det."

Han var ikke sikker på, hvad det var der fik ham til at snakke sådan, men han kunne forestille sig at det blev en lang tur og han gad ikke at gå den i stilhed. Så hellere skynde sig at finde noget de kunne snakke om. "Har du boet i Diamantbugten hele dit liv?" spurgte han og skævede til Kai.
Kai

Kai

Munk i Thatos' Orden

Kaotisk God

Race / Topalis-folk

Lokation / Omrejsende

Alder / 25 år

Højde / 167 cm

Helli 26.11.2017 14:24
Kai lyttede nysgerrigt til hvad Keeran sagde. Den yngre mand forstod ikke helt hvordan sådan en familie var, fordi han ikke selv havde andet familie end Thatos' Orden, men han manglede det aldrig. Derfor var det dog stadig interessant at lytte til hvordan Keerans familie var bygget op.
”Altså, jeg kan ikke huske at have boet et andet sted. Min lærermester sagde at jeg blev bragt til templet af en Topalis kvinde, så jeg må vel originalt være derfra. Jeg tror kun jeg var et år, jeg var i hvert fald ikke særlig gammel. Min mor efterlod mig i templet og smuttede selv, jeg har ikke set hende siden. Siden da er jeg opvokset i Thatos' Tempel i Diamantbugten,” forklarede Kai og selvom han snakkede om at han blev efterladt af sin egen mor, virkede det ikke til at han havde et stort problem med det.
Keeran

Keeran

Krystalisianer

Neutral God

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 182 cm

v0idwitch 26.11.2017 22:07
Keeran rynkede på øjenbrynene, da han hørte Kai tale om en læremester. Måden han fortalte sin historie på, fik det til at føles som om han var urørt af den, men Keerans hjerte blødte alligevel for ham. Hans mor havde været det vigtigste menneske i hele hans liv og han kunne ikke forestille sig at nogen som helst ville kunne erstatte ens mor eller familie.

"Kai, for helvede.." Keeran rystede på hovedet og lagde en hånd om Kais nakke imens de gik. "Har du ingen familie overhovedet? Tager ham der... din lærermester? Tager han sig godt nok af dig? Er du - er du sikker på at det er templet du skal tilbage til? Jeg har plads nok til dig hjemme hos mig i Hovedstaden, eller du kan bo med min mor i Balzera, der er rigtige mennesker, der gerne vil tage sig af dig og give dig et normalt liv, hvis.. øh.. hvis tempel-livet ikke er dig?"

For Keeran lød livet i et tempel som et helvede. Han havde brug for øl. Han havde brug for damer. Nu hvor Kai næsten føltes som en lillebror, følte han også at han skulle tage sig af ham og sikre sig at han var et godt sted. Han var mere end villig til at lade knægten flytte ind hos ham, de kunne sgu sagtens dele hans seng eller sove på sofaen, indtil de fandt ud af noget andet.
Kai

Kai

Munk i Thatos' Orden

Kaotisk God

Race / Topalis-folk

Lokation / Omrejsende

Alder / 25 år

Højde / 167 cm

Helli 10.12.2017 12:54
Kai forstod ikke problemet med hans historie. Munkene i templet var hans familie, og det var det eneste han kendte men han var ikke ked af det. Måske havde det forhindret ham at gå igennem en rigtig teenage fase, men han var totalt urørt af det, og derfor så han også forvirret ud som Keeran forslog at han kunne bo hos ham i stedet for.

”Hvorfor skulle det ikke være fo rmig? Der er alt hvad jeg nogensinde kunne behøve. Min lærermester, ja, han er vel som jeg forventer en far ville være. Til tider er han streng, men han vil jo bare det bedste for mig. Og at være munk... jeg elsker det,” indrømmede han og det smil der var på hans læber, var et af tilfredstillelse, som at han virkelig mente det. ”Jeg ville ikke have trænet så hårdt, hvis jeg ikke ønskede at blive en del af Thatos' Orden. De lagde aldrig et pres på at jeg skulle gå deres vej.”
Keeran

Keeran

Krystalisianer

Neutral God

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 182 cm

v0idwitch 21.12.2017 17:52
Keeran var lige så forvirret som Kai tilsyneladende var. Munkelivet lød for ham forfærdeligt, selvom han måtte indrømme at det ikke lød helt forfærdeligt når Kai beskrev det. Ikke for Kai i det mindste. Keeran kunne heller ikke undgå at lægge mærke til det smil, der spredte sig på Kais ansigt, når han talte om sit hjem.

"Det lyder som om du er glad for det," kommenterede Keeran og kunne ikke helt holde sin undren ude af sin stemme. "Hvis det er det du vil, så skal jeg ikke stoppe dig, Kai." Han gav ham et par opmuntrende klap på skulderen og slap ham så helt igen, inden han skyndte sig at tilføje; "men.. hvis du nogensinde ombestemmer dig. Så kommer du bare. Find mig i Hovedstaden, i Helbredelseshuset. Mit hjem er dit hjem."

Keeran følte stadig at Kai ville få det bedre som et normalt menneske hos en god familie i Balzera, og han var også allerede blevet glad nok for Kai til at forestille sig selv adoptere ham som lillebror, men han kunne ikke benægte at Kai så ud til at trivedes i den der munkeorden - om ikke andet var det tydeligt at han gik op i sin træning.

"Hvor ofte træner du?" Der lå både beundring og misundelse bag hans spørgsmål.
Kai

Kai

Munk i Thatos' Orden

Kaotisk God

Race / Topalis-folk

Lokation / Omrejsende

Alder / 25 år

Højde / 167 cm

Helli 11.01.2018 10:36
Kai havde heller ikke forvetnet at Keeran ville stoppe ham ned af den rigtige vej for ham. Det ville være lidt dumt, selvom forslagene stadig lå der. Hvis han havde behov for at komme væk, men det følte han ikke at han nogensinde ville få brug for, selvom han var meget fascineret af at være i en ørken. Et landskab han aldrig havde set før. Måske der bare ikke var samme vandrelyst til Kai, som der var i andre, eller også var han bare stadig ung.

”Hver dag. Det er et spørgsmål om at træne både sind og krop. Hvorfor udsætte noget til i morgen når man kan gøre det i dag. Det er godt for kroppen,” svarede han, selvom det nok var riemlig tydeligt at det var ting han havde fået at vide af hans lærermester, selvom han da tog det til sig selv. ”Jeg var faktisk i gang med min morgentræning, da….. det der skete…” Det var nok rimelig nemt at finde ud af hvad han mente med ’det der’. At blive teleporteret tværs gennem landet glemte man ikke umiddelbart.
Keeran

Keeran

Krystalisianer

Neutral God

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 182 cm

v0idwitch 21.01.2018 16:29
'Hvorfor udsætte noget til i morgen når man kan gøre det i dag'. Keeran smilede for sig selv, fordi han vidste at han selv alt for ofte udsatte ting. Alting. Alt, hvad han ikke lige syntes var sjovt. Træning kunne sagtens være sjovt, men der var også dele af det der ikke var, og Keeran gjorde som regel kun ting indtil de holdt op med at være sjove. Sådan virkede Kai ikke til at have det.

"Jeg var lige stået op," svarede han og gestikulerede ned ad sig selv. Han var kun lige hevet i noget tøj hurtigt. "Jeg tror den der alf brød ind hos mig. En lille tyv," sagde han og rystede på hovedet. "Har du lyst til at træne sammen, imens vi rejser hjemad? Jeg vil gerne i lysets hær en dag." Han smilede bredt til knægten - Keeran blev altid glad af at tænke på sin drøm om at slutte sig til hæren, og han søgte hjælp alle tænkelige steder fra. 
Kai

Kai

Munk i Thatos' Orden

Kaotisk God

Race / Topalis-folk

Lokation / Omrejsende

Alder / 25 år

Højde / 167 cm

Helli 26.01.2018 23:21
Man kunne se lyset i Kais øjne og begejstringen over potentielt at træne sammen med en. Mest af alt fordi dette betød at Keeran var helt fint med, hvilket jo var til Kais fordel. Han kunne ikke gå en dag uden at træne. Han ville bare have for meget overskuden energi, og blive rastløs. Desværre var han endnu ikke særlig meget klar over hvor meget det faktisk frustrerede ham når han kom udenfor et fast skema. Der var meget fritid, men mad og morgen og aften træning var fastlagt hver eneste dag.

”Selvfølgelig! Jeg gør mig ikke meget i våbentræning, som jeg har ladet mig fortælle, at Lysets Hær ellers godt kan lide at bruge, men man kan tage ved lære af alle former for kamp,” sagde han bestemt. Det var derfor at de trods alt lærte de mest basale former, før at de fik lov til at inddrage magi og våben. Grundprincipperne skulle på plads før noget andet, og det var vigtigt at man kunne kæmpe selvom man ikke havde våben eller magi!
Keeran

Keeran

Krystalisianer

Neutral God

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 182 cm

v0idwitch 11.02.2018 21:32
Keeran var glad for at finde noget de havde til fælles - ud over at være strandet midt ude i ingenting på grund af et væsen med en underlig krystal. Damer gjorde Kai sig tilsyneladende i. Eller mænd, for den sags skyld. Druk lød også usandsynligt, udfra hvad Keeran havde lært om ham indtil videre. Og de tre ting var ligesom alt, hvad Keeran gik op i. Udover at komme ind i Lysets Hær.

"Jeg har en smule våbentræning," fortalte han, "men det er... begrænset. Jeg trænede lidt med en veninde derhjemme, der hjalp mig. Jeg vil rigtig gerne også lære andet - måske jeg kan imponere hende, når jeg engang når hjem til Hovedstaden." Tanken om at kunne imponere Joanna, der allerede vidste så meget, gjorde ham glad og spændt i hele kroppen, men han kunne ikke helt sætte ord på hvorfor.
Kai

Kai

Munk i Thatos' Orden

Kaotisk God

Race / Topalis-folk

Lokation / Omrejsende

Alder / 25 år

Højde / 167 cm

Helli 13.02.2018 15:52
Kai nikkede, for Kai forstod godt at ville imponere en mentor. Sådan var han også selv, og det var også noget han selv havde fået muligheden for over årerne. Han havde heldigvis altid haft interessen, men hvor hurtigt han voksede, havde stadig været en overraskelse for hans læremester. Der var heller ikke mange på hans alder, der så så udviklet ud som han gjorde.

”Det er også vigtigt at kunne kæmpe uden våben. Hjemme i ordenen, der starter vi som sagt med grundstenene, og det er først når vi er officielt optaget, at vi må forlænge vores træning med våben og magi. Det gør at vi aldrig er forsvarsløse,” forklarede Kai. Det var noget han selv havde hørt meget, især da han var lille, da det var mere attraktivt med et sværd end med sine bare hænder. Kai voksede sig dog fra den tilbøjelighed.
Keeran

Keeran

Krystalisianer

Neutral God

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 182 cm

v0idwitch 27.02.2018 22:29
"Fedt nok. Så har vi noget at lave på hjemturen," jokede Keeran og skubbede opmuntrende til Kais albue med sin egen. De havde stadig lang vej foran sig og han forstod vigtigheden af at holde humøret højt, især nu hvor de hverken kunne træne eller overhovedet var sikre på om de var på rette vej.

Det meste af resten af turen foregik i stilhed, fordi Keeran løb tør for stamina. Des mere solen brændte på hans hud, der ellers var lysnet de få år han havde tilbragt i Dianthos, des værre fik han det, og det var først, da solen var lige ved at gå ned, at han pludselig sagde noget igen; "Kan du også se dét?" spurgte han og pegede mod horisonten, hvor han syntes at han kunne se lys. Flere, små lys, som fra en by. Men han var også opvokset i Balzera og han vidste, hvilke puds ørkenen og solen kunne spille på éns syn.
Kai

Kai

Munk i Thatos' Orden

Kaotisk God

Race / Topalis-folk

Lokation / Omrejsende

Alder / 25 år

Højde / 167 cm

Helli 06.03.2018 23:57
For Keeran var det måske ’noget de kunne lave på hjemturen’, for Kai var det noget der definerede hans eksistens, og han kunne ikke klare sig uden træning. Det gjorde ting ved hans hoved. Han mistede sit fokus og hans krop kunne ikke finde ro. Ikke at han nogensinde havde tænkt så langt at det var tæt forbundet. Desuden missede han sjældent en dags træning.

Intet kunne egentlig have forberedt Kai på ørkenlivet. Han havde hørt om det, men han var åbenbart ikke klar over hvor hårdt solen bagte. Det hjalp heller ikke, at selvom han var mørkhudede, så havde han store pletter der var lyse, og var langt mere tilbøjelig mod at blive rød når solen bagte sådan på dem. Træningen blev der derfor heller ikke ligeså meget af som han ville. Selvom han stadig nåede sin morgentræning.

Da Keeran begyndte at pege mod horisonten, kneb Kai øjnene sammen. Jo. Der var ganske vidst noget der. ”Er det Balzera?” spurgte han nysgerrigt og strakte også lidt halsen, ikke fordi at han ville komme til at se bedre af det.
Keeran

Keeran

Krystalisianer

Neutral God

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 182 cm

v0idwitch 07.03.2018 14:12
Keeran åndede lettet op og lod sine arme faldt slapt ned langs siden, da Kai heldigvis så det samme som ham. 

"Det kunne det være," svarede Keeran, påpasselig med ikke at få for høje forhåbninger. "Jeg kender ikke byerne hernede så godt, udover Balzera, men den ser stor ud, gør den ikke?" Han begyndte at gå imod den.

"Jeg mener, selv hvis det ikke er Balzera, så er det en by. De har en brønd. Med vand! Og kan pege os i den rigtige retning af Balzera. Åh mand, jeg kan ikke tænke på noget bedre, end at komme hjem til min mor, der kan låne os nogle krystaller og give os mad og sende os i den rigtige retning hjem."

"Pris Isari," tilføjede han lavmælt, med øjnene lukket og en hånd lagt for hjertet. Det var uden tvivl gudinden der havde holdt hænderne over dem og Keeran vidste, at hans mor ville blive sur, hvis ikke han sørgede for at takke hende. Han måtte sørge for at besøge hendes tempel så snart som muligt også.
Kai

Kai

Munk i Thatos' Orden

Kaotisk God

Race / Topalis-folk

Lokation / Omrejsende

Alder / 25 år

Højde / 167 cm

Helli 13.03.2018 17:30
Kai havde i hvert fald kun hørte om Balzera og Sarghos syd for Medanien, men det kunne da sagtens være at der var andre ubetydelige byer. Selvom hvis de var på denne her størrelse, så ville han ikke vide hvor stor en handelsby som Balzera var. Nej. Faktisk ville det gøre ham lidt utilpas. Han var trods alt vant til at klipperne var hans nærmeste venner, og ellers piraterne. Piratbyen var næppe noget at prale af.

Kai kunne ikke lade vær med at fugte sine læber da Keeran sagde vand. Der var for tørt og for lidt vand herude i ørkenen. Han ville aldrig kunne bo sådan et sted i længere tid, så meget var efterhånden klart.
"Jamen, kom så!" udbrød Kai så, og med fornyet energi tog han fat i Keeran og begyndte at slæbe ham med hen mod byen. For at komme nærmere den og håbe at de endelig kunne komme til noget vand og noget civilisation for en gangs skyld. 
Keeran

Keeran

Krystalisianer

Neutral God

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 182 cm

v0idwitch 01.05.2018 01:26
Keeran skævede smilende til Kai, der med fornyet energi opmuntrede dem til at komme af sted, og han snublede de første par skridt efter ham, da den unge fyr ligefrem slæbte ham med sig. Keeran havde ikke længere den store energi at gøre brug af, men hans ansigt fortrak sig alligevel i et bredt smil. Han havde aldrig før tænkt over hvor vigtigt det var at holde moralen høj i sådan en situation, men nu mærkede han det på egen krop.

-

Der gik meget længere end Keeran havde regnet med, før de rent faktisk nåede frem til byen i horisonten og det var med udmattet styrke at han bad Kai om hjælp til at hive spanden op af den første brønd de kom til, så de kunne få noget vand. Han stak en hånd ned i spanden og drak en smule fra sin udhulede hånd, inden han gned resten imod sine tørre læber og varme ansigt og nakke. Imens Kai drak, så Keeran sig om i byen.

Det var længe siden han havde været i Balzera og det var en stor by, som han bestemt ikke havde været i hele af, slet ikke om natten, når det var koldt, men som han sad ved brønden og så sig omkring, gik der ikke længe før han pludselig genkendte stedet.

"Kai!" Udbrød han i glæde og vendte sig smilende imod drengen. "Vi er i Balzera! Min by!"
Kai

Kai

Munk i Thatos' Orden

Kaotisk God

Race / Topalis-folk

Lokation / Omrejsende

Alder / 25 år

Højde / 167 cm

Helli 12.06.2018 13:23
Selv Kai var ved at miste ilden lidt, som det virkede til at sandet strakte sig i evigheder, men at de stadig kunne se byen. Heldigvis nåede de endelig til udkanten af byen, og Kai nød vandet Keeran havde fået op fra brønden. Det var ikke nær så rent som det han fik oppe i bjergene, men det var vand, og han følte allerede sin hjerne blive til mindre kartoffelmos og mere fast igen.
”Var det ikke også det vi regnede med at vi var i?” spurgte Kai leende og drak noget mere vand, før at han sukkede dybt. Nu skulle de bare hjem til Keerans mor, og så forhåbentlig kunne de finde nogen der kunne hjælpe Kai igennem ørkenen, så han kunne komme hjem.
Keeran

Keeran

Krystalisianer

Neutral God

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 182 cm

v0idwitch 24.06.2018 00:41
"Det var dét, vi håbede at vi var," rettede Keeran ham med et grin. Han havde slet ikke følt sig sikker før han havde været i byen og genkendt den - det var trods alt sjældent at han havde set den så langt væk fra.

Keeran tog selv en tår vand til, inden han lagde en hånd på Kais ryg og med et nik førte ham med sig.

I løbet af få minutter var de hjemme ved Keerans mors hus. Han bankede på døren, men ventede ikke på svar inden han åbnede den.
"Mor?" Kaldte han og i det lille, oplyste hjem, vendte en figur ved pejsen sig om og fik øjne på størrelse med tekopper, da hun fik øje på sin søn og Kai.

"Keeran!" udbrød hun, ovenud lykkelig og inden Keeran vidste af det, hang hun om halsen på ham. "Dine bedsteforældre er gået i seng, men de bliver så glade for at se dig i morgen!"

"Hej mor," hilste Keeran med et skævt smil, ignorerede hvad hun havde fortalt ham om hans bedsteforældre, og vendte en åben håndflade imod Kai. "Mor, det her er Kai, ham har jeg rejst lidt med. Det er en lang historie, men han er min ven. Kai, det her er min mor, Lyda."

Først da slap Lyda Keeran og vendte sig imod Kai. Hendes hænder gled over hendes forklæde for at rette folderne i det, inden hun rakte ham sin hånd i hilsen. "Keerans venner er alle som mine egne sønner," sagde hun som hilsen og smilede helt op i øjnene til Kai.

"Er I sultne?"
Kai

Kai

Munk i Thatos' Orden

Kaotisk God

Race / Topalis-folk

Lokation / Omrejsende

Alder / 25 år

Højde / 167 cm

Helli 25.06.2018 09:33
Mødre var ikke noget som Kai var vant til. De eneste mødre han på nogen måder kendte til, var bjergelverne der kom i templet, og dem der efterlod deres børn hos dem. Bjergelverne var rare nok men lidt strenge og mødrene der efterlod børn var ikke nogen der var noget værd ofte.
Det var også derfor at Kai stod lidt akavet ved siden af Keeran, men tog stadig den varme hånd i sin og smilte lidt, uden rigtig t at vide hvad han skulle sige. Hvis de ældre havde været her, havde de været efter ham for at være mere høflig.

Da mad blev nævnt, blev han nødt til at rømme sig lidt. "Hvis det ikke er for stor en ulejlighed," sagde han og kiggede fra Lyda op til Keeran. Kai kunne dog allerede mærke hans mave rumle. Det var lang tid siden at de havde fået noget at spise, og Kai var ærligtalt hundesulten. Han var ikke kræsen når det kom til mad, så uasnet hvad Lyde proppede i ham var han tilfreds. Han var trods alt stadig en vokskende dreng ikke?
Keeran

Keeran

Krystalisianer

Neutral God

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 182 cm

v0idwitch 07.07.2018 18:28
"Det er ingen ulejlighed, ingen ulejlighed!" svarede Lyda med et smil, der nåede helt op til hendes øjne, og bevægede sig ud i køkkenet, hvor Keeran gik ud fra at hun fandt nogle rester fra aftensmaden. Det var utroligt betryggende for ham at være hjemme, hvor alting på en eller anden måde stadig var præcis som han havde forladt det.

Keeran var så lettet over at være her, at han greb fat om Kai og hev ham ind i kram. Knægten var noget bredere end Keeran havde forestillet sig - han tænkte på ham som et lille barn, men fysisk var han langt fra dét. Keeran holdt dog stædig fast om ham i krammet. "Vi klarede det," sagde han og klappede Kai på skulderen, inden han slap ham igen, da Lyda kom ind med varme brødruller, fyldt med smeltende gedeost og rodfrugter.

"Tag endelig for jer," sagde hun og satte maden fra sig ved bordet, inden hun gik og kom tilbage øjeblikket efter med lidt at drikke. Keeran smed sig ned i en af stolene, og tog uden tøven for sig.
Kai

Kai

Munk i Thatos' Orden

Kaotisk God

Race / Topalis-folk

Lokation / Omrejsende

Alder / 25 år

Højde / 167 cm

Helli 19.08.2018 12:41
Krammet kom også noget uventet, og han klappede Keeran lidt akavet på ryggen, ikke helt sikker på hvordan han skulle håndtere noget som helst i denne her situation lige nu. Det var ikke fordi at han var imod at røre folk, men den slags kærlighed havde ikke været den største hos munkene, efter at man blev stor nok. Desuden havde han som ung været meget opmærksom på a virke hård og sej!

"Det ser virkelig godt ud," sagde Kai, og tog plads ved bordet og kiggede lidt på Lydia og Keeran, før at han tog fat i maden. Lydia var nok vant til drenges store appetit, men Kai skulle bruge en del kalorier, for at få nok til at brænde af når han trænede, så han spiste næsten for to til tider, og det var evigheder siden han sidst havde fået et måltid mad.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 9