Nakumu nikker forsigtigt.. Hun går stille tæt på både fuglen og Kanismo.. utrolig blidt, tager hun fat i forbindingen
og begynder at pille den op.. Et meget koncentreret og alvorligt udtryk kommer over hende som hun blidt fjerner
det hele og gør det hele synligt.. " Det.. Kunne ha været meget værre.. men.. Det er ikke så kønt som det kunne
være.. Jeg skal bruge noget vand, Curcuma longa rod, Equisetum arvense L og Tranebær.. Det hele er heldigvis lige
her rundt omkring os.. Hvis du bare sætter sig.. Så finder jeg det frem.. " Uden videre ord, så vender hun sig faktisk
bare om og begynder at løbe ud for at finde det.. Hun er ikke spor i tvivl lige nu, hun ved at det vil hjælpe.. Og faktisk
allerede give en synligefekt inde for nogle timer..
Der går ikke mere ind små 15 min før Nakumu kommer halvløbende tilbage til dem, ganske rigtigt, hun har vand,
Curcuma rod, Equisetum og tranebær med sig.. Hun sætter sig blidt ned ved siden af dem, før hun finder 2 store sten på
jorden.. Ganske stille begynder hun at ligge Curcuma roden op hvorefter hun begynder at hugge i den til det er en blød og
vandet masse.. Det samme gør hun med de andre ting.. Ganske forsigtigt tager hun fat i sin kjole og river endnu et stykke
af og dybber den i vandet.. Vandet er blevet samlet i hvad der ligner en gammel knust flaske. Det som engang var en del
af hendes kjole lader hun stille glide ned over såret på fuglens ben, for hun skal jo rense det.. Men det bliver gjordt så blidt
og faktisk moderligt som det nogle sinde kunne være...