Nichols slap sværdet da smeden tog de to stumper. Han åndede lettet ud og tog sig kort til sit glasøje, som for at sikre sig at det stadig var skjult under pandebåndet.
Han hørte en bekendt stemme sige hans navn, men hvor var det nu han havde hørt den henne før? Han stod et halvt minuts tid og tænkte hvor det nu var han havde hørt denne stemme henne. Det var en fin stemme some han ikke havde hørt mange af, men hvilken af slynglerne kunne lyde som en tøs?
Roligt og fattet drejede han hovedet i retningen af denne stemme. ''Venus?'' sagde han bestemt og vendte resten af kroppen imod hende. ''det er længe siden vi sidst krysede hinanden... og jeg fandt ud af at du ikke nådede min båd for nogle måneder siden!'' sagde han bestemt og sluttede af med en høj stemme mens han så mistroisk på hende, hvorefter han flækkede af grin da han ikke kunne holde masken længre end han havde håbet på.
''Undskyld hr. men jeg græver min betaling før jeg ordner deres sværd'' brummede smeden og lagde armene overkors, han så med et overlegent blik på Nichols.
''Undskyld mig'' sagde han halvt klukkende til Venus og trak sin pose med klingrende mønter frem og smed dem hen på armbolten. ''Det burde være nok smed! jeg håber at mine penge er godt brugt'' kom det i en lidt mere overlegent stemme fald fra Nichols, han ville jo ikke ses som den lavst rangerede, selvom at han var kunde eller andet.
''længe siden vi sidst så hinanden Venus'' sagde han venligt og rakte højrehånd frem.
//frys