Man skulle nærmest tro at Phillippes bryn ikke længere kendte til meget andet end at være rynket, så ofte de havde gjort det inde for ganske kort tid. Enzels ord fik endnu en gang brynene til at rynke sig, og hovedet tippede en anelse på skrå.
Havde de ikke allerede gjort det klart, at de var forskellige? De næste ord der kom, fik Phillippe til at vippe hovedet lidt bagover med et lavt suk i overgivelse. Lige godt hvad han sagde, var det ikke godt nok. Det var som at stå og diskutere med Nicola igen.
Mon det var en kattedyrs ting?
"
Det var jo ikke det jeg mente... " Man kunne næsten høre at Phillippe var ved at give op. Han lænede hovedet mod den hånd der stadig lå på dørkarmen, og han lukkede øjnene lidt. Han var for træt til det her. Inden han kunne nå at få vendt tankerne og fundet ud af hvad han skulle sige begyndte Enzel at gå.
"
Enzel! " Impulsivt åbnede Phillippe døren nok op til han kunne træde ud, og gribe fat om det spinkle håndled. Han så ned på ham med et bedende glimt i øjnene. Som de stod der - nøgen menneske mand, og fuldt påklædt halvkat - var forskellen mellem den næsten smertefuld. Ja, næsten tragikomisk. Phillippe holdt blikket mod Enzels mens han snakkede.
"
... Undskyld.. Hvis du føler jeg har ført dig bag lyset.. " han slap grebet om Enzels håndled, og trådte et skridt bagud for at give halvkatten noget afstand, inden han køre hånden gennem håret.
"
Jeg er blevet utroligt glad for dig, Enzel... Jeg kan ikke forklare det. Jeg forstår det ikke. Men du er.. speciel.. Du har taget en plads i mit hjerte jeg ikke var klar over var der.. " Hånden der havde gnedet ansigtet mens han snakkede, faldt ned langs siden og han trak lidt på skuldrene, et tegn på han ikke vidste hvad han ellers skulle sige.