Med sit rundskjold hængende over skulderen og øksen i hånden gik hun af stierne i bjergene til de fandt hvad de ledte efter: En indgang til hvad der sikkert engang kunne have lignet en mine. "Så, pikkel af med dig, du tør alligevel ikke ta' med ind," hun sendte stifinderen et provokerende blik og han skulle til at sige noget, men hun lod ham ikke engang tale ud før hun gik hen døren og huggede øksen ind i selve låsen. Flere gange. Indtil den gik i stykker. Stifinderen skred imens hun arbejdede på dette, og da hun trådte ind i minen var der først ikke nogen. Overhovedet. Hun listede - måske lidt snublende - rundt til hun fandt frem til nogle rum der var bygget ind. Det lignede næsten et mindre hjem, hvor at indgangen var til en mindre gang med et enkelt bord. Der sad en mand ved det bord og han greb omgående ud efter sit våben, der egentlig blot var en pigbesat kølle, men før han nåede at løfte den, sad Skadi's økse i hans kranie, og han klaskede død sammen ind over sit bord. "Prffft... For langsom, gamle skiderrik," hun grinede let af ham, stadig ret fuld og gik videre.
Til hun nåede et nyt rum hvor der faktisk var flere folk. Og børn sat på knæ. Mærkeligt nok var ingen af dem bundet, men mange af dem virkede også modløse. Da Skadi opdagede hvorfor, blev hun eddikesur: En lille dreng lå død for fødderne af hvad der lignede lederen af den store gruppe på i alt seks mand. Okay, måske burde jeg have taget ham der stifinderen med. Hun droppede dog hurtigt tanken og smækkede døren helt op. "Kommer jeg for sent til festbanketten?! Hov nej, vent... Hey! Hvis I nu liiiige.. Lod ungerne gå.. Så behøves jeg IKKE kløve jer alle sammen med," hun spredte armene, så man rigtig kunne se at hun var bevæbnet. Et skævt, fuldt, men også vredt smil prydede hele hendes ansigt og øjnene slog lyn.