Slettet Karakter

Krystalisianer

Race /

Lokation / Omrejsende

Alder / år

Højde / cm

"HOLDT!" Kommandoen skar igennem de deltagende vagter, som hertugen beordrede dem til at gøre holdt i deres øvelse. Hektor så hen over dem alle, dette var en øvelse om kommunikation og samarbejde, præcision og timing var nøglen. "SLØVT! Fangen er undslippet! FORFRA!" Vagterne ville ikke sige manden imod, der selv havde gjort tjeneste i lysets hær, kun et enkelt suk lød igennem dem alle sammen, men modet var oppe endnu og moralen stadig på højt fane, til trods for at mørket stadig regeret over dagen og vinterens kulde tilstedeværelse kunne mærkes over hele gårdspladsen.

Hektor stod selv iført hans lette rustning af læder, en solid brun uld kappe var med til at holde ham varm. Umbra bane hang ved hans venstre side. Han virkede tilfreds, han var i hans rette element.
Astra

Astra

søster til en hertug.

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 36 år

Højde / 165 cm

Mong 21.02.2017 17:17
Astra gik igennem bibloteket som hun nu havde læst op til flere af bøgerne. især dem om stjernerne. hun så op på en af de øverste bøger og sukkede vredt. hun pegede på den og den begyndte at rykke i sig, og kom ud af hylden og svævede ned til hende. hun tog fat i bogen og slå op på side 1 og begyndte at læse imens hun gik ud mod gårdspladsen. hun elskede mørke og nat men hun kunne ikke lig ikke at kunne læse i mørket. hun kom ud i gårdspladsen og rettede på sine briller og så rundt da der udbrød et suk. hun så sin bror og hun måtte dy sig for ikke at se vred ud. hun gik over ved siden af ham imens hun læste.
"du er som sædvandlig hård ved dem. prøv dog at sætte dig i deres sted. mørket er over os og alt er deprimerene." hun så op fra bøgen og fik øjenkontakt med en af vagterne hvor efter hun smilte til ham. mænd. nogle var søde og charmerene og andre... ja de var hendes bror.
Slettet Karakter

Krystalisianer

Race /

Lokation / Omrejsende

Alder / år

Højde / cm

Hektor hævede det ene øjnebryn da han hørt hans søster kommentar om, at han ikke skulle være hård ved dem. "Og hvad, hvis jeg må spørge kære søster, ved du om at lede en flok soldater? eller træne et kompagni?" Det lød mere retorisk end et egentlig spørgsmål men stadig ikke fjendtlig imod hende, hun var trods alt hans søster og skulle respektere hende, mest fordi sådan havde Manfred trænet ham.

Hertugen stod med en rank ryg, han autoritet var klar og tydeligt, begge hænder var foldet sammen bag på ryggen og han fortsatte med at observere vagternes øvelse.
Astra

Astra

søster til en hertug.

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Alder / 36 år

Højde / 165 cm

Mong 21.02.2017 17:36
Hun så op på ham. han var jo højere end hende. hun rettede igen på brillerne. "måske ikke så meget som dig. men jeg har da læst mig til mere end dig" sagde hun  og klappede bogen i og lagde den ind under sin arm. hun så på vagterne og vidste at hendes bror ville smide vagterne ud vis han fandt dem i seng med hende. hvilket hun jo var ligeglad med. hun nød sengens glæder.
"måske du skulle læse flere taktik bøger" sagde hun og vendte om så hendes lange hår fløj rundt om hende. det længe hår der næsten aldrig var blevet klippet. hun begyndte at gå mod bygningen og så over på ham og fnøs. hendes bror havde måske forstand på træning men hun havde forstand i det hele taget. hun læste og læste og læste vis hun fik lov. hvilket jo var sjældent hun fik det vis det stod til hendes bror skulle hun nok opdrages noget mere. som i etikette, pli og så meget andet. han var jo altid bedre end hende mente deres forældre og det gjorde hende ikke glad. hun slå op i bogen igen og læste lidt op.
"en taktisk handling kan være mere efektiv end et direkte angreb." hun klappede bogen i. "ja det giver jeg bogen ret i" sagde hun til sig selv og vidste hendes bror næppe ville lade hende gå bare sådan.
Slettet Karakter

Krystalisianer

Race /

Lokation / Omrejsende

Alder / år

Højde / cm

Han fik et smil hen over ansigtet ved hendes kommentar om bøger vedrørende taktik. Han så på vagterne kort "Godt! Det er nok for idag. Hjælp hinanden op og tag en velfortjent pause, kokken har sørget for de nødvendige madrationer klar til jer. I er på jeres poster efter planen! Træd af!" Hektor virkede tilfreds med denne øvelse, for vagterne kom i kor med et HURRA!, et godt tegn, de fik et anerkendene nik fra deres hertuge, der drejede om på hælende for at nå op til hans søster.

"Et øjeblik, kære Astra." Trods dårligt blod imellem dem, lød han ikke vred eller irriteret på hende, som han nået op til hende. Han rakte en læder klædt hånd ud imod hende og bogen. "Må jeg have lov til at se bogen?" En simple anmodning fulgt med en imødekommende bror.
Astra

Astra

søster til en hertug.

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Alder / 36 år

Højde / 165 cm

Mong 21.02.2017 18:34
Astra så på deres bolig og da han kom op til hende og sagde et øjeblik stoppede hun op. skulle hun nu ha et møgfald igen. ja de havde ikke det bedste forhold sammen og det var klart. de havde altid rivaliseret. hun så på ham da hans hånd rakte frem. hvad ville han nu. da han så spørger om han måtte se bogen så hun overrasket på ham. hun havde bøgerne tæt på livet og ville blive ked af vis noget skete med dem.
"øhm. jo det må du vel" hun tog bogen forsigtigt og rakte ham den. hun ville helst ikke ha at han begyndte på alt muligt med at smide med dem og meget mere. hun så på ham med sine klare grå øjne og det stjerne grå hår som altid hang ned af hende i rottehaler. kendte han bogen. eller ville han måske studere den?
Slettet Karakter

Krystalisianer

Race /

Lokation / Omrejsende

Alder / år

Højde / cm

Han smilede taknemlig til hende, som hun overrakte ham bogen. Hektor tog sig tid til at se den an, brugt men stadig i en god stand. Han slog langsomt op i den for at se den nærmere. "Ah ja, denne bog kender jeg godt, læste den tilbage i min væbner tid." Han begyndte at gå stille og roligt fremad mens han havde snuden ned i bogen "Samt har jeg også studeret de forskellige skriftruller fra elverly, studeret militær taktik med dværgen tilbage i Dragorn og været oplært af højt stående officerer fra Rubinien." Han stoppede op kort, for at overrække Astra bogen igen, mens han så ind i hendes øjne og fortsatte "Men til gengæld, har jeg også praktiseret disse forskellige taktikker igennem mange år og hårdt tjente erfaring. Og du har misset pointen med den øvelse du har overværet." Hektor forholdt sig rolig og med en venlig tone overfor Astra.
Astra

Astra

søster til en hertug.

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Alder / 36 år

Højde / 165 cm

Mong 21.02.2017 19:03
hun fulgte ham inden for som han gik frem imens han havde snuden i bogen. Astra tog bogen og kunne mærke sit blod koge da han begyndte at prale. ja elverly var mennesker sjældent indviteret ind til og ihvert fald ikke hende. hun knugede sin frie hånd sammen i vrede og så på ham som om intet var galt. hun så ud mod vagterne.
"måske. men det jeg så lignede det mere et aktivt angreb iforhold til taktikst angreb" hun havde altid været under sin bror og det var hun nu igen. uh hvor hun hadede det. hun tog fat i sin kjole og gik op af nogle få trin i trappen for at sætte sig med bogen i hånden. hun så på ham. og havde lyst til at snerre af ham men sagde roligt. "hvordan kom du endelig ind i elverly. det er jo kun for elver og skjult for omverden" hun vidste ikke hvordan han havde kommet der ind men vis han havde læst noget hun ikke havde læst ville hun læse det.
Slettet Karakter

Krystalisianer

Race /

Lokation / Omrejsende

Alder / år

Højde / cm

Hektor fulgte roligt efter Astra, der tydeligt ikke brød sig om hans egen erfaring omkring militær taktik. Han valgte fulgt med hende, som hun gik videre hen til trappen sammen med hendes bog. "Nu var du der ikke fra starten af, så lad mig oplyse dig om det. Formålet, var at styrke deres tillid og evne til at samarbejde med hinanden og hurtigt overlevere beskeder og ordre til hinanden. Hvis de kender hinanden og har et bånd sammen, er de en bedre enhed. Og hvis de er en bedre enhed, er både du og jeg og resten af familien bedre sikret." Han forholdt sig roligt omkring dette, sådan var det altid imellem Astra og ham selv, men måske kunne sætte pris på hvorfor han gjorde dette med vagterne.

Han tog sig til hagen ved hendes spørgsmål omkring Elverly og så væk for en stund. "Det var ikke let og med livet som indsats." Det var tydeligt at høre, at der lå en smule sorg bag ordene. Hektor så ned på Astra igen med et spørgende blik. "Jeg ved ikke om du kan huske den våbentræner vi havde på lenet, tilbage da vi var børn? Ossir?"
Astra

Astra

søster til en hertug.

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Alder / 36 år

Højde / 165 cm

Mong 21.02.2017 19:27
Astra havde aldrig været god til at han var bedre så da han begyndte at forklare hvorfor han gjorde som han gjorde noterede det i hovedet for at kunne skrive det ned senere. hun så op på ham da han tog sig til hagen. ikke let. det var nok hans måde at sige han ikke ville foreslå hende det.  Ossir... ossir. det var noget der sagde hende noget men hun kunne ikke huske hvor fra. "noget siger mig noget omkring Ossir, men jeg kan ikke plassere det" sagde hun lidt usikkert på hvad ossir var den gang. for hun havde jo ikke været så gammel dengang som han havde været. hun var jo stadig 6 år yngre end ham.
"måske du kan guide mig igennem hvad Ossir var" spurgte hun og tænkte så det knagede.
Slettet Karakter

Krystalisianer

Race /

Lokation / Omrejsende

Alder / år

Højde / cm

Han kunne ikke bebrejde hende for ikke at mindes Ossir lige som han kunne, trods alt blev han bandlyst fra lenet efter nogen tid af begge deres forældre, for at ifølge deres ord "Plante dumme idéer i hovedet" på deres stakkels og uskyldige søn.

Hektor satte sig ned ved siden af Astra på trappen, "Ossir var en skovelver, der var blevet hyret af vores forældre til at, lære mig brugen om diverse våben. Far mente at en hver adelig mand skulle i hvert fald have en smule kendskab omkring dette, for ikke at blive sat i dårligt lys." Han virkede oprigtig og lettere varm af glæde som han omtalte denne elver, gode minder. "Men de var ikke meget for, at han også lærte mig om livets moder Isari, hvilket endte med at de banlyste ham fra lenet." Hektor trak blot på begge skuldre over dette.

Astra

Astra

søster til en hertug.

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Alder / 36 år

Højde / 165 cm

Mong 21.02.2017 19:52
Astra lyttede. alsår så Hektor havde haft en skovelver som våben træner. hvor tybisk. han fik det bedste. hun lyttede til ham som han fortalte om denne mand. hun sukkede eller fnøs nærmere da han sagde det med "livets moder Isari" hun rejste sig op og lagde armende omkring sig selv. hun troede ikke på guder. hvad havde de nogle sinde gjort for hende. hun havde ryggen til ham og ventede lidt før hun vente sig mod ham igen. "blev han banlyst for át gi dig en ide om at der findes noget som guder, åndsvagt" hun havde aldrig fortalt hektor at hun ikke troede på guderne. hun var jo stjerne troende, hvilket også var sådan hun var glad for at være. hele familien troede blot hun var stjerne kigger men ikke at hun troede på stjernerne.
hun så på ham og gik over og satte sig igen med et suk. hun ville ikke fortælle hektor at guder var noget pjat for han troede åbenbart meget på det. hun var dog ked af denne plage som var over dem nu. ked af at stjernerne ikke var til at se. hun blev helt trist i ansigtet. hun manglede klart sine stjerner. hun trak vejret dybt og puste ud igennem næsen for at slappe af.
Slettet Karakter

Krystalisianer

Race /

Lokation / Omrejsende

Alder / år

Højde / cm

Hans øjne fulgte Astra, hun virkede oprevet over noget men han kunne ikke regne ud hvad det var. "Ja, det var deres grund, for det var ingen hans plads." Han rystede blot på hovedet over dette. "Ihvertfald, samme år som Lord Sabbatin blev indsat som konge over krystallandet, var også det år hvor Ossir blev slået ihjel af mørkets hær. Ikke nok med det men de brugte hans lig som et eksempel for hvad der ville ske med dem der var imod dem." Hektor var alvorlig omkring lige dette "En ting er at man slår en skovelver ihjel men at vanære en død skovelver på den måde, er noget som virkelig kan vække harme."

Hektor rejste sig op fra trappen mens han forsatte på historien. "Så nogle måneder senere, kom både jeg og min deling i kontakt med en større gruppe skovelvere og de var på hævntogt over sådan en handling mens jeg selv gerne ville ære min gamle læremester. Vi begyndte at ligge planer, vi samlede informationer om hvor af fjendes forsynings lejre og ruter var, for at forstyrre dem. Efter en længere tids forberedelse, hvor jeg fik den ære at træne sammen med dem, slog vi til!" Hektor slog ud med hans venstre arm imod luften som om han stak en ned. "Det lykkedes os, at lave så meget ravage for mørkets hær, at vi gjorde vores del, for at andre under lysets hær kunne gøre deres del i krigen. Efter alt dette var overstået, fik jeg den ære at beskue og lære nogle af de ting skovelver i Elverly gemte på."
 Han satte sig ned ved siden af Astra igen og så på hende igen "De var og er stadig, meget hemmelighedsfulde omkring Elverly og hvad end de har af viden og ting. Så jeg fik skam bind for øjne mens de førte mig der hen. Jeg var begrænset, til at opholde mig i et gæste værelse for det meste af tiden. Men udsigten, den lærdom de gav mig, er en gave jeg sætter pris på og en som ikke bør misbruges, for en elvers vrede kan være noget af det værste en hver person kan opleve."
Astra

Astra

søster til en hertug.

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Alder / 36 år

Højde / 165 cm

Mong 21.02.2017 20:46
Astra så på ham. hvor var deres forældre snæversynet. hun var nok den med bygningsfejl men hun kunne da se hvor ligegyldigt det var. hun så på ham da han forsatte. hun lyttede opmærksomt og blev helt trist om hjertet. nok var hun snobbet men hun var også et menneske og kunne føle sorg. hun så på ham da han rejste sig. hun fulgte ham med øjnene og så på ham. dumme elver. vis han havde haft bind for øjnene så kunne han jo ikke vise hende elverly. hun lagde en hånd på hans skuldre og så på ham. 
"du havde ham kær? ik? det gør mig ondt at ondskaben tog din lærermester fra dig. men nu er DU jo en lærermester til andre. bare sørg for denne historie ikke sker igen" hun rejste sig op og så ud mod vagterne og lyttede til hvad han lavede. hun så disse vagter som ting. men det gjorde hektor jo ikke. hun vendte sig om og så på ham. en skovelver der blev vanæret. det måtte være forfærdeligt. selv om hun ikke tænkte på den vanære hun tit havde foresaget deres familie med hendes aborter.
Slettet Karakter

Krystalisianer

Race /

Lokation / Omrejsende

Alder / år

Højde / cm

Han trak blot ved skulderne ved hendes kommentar om ham være en læremester. Han stod op igen "Jeg ved nu ikke, om jeg kan tillade mig, at kalde mig selv for læremester." Andre minder og hændelser var i følge hans egen optik, bevis nok til at det ikke var tilfældet.

Hektor tog nogle skridt væk fra trappen "Jeg har planer om, at rejse fra lenet i nogle uger, kære søster." Han vendte sig om, for at bedre kunne tiltale hende. "Jeg vil finde ud af mere omkring denne mørke og om hvilket andre muligheder der ligger, for at kunne gøre brug af jorden til foråret, hvis mørket stadig regeret over dagen."
Astra

Astra

søster til en hertug.

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Alder / 36 år

Højde / 165 cm

Mong 22.02.2017 11:28
hun mente stadig han var lærermester over for hans vagter. Astra så på ham som han rejste sig og gik væk fra trappen. hun lyttede til ham og var ikke tilfreds. "for det første, så synes vores moder og jeg stadig du skal til at få en arving i huset. og for det andet. giver jeg ikke være alene med din så kaldte kone" det var tydeligt at astra ikke brød sig om hans kone. og det ville hun nok aldrig komme til. hun rejste sig op og gik ned til ham og så op på ham med alvorlige øjne. "og du ved vel så også hvordan du vil finde ud af mere omkring mørket.... jeg mener stadig det er risikofyldt at drage for langt ud for at finde noget omkring mørket" hun havde fulgt med i hvad folk sagde om mørket og det lød bestemt ikke godt. og det de sagde det kom fra lød værre. dæmon riget. han ville sikkert ikke komme tilbage vis han kom ind i dæmonriget. eller ville han.
Slettet Karakter

Krystalisianer

Race /

Lokation / Omrejsende

Alder / år

Højde / cm

Hektor så på hende og han brød sig ikke om det han hørte, at han skulle sørge for en arving. Hvordan kunne han det, med sådan som tingene var lige nu? Da Astra nævnte Elaina og at hun ikke brød sig om hende, var det med et køligt blik og en sikker krops holdning "Det er meget muligt at du ikke bryder dig om Elaina men hun er nu en del af familien og jeg har tillid til hendes evner for at holde øje med lenet når jeg ikke er tilstede. Så, vær en god søster og acceptere dette."  Han ville ikke ændre på sin mening, han var sikker i sin sag, han måtte stole på Isari omkring dette. Han var på vej hen imod hans arbejds kammer da han hørte Astra udtrykke frygt for hvad der kunne gemme sig uden for lenet, hvad mørket kunne gemme på. Han stoppede op "Jeg er nød til at gøre noget. Alt ondskab skal bruge, er at godheden forbliver passiv. Og jeg vil ikke se passivt til imens vore undersåtter skulle lide og bukke under. Jeg rejser til hovedstaden, for måske kan jeg finde noget der." Han lød selvsikker i hans overbevisning.
Astra

Astra

søster til en hertug.

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Alder / 36 år

Højde / 165 cm

Mong 22.02.2017 13:38
Astra så på ham da han sendte hende et køligt blik. hvilket hun var van til. hun så bare på ham og da han nævnte hans kones nav rynkede hun på næsen. og da han så kom med sætningen til sidst om at være en god søster og acceptere det stampede hun i jorden hårdt. "det vil jeg aldrig. jeg kan og vil ikke acceptere det." astra ville ikke acceptere det og hun kunne ikke. nok troede han på hendes evner men hvorfor ikke tro på sin søsters evner i stedet for.
da han vendte om og gik mod sit arbejds kammer og standsede lagde hun armende over kors. hun anede ikke helt hvordan hun skulle tage det han sagde men hun vidste at mørket ikke ville forsvinde bare sådan. "mørket forsvinder ikke bare fordi du viser godhed." sagde hun og så på bogen hun havde ladet ligge på trappen.
Slettet Karakter

Krystalisianer

Race /

Lokation / Omrejsende

Alder / år

Højde / cm

Det var ikke første gang Astra reagerede sådan og det ville ikke være sidste gang. Han så blot ned på hende. "Jo, det kan du blive nød til Astra! Hun er hertuginde! Og hvis ikke du lærer din plads at kende, ville det gå galt!" Hvis blot hun forstod hvorfor, ville det have været så meget lettere. "Hvis du vil vise dit værd, så hjælp hende, hjælp dit len men forstå din plads." Han måtte prøve at tale hende til fornuft. Hendes kommentar om at mørket fik ham til at stå stille, hun så ikke verden som han gjorde. "Ja, du har fuldstændig ret i at mørket, ikke bare forsvinder." Et tungt åndedrag, bække hænder på siden, hans overbevisning var klar "Men det jeg kan gøre, er at trimme mørket så det ikke vokser. Jeg kan være et eksempel for andre og håbe på, at det er nok til, at andre ville være med til at hjælpe hinanden op, hvis en skulle falde." Ordene var klar og tydelige, Hektor nægtede at give efter fortvivlelsen.
Astra

Astra

søster til en hertug.

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Alder / 36 år

Højde / 165 cm

Mong 22.02.2017 16:30
Astra vidste godt at hun var hertuginde men det betød ikke at Astra accepterede det. Astra var sikker på at hun ikke ville blive straffet for at ha sin mening. og hun vidste da også godt at hektors kone ikke ville blive den perfekte hertuginde. Astra fnøs da han sagde hun skulle hjælpe hans kone. hvorfor skulle hun straffe med at hjælpe en hun ikke kunne lig.
Astra var dog stadig bekymret for hvad stjernerne ville ha fortalt hende vis hun kunne se dem omkring dette med at hektor ville opsøge mørket. hun så ud af vinduet og så hvordan mørke skyer skjulte hendes natte himmel. "det er måske rigtigt men hvad ville stjernerne ikke sige om din udflygt til mørket." hviskede hun lidt da hun ikke vidste hvordan hektor vilel tage det at hun troede på stjernerne frem for Isari. han var jo selv meget troende omkring isari. og Astra var helt modsat, hun troede guderne var noget pjat. men kunne ikke sige det til sin bror.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack
Lige nu: 1 | I dag: 12