"Nej! Nej, ikke min datter! Vær sød, ikke min datter!" mandens desperate hulk lød på gården, som Völund skar halsen over på en knapt 9 årig pige. Hendes bror stod ved siden af, totalt lammet af frygt og ude af stand til at bevæge sig. Han havde pisset i bukserne af ren og skær rædsel, og Völund forstod ham godt. "Nu forstår vi hinanden," pigens gurglende lyde som blodet fossede ud af halsen på hende var faktisk tæt på at overdøve bondemandens gråd og Völunds rolige stemme. Han tog fat i drengen, smilende. "Hvis du ikke gør alt hvad jeg siger," han placerede kniven foran halsen på drengen. "Så dræber jeg lille Thomas," hans grin begyndte at tage form. "Og voldtager din kone ihjel," manden græd som pisket. Men det bar frugt. Han tog hele familien med sig til Kzar Dun. Thomas og konen blev smidt ind i deres egen celle og Völund førte bondemanden ind i et våbenlager og gav ham noget mere krigerisk tøj på. Ikke nogen uniform der lignede mørkets hærs farver.
"Jeg har et monster fanget i min kælder. Du skal gøre som jeg har... Fået tegnet ned her. I den rækkefølge der står. Hvis du afviger... Ja, du ved jo godt hvad der sker, lille mand," bondemanden så på de "pæne" malerier og blev øjeblikkeligt ligbleg, men han vidste hvad der skulles gøres. Han ville ikke miste flere, og hvis han så skulle skære monsteret i småstykker, så ville han gøre det for at få sin familie tilbage. Han nikkede langsomt. Völund smilede bredt og lod manden træde ind i lokalet først, før han selv fulgte efter.
"Ouro, jeg har taget én med.. Han siger at jeg ikke må være venner med dig, før du har gennemgået en prøve. Det er meget vigtigt at du gennemgår den, for jeg kan altså bare så godt lide dig!" det var så åbenlyst falsk, men Völund var overbevist om at Ouro nok skulle tro på ham. Som aftalt begyndte den stakkels bondemand med, at skære hul i Ouros arm. Forskellen fra før var, at Ouro lige nu havde et halsbånd, der blokerede hans magi. Så da blodet rendte ud var det rødt, ikke gennemsigtigt.