Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 162 cm

Nao 01.01.2017 22:32
Det var en virkelig kold den her dag. Det havde måske været den forkerte dag at bevæge sig ud til markedet på, men når man var i mangel af mad i lejligheden, så var det nødvendigt at få skaffet sig adgang til mere. Der var ikke mange der havde begivet sig ud og derfor var det også forholdsvis nemt at komme til de forskellige boder. Sælgerne stod i kø for at smide diverse ting i hovederne på de få som havde begivet sig ud igennem de store mængder af sne, som lå tykt i byens gader.
Hun havde fundet den store pels frem til denne årstid og især i år var det meget nødvendigt at have tykt tøj på. Hendes pels bestod af et tykt bjørneskind, som hendes far havde nedlagt.
Efter dæmonerne havde fået den store vulkan til at gå i udbrud og dækket landet i store, mørke og sorte skyer havde der ikke været ret megen glæde til stede i Hovedstaden. Byen som ellers plejede at vrimle af glade og fulde folk.

Sneen gjorde det svært og hårdt at komme igennem gaderne, det var ikke lige altid at gaderne blev ryddet lige hurtigt, men i det mindste kunne hun bare følge hendes egne fodspor tilbage til lejligheden hvor hun boede. Hun smilede rundt til de få mennesker som var tilstede og tvang sine kolde fødder hen til den nærmeste bod hvor ejeren havde ryddet for sne, så hun nu kunne stå mere eller mindre tørt.
”Det er godt at se at der er nogen som kan finde ud af at rydde for sne” Sagde hun små brokkende til ejeren af boden, som mest af alt ignorerede hende og ventede på at hun ville købe noget. ”Lad mig bede om noget forskelligt frugt, tak” Denne gang i en mere venlig tone og rakte ham et net til at opbevare dem i.
Tick Evergreen

Tick Evergreen

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 110 cm

Cam 01.01.2017 22:43
Tick lå stadig og sov trods tidspunktet. Eftersom mørket holdt verden så, ja mørk, så kunne den lille skovelver ikke rigtig kende forskel på dag og nat. Hun var nået til et punkt hvor hun bare sov når hun var træt, og så stod op når hun ikke var træt mere, eller når hun skulle spise noget.
Lyden af folk på gaden vækkede dog Tick som rullede om på sin anden side så hun kunne se ud. Hun havde sovet i en væltet kærre med hø i, så hun ikke ville fryse for meget.
Der var en del sne, som var faldet for nylig, og dette fik temparaturen til at bide sig ind i hendes ansigt. Hun pakkede sig lidt bedre ind i sin kappe og gemte sine bare fødder væk fra kulden.
Ved hendes side lå hendes kogger med hendes fløjte i, hvilken hun rakte ud efter og så holdt ind til sig. Det var en af de eneste ting den lille elverpige ejede, og hendes mest dyrebare minde om hendes mor og far.
Hun tog den op til munden og spillede en lille melodi der klingede klart igennem gaden. Det var ligesom Ticks måde at ønske folk en glædelig morgen.

Tick Evergreen | Skovelver | Strejfernde Musikker 

Quote: "..."

Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 162 cm

Nao 01.01.2017 23:10
Lily fik forhandlet med sælgerne og fik posen med de forskellige frugter, til en lidt billigere pris end hvad det normalt ville have kostet. Sælgerne var også små desperate for at sælge deres varer, så de kunne få mad til deres familier i denne kolde tid, så derfor var de til at prutte med, selvom Lily ikke manglede penge. Men derfor kunne man godt spare og købt billigere. Hun tog imod nettet med varene i og vendte om for at besøge en af de andre boder, da en sød klang af musik ramte hendes ører. Lily elskede musik og alt hvad der havde med kreativitet at gøre, og denne musik var kreativ og sød. Fløjtens klang lød igennem gaden. Hun vendte derfor blikket mod, hvad hun regnede med var stedet hvor at lyden kom fra, men det var svært at afgøre. Hun kiggede roligt rundt, men kunne ikke med det blotte øje se personen som spillede på fløjten. Med nettet i hånden begivede hun sig hen mod en veltet karret, hvor høet flød ud fra. Hun var sikker på at det var her.

Det ville være besynderligt hvis det var nogen der opholdte sig sådan et sted i denne her kulde, det kunne da ikke være rigtigt. Hun bukkede sig ned i sneen, som gjorde hendes kolde benklæder våde. Hun lagde hånden på kanten af kærren og kiggede roligt ind mellem høet. Hun kunne ikke tro sine egne øjne. En lille pige, hun kunne ikke være ret gammel. Hun burde ikke sidde herude eller sove i en kærre som denne. Hvad mon grunden var? Hun lignede en fin lille dame, i sin flotte kjole. Men hvor var forældrene? Der var mange spørgsmål som hobede sig op hos hende.

"Hvad laver du dog her, lille ven?" Sagde hun med en rolig stemme og ville ikke gå længere ind, hvis pige barnet skulle blive bange.
Tick Evergreen

Tick Evergreen

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 110 cm

Cam 01.01.2017 23:29
Tick rettede sig øjeblikkeligt op og blev meget forskrækket da der pludselig blev talt til hende. Med et ansigtsudtryk der lignede et tavst gisp væltede hun bagover og om i høet.
Det kildede hende i næsen og hun satte sig hurtigt op igen. Der var nu en masse hø i hendes hår, som hun langsomt begyndte at pille ud. Inden hun startede løftede hun dog en hånd til hilsen, af den venligt udseende pige, der spurgte til hvad hun lavede her.
Tick vidste ikke helt hvordan hun skulle svare pigen, til at begynde med. Hvordan svarer man sådan et spørgsmål?

Efter et øjeblik hvor Tick lige fik styr på sig selv, rakte hun ned i sit kogger og trak sin lille bog og en pen op. Hun slog op på en side og skrev så til pigen:

"Jeg sov her, frøken."

Tick rev derefter siden ud, og afleverede den til pigen.

Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 162 cm

Nao 02.01.2017 01:01
Barnet blev forskrækket over hendes afbryden og det var der vist heller ikke noget at sige til, sådan som Lily var kommet listende og det havde selvfølgelig ikke været hendes hensigt. Lily fulgte hendes bevægelser da hun satte sig op og kom med et lille vink som hilsen. Lily vinkede selvfølgelig igen, med et lille smil på læberne og tog hendes vink som en accept.
Hun undrede sig lidt over hvorfor pigen endnu ikke var kommet med nogle ord til hende, men det så man tit hos de små, at genertheden for dem til at klappe i. Lily fandt pigen utrolig køn, med hendes hvide hud og hendes lange hår, som nu var fyldt af hø.
Hun fulgte hende med øjnene da hun rakte ud efter et kogger og fandt en lille blok med papir og en pen frem og begyndte at skrive, måske var det grunden til at pigen ikke havde talt endnu? Lily tog imod papiret, da pigen rakte det ud til hende og hun læste det langsomt op for sig selv og kiggede over på pigen. Nu var der kun endnu flere spørgsmål som trængte sig på hos hende.Er du stum, min ven og hvor er dine forældre? Du skal da ikke sove herude. Det er al for koldt i det vejr her. Hun smilede roligt til hende og håbede på at barnet ville skabe kontakt. Lily ville gerne hjælpe, selvom hun godt vidste at man ikke kunne redde hele verdenen.
Tick Evergreen

Tick Evergreen

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 110 cm

Cam 02.01.2017 02:03
Pigen stillede så mange spørgsmål at Tick næsten ikke kunne følge med.
Hun så ned i sin lille bog og skrev en note mere.
Hendes håndskift var nydelig og letlæselig, trods den fart hun skrev med. Efter et øjeblik afleverede hun sedlen til pigen, denne gang var den længere:

"Jeg er desværre født uden evnen til at tale, det er derfor jeg ikke svarer dig tradtionelt. Jeg beklager hvis jeg virkede uhøflig først. Mine forældre er ikke længere hos mig, så det er derfor jeg er alene, gode frøken. Med hensyn til om jeg burde sove her, så har jeg ikke haft et valg, da jeg ikke har et hjem så at sige."

Tick afleverede sedlen med rystende hænder. I samme øjeblik knurrede hendes mave også højlydt og Tick trak sin kappe tættere om sig.

Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 162 cm

Nao 02.01.2017 02:25
Hun vidste godt at det måske var mange spørgsmål, men Lily var nysgerrig af natur, måske lidt for meget nogen gange. Det kunne også blive uhøfligt. Men tog imod den længere seddel med den letlæselige skrift og læste den roligt. Det besvarede selvfølgelig mange af hendes spørgsmål. "Det er ikke dig som skal undskylde, nærmere mig som kommer med alle disse spørgsmål og trænger sig på Sagde hun smilende og satte sig ind på høet ved siden at hende, "Men det er heller ikke hver dag man møder en lille pige på din alder, uden forældre og som sover under åben himmel
Hun kiggede ned ad pigen. Det var bestemt ikke meget hun havde at gøre godt med, den tynde kjole, et lille varmt tæppe og så de bare fødder. Lily tog sit halstørklæde af sin hals og viklede det rundt om de bare fusser, i håb om at det kunne gøre lidt mere for hende.
Lily kunne ikke undgå at høre mavens råben efter mad og fik det næsten dårligt, over at hun var i den situation hun var i. "Du må da være hunde sulten, kære. Versgo, tag en frugt eller to Smilet blev kun større jo mere hun kunne hjælpe.
Tick Evergreen

Tick Evergreen

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 110 cm

Cam 02.01.2017 04:16
Tick så på frugten og ville ikke nægte sig det. Hun var hundesulten, og det var efterhånden et stykke tid siden hun havde spist noget. Med det varme tørklæde om sine fødder tog hun imod en frugt og bed ind i den. Den smagte sødt, det var vist et æble af en art, den var ikke ret stor.
Tick så på pigen med stor taknemlighed i sine strålende grønne øjne.
Med en kold hånd rakte hun ud og tog fat i fingrende på pigen, ganske blidt. Så sendte hun en tanke med et beroligende smil.

"Sådan her kommunikere jeg normalt, jeg føler det er lidt mere høfligt. Hvad er dit navn, hvis jeg må spørge?"

Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 162 cm

Nao 02.01.2017 09:35
Lily smilede glad da pigen tog imod hendes ting. Pigen havde mere brugt for det end, Lily selv havde. Hun skulle nok klare sig med det hun havde til rådighed og hvis hun ikke hjalp pigen, var det ikke sikkert at hun ville, i dette kolde vejr. Hun tog selv et stykke op ad nettet og tog en bid af frugten og kiggede ned på pigen.
Hun tog imod den kolde hånd som hun rakte frem til Lily. Hun aede roligt den lille hånd, for at få mere varme ind i den, men vidste ikke helt hvorfor hun havde rakt ud efter hende. Men det gik der ikke længe før hun forstod, da der pludselig var stemmer i hendes hoved. Så pigen kunne telepati? Det var aldrig noget Lily havde oplevet før, hun havde egentligt bare læst om det i nogle bøger, og var ikke klar over at der faktisk var nogle som kunne gøre sådan. Men en spændende oplevelse.

Hun smilede over den nyopdagede ting ved den lille pige og slog blikket over på hendes ansigt, "Om du bruger din telepati eller dine noter, har ikke betydning for mig. Du skal gøre det du føler dig mest tryg ved, men det her er da hyggeligt. Men mit navn er Lily. Hvad med dig, hvad hedder du?" Spurgte hun nysgerrigt og rykkede sig tættere på den lille pige.
Tick Evergreen

Tick Evergreen

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 110 cm

Cam 02.01.2017 12:48
Pigen rykkede tættere på, og Tick havde ikke noget imod det. Kærren var kold, og Tick havde ikke megen varme at gøre godt med. Hun tog dette øjeblik til at studere pigen lidt. Hun havde smukt hår som var lang og blondt, lidt ligesom Ticks eget. Hendes grønne øjne var også noget Tick bed mærke i.
Det var sjovt hvordan de faktisk lignede hinanden.
Tick smilede og sendte endnu en tanke:

"Mit navn er Tick, frøken Lily. Tillad mig at spørge dem hvorfor de dog begav dem ud i sådan et vejr, på denne tid?"

Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 162 cm

Nao 02.01.2017 13:15
"Det glæder mig at møde Dem, Tick" Sagde hun smilende. Tick, det var et anderledes, men pænt navn. En ting som Lily havde lagt mærke til var måden hun påtalte Lily på, det var ikke noget man forventede af en pige på den alder, men noget sagde Lily at hun ikke var en helt almindelig pige.

"En pige må sørge for at have mad til overlevelse, så jeg er ude for at købe mad" Svarede hun roligt til hende spørgsmål, men tænkte lidt over det. Det var nemt for hende at sige sådan, Tick havde ikke helt samme mulighed for at skaffe sig adgang til mad. "Hvor længe har du sovet i kærreren her, Tick? Og har du intet fast hjem, rejser du bare rundt?" Hun vidste godt at det måske var uhøfligt med alle de spørgsmål, men hun havde mange og hun kunne ikke forstå hvorfor hun ikke havde nogen at være hos.
Tick Evergreen

Tick Evergreen

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 110 cm

Cam 02.01.2017 13:50
"En pige må sørge for at have mad til overlevelse, så jeg er ude for at købe mad." sagde Lily og Tick nikkede forstående. Det gav jo god mening, Lily var iklædt pænt tøj, hendes hår var vasket, hun havde købt frugt, hun virkede som om hun kom fra en familie der havde råd til den slags luksus.
Tick rykkede sig lidt tættere på Lily, mest for kropsvarmens skyld. Nu da der var noget varmt i nærheden så var det meget let at blive kold igen, så Tick gjorde sit bedste for ikke at fryse, men heller ikke at overtræde nogen grænser.
"Hvor længe har du sovet i kærren her, Tick? Og har du intet fast hjem, rejser du bare rundt?"
Tick lagde hovedet på skrå imens hun overvejede et svar. Hun var faktisk ikke sikker på hvor længe... 

"Måske en uge?"

Hendes svar var usikkert, fordi især med dette mørke så var Tick ikke god til at holde styr på tid.

"Jeg har været foruden et fast hjem i 3 år nu, frøken Lily."

Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 162 cm

Nao 02.01.2017 14:12
Det var blandt mange, ingen hemmelighed hvilken familie Lily kom fra og at hun derfor havde penge til fornødenheder og hvad hun ellers havde brug for. Men når hun så på Tick, vidste hun at hun tog det hele forgivet, fordi at der var personer herude som var i samme situation som Tick, men hun virkede til at være en stærk person, for hun var ung og havde ikke bukket under for noget. Hun vidste hvordan man skulle klare sig, det ville Lily ikke gøre hvis de byttede plads.
Hun rakte ud efter Tick og fik hende tættere på sig, så de nu sad tæt i den lille kære, blandt det våde hø. Hun ville hjælpe Tick, på de måder hun kunne og varme var det mindste hun kunne gøre. Hun tog hendes arme ud af pelsen og lagde den over dem begge som et tykkere tæppe, end det hun allerede havde på. 

1 uge?! Det var lang tid, men efter hendes næste svar, så undrede det hende ikke at hun blev det samme sted længere tid end at flytte rundt, men det var stadig utroligt. Hun kiggede ned på Tick og smilede, "Hvor er dine forældre henne?"
Tick Evergreen

Tick Evergreen

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 110 cm

Cam 02.01.2017 14:22
Pelsen varmede dejligt og Tick puttede sig ind i den for at få så meget ud af hendes halvdel som muligt. Lily havde et godt hjerte, det kunne Tick godt mærke, så hun følte sig heldig at hun var faldet over hende på den måde.
Spørgsmålet gjorde lidt ondt at blive stillet og Tick slog blikket ned.
Det var et fair spørgsmål, Tick var blot et barn, så det var en naturlig bekymring at have, når man så hende alene. Tick smilede et bedrøvet smil til Lily, og klemte hendes hånd.

"For 3 år siden, indrog Mørkets Hær mine forældres liv."

Der var pludselig et voksent skær i Ticks øjne, der kunne ses fra faklerne på gaden. Hun kendte til døden, fordi hun havde set den tæt på.

Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 162 cm

Nao 02.01.2017 15:03
Det var nok det værste svar hun kunne komme med. Et barn burde aldrig opleve sine forældre dø, og slet ikke i den alder som hun var i. Det skulle først ske om mange år. Lily blev helt bedrøvet over hendes situation. Lily var glad for hendes forældre, også selvom de var skilt og havde svært ved at udstå hinanden.

"Det gør mig virkelig ondt at høre om dine forældre. Det er det værste som kunne ske for dem og dig" Men det var klart hvorfor hun så levede på gaden. Ingen tog sig af hende nu, andet end hende selv. Hun aede roligt hånden igen, både for varme og trøst.
"Så du sover bare hvor du nu kan finde plads og tørt? Det er en trist situation, kære"
Tick Evergreen

Tick Evergreen

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 110 cm

Cam 02.01.2017 15:20
Tick tog imod de trøstende ord med et lille skuldertræk og et nik. Hun vidste godt at det var en trist skæbne, det var bare hvad guderne havde ladet komme til hende.
Hun tænkte kort tilbage på da hendes mor var kommet løbende. Den dag hun bare samlede hende op og løb. Løb så langt hun kunne, indtil hun ikke kunne mere. Hun brugte resten af hendes liv på at redde Tick.
Ticks syn blev sløret og en tårer piblede ned ad den lille elverpiges kind. Hun tørrede den væk, men der kom bare flere. Hendes gråd var tavs, men tydeligt tynget af en tung vægt.
Tick nikkede bare som svar på spørgsmålet. Ja, hun sov hvor hun kunne, og hvor hun ikke ville blive ædt op af elementerne. Hun knugede Lilys hånd.

Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 162 cm

Nao 02.01.2017 23:16
Det havde på ingen måder været hendes mening at frembringe disse triste minder, som ville skabe tårerne på hendes kind. Lily lagde trøstende armene omkring hende. "Lille skat, det var på ingen måder min mening, at det skulle ende med dette" Hun vidste godt at sådanne minder ville være fulde af tårer og tristhed. Hun kendte det fra hende selv, fra den gang hendes forældre blev skilt. Men igen, så var dette her værre end da hendes forældre blev skilt. 
Lily ville virkelig ønske hun kunne gøre mere for hende, det var der nok også. Men hun skulle selvfølgelig også passe på med hvad hun gjorde, for at det ikke virkede forkert. Det ville nok ikke hjælpe at give hende en masse penge eller sådan. 
Hun kiggede ned på hende og tørrede de mange tårer væk med hendes ærme og smilede roligt til hende. Hun prøvede at være der for hendes nye ven. "Tick, du kan ikke sove herude på åben gade i dette vejr her. Tag med mig hjem, og lån min seng. Bare indtil det værste er ovre?" Hun vidste ikke hvad Tick ville svare til hendes spørgsmål. Hun vidste ikke så meget om hende endnu, og om det var noget hun ville tage imod.
Tick Evergreen

Tick Evergreen

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 110 cm

Cam 03.01.2017 13:40
Der løb flere tårer fra Ticks øjne da hun tænkte videre over hendes forældres død. Det var svært for en syvårig bare at acceptere sådanne ting, så når det blev bragt op i detaljer var det ret normal for hende at blive meget berørt af det.
Da Lily tilbød Tick husly blev hun forbavset og så på hende med store, forvirrede, tårefyldte øjne. Tick havde prøvet at sove mange steder efter hånden: i tønder, under barer, sågar på tage og i forladte skurer, men det var længe siden hun have sovet i en seng. Dog tungede det i hendes bryst. Hun kunne ikke bede denne venlige pige om sådanne ting, Lily havde gjort så meget allerede. 
Desuden, Tick havde ingen penge lige nu, hvordan skulle hun betale.
Tick tørrede en tåre mere væk og holdt så blidt om Lilys fingre.

"Dit tilbud er meget generøst, men jeg har ikke fortjent en sådan hjælp."

Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 162 cm

Nao 04.01.2017 00:41
"Selvfølgelig kan du det Tick" Sagde hun roligt med armene omkring hende, "Vejret er hårdt og du er lille og skrøbelig. Du kan sikkert godt finde andre steder at sove, men jeg ville ikke være tryk. Det er det mindste jeg kan gøre, du har fortjent sådan en hjælp" Sagde hun smilende. Det ville være første gang at hun tilbød en fremmede at låne en seng, men dette var en anden situation og Lily havde et blødt hjerte, så derfor ville hun meget gerne hjælpe pigen. Uden nogen former for betaling eller sådan. "Det vil bare være for en tid, indtil vejret er bedre og det ikke er koldt længere"
Lily kiggede ud fra kærren og lod hendes blik falde på de få som gik forbi derude. Sneen var begyndt at falde igen, dog var det roligt og det var ikke ret meget denne gang.
Tick Evergreen

Tick Evergreen

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 7 år

Højde / 110 cm

Cam 04.01.2017 15:07
Idet et snefnug fløj ind i kærren gøs Tick da det ramte hendes blege hud. Hun frøs så meget...
Med store øjne og med tårestribede kinder så hun på Lily. Et eller andet sted havde pigen jo ret, Tick kunne ikke klare sig for godt denne vinter.
De to andre havde været okay, men der havde det ikke været ligeså koldt som nu. Oveni var der denne plage, der bare gjorde verden mere kold og vinteren mere hård.
Tick var kun 7, meget lille af sin alder, og dårligt klædt på. Hun forstod godt Lilys bekymrende blik og hendes udsagn om at Tick var skrøbelig, for det passede.
Tick hankede op i sig selv og huskede sig selv på at hun var nødt til at kast det metaforiske håndklæde i ringen, og indrømme at det nok ville være bedst hvis hun tog imod hjælpen.

"Frøken Lily, jeg vil gerne tage imod deres tilbud. Mange tak, de har et godt hjerte."

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack
Lige nu: 1 | I dag: 1