Lyden af et par heste der roligt skridtede op af byens gader, brød lyden af desperate borgere på deres færd op imod templerne og helligdommene, i håb om at få et mirakel at se.
Det nærmeste mirakel var vel nok mest den dæmon der med sine hvide øjne betragtede panikken fra sin plads ved siden af kusken. Han havde absolut ingen anelse om hvor de var på vej hen eller hvad hans herres planer var med denne lille udflugt. Dog havde han overhørt konens ivrige hvisken med den ældste teenagedatter. Noget med ægteskabeligt formål. Pft! Mennesker og deres trang til at yngle.
Blikket fokuserede på vejen foran dem idet kusken drejede ned af en mindre allé, omkranset af træer og buske. Fra kuskesædet var der nu et fremragende syn som hestene skritede op og ind på den større gårdsplads. Et observerende blik blev sendt rundt, bestemt ikke det værste sted at bo, konkluderede han inden han hoppede ned og anlagde den neutrale maske han sædvanligvis brugte når han var ude at 'arbejde' i offentligheden. Halen vippede let bag ham, som sædvanligt skjult under tøjet så han ikke skræmte andre. Uheldigvis kunne han ikke længere bruge den ring han ellers normalt bar for at ligne en anden, da denne person var afgået ved døden, højest sandsynligt pesten. Det gjorde dog også at han var en del mere genkendelig da hornene ikke kunne skjules helt med hætte eller lignende.
En dyb sukken forlod hans næseboer idet han åbnede vognens dør og bukkede for hans herre idet denne stod ud og hjalp sin kone ud af hestevognen, fulgt af sønnen der hjalp den ene datter ud, mens Galavant tog over hvor de to resterende døtre manglede en mandig hånd til at hjælpe dem ud. Småskravl, at de ikke kunne gå ud selv, men han vidste at det var forventet at han viste bare lidt etikette.
Vel ude af vognen gav han slip på den yngste datters hånd og lukkede vognens døre i med en nikken til kusken der forlod dem over imod staldene åbenbart.
En rømmen fra hans herre fik umiddelbart dæmonen til at stoppe op, idet han var på vej op imod døren for at bekendtgøre at familien Shearrene var ankomme. De pupilløse øjne blev vendt imod herren der utålmodigt vinkede Galavant hen til sig, et tegn dæmonen hastigt adlød. " Herre..?" Lød det spørgende.
" Jeg forventer at du opfører dig ordentligt og tilpasser dig.." Dæmonen hævede et øjenbryn, ikke andet..? Det var dog direkte åndssvagt. Men den aldrende mand fortsatte sin tale, imens han roligt vendte sig imod hoveddøren. " Familien her har selv en dæmon i deres tjenerstab har jeg ladet mig fortælle. En af langt ældre generation end dig. Hvis, eller når, du støder på ham vil jeg ikke se nogen stridigheder imellem jer. Jeg kender I dæmoners temperament, og ikke mindst dit. Jeg vil meget nødig ende med at skulle skylde familien her en ny dæmon. "
En ældre dæmon? Galavants blik var omgående gledet op imod de mange vinduer, vagt fornemmende den andens aura. Jo der var noget dæmonisk derinde, et ellr andet sted men han kunne ikke helt pinpointe det.
" Opfør dig ordentligt og anstændigt Adelmar, og det er en direkte ordre." Lød det dæmpet men bestemt.
Galavant fornemmede ordren fæstne sig i sit sind som han bukkede for sin herre. " Javel Herre. Jeg skal gøre mit bedste."
Han rettede sig igen op, inden han gik op af trappen og bankede på døren for at bekendtgøre familiens ankomst til hushovmesteren der tog imod dem og viste dem indenfor.
I denne krop kalder han sig selv Magda.
Krystallandet