Plotmaster 15.02.2016 22:07
Pesten var kommet til Balzera. De første pestsmittede havde været blandt karavanerne, der var kommet til byen, og kort efter var sygdommen overalt i Rubinien. De ellers så livlige handelsdistrikter havde få besøgende og flere steder i gaderne lå de pestramte, der ikke var i stand til at få hjælp.
Solen bagte nådesløst over Balzeras markedsplads, hvor købmændene desperat forsøgte at holde liv i handlen. Dem, der tilhørte byens højere samfundsklasse, bevægede sig frygtsomt blandt hinanden - heldigvis var pestens ofre nemme at genkende, men man kunne aldrig være for forsigtig.
En tynd skikkelse i iført flagrende silkegevandter stod ved en af boderne og undersøgte varerne der. Hendes sorte hår bølgede ned over hendes ryg, og hun tiltrak sig en del blikke fra de forbipasserende. En stemme hævede sig over menneskemængden, da en af handelsmændene fik øje på kvinden.
"Jeg har set dig nede ved Kile-templet! Du kunne røre ved pestofrene ..." Tonefaldet i hans stemme var anklagende, og flere stoppede op, idet kvinden vendte sig mod ham. "Du må tage fejl.." Begyndte hun forsigtigt, men hun blev hurtigt afbrudt, da en anden stemme råbte: "Jeg har også set det! Hun har dæmonblod i årerne!"
Der opstod en urolig mumlen og håndgemæng udbrød flere steder, da folk forsøgte at komme tættere på. "Hendes blod kan redde min søn!" Råbte en kvinde. Hun var tydeligvis desperat, og hun forsøgte at skubbe sig vej hen til dæmonkvinden, der efterhånden indså at hun var ved at blive omringet. Hun vendte om og forsøgte at løbe, men flere af de handlende var hurtige til at spærre vejen. Det var tydeligt, at de fleste tilstedeværende var klar til at henrette hende på stedet for at redde deres nærmeste, der var ramt af pesten..
...
Alle der kan finde på en undskyldning for, at deres karakter er i Balzera, kan deltage i plottråden. Det er naturligvis op til jer selv, om dæmonkvinden bliver reddet - eller om I selv vil skaffe noget af hendes blod til .. eget brug.