Makoto nød lidt fritid fra værtshuset og brugte den på ja, at holde fri. Han havde strejfet lidt omkring for at finde sig noget selskab, men da han ikke havde fundet det havde han smidt sig i græsset nær en vel i stedet for. Vejret var solrigt og det havde generelt været ganske hedt i dag.
1 2
Et sted derude (Nao)
Taco 15.11.2015 20:16
Makoto hvilede sig i skyggen af havd der lignede en stor kampesten som udgjorde noget af en stenhegn indtil en mark hvor det vidst var meningen der skulle gå dyr, men det havde Makoto ikke lagt mærke til. Han lå på ryggen med alle fire ben i vejret og et strå i munden. Han fløjtede ind imellem en munter melodi som han lige kom i tanker om det. Makoto nød lidt fritid fra værtshuset og brugte den på ja, at holde fri. Han havde strejfet lidt omkring for at finde sig noget selskab, men da han ikke havde fundet det havde han smidt sig i græsset nær en vel i stedet for. Vejret var solrigt og det havde generelt været ganske hedt i dag.
Nao 15.11.2015 20:50
Dimrond havde endnu en gang indfundet sig i sit behagelige spadsere tøj og var nu kommet til Medanien på sin rejse rundt i landet. Vejret var skønt, solen skinnede og fuglene sang rundt omkring i træerne og Dimrond gik og nød dagen og fløjtede af og til en lille melodi. Han havde de sidste par dage været på endnu en rejse, han var meget rejse lysten og det fik ham rundt omkring i landet. Han kom forbi et sten hegn hvor der ude på marken kig få køer og grassede, det var nu et hyggeligt syn sådan en dag. Taco 15.11.2015 20:57
Makoto lå som bekendt og fløjtede med fuglene da et svar på hans fløjten lød. Det var somom der var ekko? Han fløjtede lidt igen men en anden melodi kom tilbage til ham og han rynkede brynene. Det her var sært. Han satte albuerne i græsset og hankede sig lidt op for at kigge rundt. Her fik han øje på en anden person der gik og fløjtede. Han rejste en arm med et spjæt og vinkede. "Hey! Haij!! ^^" udbrød han muntert og håbede den fremmede ville komme hen til ham så han var fri for at rejse sig. Nao 15.11.2015 21:28
Dimrond kunne hører en anden fløjten, en anden end de smukke fugles fløjten, ikke fordi at denne ikke var smuk, bare en anden melodi og som han kom tættere på fik han øje på en ung Kentaur liggende i grasset og slappede af, det var sjældent at han så sådan et væsen, men det skete jo af og til. Kentauren fik øje på Dimrond og hilste pænt på med et hej og Dimrond valgte selvfølgelig at svarer igen, i mens han gik hen imod ham. "Goddag, min unge ven" sagde han venlig og smilte til kentaueren. Taco 15.11.2015 22:09
Makoto lod sig dumpe ned i græsset igen for at trille om at ligge oven på benene så hans overkro var oprejst så han kunne tale med den fremmede uden at være alt for uhøflig. Han var desuden ikke så kæmpemegastor når han lå ned og virkede derfor mindre skræmmende. Ikke fordi Makoto følte sig særlig skræmmende. Han var en meget venlig person, men især små væsner kunne blive påvirket af at han 'så ned på dem', selvom det ikke var med vilje. Makoto tænkte generelt meget over at virke mindst muligt truende, selvom han sagtens kunne være truende hvis det gjalt. Dog havde han endnu ikke fundet ud af dette selv. Han rakte en venlig hånd til den fremmde. "Jeg hedder Makoto Viltess ^^" præsenterede han sig venligt. "Det er et fint vejr i dag hva?" Nao 15.11.2015 23:04
Dimrond nåede hen til kentaur og smilte glad og tog imod hans hånd da han rakte den ud for at præsentere sig og Dimrond svarede høfligt igen "Goddag Makoto. Mit navn er Dimrond, mester smed i Dragorn, eller det var jeg. Han kiggede lidt rundt på omgivelserne, inden han svarede igen, "Jo, det er et skønt vejr i dag, fulgene synger og solens stråler igennem de få skyer som er på himmelen, vejret kunne ikke være bedre faktisk" Svarede han glad og valgt at sætte sig ned ved siden at Makoto, det var længe siden han havde haft et hvil. Taco 15.11.2015 23:13
"Var?" sagde Makoto spørgende og så på ham. Det måtte hører en historie bag. "Jeg er glad for at møde sig Dimrond, men hvorfor er du ikke mester smed længere?" spurgte han undrende og rykkede lidt på sit ene forben for at ligge bedre. "Vejret er fantastisk og ikke en vind rør sig. Det er faktisk lidt for varmt så jeg søgte hen i skyggen af denne kæmpesten." svarede han og så lidt op på stenen. "Jeg har faktisk undret mig over stenens historie. Det er lidt vildt at den skulle være kommet her af sig selv." Nao 16.11.2015 09:46
Han kiggede lidt undrende på Makoto, vidste han ikke hvad der var sket i Dragorn? Nå, det vel også lige meget. ”Det var tideligere på året da dværgene var samlet i Dragorn, vores hjem. Vi blev pludselig angrebet af Mørkets hær og blev enten jaget på flugt, dræbt eller taget til fange. Det lykkedes mig at slippe derud med livet i behold, men andre gjorde ikke og så er der få som sidder fange i Dragorns fangekælder og venter på at nogen skal redde dem. Jeg var så mester smed i den store smedje, vi dværge er jo kendt for vores talenter inden for smedens verden, men lige nu er det ikke dværge men mørkets hær som står ved vores smedjer og laver våben og armor som de kan fører deres beskidte krig med.” Dimrond var stadigvæk hårdt ramt inden for det område, og hans følelser ville nemt komme uden på tøjet når han snakkede om begivenhederne, en blanding mellem vrede og sorg. For det havde været sørgeligt det de var gået igennem, han havde mistet mange venner og der var flere hvis liv han ikke vidste om var væk eller bare forsvundet.”Hvor kommer du selv fra, min unge ven?” Sagde han spørgende og smilede roligt til ham, han ville selvfølgelig gerne snakke om angrebet, men han ville heller ikke ødelægge den gode dag med sørgelige historier.
Taco 16.11.2015 13:42
"Oh..." svarede Makoto da historien var færdig. "Det er jeg frygteligt ked af at høre... Har du brug for en krammer?" Han åbnede sine arme for Dværgen så han kunne komme og få en krammer hvis han havde lyst. Det hjalp i hvertfald på Makoto når han havde det dårligt med ting som var sket. "altså lige nu arbejder jeg på værtshuset udenfor Melanien. Det er rigtig hyggeligt. Jeg ville gerne byde dig på noget, men jeg ejer ingenting." Han smilede stort til sin nye ven som han selv havde kaldt dem.
Nao 16.11.2015 14:36
Dimrond kiggede lidt sjovt på ham, men smilende og tog imod hans kram, men det var normalt ikke noget han gjorde, men nu virkede Makoto som en venlig og rar person, så hvorfor ikke? ”Det skal du ikke tænke på, det er længe siden” sagde han roligt, selvom det dog slet ikke var længe siden, men samme år det var sket, ”Jeg er ved at have sundet mig over det, jeg ville dog gerne kunne gøre noget for mine sidste venner””Åh, et job i et værtshus” Sagde han stor smilende, ”Det er et af mine yndlings steder, vi dværge har jo af og til en stor trang til alkohol. Men du behøver skam ikke byde mig på noget, jeg har dit selskab og det er nok. Men jeg vil skam meget gerne komme og besøge værtshuset hvor du arbejder og få skænket en omgang mjød af dig, det ville være fint ja”
Taco 16.11.2015 15:56
Makoto trag dværgen ind i et sort, varmt bamsekram og holdte det lidt inden han slap den lille mand fri igen. Han var jo ikke ude på at gøre noget ubehageligt ved sin nye ven. "Det er godt. Når bare du er okey så er det fint for mig. ^^" eller nej, det var ikke 'fint' det var ikke i orden at smadre folks hjem og overtage deres arbejde og ting, men det Makoto mente var godt. Han tænkte bare ikke altid lige over formuleringerne. "Jeg vil gerne skænke dig mjød en dag :D Jeg har bare ikke rigtig fået lov til at betjene kunder endnu. Jeg kan heller ikke tælle så det kommer måske heller aldrig til at ske."
Nao 16.11.2015 16:01
Han kiggede lidt på Kentauren og smilte, ”Det hele skal nok komme, det er faktisk nemmere at lære at tælle når man står med noget fysisk, f.eks. penge og det gør det meget nemmere for en og jeg er sikker på at din chef nok skal give dig lov til at skænke op, man skal jo altid lige have nye medarbejder ind i det hele når man er på sådan et værtshus, der er jo mange ting der skal gøres og læres, så det skal nok komme” Sagde han sikkert. ”Så når dagen kommer vil jeg være der for at få en gang mjød skænket op af dig, Makoto.””Har du så fri i dag? Eller har du ferie og er på rejse som mig?” Spurgte han glad og kiggede på Makoto. Han ledte i sin store taske og fandt en vandflaske frem og tog en god slurk og rakte den ud til Makoto, for at se om han måske var tørstig.
Taco 16.11.2015 21:44
Makoto nikkede. "Tak for de vise ord Dimrond ^^ Dem er jeg glad for" forklarede han og svingede kort med halen fordi noget kildede i pelsen på hans mås et sted. Heldigvis forsvandt det med et smeld med de lange halehår. "Ferie? Nej jeg nyder bare min fridag. Jeg kommer ret nemt til at kede mig når jeg ikke har noget at lave så er vandret lidt rundt. Jeg kan faktisk ikke li at have fri." Forklarede han at han ikke brød sig om det. Næh, han blev restløs, så han havde smidt sig i håbet om at han kunne få en lur. Han tog imod vandflasken og drak lidt af den inden han tørrede den af med hånden og rakte den tilbage til sin ejermand. Nao 16.11.2015 22:22
Dimrond kunne godt forstå det med ikke at kunne lide at have fri, sådan havde han det også den gang han stadigvæk arbejde i Dragorn, men nu bagefter var han tvunget til at holde fri, han havde ingen andre steder at gå hen, så det havde han det fint med og nu elskede han at gå rundt og opdage resten af landet som han aldrig havde fået set, fordi han nærmest havde levet under jorden i Dragorn."Jeg kendte godt følelsen ikke at ville have fri, jeg elskede at stå med hammeren og hamre på rustninger og sværd og smede hele dagen, men nu har jeg vænnet mig til friheden og jeg nyder at opdage den dejlige verden. Men jeg håber at jeg inderligt kan komme tilbage en dag og forsætte mit arbejde" sagde han i en rolig tone.
Taco 16.11.2015 22:42
"Det kan jeg godt forstå." svarede Makoto og rejste sig langsomt op for at strække hele sin kæmpe krop mens han sagde det næste. "Man skal bare tro nok på det, så bliver ens ønsker opfyldte en dag!" Han blev færdig med at strække sig og knækkede nu ryg og fingre. Især det stykke der somregl var bøjet i ryggen hvor menneskedelen og hestedelen hang sammen, gav et ordentligt knæk, det samme med knæene der jo bar en stor vægt. Han havde stærke knogler og led og den ledvæske der blev frigivet ved at knække, gjorde ham smidigere. Han sluttede af med at knække nakken og gabe inden kan stod i sin høje figur og virkede pludselig enorm i forhold til dværgen. Sjældent havde han set så lille et væsen med menneskelig forstand. Nao 16.11.2015 22:58
"Ja, vi skal nok komme tilbage, ellers må jeg søge ind som smed i Hovedstaden" Svarede Dimrond og så lidt chokeret ud da Makoto begyndte at rejse sig og hele kroppen nærmest knækkede, det kunne da vidste ikke være helt sundt, kunne det det? Men det var godt nok sjældent at han havde set noget levende væsen i den størrelse i forhold til ham selv, altså almindelige dyr tælte selvfølgelig ikke med, han var måske ikke den mindste af alle dværge men han var ikke stor i forhold til Makoto og han måtte gå lidt bagud for ikke at skulle bøje nakken al for meget for at kunne se hans ansigt, men det gik. Taco 16.11.2015 23:08
Makoto så lidt på sin nye ven og tænkte at det var uhøfligt af ham at have rejst sig. "Undskyld, det beklager jeg." svarede han da han så at dværgen måtte bøje nakken næsten 90 grader for at se op på ham. Han lagde sig generøst ned igen på samme plet på græsset. "Sådan ^^" svarede han. Det kedede ham efterhånden lidt at lægge stille, men han gjorde det for sin nye vens skyld. Pludselig rumlede hans mave og han begyndte at plukke af græsset med hænderne og puttede det i munden.
Nao 16.11.2015 23:29
"Nå, det skulle du da ikke have tænkt på!" sagde han med flinkt, det var da ikke nødvendigt, han havde fundet en behagelig stilling så han stadigvæk kunne fører en samtale uden at ødelægge hans nakke helt, "Jeg kunne sagtens klare det andet, der er ikke noget en gammel dværg som mig ikke kan klare" sagde han grinende og det var da næsten også rigtigt, for igennem hans liv havde han jo været rigtig meget igennem."Nå, hvad skal din dag ellers byde på, min ven?" Spurgte han nysgerrigt.
Taco 16.11.2015 23:41
Makoto nikkede lidt med munden fuld og sank så noget græs. Det var ikke fordi han syntes det smagte godt men det var godt til at fylde den store hestemave og bragte struktur til den. Noget som var sundt, men det tog lang tid og der var ikke så meget nærring i det. Ikke noget han kunne opbygge muskler af. "Jeg tror at jeg vil finde en sø eller en bæk og så tage et grundigt bad. Og så vil jeg tørre i solen inden den går ned og måske tage en galloptur rundt om skoven." forklarede han dagens planer som ikke løs af meget, men han måtte være kreativ for at finde på noget at lave når han kedede sig.
Nao 17.11.2015 09:05
"Ja, det lyder jo meget som det en kentuar ville bruge sin tid det" Sagde han små leende, det kunne han nok have sagt sig selv, han var jo halv hest så han var nok nød til at få en masse fart i de fire ben som han render rundt med, men det der med at finde søen var ikke så dumt endda, Dimrond kunne godt finde på at fange en fisk eller to som han kunne stege over et bål og sidde og nyde resten af dagen, eller måske ikke resten af dagen, men hvert fald den kommende aften.Det var længe siden at han havde fået noget at spise, så han var også begyndt at kunne hører sin egen mave brokke sig lidt over den manglende mad.
1 2
Chatboks
IC-chat▽