Makoto Viltess

Makoto Viltess

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Kentaur

Lokation / Medanien

Alder / 46 år

Højde / 233 cm

Taco 12.11.2015 21:12
Makoto så forbavset op på de store, flotte lindetræer. Han var imponeret over deret størrelse og bredde. Sjældent så han dyr der var højere oppe end han selv var, trods han så fugle af og til, Men her var der rigt på mange slags dyr, nogle af dem var arter han ikke havde set før.
Hvad han lavede her var et godt spørgsmål. Han havde strejfet lige siden hans herre var død og han havde mistet sit slavejob. Han gik efter sin mavefornemmelse og dette betød at han vandrede dertil hvor der var mad at finde. Hans rumlende mave gjorde ham en smule døsig og udmattet. Han havde ikke fået andet end græs de seneste dage og det kunne han ikke leve af alene trods halvdelen af ham var hest. Det var hårdt for den sarte mave, når man var vant til at leve på brød og kartofler. Desuden havde han brug for kød og proteiner så han kunne opbygge flere muskler end han allerede havde. Han tog sig til sin slanke men muskuløse mave. Han var sulten.

Pludselig så han forude nogle elvere. Han gik nær dem, men af en eller anden grund forsvandt de op i træerne og pegede på ham med deres buer og pile somom han var fjentlig. Godtnok knurrede hans mave, men han ville dem jo intet ondt. "Uhm.. ^^ Undskyld. Jeg kommer med fred, jeg er ikke ude på ballade!" Råbte han op til dem og stoppede op. Efterfølgende rørte han sig ikke ud af flækken i frygt for at blive gennempiercet af sikkert giftige pile.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 12.11.2015 21:22
Efter et stykke tid hvor der var stille fra elverne, var der endelig en der sagde "Du kan passerer." Sikkerheden havde været ekstra stram efter Toorah havde forladt et par elvere tilbage i Elverly for at holde styr på det hele. Især når alle vidste at Mørkest kræfter stadig lurede ude i krogene, men da kentauren ikke havde nogen våben eller ligende på sig, så kunne han få lov til at komme ind i skoven.

Caelon befandt sig længere inde i skoven. Han havde haft planer om at dedikere tiden, hvor Toorah og en masse elverkrigere var ude i krig, til at lave eliksirer, men det havde tydeligvis gjort at resten af byen var utilpas og selvom han lukkede sig inde, gik der ikke lang tid før han blev forstyrret af en eller anden elver, som enten ville have det ene eller anden for sine bekymringer eller for at høre om han havde det godt, så til sidst havde han forladt sit hus, og endt nede i skoven, hvor han i det mindste kunne gøre nytte af sin tid til at samle urter og andre ting han skulle bruge.

Han var ikke langt fra grænsen og havde hørt påstyret, men ignorerede det for nu. Vagterne vidste hvad de lavede og ville aldrig lukke en farlig person ind i Elverly. Det var da også grunden til at Caelon turde gå rundt på denne her måde i det fri, for han kunne ikke forsvare sig selv, så meget var sikkert.
Makoto Viltess

Makoto Viltess

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Kentaur

Lokation / Medanien

Alder / 46 år

Højde / 233 cm

Taco 12.11.2015 21:37
Makoto var helt stiv i kroppen af frygt da han endelig fik lov til at passere. Der gik længe inden han turde rykke sig, han var hunderæd og havde mest lyst til bare at løbe som det flugtdyr han nu engang var født som.
Efter godt en 10 minuttes tid hvor han havde stået i tavshed og stirret på elverene med bange øjne, besluttede han sig for at han kunne fortsætte uden at der ville ske mere. Aldrig havde han været udsat for noget lignene. Han havde altid haft venner til at passe på sig, men nu, var han helt alene. En uvant føelse af ensomhed skøjtede gennem ham og gav ham et jag gennem brystet som helt overskykkede følelsen af frygt og sult. Han havde det faktisk ikke så godt. Alle disse nye indtryk var for meget for hans hjerne og han nåede ikke ret meget længere ind i skoven før han tog sig til hovedet og stoppede op med en grimasse. Sveden piblede af ham som han koldsvedte af denne traumatiserende oplevelse. Han frøs, noget han ellers aldrig oplevede, og hans puls var overraskende høj. Der gik ikke længe fra at han begyndte varsomt at skridte afsted igen til han styrtede og faldt ned i skovbunden ikke langt fra endnu en fremmed elver. Han havde nær ramt ham med sine 400 kg, men heldigvis skete der ikke noget og Makoto var hurtigt på benene igen. Han så på den fremmede med et bekymret blik. "Uh... Undskyld! Det er jeg ked af, kom du noget til?" spurgte han venligt.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 12.11.2015 22:08
Caelon havde været koncentreret om at sidde og grave en plante op med rod, da der pludselig var en skygge over ham og han nåede kun lige at falde tilbage, før væsenet åbenbart kom på benene igen. Det havde Caelon ikke lige regnet med, som da han kiggede op på det meget høje væsen. Han kunne mærke sit eget hjerte gå amok i hans bryst. Det var ikke tit at han var ude for sådanne oplevelser, og det var fordi at han regnede med at ingen farlige væsner kom ind i Lindeskoven. Han fnyste lidt, hvorfor var det nu at vagterne begyndte at blive inkompetente.

"Denne her gang, nej," sagde Caelon køligt, og kunne allerede mærke den kolde jordbund gøre hans kappe og handsker kolde, så han skyndte sig at rejse sig op og børste jorden af dem. "Jeg troede kun at vagterne lukkede væsner ind der ikke var til fare for deres omgivelser," kommenterede ham, tydeligvis ikke bange for at sige sin mening til kentauren, før han bukkede sig ned og fik gravet planten op og lagde den i sin lædertaske, så han i hvert fald ikke ville glemme den, nu hvor han endelig havde fundet den som han ville have behov for.
Makoto Viltess

Makoto Viltess

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Kentaur

Lokation / Medanien

Alder / 46 år

Højde / 233 cm

Taco 12.11.2015 22:31
"Det må du altså virkelig undskylde. Jeg så mig ikke for og..." Han knælede og gemte sit ansigt i sine hænder, han var på nippet til at græde over at han havde været så fejlagtig. Det hele var så overvældende. "Jeg er bare så sulten." Kom han så til at sige... Han overvejede om han skulle spøge om mad, men lod vær i første omgang. "Jeg har lige mistet den sidste person i mit liv og vagterne var lidt efter mig og jeg savner min bedste ven" fortsatte han ynkelig og blev liggende med alle fire ben klappet sammen under ham, men overkroppen var forsat ret op på trods af den bue han sad i for at gemme sit ansigt i sine hænder. Han fjernede sine hænder for at tørre en tårer væk. "Det er jeg virkelig ked af. Det var ikke min mening at genere dig."
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 12.11.2015 22:50
Caelon var en smule irriteret over næsten at være blevet kvast af en kentaur, men hvis der var en ting han vidste, så var det hvordan han kunne drage nytte af andre, især en sulten kentaur. Alle væsner kunne bruges til et eller andet, spørgsmålet var bare hvordan de kunne bruges. Han stod op og studerede den sultende kentaur lidt. "Jeg er villig til at give dig noget mad, hvis du hjælper mig," svarede Caelon med et lille smil, som ikke ligefrem så spor behageligt ud. "Selvfølgelig kun hvis du er interesseret i det." Han kunne selvfølgelig ikke tvinge kentauren til at gøre som han sagde, men de fleste ville gøre næsten hvad som helst når de var i det stadie han tydeligvis var i.
Makoto Viltess

Makoto Viltess

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Kentaur

Lokation / Medanien

Alder / 46 år

Højde / 233 cm

Taco 12.11.2015 22:55
Makoto så op og rejste sig så han så ned igen på den fremmede. Ikke for at være ond, han kunne ikke gøre for at han var høj. "Jeg er ikke kræsen, hvad skal du have hjælp med?" spurgte han først og tørrede de sidstetårer væk med hans stærke arme. "Det er da det mindste jeg kan gøre, nu hvor jeg næsten væltede ind i dig." mente han godtnok, Han var en anelse nervøs stadigvæk, men det blev overrumlet af en skyldfølelse og en bekymrethed for den fremmede som han nær havde slået ihjel fordi han ikke så hvor han gik og fordi han ikke selv havde kunnet skaffe mad.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 12.11.2015 23:02
Caelon var ikke super glad for endnu engang at skulle se op til folk, men der var ikke så meget at gøre, det var jo efterhånden normen for ham, for han var ikke specielt høj tiltrods for at være en skovelver, som ellers var høje, især mændene. "Kan du jage? Eller kan du kende forskel på planter?" startede Caelon om at spørge om, for det store spørgsmål var om hvor nyttig kentauren egentlig var, for indtil videre virkede han ikke super begavet. De fleste burde vide det her var en skovelver område og at der streng patrulje, især i disse tider, men det var tydeligvis kommet bag på kentaur. Og der var historier om store, heltemodige kentaurer, indtil videre var Caelon i hvert fald ikke begejstret for hvad han havde mødt af kentaurer.
Makoto Viltess

Makoto Viltess

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Kentaur

Lokation / Medanien

Alder / 46 år

Højde / 233 cm

Taco 12.11.2015 23:08
Makoto rystede på hovedet to gange i træk. "Jeg kan ikke slå ihjel..." startede han med at gøre det klart for elver vennen. "Det eneste jeg kan kende forskel på planter, er om de kan spises eller ej. Er jeg i tvivl, smager jeg på dem og venter og ser hvad der sker." forklarede han ærligt og rakte sin højre hånd frem til en hilsen. "Vi fik vidst ikke hilst ordenligt på hinanden. Det beklager jeg. Jeg hedder Makoto Viltess" forklarede ham venligt og afventede elverfyrens næste træk. Hans dårlige samvittighed var som skyllet væk og erstattet af spænding for hvad elveren ville sætte ham til at lave. Han havde kun gået uden ejer i nogle dage og havde måske e lille håb om at denne evner ville blive hans nye herre.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 12.11.2015 23:24
Caelon klikkede irriteret med tungen. Selvfølgelig var det en kentaur uden nogle praktiske evner. Han ville have været langt større nytte hvis han kunne fange nogle dyr eller kende forskel på planterne. Da Makoto præsenterede sig selv, måtte Caelon også selv gøre det ud af almen høflighed. "Mit navn er Caelon Tathmiel," sagde han og trykte Makoto's hånd i et meget kort håndtryk. Han stod lidt og kiggede på Makoto før han fik en ide. "Hvor højt op kan du nå?" Spurgte han med et svagt smil, for der var noget ret højt oppe som han ikke selv kunne nå, men Makoto ville muligvis kunne nå det, hvilket ville være en kæmpe hjælp, så slap han for f.eks. at betale Rose for at hente det. Mad var billigere end det han betalte alfen.
Makoto Viltess

Makoto Viltess

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Kentaur

Lokation / Medanien

Alder / 46 år

Højde / 233 cm

Taco 13.11.2015 09:12
Makoto smilede venligt og trykte forsigtigt elverens hånd hvorefter han slap hånden igen og lyttede til hvad Caelon havde at sige. Hvor højt oppe han kunne nå.. tjah.. "Rimelig højt... hvis jeg strækker armene og stejler." Forklarede han roligt. Det var et lidt mærkeligt spørgsmål syntes Makoto, men han tog det pænt og svarede med en blød og venlig stemme. Han havde jo generet den stakkels elver så det mindste han kunne gøre var da at hjælpe ham og svare på spørgsmål som nu.
Da lagde Makoto mærke til en fugl helt oppe i træernes kroner. Den havde en fantastisk farve og en lang hale. Han syntes den var smuk lige indtil den åbnede munden og skræppede, da dukkede han sig lidt i ubehag. Det var ikke lige helt hvad han havde forventet af sådan en smuk fugl. Dette mindede ham om at tingene ikke altid var hvad de å ud til at være og han så tilbage på sin nye ven. Han kunne ikke lade vær med at tænke at der stak et eller andet under, men hans positive tanker omkring andre folk, var det der holdte ham fra at sige noget om det. Nej, selvfølgelig ville han hjælpe den gode mand foran sig.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 13.11.2015 11:21
Caelon ignorerede bare fuglen, da han var vant til det og derfor ikke længere reagerede på det. Især fordi fuglen ikke var noget han kunne bruge til andet end at spise alligevel. Han stod og overvejede lidt, men konkluderede så at Makoto godt ville kunne nå op til det han skulle have fat i. "Okay, kom med mig," svarede han og begyndte at gå længere ind i skoven. Heldigvis kendte han skoven så godt, at han vidste præcist hvor han skulle gå hen, selvom det hele egentlig lignede hinanden ret meget, da der bare var høje træer over det hele.
Efter ca. 10 minutters gang, stoppede Caelon endelig op. "Jeg skal bruge svampene på træet," sagde han og pegede op på de svampe der voksede ret højt oppe på træet. Elveren havde nemlig ikke selv en chance for at nå dem, især når han ikke var i speciel god fysisk form. Der kunne Makoto i hvert fald være til hjælp.
Makoto Viltess

Makoto Viltess

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Kentaur

Lokation / Medanien

Alder / 46 år

Højde / 233 cm

Taco 13.11.2015 12:17
Makoto nikkede lidt "Okey" svarerde han og lod elveren fører an mens de gik. Han holdte lidt afstand til elveren i tilfælde af at han skulle være klodset nok til at vælte igen. Han ville så nødigt genere elverfyren yderligere. Den lange tur ind i skoven gav Makoto mulighed for at tænke over alt muligt, blandtandet hvor lidt man kunne mærke vejret inde i skoven. De store træer gjorde det næsten helt vindstille og lysforholdet var ganske dæmpet fordi solens stråler ikke kunne kæmpe sig hele vejen ned til skovbunden.
Da de nåede træet med svampene på og elveren forklarede at han skulle bruge svampene, stilte Makoto sig tæt på træet, strækte armene og rejste sig op på bagben og med forbenene støttende på træets stamme, lykkedes det ham at nå en 10-11 svampe som han, da han kom ned igen, rakte til elveren i begge hænder med et venligt og glad smil. "Her ^^"
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 13.11.2015 13:26
Caelon stod og kiggede op på at Makoto hentede dem ned til ham. Det var da godt at han i det mindste kunne bruges til at hente ting fra højt oppe fra, ikke fordi at Caelon ville gide at have sådan en kentaur hængende omkring ham. Han tog imod svampene og stod lidt og kiggede på dem, før han forsigtigt lagde dem ned i sin taske, som allerede var ved at blive fuldt op med ting han havde funget. En del af tingene skulle lige renses når han kom tilbage til sit hus, da der mindst også lå et halv kg. jord i tasken fra rødder og ligende. Desværre var der ikke rigtig andet at Caelon umiddelbart skulle have fat i i skoven, som Makoto kunne hjælpe ham med, siden han tydeligvis ingen viden inden for planter havde. "Det var vidst det du kunne gøre for mig," sagde han roligt og børstede sine handsker af i sin kappe.
Makoto Viltess

Makoto Viltess

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Kentaur

Lokation / Medanien

Alder / 46 år

Højde / 233 cm

Taco 13.11.2015 13:31
"Okay ^^" svarede han da elveren havde sagt sit. "Jeg er glad for at jeg kunne hjælpe til at det bliver en bedre dag efter mit lille stunt." forklarede han og bukkede høfligt. "Vi ses Caelon" pointerede Makoto til slut inden han skånede elverfyren for mere ulykke skabt af en kentaur. Han gik lidt til den ene side, så lidt til den anden side, stod så lidt og kløede sig på hagen. "Uhm. En sidste ting... Hvilken vej kom vi fra?" spurgte Makoto og havde glemt alt om at elveren havde lovet ham mad.
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 13.11.2015 13:48
Caelon ville have givet maden, hvis Makoto havde spurgt om det, da det havde været deres aftale, men hvis Caelon kunne slippe for at give ham noget som helst, så ville han da langt hellere det. Alt hvad han kunne spare, ville han elske at spare, så det kunne gå mod andre ingredienser. Caelon pegede mod den vej de var kommet. "Den vej," svarede han. "Det burde ikke være så svært at finde." Det kunne Caelon selvfølgelig sagtens sige, når han var vokset op og boet her hele sit liv, og kunne kende forskel på træerne, men siden det var en rimelig lige vej til at komme til grænsen, burde det ikke være et problem for Makoto, især fordi det ikke var den vej at deres grave var, så han ville ikke ende et uheldigt sted.
Makoto Viltess

Makoto Viltess

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Kentaur

Lokation / Medanien

Alder / 46 år

Højde / 233 cm

Taco 13.11.2015 13:50
Makoto nikkede og smilede samt vinkede inden han begav sig den vej elveren forklarede. Han endte da også ved grænsen hvor han ligeledes vinkede til vagterne der bare undrede sig over Makoto's gode humør. Så gik Makoto videre i sin søgen på mad. //out
Caelon

Caelon

Alkymist og healer

Kaotisk Forvirret

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 574 år

Højde / 184 cm

Helli 13.11.2015 13:53
Caelon kiggede lidt efter kentauren, før han trak på skuldrene. Det havde været en rimelig god handel, så han klappede lidt på sin taske og kiggede rundt, inden han forsvandt, ved at teleportere sig tilbage til sit hus, så han kunne få renset sine nye svampe, urter og rødder, og forhåbentligt få lov til at stå i fred og lave nogle eliksirer.

//Out
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Helli Moderator, Mong, jack
Lige nu: 3 | I dag: 11