En lille rynke havde fundet sin plads mellem hendes øjenbryn som Nia gjorde sit bedste for ikke at lade sin stolthed tage overhånd. Blikket hvilede kort på minotaurslaverne og deres våben, lige så meget som hun gerne ville have en beskyttelse af nogen art fra at blive hevet fat i eller, i værste tilfælde at blive solgt, en beskyttelse de to minotaurslaver uden tvivl ville kunne give hende, akkurat var de lige så meget i vejen for at hun havde en bedre chance for at forsøge at mase sig igennem folkemængden.
Istedet måtte hun finde sig i at rette på toppen, holde ringen skjult og holde sig let på tå og ude fra eventuelle folk der ville have sig en gratis slave. Selvom hun selvfølgelig ikke kunne sige om manden med de mange broderier foran sig ikke blot tænkte på samme måde.
" Hr. Tror De virkelig at jeg ville stjæle, når man meget lettere kan tjene en skilling ved ærligt arbejde om sommeren, end om vinteren? Udover det.. Se Dem omkring.. Hvis De ikke har bemærket det er dette 'marked' temmelig fyldt med alverdens arter, umuligt at kunne bevæge sig frem eller tilbage for en kvinde af min størrelse, små gadebørn kunne sagtens tage af folks punge usete.. "
Hun bemærkede hvordan et par af tilhørerne instinktivt tog efter deres punge for at sikre sig at de stadig var fulde.
" .. At stjæle mens man selv bærer bjælder og i sådan en masse, ville svare til ræven der går ind i hønsegården, velvidende at gården har flere vagthunde og rævefælder.. Tror De virkelig selv at jeg ville udsætte mig selv for så megen fare..? " Hun gjorde et lille kast med hovedet, placerende den ene hånd på hoften, alt imens hun betragtede ham.
Der var mange strategier i at stjæle, men at bevæge sig på et tæt befolket område i så farverigt tøj og med så mange bjælder som hende, ville være at sætte sig selv i en direkte dødsfælde, især hvor der var slavehandlere omkring der uden tvivl vidste hvordan man bedst pacificerede folk.
Hvis han på noget punkt havde opsnappet nogen af hendes tanker, ville han nok have opsnappet at hun var langt mere interesseret i hvordan hun bedst muligt kunne komme fra slavemarkedet i sikkerhed, end hun tænkte på de mange velfyldte punge der var rundt omkring.
Hendes erfaring med områder med masser af folk som disse, var bestemt ikke positive, takket været Hakims, nu afdøde, bror der i sin tid havde taget hendes frihed fra hende kun for at udnytte hendes evner som helbreder til der knapt var nogen chakra energi tilbage i hende.
Flere billeder sneg sig ind på hendes nethinde inden hun igen rystede hovedet, forbandede sin ukontrollable evne langt pokker i vold. Jo den kunne blive praktisk med tiden, men lige nu var den kun resulterende i en kraftigt voksende hovedpine.
Idet manden foran hende begyndte a snakke igen med sin sært behagelige stemme, lod hun igen sin fokus op på ham. Havde hun vakt hans interesse? Efter glimtet i øjnene at dømme kunne hun måske, med en smule overtalelse eller stædighed.
Øjnene gled ned imod mandens hænder. Det var en del besværligt at se hvad der var hvad i de mange ringe han bar, hun måtte bare håbe at han ikke tog det alt for ilde op hvis hun var forkert på den.
" Hvad jeg kan tilbyde? " Et let smil gled over hendes læber, selvom hun overhovedet ikke var sikker på at det hun kunne tilbyde ham på noget punkt ville være tilfredsstillende for ham.
" Det kommer jo helt an på hvad De vil have. Jeg kan fortælle Dem historier som ikke står i nogen bøger, synge gamle glemte sange, danse og spille musik. Madlavning kan jeg også klare selvom jeg er sikker på at De har ganske formidable kokke i Deres hjem. Massage eller måske en til at varme Deres sengeklæder hvis natten skulle blive ensom og kold."
En spredt latter hørtes omkring dem, hvilket igen fik det til at løbe koldt ned af ryggen på Nia. Hvis hun på noget tidspunkt havde haft ører ville de bestemt have lagt fladt ned.
Hun slugte et eller andet mens hun forsøgte at skjule en slet skjule pervers kommentar fra en anden.
Nej ikke noget med at virke usikker, selvom det bestemt allerede var for sent hun følte sig alt for utryg i folkemængden blandt slaver og handlende til at hun kunne holde masken oppe i lang tid af gangen.
Hun løftede sin ene hånd og pegede imod den ene af minotaurslaverne med en let bevægelse.
" Nu ved jeg ikke om De kun bruger deres slaver som 'pynte'-genstande, eller om De også bruger dem i reelle kampe og des lige. Men hvis De skulle have slemt skadede slaver, eller familie, vil jeg også kunne hjælpe Dem på et sådan punkt. Eller hvis De har interesse for heste og hesteavl kan jeg også være Dem ganske behjælpelig der. "
Hun tav kort. Vidste at det at nævne minotaurslaverne som simple pyntegenstande i den grad kunne ses som at træde over en eller anden usynlig grænse og derved virke direkte provokerende.
Hænderne som var begyndt at svede koldsved, greb let fat i skørterne, mere for at holde fat i noget uden at skulle virke lukket.
"Jeg er villig til at arbejde af hvis intet jeg kan ofre skulle virke interesseant nok for Dem. Så længe jeg kan bibeholde min frihed, ikke bliver mærket og mindst en gang om dagen kan se til min egen hest og oppakning. " Så meget måtte han ve kunne forstå. Hun stod jo ligefrem og solgte sig selv, fortalte ham, og de medhørende, om hendes egenskaber. Grådige interesserede kunne sagtens mase sig frem og forsøge at få fat i hende, mens hun selv føle at hendes skæbne var på en knivsæg.
' Åh Aladrois, hvad end du har tænkt dig at sætte mig igennem nu, lad mig ikke miste min frihed. Du ved at jeg gør mit bedste for at holde balance i tingene. ' Bad hun tavst i sine tanker imod guden.
Nia Hadil|Udstødt sigøjner|Healer|
“We are all wanderers on this earth.
Our hearts are full of wonder, and our souls are deep with dreams.”