Kirith Abernathy

Kirith Abernathy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 30 år

Højde / 182 cm

Rinne 30.03.2015 23:38
Gemt god af vejen, med bjerge på tre sider og havet på den sidste, var byen Bywater ikke nem at finde. Der var blot en lille, til tider næsten forsvundet sti mellem bjergene. Skulle man have mere med, end blot en hest, kunne man komme ind via et skib. Byen, der ikke var synderlig stor, havde en imponerende havn, og store skibe lagde tit anker, for at forsyne byen med proviant. Det var ikke meget omverden hørte til Bywater. Beboerne levede isoleret, og én gang om ugen blev et skib lastet med fisk sendt ud, der ville tilbagevende med proviant eller noget lignende.
Byens herre, der boede i et palæ over byen, kom fra en lang linje af adelige. Han havde altid været godt stillet mod Lysets Dronning, men på det seneste havde han trukket sig tilbage. Det blev stadigt sværere at få nyheder om folket. Da der begyndte at komme rygter, om at højtstående mørkets riddere havde haft audiens hos byens herre, blev Kirith sendt afsted, for at se om rygterne holdt vand og hvor slemt det stod til.
Hun havde været i byen mindre end en uge, og var ikke blevet mødt med venlighed. Beboerne var isolister i den klareste mening af ordet. Mange havde slået skodderne for, da hun trådte af båden. Det havde været svært at få et job på palæet, men til sidst var det lykkes. Kirith var nu skjald for de adelige, en marginal del af befolkningen. De fleste var fiskere, da der ikke var meget andet og lave. Omgivelserne bestod af klipper, så det var umuligt at drive landbrug. Den smugle grønt der var, blev brugt som græsningsteder for nogle sølle geder.

Kirith stod på markedet, der for det meste solgte fisk. Der var larm, men ikke på samme måde som andre markedspladser. Dette var mere dystert, mere gråt. Der var flere hemmeligheder blev blev hvisket i krogene, og flere mistroiske øjne.
En enkelt bod solgte smykker, der var enkle men stadig smukke. Kirith stoppede og betragtede en halskæde i skinnende sølv. Den havde et enkelt vedhæng, en lille perle der glitrede, selv mens solen var gemt bag et slør af grå skyer. Kirith havde ikke tænkt sig at bruge penge på et enkelt smykke, men der var virkelig ikke andet at kikke på, medmindre man var umådelig interesseret i fisk. Boden solgte også parfumer, og lugtede derfor meget bedre end resten af byen. Fiskestanken trængte gennem alt, og selv i det store palæ havde alt en umiskendelig dunst af fisk.
Beon Beranhame

Beon Beranhame

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Hobbit 31.03.2015 13:31
Dette var simpelthen den værste mission han nogensinde var blevet udsat for i hele sit liv! Beon var ikke typen der fravalgte en opgave på grund af dens lokation, men i dette tilfælde var han sikker på at hans herre forsøgte at dræne ham fra energi på en uspekuleret måde. Eller også var det Melkors værk. Alligevel var det lykkes ham at få enkelte oplysninger hidst og her, i den uge han havde været der. Til hans store held manglede smeden en lærling og selvom Beon nok ikke var førstevalg for smeden, så blev han ansat. Mest fordi der ikke var andre der ville, og fiskelugten var grunden til hvorfor. Smedjen var midt på hvad man ville kalde markedspladsen, mere eller mindre, omgivet af fiskesælgere. Det resulterede i at den varme smedje stank af fisk som ville tage en livstid at tilvende sig til.

Beon var ikke en undtagelse, som han var sat på små opgaver med at smelte metal og sørge for at ilden holdte sig igang. Mere eller mindre slavearbejde, men det gav ham god tid til at lytte med på forbipasserendes samtaler, samt købere ved smeden. Ingen anså ham rigtig for noget, selvom de havde været skeptiske i starten. Det var nok mest fordi han spillede så kluntet i smedjen, at de havde en ide om at han nok bare var en forvildet stor knægt som var kommet på vildfart og havde brug for arbejde. Den perfekte dækning.

Som Beon spejdede over markedspladsen, så han imidlertidig en velkendt skikkelse. Beon glemte aldrig et ansigt, og det var heller ikke en undtagelse her! Han genkendte hende, men huskede ikke at havde hørt hendes navn nogensinde. Meget naturligt, taget i betragtning af at Beon helst ikke skulle træde hverken Styx eller nogen af ulvene over tæerne. Han tørte sig over panden og kiggede hen på hende, måske en smule afslørende, men det var lang tid siden han havde set et velkendt ansigt, og så vidt han huskede var hun et venligt et af slagsen.
"Høre du efter knægt?!" Beon vendte hovedet en smule fortvumlet. "Hva?" Smeden stod med armene i siden og kiggede nærmest ondt på ham. "Hold op med at glo efter damer, og se at komme i arbejde, prins svanevinger!" Beon sænkede sit blik og nikkede ydmygt inden han vendte tilbage til arbejdet, stadig med kvinden i sit synsfelt, bare en del mere skjult.

I'm no man of honor, my guilt runs dark and deep
My Oaths betray each other 'till there's nothing let to keep

Kirith Abernathy

Kirith Abernathy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 30 år

Højde / 182 cm

Rinne 31.03.2015 18:46
Kirith lod halskæden være, og begyndte at kikke på parfumerne. Hendes cover var, at hun kom fra en lang linje af skalde, og var uddannet på den bedste skole i Hovedstaden. Hun var klædt i en kjole af fint stof, der nu uheldigvis var så gennemsyret af fiskestank, at det var meget muligt den aldrig ville blive ren igen. Hun ville købe en parfume, der måske kunne holde lugten lidt i skak. Hun havde allerede tømt en flaske over sit værelse på den eneste kro, men det havde ikke hjulpet meget.
Mens hun kikkede gennem flaskerne, mærkede hun den umiskendelige følelser af at blive holdt øje med. Diskret så hun op, og lod sine øjne glide over menneskemængden. Ingen så ud til at stikke ud fra menneskemængden, indtil hendes blik faldt på smedjen. Store, hvide englevinger. I en smedje.
Hurtigt tog hun en flaske, og betalte for den. Hun gik videre til den næste bod, og så på varende, mens hun holdte øjne med smedjen. Hun troede, at hun havde set manden før, men hans englevinger gjorde hende usikker. Det var ikke sådan noget, der bare sprang frem fra den ene dag til den anden.
Hun blev ved med at se på boderne, mens hun langsomt nærmede sig smedjen. Til sidst stoppede hun ved en bod, der solgte sværd og andre våben, der øjensynligt var blevet lavt i smedjen. Til sidst kikkede hun åbenlyst på manden, helt sikker på at hun havde set ham før. 'Undskyld mig,' sagde hun høfligt, og trådte frem, 'jeg kunne sværge på, at jeg har set Dem før.'
Beon Beranhame

Beon Beranhame

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Hobbit 01.04.2015 22:55
Beon havde på ingen måde overset at kvinden havde fået øje på ham. Først der lod han blikket glide lidt mere tilbage til arbejdet, som han holdte gang i ilden, mens hans vinger forsøgte at krodse sig om bag ved ham. Beon havde ærlig talt håbet på at de var nåede at forsvinde fuldstændig ud af hans liv, inden han var taget afsted for at udføre arbejde. Men hans held ønskede åbenbart noget andet. Faktisk var Beon begyndt at frygte om de nogensinde ville forsvinde fra hans liv igen!
Beon ånede tungt, som varmen fra smedjen for alvor trængte igennem, og han tørte sig fraværende over panden. Hans opmærksomhed syntes først rigtig at vende tilbage som kvinden kom nærmere og nærmere. Han drejde hovedet og løftede endelig sit blik igen for at se direkte på hende. Forhåbentlig uden at han fik en over nakken af smedemesteren. Og så ramte hendes blik ham, uden nogen form for tøven nærmest. Det var et blik som enten var bevidst rettet mod ham, eller som havde opfanget at han kiggede på hende. Hvad end det var, så var han nu slet ikke i tvivl om hvor han havde mødt hende før. Alt tvivl havde forladt kroppen.

Beon vendte sig mere med fronten mod hende og smilede skævt. "De har en fremragende hukommelse, frøken." svarede han med det typiske drengede smil han havde på læberne i alt for mange situationer. En egenskab som forundrede mange, da han af udseende vidste tydeligt at han var voksen, men det kække og drillende glimt i hans øjne sagde nærmest alt andet.
Han pressede luft fra fanen ud på ilden et par gange, før hans fulde opmærksomhed var tilbage på kvinden. "Bor De her?" det forundrede ham at en person, specielt hvis man så på alle de andre beboere, ville forlade stedet her. Også selvom det blot var for en enkelt tur på kro i en anden by. Folkene her virkede bare, mere fokuseret på at holde sig for sig selv og vide så lidt som muligt om verden omkring dem.

Kirith Abernathy

Kirith Abernathy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 30 år

Højde / 182 cm

Rinne 02.04.2015 21:31
Kirith gik ikke for tæt på smedjen, da den var både varm og beskidt; ikke noget hun normalt ville rynke på næse af, hun havde engang været udstationeret i en svinesti (som en bondemands svært begavede datter. Dette var uden tvivl det mest stinkende job, selvom fiskebyen kom tæt på), men skulle hun holde sit cover som en raffineret, adelig kvinde (hvilket hun jo faktisk var)' så gik det ikke at valse rundt i beskidte smedje.
Hun sendte et lille smil tilbage, da hun ikke havde taget fejl over at have set ham før. Hun var ikke bekymret, at han kendte hendes navn. Hun var forsigtig med ikke at fortælle hendes efternavn, så selvom han vidste hun hed Kirith, så ville det ikke skade hendes cover. 'For en tid, ja. Jeg er ansat som skjald oppe i palæet.' Hun kastede et blik mod den store bolig, der lå oppe byen, som en konstant påminding om hvem der havde magten i byen.
Med lidt besvær, tænkte hun tilbage på da hun mødte ham. Det var ikke et møde, der havde gjort særlig indtryk. 'Jeg husker vi mødtes i en kro. Dog ikke udstyret med vinger,' sagde hun med et skævt smil. Havde hun mødt nogen udstyret med englevinger, så var hun helt sikker på, at hun ville huske dem. 'Deres navn er Beon, korrekt?' Hun havde ikke regnet med, at han var smed da hun så ham i kroen. Han var alt for veltalende, og det lignede ikke han havde musklerne til at svinge en tung hammer.
Beon Beranhame

Beon Beranhame

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Hobbit 02.04.2015 22:06
Beon fik bedre gang i ilden igen, som han lyttede til kvindens ord. Han løftede overrasket et øjenbryn, som han tog et let trævlet stykke klæde og tørrede sine meget beskidte hænder i det, i et forsøg på at få lidt af soden af. Ikke at det generede, men han havde en tendens til at få kløet sig i ansigtet når der var noget på hans hænder, og sod i hele ansigtet var virkelig ikke særlig attraktivt. "En eftertraktet og speciel titel. Men De lyder som om at De ikke har intentioner om at blive der i al evighed." svarede han interesseret, som hans blik kort fulgte hendes. Palæet havde ikke ligefrem været det nemmeste sted at komme til, og Beon havde ærlig talt ikke haft tid til at forsøge at få en plads der. Det var svært nok i den lavere rang som han var havnet i her. "Vingerne er en ny opdatering." kom der lidt tørt fra ham. Ikke rettet mod kvinden, overhovedet ikke. Men tydeligt rettet mod de hvide vinger, som let var blevet beskidte af at være i smedjen ligeså.

"Korrekt. Men jeg tror aldrig at jeg fik deres navn?" svarede han hende, samtidigmed at han så på hende med hovedet let på skrå og et skævt smil. Han huskede hende fra mødet i kroen hvor Styx tydeligt havde beslaglagt. Intet der havde generet ham, selvom Styx langt fra havde udvist venlighed mod ham. Det var selvfølgelig heller i unormalt. Og nu de var her, kunne han lærer kvinden lidt bedre at kende, end før. Det skadede jo ikke og kunne blive en spændende tilføjelse til besøgen her.
Beon vendte hovedet tilbage til smedjen kort for at tjekke sin mesters rute, og være sikker på at han ikke lige pludselig fik et slag over nakken for at drive den af og snakke med folk i stedet for at arbejde.

Kirith Abernathy

Kirith Abernathy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 30 år

Højde / 182 cm

Rinne 29.04.2015 21:38
Kirith sendte et blik op mod det store hus, og så ud til at tænke sig lidt om. Egentlig vidste hun allerede hvad hun ville svare; hun spillede en rolle, og den rolle havde hun gennemtænkt fuldstændig. 'Hvis jeg ville, kunne jeg blive ansat i Hovedstaden, eller hos en adelig. Jeg rejser fordi jeg vil opleve nye ting og steder, og det kan ikke ske bag murene på paladser eller borge. At være skajld er en glimrende måde at tjene penge til mine rejser. Men det behøver byens herre ikke at vide,' sagde Kirith, og sendte manden et sly smil, som om de delte en stor hemmelighed.
Kirith kastede et blik på vingerne. De var i sandhed smukke, og sådan en skønhed passede ikke ind i en smedje. Hun havde hørt om engle, men havde aldrig været så heldig at samtale med en. Det kriblede i hende, for at spørge om han i sandhed var en engel, men hun tvivlede på at det var den høfligste ting at gøre.
Da han spurgte om hendes navn, stoppede Kirith i et split sekund. Hun sparkede sig selv over, at hun i sandhed ikke kunne huske om hun havde fortalt manden sit navn. Hun brugte sjældent sit efternavn, da det nemt kunne spores tilbage til hende, også selv om hun ikke var på en mission. 'Mit navn er Sabrina Kerrán,' sagde hun, mens hun nejede kort. Hun valgte at give sit navn, hun brugte på denne mission. Kendte han hendes rigtige navn, kunne hun altid sige det var et mellemnavn. 'Jeg er bange for, at jeg heller ikke fik fat i Deres?'
Beon Beranhame

Beon Beranhame

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 35 år

Højde / 183 cm

Hobbit 11.05.2015 15:44
Beon lænede sig lidt op af den blæsebæl som han egentlig havde til opgave at holde gang i, så ilden ikke gik ud, mens han lyttede til kvindens ord. Han grinede lavmældt over hendes snedighed og måden hvorpå hun sørgede for at en rejse aldrig ville kunne blive noget større problem. Mange som tog ud på større rejser glemte at spare op til det først. Nok var der vildt at jage og bække med vand, men var man ikke trænet, kunne turerne blive lange, kedsommelige og ikke mindst trættende. "Det giver jeg Dem fuldstændig ret i. Desuden behøver byens herre heller ikke koncentrere sig om andet end hvad han har sine folk ansat til." hvis han da overhovedet kunne det. Lige nu havde han minimum en spion bosat i sin by, som fangede oplysninger både til højre og ventre, selvom beboerne var sky.

Beon bukkede hovedet høfligt som hun fortalte ham sit navn og smilede til hende, mens han diskret holdte øje med mesterens puslen i hjørnet. "Rart at møde Dem. Mit navn er Kristoff McCone" Efterhånden havde han levet med det navn en uges tid nu og selvom han havde fået en del øgenavn af mester, så blev Kristoff og McCone efterhånden også brugt rundt om.
På et splitsekund vendte Beon sin fulde opmærksomhed tilbage til blæsebælgen, præcis som mesteren gik forbi og kiggede på sin uduelige lærling med et hårdt blik.
Først da han var et stykke væk, rettede Beon til opmærksomhed tilbage mod denne Sabrina. "Min tid til venlig samtale er knap i denne smedje. Hvis De ønsker, vil jeg befinde mig på kroen til aften. Det ville bestemt glæde mig at høre mere om Deres rejser, frk. Kerrán" om hun ville svare ja, eller kun lige ønskede at føre en kort samtale af nysgerrighed her ved smedjen, var ikke til at vide for Beon. Men som han ærligt havde sagt, var han interesseret i at høre omkring hvilke eventyr denne skjald efterhånden måtte havde været ude i.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack, Muri Læremester, Mong
Lige nu: 3 | I dag: 6