Zidiac bemærkede godt hans blik på sig, men hun valgte bevist at ignorere det, ingen grund til at få hendes blåmen til at blive værre end den allerede var.
Med øjnene nærmest fikseret på hans hånd betragtede hun med en sær blanding af gru, væmmelse og nysgerrighed hvordan han fik de små splinter op af hånden, og derefter lukkede af med sin ild. Teknisk set kunne han måske være i stand til at hjælpe hende med at få vingerne formet bare en smule i rette form igen, men tanken om hvor megen smerte det utvivlsomt ville bringe, fik hende til at ryste tanken af sig lige så hastigt den var kommet.
Desuden var Samsons hænder alt for store og grove til at kunne ordne et sådant arbejde, nej hun måtte tage til takke med naturens gang og blot håbe at hun ville være i stand til at flyve efterfølgende.
Hun rettede sig op i et mindre ryk, kun for at skære tænder over smerten denne bevægelse bragte hende. Lysende blå øjne mødte hvide.
" Men.. De burde vide at jeg kan fremskaffe disse værdier igen, endda flere end hvad der er i nuværende stund..!? " Brokkede hun sig, tanken om at skulle tilbage til at spise glas var for hende bestemt ikke tiltalende.
For Samson ville det svare til at blive tvunget til at spise tørt brød, det gjorde det ikke bedre for hende at hendes evne gjorde at hun passivt kunne fornemme hvor meget der var tilbage, såvel som hvor det lå. Fristende rubiner, knasende opaler, syrlige amazonitter, liggende side om side med stærke tigerjern og sødlige diamanter. Tanken var næsten ikke til at bære.
Hun rynkede småirriteret på næsen, inden hun støttede sig mod væggen med en arm, alligevel for træt til at være virkelig på dupperne, en faretruende tilstand, og hun vidste det. Blikket gled fra Samson over til glasskårene fra karaflen. Var det hendes straf for at have løjet over for ham? For at have sagt hun ville finde urter, og istedet forsøge at snige sig til et bad i friheden, selvom hun da havde fundet urter undervejs.?
Et tungt suk forlod den blå skikkelse som hendes opmærksomhed igen gled over på Samson da denne igen talte.
Rode videre? I hendes hoved?! Zidiac havde nær bakket bagud hvis ikke det havde været for væggen, nægtende at lade Tara komme tættere på end minderne, idet hun synes det var nok at hun mentalt ville komme til at gennemgå smerterne og torturen igen.
Og dog kunne hun godt se det logiske i det. Damia var det svage led, det led der måske kunne knækkes og bringe Kravenoh til forfald.
Hun nikkede.
" Forstået.." Lød det, så neutralt hun formåede i nuværende tilstand, imens hun lod den store skjorte knuge tættere om sig, hivende noget der lignede et par bukser tættere på sig med sine tæer.
Hun bøjede sig ned, i en knælende tilstand som hun med spidsen af fingrene fik de største, og mest rent udseendet glasskår op på stoffet. Hvis hun alligevel skulle gå direkte over til Tara med hvad hun vidste, var det højest sandsynligt en ide at hun tog en 'madpakke' med. Det ville kræve energi, af både hende selv og af den rødhårede elver.
"Sy-...? Jeg advarer Dem om at jeg ikke ligefrem er ferm med nål og tråd.. Jeg er kvinde, men jeg gør mig ikke med sådanne pyslerier..At De så tvang mig til at være barnepige for Deres umulige afkom er så noget helt andet. " Hun afgav et lille fnys af foragt. Hun hadede Ompries, i det mindste var det ikke ham hun nu var bundet til.. Medmindre det selfølgelig var det Samson havde ment med at de stadig ville være sammen i døden.
Et ben i bukserne blev lagt over glasskårene som hun lod bægten fra sit ene knæ mase dem til endnu mindre stykker. At der var alkohol på glasset var der ikke noget at gøre ved, forhåbentligt var det ikke nok til at gøre hende fuld.
Hun så op på ham.
" Jeg tør ikke love for resultatet, ej heller ved jeg om der er nok sort stof rundt omkring, men jeg skal gøre mit bedste.."
Hun ville næppe indrømme at hun faktisk ikke kunne lide tanken om at han ville bevæge sig rundt omkring igen, uden hendes tilstedeværelse, uden hun vidste om han ville komme tilbage igen. Det var trods alt bedst at vide præcist hvor ens herre befandt sig.
Forsigtigt fik hun listet de, nu mindre, glasskår op i hånden, så kunne hun hastigt spise dem på vejen til Tara.
" Hvor befinder hun sig i denne stund? " Hun var ikke sønderligt sikker, men hun håbede lidt at elverkvinen ville være i et rum der ikke krævede at hun selv ikke havde mulighed for at have hendes vinger bredt ud bag hende så de kunne hvile.
Igen rejste hun sig op i næsten fuld højde. At have ansigtet helt dernede var ikke rart, især ikke når hun var så tæt ved Samson og vidste hvor forbandet grænseoverskridende han kunne blive i sine handlinger.
Nyt billed på vej!
"Find the jewels and you'll be sure to find a Crystal-demon."