Et møde i skoven [Rinne/Ida]

Lix Lestat

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 30 år

Højde / 190 cm

Efterlyst af Lyset

Lestat 17.12.2014 23:45
Lestat var som altid på farten, denne gang nær elvernes hjemegn. Han havde rejst et langt stykke, da han var begyndt at føle sig sulten igen. Han var gået ind i Lindeskoven, da han vidste at her altid var nogle dyr der kunne fanges og som også smagte rimelig godt, rå eller tilberedt.

Han var i menneskeform, men med sig havde han sine ulvekloner, som alle var på vagt eller jagt. En gang i mellem kom en af dem tilbage med en hare eller en kanin, som Lestat således bandt på en snor han havde fundet nogle dage forinden. Det var dog blevet sent på eftermiddagen, da han besluttede at spare lidt på kræfterne. Klonerne var væk, Lestat sad lænet op af en meget tyk træstamme, mens han observerede naturen omkring ham. Han havde sikret sig mod ville rovdyr, ved at hænge bundtet med bytte op i træet med en læderpose omkring.
Rinne Marewyn

Rinne Marewyn

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 163 cm

Rinne 18.12.2014 00:12
Det havde været en dum idé at komme så tæt på elvernes domæne. Rinne skuttede sig, og så sig varsomt omkring. Hun havde været i nærheden, og sult havde drevet hende til at gå på jagt. Hun havde brugt sine sidste ravstykker på nye pile, og da hun opdagede at hun ikke havde mere mad tilbage, var hun allerede langt væk fra den lille landsby. Rinne elskede at være i skove, men resultatet af at være vokset op i byen var, at hun ikke var god til at gå på jagt. Hun var selvfølgelig blevet bedre, men hun havde aldrig rigtig lært at spore et bytte.
Rinnes mors ord om varsomhed rungede i hendes hoved, mens hun sneg sig mellem træerne, bue i hånd. Hun havde ikke haft problemer med Rinne hang ud med gadebørn og holdte bueskydningskonkurrencer fra taget af deres hus, men hun havde været rædselslagen for hvad der ville ske, hvis Rinne nogen sinde forlod byen.
En ting hun var god til: at bevæge sig lydløst, og det var en stor hjælp når man skulle jage, sporeevner eller ej. Det varede ikke længe før hun så noget mellem træerne. Langsomt krøb hun fremad og kunne endelig se tydeligt: det var en skikkelse der sad på jorden. Hvem det en var havde han eller hun hængt deres bytte op i et træ, sikkert mod rovdyr. Rinne holdte sig tæt på jorden, og gemt bag en busk, mens hun iagttog den fremmede. Man kunne aldrig vide hvem det var, så tæt på elvernes domæne, alligevel var hun nysgerrig. Dog havde hun et godt greb på sin bue, og der lå allerede en pil på strengen, hvis hun nu skulle få brug for at forsvare sig.

name me mountain, name me sickening, name me
goddess almighty.
this is my home, i am daughter of fire and air.
i do not exist to make your day sunny. i will be ice storms
and tempests if i choose to be.
this is my home, i am daughter of water and earth
i do not exist to silently agree. i will be
the passion of thunder, the crack in mirrors,
a howl of fury.

Lix Lestat

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 30 år

Højde / 190 cm

Efterlyst af Lyset

Lestat 18.12.2014 00:24
Lestat var ikke faldet helt i søvn, da han hørte lyden af en busk der rystede. Han åbnede ikke en gang øjnene, end ikke en muskel bevægede han. Han trak blot stille vejret, mens han lyttede efter mere. Da han hørte den umiskendelige lyd af en pil der blev trukket, vidste han at det ikke var et bytte, men nærmere en kødæder. "Den der får de ikke brug for." sagde han køligt, mens han ventede på den syslende lyd af en pil der flyver gennem luften. Han kunne regne ud at det ikke var nogen elver, for deres buer kunne man sjældent høre. I stedet sagde han blot "Hvorfor kommer du ikke frem fra den busk, inden du angriber en fremmed?[color]" med et smil på læben, som hun sikkert alligevel ikke kunne se.
Rinne Marewyn

Rinne Marewyn

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 163 cm

Rinne 18.12.2014 00:37
Rinne bandede sagte, og rynkede på næsen. Den fremmede var tydeligvis en mand, og han havde tydeligvist hørt hende. Han måtte virkelig have en god hørelse, og det tegnede ikke godt for Rinne. Hun overlevede ved at være lydløs, ved at holde sig skjult (det meste af tiden), og den evne kunne hun åbenbart ikke bruge omkring den fremmede.
Varsomt rettede hun sig op og trådte ud fra bagved busken. Pilen lå på strengen, der var blevet halvt trukket tilbage, et tegn om at hun var både klar og villig til at skyde hvis hun skulle få brug for det.
"Hvem er du?" spurgte hun bryskt. Havde omstændighederne været anderledes havde hun været en del mere venlig, men så tæt på andre elvere og hun kunne ikke tillade sig at stole på nogen.
Hun øjede byttet der hang fra træet. Det ville være meget nemmere bare at snuppe det, end at bruge timer i skoven for at opstøve noget byttedyr. Dog tvivlede hun på at den fremmede ville give det fra sig frivilligt.

goddess almighty.
a howl of fury.

Lix Lestat

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 30 år

Højde / 190 cm

Efterlyst af Lyset

Lestat 18.12.2014 00:51
Lestat satte sig bedre til rette op af træet. Han kiggede en gang op på sit bytte, som hang over ham. "Jeg går ud fra at du er lige så sulten som jeg?" sagde han roligt med et lille smil på læben. Han kiggede over mod hende, så hendes bue stadig trukket, som var hun klar til at skyde ham. "Jeg sagde jo at du ikke får brug for den." sagde han roligt. Han havde jo ingen intensioner om at gøre hende fortræd, han var normalt ikke voldelig anlagt, selvom at de var tilsyneladende alene i den store skov.

Han rakte kort hånden ind under hans kappe for at finde hans lille kniv. Kniven som han for det meste brugte til at skinde sit bytte, når der altså var en pels at få ud af det. "Desuden skulle jeg lige til at forberede et måltid." sagde han roligt til hende, mens han tog sigte mod snoren der holdte byttet oppe. "Hvis du finder nogle kviste og andet der kan bruges til at bål, kan du spise med." afsluttede han roligt og prøvede på at være venlig.
Rinne Marewyn

Rinne Marewyn

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 163 cm

Rinne 18.12.2014 01:08
Rinne skar ansigt da den fremmede igen sagde at hun ikke ville få brug for sit våben. "Det tror jeg selv at jeg kan vurdere," sagde hun surt, men sænkede dog buen og lod strengen blive slap. Han havde ikke gjort noget truende, tværtimod lød han rolig og fattet. Det var altid noget.
Hun trak sig lidt tilbage da han tog kniven frem, men slappede af igen da det var åbentlyst at han ville bruge den til at tilberede maden. Hun var også ret sikker i sine evner til at undvige en kniv der blev kastet fra flere meters afstand.
'Hvis du fortæller mig hvem du er, så skal jeg nok finde ... brænde." Ærlig talt vidste hun overhovedet ikke hvad hun skulle finde til brænde. Var noget træ bedre end andre? Hun var et barn af storbyen, og alle de gange hun havde været ude i skoven, i længere tid end en dag, havde hun altid været sammen med nogen der kunne lave et bål, og jage. Men det var sikkert hurtigt og lære. Og hun var meget sulten, hvis man skulle gå ud fra hendes knurrende mave.

goddess almighty.
a howl of fury.

Lix Lestat

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 30 år

Højde / 190 cm

Efterlyst af Lyset

Lestat 18.12.2014 11:24
"Navnet er Lestat." sagde han koldt, mens han kastede han lille kniv op i luften. Ned kom sækken med bytte. Han kiggede derefter roligt over på hende, til dels for at se om hun fandt noget ordenligt brænde, eller om hun bare gik forvirret rundt. "Det skal helst være tørt træ, gerne kviste og lignende." sagde han roligt, for det var jo ikke alle der kunne begå sig i skoven.

Han havde ikke løst til at afgive nogle af hans hemmeligheder, hvilket for ham kunne betyde forskellen mellem liv og død. "Og hvad er så dit navn?" spurgte han roligt. *Hun er tydelig vis et bymenneske* tænkte han kort. *de har jo ingen manerer der inde* fortsatte hans tanker, mens han ventede på hende.
Rinne Marewyn

Rinne Marewyn

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 163 cm

Rinne 18.12.2014 20:27
Rinne nikkede til den fremmede da han sagde sit navn. Hun vurderede endelig den fremmede til ikke at være en umiddelbar trussel, og derfor pakkede hun pilen væk og pillede buestrengen af buen, som blev sikkert pakket ind i et rør af skind hun havde på ryggen. Hun begyndte at lede på jorden efter brugbart brænde, og havde allerede samlet flere stykker halvvåde kviste op, før han uddybede lidt mere hvad de skulle bruge til bålet. Hun smed det hele fra sig med et irriteret fnys, og ledte efter tørt brænde.
Hun så op igen da han spurgte om hendes navn. 'Rinne,' sagde hun enkelt og lavede sarkastisk honnør. Hun vendte tilbage til sin pindejagt, og da hun havde nok vendte hun tilbage og smed det hele på jorden. Hun begyndte at stable det til et bål, der også blev nogenlunde, om end meget vakkelvorn.
'Hvad laver du herunde? Du ligner ikke en elver,' sagde hun, og sendte ham et mistroisk blik over det endnu ikke tændte bål.

goddess almighty.
a howl of fury.

Lix Lestat

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 30 år

Højde / 190 cm

Efterlyst af Lyset

Lestat 18.12.2014 21:31
Han kiggede kort på hende, mens hun gik i gang med at stable bålet. Fra hans ene bukselomme tog han en lille plade frem. "Jeg høre som sådan ikke til nogen steder, og da jeg alligevel var i nærheden, tænkte jeg at et måltid ville være på sin plads." sagde han roligt, med en afslappende stemme, mens han med den anden hånd tog han lille kniv frem. "Vi kommer til at skulle bruge mere brænde, men tænk ikke på det." sagde han roligt, mens han lænede sig frem for at se nærmere på bålet.

Afslappet men med en hurtig bevægelse kørte han kniven hen over pladen, for at lave gnister til at tænde bålet. Der skulle et par gange til, inden gnisterne fik fat i de tørre grene. "Kan du finde ud af at skinde en hare?" spurgte han hende, uden at forvente for meget. Han kiggede kort over på posen med hans bytte.
Rinne Marewyn

Rinne Marewyn

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 163 cm

Rinne 19.12.2014 23:49
Da hun endelig var tilfreds med bålets kvalitet satte hun sig tilbage, og betragtede Lestat tænde bålet. Hun nikkede for sig selv da han sagde at han ikke boede hos elverne. Så slipper jeg vel for prædiken om at jeg er med til at forurene elverracen., tænkte hun surt. De (ganske vist) få elvere hun havde mødt, havde været knap så begejstret for hendes blandede blod.
Da han spurgte hende om hun kunne skinde en hare fnøs hun. Nok var hun et bymenneske, der ikke var sikker på hvad for noget træ der var bedst at brænde, men hun var et bymenneske der havde levet på gaden det meste af hendes tid. Der havde det været nemmere at stjæle kødet før det var tilberedt, så det krævede at hun lærte at skinde et dyr. Var man heldig kunne pelsen sælges senere.
'U-huh,' sagde hun og rejste sig op fra den hårde jord. Hun rodede i en lille taske, der holdte hendes eneste ejendele, og fandt en lille kniv frem. Hun kikkede i sækken med byttet, og fandt en fed hare. Med øvede hænder bandt hun den op i et træ, og begyndte at skinde den.
'Hvor er du så fra?' spurgte hun, og kikkede over på ham. Han var høj, meget højere end Rinne, hvilket ikke betød så meget da de fleste var højere end hende.

goddess almighty.
a howl of fury.

Lix Lestat

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 30 år

Højde / 190 cm

Efterlyst af Lyset

Lestat 21.12.2014 15:40
Da Lestat endelig fik tændt bålet og fik ordenlig gang i ilden satte han sig tilbage og tog en hare op af posen. Han kiggede over på den mindre kvinde, Rinne. "Jeg kommer fra en stor familie, men er vokset op i en skov, langt herfra." svarede han hende roligt, uden nogen følelser eller særligt udtryk. "Hva med dig Rinne?" spurgte han hende, en kende nysgerrig. Han havde fundet en hare med en god pæn pels, der hvis ordnet ordenligt kunne indbringe en pæn stak penge. Roligt gik han i gang med at pælse haren, mens man på himlen kunne se at den snart ville blive mørkere. "Hvad bringer egentlig en by pige som dig helt her ud til elverskoven?" spurgte han hende roligt, med et lille smil på læben.
Rinne Marewyn

Rinne Marewyn

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 163 cm

Rinne 27.12.2014 22:26
Med øvede hænder flåede hun skindet af haren, og lod det hænge på grenen. Hun tog et fastere tag i kniven, og skar det lille dyr op, så blod og indvolde kunne løbe ud. Med slet skjult væmmelse greb hun det meste af indvolden, og smed den så langt væk hun kunne. Der var stadig blod på hendes hænder, men det kunne hun ikke gøre noget ved lige nu.
Hun vendte sig halvt om mod Lestat, og kneb øjnene sammen da han nævnte at hun var fra byen. 'Og hvordan ved du at jeg er fra byen? Jeg kunne ligeså godt have vokset op her ude i vildnisset,' sagde hun lettere fornærmet. Bare fordi hun ikke lige vidste hvilket træ der brændte bedst, betød det ikke at hun var helt inkompetent.

goddess almighty.
a howl of fury.

Lix Lestat

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 30 år

Højde / 190 cm

Efterlyst af Lyset

Lestat 27.12.2014 22:35
Lestat kiggede op på Rinne, da hun kastede indvoldene ud i skoven. "Nå, så for de andre dyr også noget at spise i aften." sagde han kort og lavt. Han tag selv godt fadt i kniven han havde og skar nogle små ridser ned langs maven på haren. "Jeg ved at du kommer fra byen, for nok kan du jage med bue og pil, men du kan ikke liste hen over den tørre skovbund, som en der havde levet af skoven." sagde han tørt, uden at fortrække en mime, mens han stille løftede pelsen af harens kød. "Desuden er der ingen grund til at smide det bedste af haren væk. Det er der alt smagen sidder." afsluttede han roligt, med et smøret grin.

Mens han stille fik skindet af harens krop, skubbede han roligt til bålet, således at der kom nogle flere kviste på ilden. Den skulle helst brænde lidt endnu. Rundt om dem kunne der høre lidt rusken i buskadset, for nogle af hans ulvekloner rendte rundt og indsamlede nogle flere kviste. Dog var de ikke i syne endnu.
Rinne Marewyn

Rinne Marewyn

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 163 cm

Rinne 27.12.2014 23:06
Rinne rynkede på næsen. 'Uh, en bypige som mig er ikke særlig vild med indvolde, så du kan bare tage for dig.' Hun skar haren fri da den var tømt for alt det ulækre, og satte sig i skrædderstilling foran bålet, med haren foran sig. Hun greb en pil fra pilekoggeret der var blevet lagt på græsset, og prøvede at spidde haren, dog uden meget held.
'Jeg voksede op i Hovedstaden. Havde aldrig været uden for byen for jeg fyldte 18 ... eller var det 19? Nå, lige meget. Og siden da har jeg holdt mig til byerne. Fortrækker at sove med et tag over hovedet. Så jeg ved ikke hvordan man lister hen over en skovbund, og hvad så? Jeg har memoriseret byvagternes vagtruter og hvis det her var et stor herregård, så kan jeg love dig at du ikke engang ville høre mig komme,' sagde hun lettere forsvarende. Og stolt. Det kunne være at hun ikke var andet end en gaderotte, men den her rotte havde altså lært hvordan man skulle overleve i den store, ondskabsfulde verden. Og at pille et par rige mænd, der troede at fordi de havde penge gav det dem ret til at udnytte det svagere, ja det var bare en bonus.

goddess almighty.
a howl of fury.

Lix Lestat

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 30 år

Højde / 190 cm

Efterlyst af Lyset

Lestat 28.12.2014 13:14
Lestat kiggede på hende, mens han også holdte lidt øje med hvordan det skind hun havde pillet af så ud. "Nej nu får de andre dyr jo også noget at spise." sagde han blot roligt, mens han stille blev færdig med at tage haren ud af sit skind.
"Du skal ikke være bange, men her kommer en af mine ulve med mere brænde." sagde han roligt, mens en af hans kloner stille kom frem fra busken, med nogle tørre kviste og lagde den ved siden af bålet. Alt i mens han fik lagt skindet og hare fra sig på jorden. Han tog i stedet en gren, som ikke var særlig tyk, men var stærk nok til at holde vægten af haren. Han snittede pinden spids i enden, så han nemmere kunne spide haren. "Men dette er ikke nogen herregård, dette er elvernes skov, hvilket betyder at hvis de finder dig her, er der stor sandsynlighed for at de kunne finde på at angribe." sagde han roligt, for han ville ikke fornærme hende, men det lod ikke helt til at være muligt.
Rinne Marewyn

Rinne Marewyn

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 163 cm

Rinne 28.12.2014 21:28
Med et grynt af anstrengelse spiddede Rinne haren, og undgik med nød og næppe at stikke sig selv i benet med pilen. 'Huh?' sagde hun, da han nævnte noget med ulve. Det gibbede i hende da hun så en ulv komme gående mod bålet, helt roligt, og med en bunke kviste til bålet. 'Huh ... så du kan styre ulve. Det er bare fantastisk,' sagde hun tørt, 'ikke den store fan af magi. Du er sikker på at den ikke vil angribe?' Rinne lød helt opgivende, men alligevel lagde hun en hånd over sin kniv, hvis der nu skulle ske et eller andet.
'Og med hensyn til elverne, så er der også en grund til at jeg er så mistroisk. Havde du mødt mig på en kro ville du se, at jeg faktisk er ganske behageligt selskab. Det er bare at elvere bringer det værste frem i mig.'

goddess almighty.
a howl of fury.

Lix Lestat

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 30 år

Højde / 190 cm

Efterlyst af Lyset

Lestat 28.12.2014 23:52
Lestat så på hende mens ulven stadig var der. "Ja, ulven er min." sagde han blot roligt, med et lille smil på læben, mens han fik samlet haren op igen. Pinden han havde spidset i begge ender, satte han den fast i jorden, således at den anden ende hang hen over bålet. Der på satte han haren fast og satte sig igen til rette op af stammen. "Everne bringer ofte det værste frem i folk, måske fordi folk er bange eller uforstående over for dem, eller måske bare for de er så snobbede at de ikke er til at være i nærheden af." sagde han roligt, mens han små grinede lidt. Det var som regel kun elver eller dem der aldrig havde mødt en elver der kunne lide dem, eller det var hvert fald hans opfattelse.
Rinne Marewyn

Rinne Marewyn

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 163 cm

Rinne 29.12.2014 23:01
Rinne hev fjerene af pilen, og stak enden af den ned i jorden ligesom Lestat. Det var ikke optimalt, men det gik lige. Hun tvang sig selv til at slappe af og fjerne sin hånd fra kniven. 'Jeg forstår dem skam godt. Det er det snobbede jeg ikke helt kan klare. Bare fordi man lever for evigt betyder det ikke at man har ret til at være en ,' sagde Rinne, og rørte fraværende ved spidsen af sit ene øre, der tittede frem fra det uglede hår. Hun var måske halvt elver, men det kunne hun ikke mærke. Hun var et barn af byen, af mennesker og hårdt arbejde; ikke skove og bjerge.
'Hvad briger dig herud? Er du rejsende? Eller bor du i nærheden?' Rinne fandt sin pibe frem, og bankede på den for at få alt overskydende aske ud. Det var en dyrebar pibe, lavet af mørkt, poleret træ, med miniaturebilleder skåret i træet.

goddess almighty.
a howl of fury.

Lix Lestat

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Varulv

Lokation / Medanien

Alder / 30 år

Højde / 190 cm

Efterlyst af Lyset

Lestat 01.01.2015 15:30
Mens Rinne snakkede fik Lestat vendt sin hare, så den også fik varme på den anden side. "Jeg er her blot for at få noget at spise." sagde han ganske roligt med et lille smil, mens han tog det skind han ordnede før og stoppede i posen. "Jeg er blot en simpel rejsende, efter mit tidligere hjem blev lagt i ruiner." sagde han roligt, for det rørte ham egentlig ikke mere.

Han smed noget mere brænde på bålet og satte sig tilbage op af stammen. "Hvad med dig selv, Rinne? Hvad for sådan en pæn pige som dig helt her ud i skoven, så langt fra nogen by?" spurgte han hende roligt, mens han så hvordan solen stadig skindede, mens han lagde mærke til at temperaturen faldt.
Rinne Marewyn

Rinne Marewyn

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Halvelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 163 cm

Rinne 04.01.2015 21:21
Rinne fyldte piben med tobak mens hun talte. 'Du får det til at lyde som om jeg er en uvidende prinsesse strandet ude i skoven.' Hun sendte ham et blik over flammerne, men det var langt fra så fjendtligt, som det havde været da hun mødte ham. 'Men jeg rejser lidt rundt omkring. Hjælper hvor der er brug for mig. Ser du, jeg synes der er for mange rige jarler og noble der tror, at bare fordi de har penge, så kan de gøre lige hvad de vil, mod folk som os, der arbejder hårdt, så de kan sidde i deres store huse. Så hvis der nu er et sted der har problem med deres herremand, så tager jeg en lille snak med ham. Det plejer ikke at ende godt ... for ham altså.' Lestat lignede ikke en der stejlede ved mord eller afpresning. Han lignede faktisk en, der havde afpresset et par stykker i sin tid.
Med en flamme fra ilden fik Rinne gang i sin pibe. Hun tog et par store sug, for at sørge for den ikke gik ud, og pustede så røgen ud men en lille tilfreds lyd. Hun smilede sagte og lavede en røgring. En krydret aroma af kvalitetstobak spredte sig. Det var en af de få ting Rinne gik op i, sin bue og så godt tobak. Hun nægtede at ryge det billige stads, men brugte istedet alt for mange penge på importeret tobak fra Tropalis, og andre eksotiske steder.

goddess almighty.
a howl of fury.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: