Trents ansigt der ellers var lagt i neutrale folder, blev lettere vredt, da en af mændene kaldte ham knægt. Hvad fanden vidste han? Trent var otteogtyve år gammel og i de år havde han helt sikkert oplevet langt mere, end de havde gjort. Og selv hvis de havde oplevet værre end ham, så var det komplet irrelevant. De gjorde en ugerning. Især da han hørte pigen sige hun ikke havde gjort noget. Om hun rent faktisk havde gjort noget, var også irrelevant. Trent var selv en lovbryder, og de hjalp dem der var det samme. Hvis hun var en lovbryder, så kunne han ikke rigtig gøre andet end, at hjælpe hende. Hans eget kodeks sagde så.
"Dig, der kaldte mig knægt; Hold din kæft, eller jeg skyder dit nøddeparti i stykker," svarede han, ganske kalkuleret, mens han trådte et skridt tættere på, rettende sit sigte lige mod mandens nosser.
"Og dig.. Du har en grund til, at skride, i stedet for hvad end det var for en grund du havde, til at slå på én, der tydeligvis er alene imod seks store faaarlige mænd," endnu en konstatering, men nu havde den første af mændene fået nok. Da han igen hævede sit sværd til slag mod den lille pige med ordene "til helvede med jer begge", slap Trent sit tag i buestrengen. Hans sigte var dog rettet mod mandens håndled, og da pilen ramte, fløj sværdet ud af mandens hånd, mens han skreg i vilden sky og holdt en hånd for sit voldsomt blødende håndled. Resten af mændene trak noget hurtigt våben.
"Jeg har ret til dette. Jeg er af den noble slægt, Marcellus, og hvis I rører hende eller mig, får I min familie på nakken," advarede han, mest af alt for at se hvor langt de ville gå. Han havde endda sit bevis på sig, i form af den ring, han havde om en kæde, der hang om halsen på ham, men om de troede på ham eller om de bare var ligeglade, var ikke til at vide.
Det så ud til, at de var ligeglade, for nu løb de første to mod ham.
Den første fik en pil lige ind ved punktet over knæet og væltede hovedkuls om i græsset, og den anden fik en velrettet pil i foden. Trent var ikke en dræber. Han brød sig ikke om, at slå ihjel. Da endnu én gjorde et udfald mod pigen, var han dog for stresset til, at sigte ordentlig efter, og hans pil endte lige i armhulen på manden, der sank om, gurglende efter vejret, fordi pilen havde boret sig ind i lungen på ham. Ikke noget, han kunne gøre så meget ved, for nu var de resterende to alt for tæt på, til bueskydning, og han slap derfor våbnet, kun for at trække sine to kortsværd.
"Skrid nu med jer. Tag jeres idiotiske venner med jer, og skrid. Der er ingen grund til at lege dum længere," hans advarsel faldt for døve ører, da den første gjorde et udfald mod ham, som han parérede med snilde. Den anden fulgte omgående op, og Trent stod pludselig i en meget hidsig kamp mod to vrede, store mænd. Hans hurtighed reddede ham fra flere skader, men det endte alligevel med, at den ene fik stukket sit sværd ind gennem Trents parader.
Det ramte ham hårdt på underarmen og trak sig et langt snitsår, hvorefter han pludselig ikke havde tid til, at gøre det hele nær så flamboyant. Han smed sværdet lige ned i foden på manden, hvorefter han kastede sig ind i den anden med hele sin kropsvægt. Da de lå på jorden, blev hans tænder syleskarpe, da han brølede manden lige ind i ansigtet. Det lød mest af alt som et brøl, en løve fremproducerede, når den skulle statuere sit lederskab, og Trent var sikker på, at manden forstod, da han smed sit sværd og gik holdt hænderne oppe med et forskræmt udtryk i ansigtet.
"Du må godt gå nu. Tag gerne dine venner med," drævede han, mens han rejste sig og kiggede irriteret ned på sin nu blødende arm. Manden kravlede hurtigt hen til sin nærmeste ven, hvor Trent skyndte sig at trække sit sværd fri, til den anden mands hyl. Derefter gik han hen til pigen, hvor han så på manden med pilen gennem håndleddet, med ægte frastødelse malet i ansigtet.
"Lad hellere være med at trække den ud. Ellers forbløder du bare, og det kan vi vel ikke have, hm?"