Det var først senere på aftenen, at endnu en lavstammet mand dukkede op i døren på kroen. Han havde et stort smil plastret på læberne og var ikke bange af sig, som han højlydt hilste på folk der sagde hej til ham.
Der gik ikke længe, før dværgen trådte hen for at bestille noget mjød. Det var jo klart det bedste man overhovedet kunne få. God, stærk mjød! Han kastede en krystal op til kroejeren og fik en skål mad med sig, som han vendte sig rundt for at finde en plads.
Det var åbenlyst, at denne dværg ikke bare var hvilken som helst. Til trods for sin afslappede påklædning, så var blå ikke en farve de fleste havde råd til, og hans tunika havde netop denne farve. Vesten uden over var sort og i bæltet hang en stridshammer, fyldt med dværgeruner, derudover et enkelt tegn. Lysets krigere bar det på deres våbenkofter og nogle valgte også at få det indgraveret i deres våben. Hargin Ragnarsson var én af disse. Hans ringe højde betød intet, for folk vidste godt hvor han gik og gjorde fint med plads.
Som han kiggede sig omkring efter en god siddeplads, faldt hans blik på en herre, hvis race var ganske umiskendelig. Nok havde manden ikke helt så meget skæg, men hans bygning sagde det hele. Trods han ikke kendte dværgen, var det hans bord, han gik hen til, hvor han stillede sine ting fra sig, smilende.
"Jeg går ud fra, at det er i orden jeg sidder her, med en landsmand!"
Sagde han, højt, for at overdøve de andre mennesker herinde.
"Mit navn er Hargin, hvad er dit?"