Xenix måtte bruge hver eneste del af viljestyrke hun havde tilbage, på ikke at fare direkte imod Miilaethorn især da han begyndte at komme tættere på. Det eneste hun kunne fokusere på var hovedpulsåren der hamrede løs lige under hudens overflade. De normalt blå øjne blev skarpe og unaturligt klare, inden hun blev opmærksom på problemet og vendte sig i retning mod vejen, som elveren havde forklaret hende. Det var nu eller aldrig. Vampyren aktiverede sin evne, som med det samme trådte i kraft og iris begyndte straks at blive mere og mere mælkehvid.
Endnu med ryggen til elveren rømmede hun sig kort, og pegede så i samme retning han lige havde anvist, hun havde brug for mere tid, med sulten der nagede var hendes magi ikke just let at have med at gøre.
"Ah. Jamen det kan jeg ikke forstå. Jeg syntes ellers det var den vej jeg kom fra. Jeg må have tager fejl!"
Kvinden trak tiden, på trods af, at hun kunne mærke hvordan hesten et sted bag hende tydeligvis var utryg ved hendes tilstedeværelse. Det var ikke så underligt, selv med energi nok til at kunne danne en falsk puls og danne en smule kropsvarme vidste de fleste dyr godt, at der var noget galt, men nu, som Xenix stod der, uden puls og uden nogen form for livstegn, udover bevægelse, vidste hesten godt, at hun ikke var noget menneskeligt længere.
Det gav kort et sæt i Xenix da elveren kommenterede på hendes blege hud, hun skævede kort ned til den ene hånd, det var rigtigt nok, den var ikke bare bleg, den var hvid og porcelænsagtig, overnaturligt perfekt uden den mindste antydning af blodårer. Sandt at sige kunne hun nok godt have anstrengt sig en smule med udseendet, men det var for krævende energimæssigt.
"Ah tak, jeg har det ganske udmærket, men nu du nævner det ..."
Ikke mange sekundter efter vendte hun rundt, normale menneskeøjne var ikke længere til at se, i stedet var de hvide og pupilløse, hun stirrede direkte imod elveren i håb om at kunne bringe ham i sit net, inden hun slog til og angreb.
"Jeg slår ihjel for sjov, udfordringen og ikke mindst pengenes skyld!"