En munter aften i krostuen

Kijara

Kijara

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 164 cm

Krystal 04.01.2013 11:20
Selvom det udenfor kroens døre var en mørk og stormfuld aften, var der lys, liv og glade dage i krostuen. Kendt for sin gæstfrihed, husede kroen i Tusmørkedalen ofte en stor mængde gæster, og denne aften var ingen undtagelse.
Skummende krus med mjød blev båret fra bord til bord og hist og her brød folk ud i højlydt sang. Ilden buldrede lystigt fra krostuens ildsted og fik varmen til at brede sig i rummet.

Kijara sad tilbagelænet i en stol med et stort krus foran sig. Selvom hun holdt af at rejse rundt i landet på eventyr, vendte hun altid tilbage til dette sted, for hun holdt meget af kroen.
Spyddet, hendes foretrukne våben, stod lænet op af den nærmeste væg og hun havde taget de lange skindstøvler af sine fødder, der var lettere ømme efter dagens vandring. En dejlig aften tænkte hun for sig selv, idet hun tog en ordentlig tår af mjødkruset og kiggede rundt i den livlige krostue.
Blake Blue Bale

Blake Blue Bale

Krystalisianer

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 183 cm

KraveKage 04.01.2013 22:09
Over i en af de få mørke hjørner sad Blake tilbagelænet med sine fødder op på boredet, hans hætte var trukket et godt stykke ned sådan man ikke kunne se hans ansigt men blot hans hage. Blake havde et øje på hver en person som var i kroen, og især hvis han kunne mærke en form for ondskab, men lige pt var der intet. en kniv var placeret ind i siden af boredet han sad ved.

En mand som havde fået lidt for meget kom gående hen til Blake han så hans kniv hvorefter han rækkede hånden efter den, Blake stoppede ham få cm fra den ved hjælp af hans fod sådan der kun var en fod i mellem mandens hånd og kniven " hvis jeg var dig vil jeg ikke rører den " manden så undrene på ham inden han vendte sig om og gik den anden vej uden Blakes kniv, men blot med en trussel.
Kijara

Kijara

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 164 cm

Krystal 06.01.2013 21:38
Kijara drak igen en solid slurk af sit mjødkrus. Ned af ryggen hang hendes blåsorte hår i nogle kraftige og ret så filtrede fletninger, og hun var iført sit sædvanlige læder- og skindtøj. En tyk rejsekappe hang over stoleryggen, - den var ikke ligefrem nødvendig her i den varme krostue.
De fleste tilstedeværende denne aften var lokale bønder, et par krigere samt andre rejsende. Kort sagt hvad man normalt kunne forvente at finde i en kro her i Krystallandet.

Ved et henkastet blik rundt i krostuen, fik Kijara imidlertid øje på en skikkelse, der skilte sig en smule ud - personen sad nemlig på trods af læ fra vind og vejr stadig med en hætte trukket ned over ansigtet. Hun fulgte diskret en lettere fordrukken gæst med blikket, idet denne bevægede sig hen mod den fremmede band og rakte ud efter dennes kniv.
Lidt undrende betragrede hun det lille, diskrete optrin. Da manden igen gik væk, gik det imidlertid op for hende, at hun havde siddet og gloet, og hun skyndte sig at vende tilbage til sit mjødkrus, selvom hendes nysgerrighed var stor. Det måtte være et særligt våben, når den lettere mystiske mand var så optaget af, at andre ikke måtte røre ved det.
Blake Blue Bale

Blake Blue Bale

Krystalisianer

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 183 cm

KraveKage 06.01.2013 22:49
Selvom denne fulde mand havde haft Blakes opmærksomhed, så havde han godt lagt mærke til denne unge kvinde som havde siddet og følt med i det der var sket. han lille smil kom frem på hans læber, men forsvandt ligeså hurtigt igen, han så op på bartenderen og viftede ham ned til sig, man kunne se han mumlede noget til ham, hvor efter bartenderen så over på Kijara også på Blake igen, inden han gik op til baren.

efter nogle få min gik bartenderen hen til der hvor Kijara sad og stillede et mjødkrus til hende, " fra herren over i hjørnet " sagde bartenderen blot og gik op på sin plads igen.
Blake havde blikket rettet over imod Kijara men det kunne man ikke rigtig se fordi hans hætter var trukket så godt ned, måske hvis man kiggede rigtig godt efter, men så skulle man næsten stirrer på ham.
Kijara

Kijara

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 164 cm

Krystal 08.01.2013 12:19
Larmen fra de mange mennesker i krostuen, varmen og mjøden var alle sammen ting, der behagede Kijara. Hun følte sig godt tilpas her, og hun smilede let for sig selv, idet hun lænede sig tilbage i stolen, hun sad i. Det ville naturligvis være til at foretrække også at have en smule selskab, men Kijara var vant til at gå og passe sine egne sager, så det generede hende ikke videre.
I stedet sørgede hun for at spidse øre og opfange samtaler hist og her - måske kunne man få noget spændende at vide.

Hendes lytten blev imidlertid afbrudt, da bartenderen stillede et fuldt mjødkrus foran hende. Hendes blik faldt igen på Blake, og hun nikkede smilende over mod ham. Timingen kunne ikke have været meget bedre, for hun havde netop tømt sig eget krus, og hun greb om det nye med begge hænder og drak. Denne kro lavede i særdeleshed en god mjød!
Hun bestemte sig for at takke den fremmede, og rejste fra sin plads, greb sine ting og bevægede sig hen mod Blakes hjørne med mjødkruset i hånden. "Mange tak, den herre." lød det fra hende, da hun havde passeret en flok fordrukne gæster og var nået hen til fremmede.
Blake Blue Bale

Blake Blue Bale

Krystalisianer

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 183 cm

KraveKage 08.01.2013 23:31
Blake sad stadigvæk helt afslappet med føderne på boredet, ide Kijara ser over på ham og smiler, bukker han kort hans hovde til hende som et tegn på ingen oversag. Blake følte hende med øjne da hun rejste sig op og var på vej hen imod ham, hans hætte var stadigvæk trukket ned så man ikke vil kunne se hans ansigt tæt på.

ide hun kom hen til Blake og talte til ham, fik ham til at smile kort Et krus til en hver ung frøken der tør snuser sig omkring en fremmed hun ikke ved hvad er eller kan gør ". Sagde han med et smil på læben, Blake var ikke på nogen måde ude på noget, ikke endnu men denne unge frøken havde fortjent det krus. " men nu når du alligevel har bevæget der her over er du da velkommen til at sidde ned førken? " sagde han roligt og sad blot og nærstuderet hende på hans helt egen skumle måde.
Kijara

Kijara

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 164 cm

Krystal 14.01.2013 12:14
Kijara trak en stol hen til den fremmedes bord, og satte sig - stadig venligt smilende. Hun lænede sig en smule frem, og forsøgte nysgerrigt at få et glimt af mandens ansigt under hætten, men det var ikke så lige til.
"Jeg tvivler på, at en fremmed kan gøre så meget farligt i en krostue fyldt med mennesker," bemærkede hun og løftede kruset til læberne, imens hun velbehageligt lænede sig tilbage i stolen.

"Desuden er det kun høfligt at komme og hilse på, når De nu har været så venlig." Man kunne lige så godt holde på høflighedsfraserne, når man endnu ikke vidste noget som helst om, hvem den fremmede var.
Hans mystiske udseende havde i den grad fanget hendes nysgerrighed, og hun håbede, at hun kunne få ham til at fortælle lidt om sig selv.
Blake Blue Bale

Blake Blue Bale

Krystalisianer

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 183 cm

KraveKage 16.01.2013 18:24
Han så på hende ide hun tog en stol og satte sig, han kunne også mærke at hun gerne vil se hans ansigt, men det var en af de ting Blake måtte holde hemmeligt. et lille hvidt smil kunne ses på hans læber " en fremmede....hmm jeg kan gør langt mere ind du tror."afsluttede han hans sætning med et lumsk smil på læben, Blake vidste at når folk først vidste hvem han var, så vil ikke rører ham lige meget hvad han fortog sig med hende.

Han så interesseret på hende" men ung frøken du har så meget ret i at man burde hilse på en der viser venlighed." han så på hende søgene " men har de så et navn frøken?" Blake syens at denne kvinde spænende på en eller anden måde, og desuden så kunne han se han hun var nysgerrig efter at se hans ansigt, så det kunne være sjovt at finde ud af hvor langt hun vil gå for at se hans ansigt.
Kijara

Kijara

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 164 cm

Krystal 19.01.2013 20:50
Nysgerrigheden havde ganske rigtigt grebet Kijara, men hun gjorde det bedste for at skjule den. Det var langt fra særligt høfligt at sidde og forsøge at glo op i den fremmedes hætte, når han jo så ganske afgjort ønskede at holde sit ansigt skjult. Hun forestillede sig, at hans ansigt måske på en eller anden måde var vansiret .. måske af et forfærdeligt ar eller en form for sygdom.

Disse spekulationer holdt hun dog klogeligt for sig selv, idet hun afslappet sendte et smil i retning af den fremmede. "Jaså," kommenterede hun blot på hans første kommentar. Det var hende ikke ubekendt, at folk her i krostuen pralede af deres evner, og det meste af tiden var der ikke meget bag ordene.
"Mit navn er Kijara Khila-Zentaji," præsenterede hun sig. "Hvad med dem?"
Blake Blue Bale

Blake Blue Bale

Krystalisianer

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 183 cm

KraveKage 21.01.2013 16:58
Blake ansigt var helt afslappet også selvom man ikke rigtig kunne se at han var det, han sagde intet i noget tid, men åbenede så munden " hmm jamen Kijara har du lavet noget du ikke måtte her på det sidste? # Blake var en person der spurgte ligetil, han holde sig ikke tilbage det var helt sikkert.
" mit navn er ikke vigtigt nu " sagde han med en venlig tone, for det var ikke fordi han ikke vil sige hans navn men hvis hun havde hørt om den nye byvagt og hvad han hed, så vil det være dumt af ham at fortælle hvad han hed.
Blake så på hendes krus der nok snart måtte være tomt, han så op på bartenderen, han vifter kort med hånden, og efter lidt tid var der et nyt krus til hende, Blake selv drak ikke noget han sad blok og kiggede rundt på mennesker, ja også Kijara. " fortæl lidt om dig selv? hvad er du for en ?"
Kijara

Kijara

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 164 cm

Krystal 23.01.2013 12:30
Kijaras mjødkrus var ganske rigtigt ved at være tomt. Hun tømte det for de sidste par dråber og satte det på bordet - mjød var så sandeligt noget, hun holdt af. Det var ikke så godt for hverken hendes dømmekraft eller kampevner, men hun var ikke nogen uerfaren mjøddrikker, så der skulle en del til at påvirke hende.
Med bagsiden af hånden tørrede hun sig om munden og vendte igen opmærksomheden mod personen ved bordet. Om jeg har lavet noget .. jeg ikke måtte? En lidt undrende panderynke viste sig i hendes ansigt. Selv hvis hun havde begået nogen ulovligheder, var det ikke ligefrem noget, hun ville prale ad til en fremmed.
"Hvad mener De?" spurgte hun derfor blot med et lille, spøgefulgt smil på læberne.

Hun syntes nu nok, at den fremmede havde lidt for travlt med at stille hende spørgsmål - og han ville ikke engang fortælle sit navn!
"Tjaa .. jeg foretrækker da at kunne kalde folk et eller andet .. der er jo ingen, der tvinger dig til at opgive dit rigtige navn." bemærkede hun. Hun var begyndt at overveje, om den fremmede var eftersøgt eller sådan noget, siden han var så hemmelighedsfuld omkring sin identitet.
Hendes tanker blev dog afbrudt, da endnu et mjødkrus blev stillet foran hende. "Jamen, mange tak, den herre." sagde hun, idet hun løftede det fyldte krus til læberne. "Jeg er blot en rejsende, der gerne vil opleve verden." tilføjede hun så for at svare på hans spørgsmål.
Blake Blue Bale

Blake Blue Bale

Krystalisianer

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 183 cm

KraveKage 17.03.2013 20:28
han sætter sig afslappet tilbage i stolen og smiler til hende" ja du ved du sidder her foran mig så vil gerne vide hvad jeg har med at gøre du ved " siger han med en afslappet stemme og ser på hende med et smil på læben. men smilet blevet afstattet med endnu en sæting " jamen jeg vil fortrække du kalder mig sir eller hr. " smilte han til hende, Blake vidste godt at før eller siden vil folk vide at han var en byvagt, men han var opsat på at holde det hemmeligt så længe han nu kunne det, hans blik var meget fast på hende og hver en bevægelse hun begik sig, ikke fordi han troede hun ville prøve på noget men mere fordi han altid var på vagt overfor hvad som helst. han satte sig op og så på hende " hmm spænende, og hvad søger du så af oplevelser".

Blake synes der var et eller andet ved denne person som var spænende hun var lidt mystisk og det kunne han godt han godt lide på en måde, men han vil ikke ligefrem råbe det til hende for hun synes nok allerede nu at Blake var lidt sær.
Kijara

Kijara

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 164 cm

Krystal 27.03.2013 21:45
Kijara slappede lidt mere af igen. Det var muligt, at den fremmede stillede mange spørgsmål, men han kunne jo næppe gøre hende noget. Ikke i en krostue, der var så fyldt op som denne - desuden fortrak hun at holde stemningen munter, idet hun ville bruge aftenen på at hygge sig.

Et rask slagsmål ville på den anden side heller ikke være helt dårligt, tænkte hun, idet hun nippede til sin mjød, og igen vendte opmærksomheden mod den fremmede. "Så siger vi det .. sir." Hun syntes egentlig, at det var at holde lige lovlig meget på formaliteterne, men den fremmede havde tydeligvis et eller andet at skjule, og det måtte han jo så have lov til.

"Kamp .. eventyr .. at skabe mig selv et navn," svarede hun. Hendes største ønske var - og forblev - trods alt at genskabe sin slægts ære.
Blake Blue Bale

Blake Blue Bale

Krystalisianer

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 183 cm

KraveKage 30.03.2013 19:25
Blake kunne fornemme at hendes stemme var en smule irritret på en eller anden måde over den måde han var på, måske Blake skulle trodse en lille regl.
" kamp siger du " et lille skævt smil var på hans læber " hvad siger du til at tag en kamp nede på kamparenaen? hvis du vinder fortæller jeg 3 ting som du vil vide om mig eller noget andet?
Blake kunne på ingen måde vide hvor god hun var i kam eller noget som helst men der var ikke rigtig sket noget i de sendste tid i byen så Blake var begyndt at kede sig, og selvom at byvagter nok ikke bare måtte kæmpe for sjov så var han nød til at gå stille med dørene, men denne mulighed kunne han ikke sige nej til.

Han satte sig meget afslappet tilbage og afventede hende, og mest af alt håbede han hun vil sige ja til det, ikke bare for hans egen skyld men også lidt for hende, for 2 ting vil hun få hvis hun vandt, den ene han vil huske hendes navn og den anden hun vil få sin kamp som hun søgte.
Blake havde ikke rigtig nogen krav endnu men en tanke oppe i hovedet havde han dog, men det måtte vente.
Kijara

Kijara

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 164 cm

Krystal 15.04.2013 17:09
Kijaras ene øjenbryn hævedes let, idet hun overvejede den fremmedes foreslag. Hun var ikke sikker på, at det var klogt at begive sig alene hen til kamparenaen med en mand, hun ikke kendte, på så mørk en aften.

På den anden side havde hun ikke lyst til at sige nej til en udfordring. Det var sjældent af hendes kampbegejstring blev accepteret, idet hun var en kvinde, og det ville være en god lejlighed til at få trænet færdighederne lidt.

Det var ikke engang nær så meget den fremmedes tilbud om prisen for at vinde, der fristede hende så meget, som det var udfordringen i sig selv.
" .. og hvis du vinder?" spurgte hun, og lød som om hun stadig tøvede, selv om beslutningen egentlig var taget i hendes hoved.
Blake Blue Bale

Blake Blue Bale

Krystalisianer

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 183 cm

KraveKage 16.04.2013 03:10
Blake kunne se i hendes blik at hun både var opsat på at kæmpe men at hun tøvede lidt, " altså du kan altid sige nej hvis du ikke tør " sagde med et smil på læben.

Han vidste på ingen måde om det var til hans fordel eller hvad det var men en ting vidste han hvis denne kvinde var en der brugte meget af hendes magi så vil hun taber, men det vidste hun ikke så det var han bare glad for hun ikke gjorde.

tanken røg til siden da hun spurgte ham hvad han vil ha hvis han vandt " lad mig bare sige en ting,den tager vi til den tid ikke" sagde med et smil på læben " men frøken hvad siger du til det ? tør du eller tør du ikke ?"
Kijara

Kijara

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 164 cm

Krystal 28.04.2013 11:51
Nu var han for alvor begyndt at provokere hende. Der var ingen, der skulle sige, at Kijara var en kujon! I en hurtig bevægelse rejste hun sig fra sin siddeplads og greb mjødkruset. I tre lange drag tømte hun det, og satte det fra sig på bordet.

"Hvad skulle jeg være bange for?" Man kunne godt høre på hendes tonefald, at hun følte sig en smule provokeret. Der var imidlertid stadig et smil om hendes læber.
"Jeg tager imod din udfordring."

Det var ikke til at sige, om det var en fornuftig ting at gøre, men Kijara var alligevel ikke af den opfattelse, at hun burde lade sit liv styre af fornuft. Om så den hætteklædte mand endte med at give hende en solid omgang tæsk, var der i hvert fald ingen der kunne sige, at hun havde takket nej til en udfordring.
Blake Blue Bale

Blake Blue Bale

Krystalisianer

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 24 år

Højde / 183 cm

KraveKage 28.04.2013 17:12
Blake så på hende på en tilfreds måde ide hun rejste sig op " det glæder mig " han lagde mærke til hvordan hun blev overfor ham men det betød intet, det kune blake godt lide.
han rejste sig op og så på hende inden han lagde nogle mønter på bordet.
" jamen så lad os mødes nede på kamparenaen om 20 min og kom nu ikke forsendt" sagde han bestemt og forlod kroen med et lille smil på læben.

((jeg skal nok skriver det første indlæg det andet sted))
Kijara

Kijara

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 164 cm

Krystal 28.04.2013 17:52
Kijara greb med et fast tag om sit foretrukne våben - spyddet - der aldrig befandt sig længere end en armslængde fra hende.
Med et blik rundt i den efterhånden godt fyldte og larmende - men stadig muntre - krostue, skyndte hun sig at følge efter den hætteklædte mand.

Hun forlod hastigt kroen, for hun havde bestemt ikke tænkt sig at komme for sent.

/out
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack, Helli Moderator, Mong
Lige nu: 3 | I dag: 11