Midt på karetpladsen

Stanley Helvedessang

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 186 cm

Stan 18.12.2010 22:20
"Tak for liftet," sagde Stan og vinkede til kusken, selvom han ikke selv var helt sikker på, at han egentlig mente det.
Hulmely virkede langt mere dyster, end han havde forventet. På den anden side set, mindede han sig selv om, havde han egentlig ikke haft andre tanker i hovedet, da han tog til Hulmely, end: dér har jeg da aldrig været, og mon der er nogen spændende piger i Hulmely?
Begge dele var han dog hurtigt blevet klar over, ikke var tilfældet. Byen så vanvittigt skummel ud, og de få folk, der var på gaden lige for øjeblikket, lignede alle sammen hinanden. Og som om det ikke var nok, lignede de også alle sammen omvandrende lig.
I bund og grund ikke én eneste ting, der talte for at han skulle blive der natten over, på nær lige den detalje, at kusken, der kendte vejen, lige var kørt med sin karet.
Han så sig utilpast omkring. De meget ens folk, der vandrede rundt på gaderne, virkede alle sammen både fjendtlige og skræmmende. Derudover var byens stemning gennemsyret af en eller anden ældgammel ondskab, som bare gav Stan endnu mindre lyst til at vandre rundt i byen alene. Han var noget så anspændt, da han begyndte sin forsigtige vandring op ad gaden.

Xelirateis Waaylin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 263 år

Højde / 183 cm

Xenix 18.12.2010 22:33
Hovslag var til at høre, denne gang dog med et væsentligt mindre køretøj end den store karet der ellers kunne huse en 6-8 personer. En enkelt hest kom langsomt trippende med en lille firemandskaret spændt for, før den stoppede på pladsen.
Ud stag Xelirateis der måtte bukke sig, for at kunne komme ud af kareten, før hun vendte sig mod kusken og gav ham en guldmønt "Tak for hjælpen!" sagde hun bestemt, og sendte et mindre smil til den anspendte kusk. "Var det ikke for Deres betaling havde jeg ikke nærmet mig dette sted Frk. De er bindegal at besøge det!" sagde kusken, men tog hurtigt imod mønten, og vendte kareten, før han slog tøjlerne imod hestens bagparti, som satte i galop væk fra stedet. Tydeligvis lykkelig for at slippe væk sammen med dens herre.
Roligt vendte sortelverkvinden sig imod byen med et vurderende blik, hun havde hørt skrøner, rygter og teorier så det halve kunne være nok, og havde detfor sat sig for at undersøge det selv.
Ved hoften havde hun en lille feminin sort lædertaske, som hun forsikrende strøg med den ene håndflade, før hun rømmede sig og prøvede at sammenligne byen med hvad hun havde set på tegningerne

~*~Billede fundet på google~*~
Slettet Karakter

Krystalisianer

Race /

Lokation / Omrejsende

Alder / år

Højde / cm

En slank, middelhøj pige kom gående. Hun havde en blå hætte overhovedet og hendes tøj var helt rent og lyst, bortset fra hendes mørkeblå kappe. Tydeligvis ikke fra det skumle sted der var. Selvom man ikke kunne se meget af hendes ansigt, kunne det ses, at hun var total ligeglad med de zombie lignende mennesker omkring hende.
Hun kiggede rundt på karetpladsen, da hun kom. Hun var tydeligvis kommet lidt efter karetten havde vendt om, og hun var lidt irriteret over det. Selvom hun ikke brød sig om andre racer generelt, så ville hun ikke stole på, at hun kunne finde ud til kysten herfra, så hun blev vel nødt til at vente her. Hun satte sig ned på en bænk og kiggede ud over pladsen.

Stanley Helvedessang

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 186 cm

Stan 18.12.2010 22:49
Stan stirrede stadig lettere skræmt ud over karetpladsen. Der var begyndt at komme flere af de dystre, ens mennesker, der hvæsede af ham. Så bemærkede han pludselig to skikkelser, der skilte sig godt og grundigt ud fra den ensfarvede mængde. Den ene var en høj sortelverkvinde, der mindede umiskendeligt bekendt på ham, men han kunne ikke lige sætte fingeren på, hvor han havde set hende før. Den anden var en skikkelse, som han gik stærkt ud fra var en kvinde, da vedkommende bar en hvid kjole. Det der havde snydt ham, måtte nok have været den lange, blå kappe, der havde dækket hendes ansigt og hår, så han ikke kunne se, hvordan hun så ud.
Dog bemærkede han, at begge skilte sig gevaldigt ud fra mængden, og derudover var begge af hunkøn. Da denne tanke havde fæstnet sig i hans sind, var al frygten for de lokale væk, så han stillede sig på tæerne og vinkede alt hvad han kunne mod dem, for at de skulle se ham.

Xelirateis Waaylin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 263 år

Højde / 183 cm

Xenix 18.12.2010 22:57
Xelirateis fortsatte stødt med at stirre ind mod byen, det var anderledes end den halvfulde mand på kroen havde fortalt, og helt ved siden af fra den sidste tegning hun havde set af stedet. Pludselig fangede noget hendes blik en kutteklæde kvinde, tydeligvis herfra og ikke nok med det, en eller anden galning der stod et stkke derfra og viftede med arme og ben.
Xelirateis gav et lille suk fra sig, nok kendte hun ikke meget til de lokale, men hendes fornsmmelse var tydeligt, at man ikke skulle tiltrække sig deres opmærksomhed. Hun tog sig opgivende til panden, men gav så et lile diskret vink med hånden, i retning mod Stan, der fortalte at han skulle gå hende i møde.
Derefter vendte hun blikket mod kvinden med et betragtende blik "Den sidste Karet er kørt, den næste kommer højst sansynligt først i morgen, De kan ikke sidde der hele natten!" sagde hun bestemt og vendte så blikket mod Stan

Slettet Karakter

Krystalisianer

Race /

Lokation / Omrejsende

Alder / år

Højde / cm

"Man kan da heller ikke regne med mennesker," sagde Iorwen og kiggede op på kvinden. Hun var glad for at se, at det ikke var et menneske, da hun virkelig ikke brød sig om dem. Hun kiggede mod manden der stod og viftede med arme og ben, men gjorde intet tegn på at gå over til ham, eller bede ham, ligesom sorteleveren, at komme over til dem. For hvorfor skulle hun det? Det var bare et tåbeligt menneske.
Iorwen trak lidt længere ned i hætten, så ingen af dem ville opdage hun var en elemental, pga. hendes konstant skiftende hårfarve.

Stanley Helvedessang

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 186 cm

Stan 18.12.2010 23:14
Stan bemærkede den kutteklædtes forsøg på at ignorere ham, men misfortolkede det som sædvanlig til, at hun spillede kostbar. Han begyndte derfor også at lunte over imod sortelverkvinden, selvom heller ikke hun virkede specielt begejstret for at støde på en mindre livløs, hvæsende skikkelse i denne gudsforladte by.
Så kom han i tanker om, hvor han havde set hende før.
"Vent lidt, dig kender jeg da," udbrød han begejstret, da han kom nærmere den høje sortelver. "Det var jo dig, der overhalede mig i køen henne i smedjen," grinede han og rakte sin venstre hånd frem mod hende i en imødekommende gestus. "Længe siden."

Xelirateis Waaylin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 263 år

Højde / 183 cm

Xenix 18.12.2010 23:23
Xelirateis nikkede til pigen der sad ikke langt fra hende "Mennesker er ... kaotiske væsner, de har heller ikke så mange år at lære alting i!" sagde hun så og sendte pigen et smil på trods af at Xelirateis ikke kunne se hendes ansigt. "Man må bære lidt over med dem!" mumlede hun så, før Stan nåede helt over til kvinderne.
Eftersom han talte kunne man let se Xelirateis blive mere og mere irriteret, før hun snurrede om, så hun stod med fronten direkte rettet mod Stan, dernæst tog hun en dyb indåndig "Hør her mester.." begyndte hun mens hun prikkede ham i brystet med en finger "For det første: Nej, De kender mig ikke, De har måske set mig, men det var det!" knurrede hun i et hurtigt tempo "For det andet, ja, jeg overhalede Dem måske i køen, men det er så tegn på at De har været for langsom, og desuden smuttede De kort efter, så vigtigt kan det ikke ligefrem have været!" Xelirateis kneb øjnene sammen mod mandspersonen i et advarende blik "Og sidst men ikke mindst, så vil jeg advare Dem om Deres opførsel her i byen, det kunne let koste Dem livet!" snappede hun som en afsluttende kommentar, inden hun rettede sig op og bestemt satte staven i jorden, var der noget der kunne tænde hende af var det typer som Stan!

Slettet Karakter

Krystalisianer

Race /

Lokation / Omrejsende

Alder / år

Højde / cm

Iorwen kunne ikke lade vær med at smile lidt, da hun hørte hvad sorteleveren sagde. Man kunne godt se Iorwens smil under hætten. Det var faktisk et ganske nydeligt smil, ligesom hendes krop, som så ældre ud end en 15-årig. Hendes øjne og hår kunne dog ikke ses pga. hætten.
Iorwen begyndte faktisk at overveje, om hun skulle tage hætten ned, og vise at hun var et af de frygtede væsner, som Mørkets Lord havde sat plakater op med. Hun brød sig egentlig ikke om at blive udstillet sådan, men hun nød den frygt der kom, når folk så så hende, selvom hun ikke var den bedste til at kæmpe.

Stanley Helvedessang

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 186 cm

Stan 18.12.2010 23:42
Stan noterede sig bare hendes vrede ord med et bøvet smil, og sagde så:
"Den er i vinkel. Men jeg undskylder, hvis jeg har fornærmet dig. Navnet er Stanley Helvedessang, men alle folk kalder mig bare for Stan. Men hvad blev der lige af mine manerer? Det er da uhøfligt, at introducere sig selv, uden først at spørge jer yndige damer om jeres navne."
Han rakte venstre hånd frem til dem på skift, først til Xelitareis, så til Iorwen. "Hyggeligt at møde jer!"

Xelirateis Waaylin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 263 år

Højde / 183 cm

Xenix 18.12.2010 23:51
Xelirateis åndede lettet op og rakte ham hånden "Mit navner Xelirateis Meralon Waaylin!" sagde hun så, og kiggede fra person til person. "Men, hvad er præcist jeres ærinde her? Jeg har hørt, at det var sjældent man støtte på almene folk her!" sagde hun så, og løftede let det ene, hvide øjenbryn.
Et øjeblik skævede hun op imod en flok af de ens mennesker der stod og stirrede ned imod dem alle tre, men hun tog sig ikke videre af det, selvom det var gyslige væsner.
Derefter vendte hun hovedet imod Iorwen, hun havde før studset over at hun tydeligvis ikke var menneske, men havd var hun så? Elver? Xelirateis bed sig i læben ved tanken, elvere var bæster, eller rettere sagt, de lyshudede elvere var. Sortelverene var den sande race, sådan var det, eller, det havde hun i hvert fald fået i vide konstant gennem sin opvækst. Hun kiggede igen på pigen, hun kunne alligevel ikke være elver, elvere var meget højere, og tanken fik hende til at ånde lettet op, ikke nok med at hendes race var besat af at slå elvere ihjel, det var desværre også omvendt!

Slettet Karakter

Krystalisianer

Race /

Lokation / Omrejsende

Alder / år

Højde / cm

"Io," sagde Iorwen kort. Hun ville ikke nævne sit rigtige navn overfor disse væsner, da de ikke var elementaler, og følte derfor ikke at hun skulle nævne hele sit navn. Hun gav heller ikke Stan hånden.
"Jeg er her, fordi jeg ville se præcis, hvad der fik elementalerne til at gå amok, og hvad de havde gjort" sagde Iorwen, der tydeligvis vidste en del om lige præcis den del. Ikke så overraskende, hvis man vidste hvad hun var. Hun havde hørt meget snak om det, fra både hendes venner og sine forældre. Ikke så undrende, når de eneste venner hun jo havde var elementaler, og der var en del af dem der hungrede efter hævn.

Stanley Helvedessang

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 186 cm

Stan 19.12.2010 00:14
Hun gør sig jo kostbar, tænkte Stan med et smil og sagde: "Dejligt at møde jer."
Så spurgte han Io i et lidt mindre ualvorligt tonefald: "Men jeg anede faktisk ikke, hvad der var sket heromkring. Ud over, at ham dér kusken, der fik mig herud, ikke havde lyst til at tage herud, så har jeg intet hørt." Han kiggede hurtigt på Xelitareis, så på Io, så på Xelitareis igen. "Men hvad laver du så her? Og hvad har elementalerne lige med den her by at gøre?"

Xelirateis Waaylin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 263 år

Højde / 183 cm

Xenix 19.12.2010 00:22
Xelirateis studsede ganske vidst over 'io's ualmindelige viden på området, men valgte ikke at kommentere på det, man kunne jo finde dygtige læremestre idag, Xelirateis var selv en af dem, men alligevel vidste hun ikke overdrevet meget på emnet, udover alt hvad ham hørte rundt omkring. Personligt syntes hun nu, at historierne på det sidste var eskaleret til det vanvittige, folk der havde mødt og sloges mod elementaler, men det var nu for det meste også krohistorier.
"Jeg er her for at undersøge de magiske udladninger, og selve området for anderledes aktivitet!" sagde hun så og smilede igen, teknisk set var Xelirateis en ganske hjertevarm person, når folk ikke vadede på hendes principper. "Det er nok ikke så smart at rende rundt allene i så ung en alder, og slet ike sådan et sted som dette!" sagde Xelirateis og kiggede imod Io "Man ved ikke hvad man kan støde på!"

Slettet Karakter

Krystalisianer

Race /

Lokation / Omrejsende

Alder / år

Højde / cm

"Jeg klarer mig," sagde Iorwen uden bekymring, og trak sin hætte lidt tilbage, så man kunne se noget af hendes hår og hendes øjne. Hendes ansigt var pænt, og det måtte man indrømme, selvom hendes hud var meget bleg i øjeblikket med et skær af blå. Ikke noget man umiddelbart lagde mærke til, men det kunne svagt ses. Hendes øjne var også blå i øjeblikket, dog på vej til at blive lilla.
Hun kiggede en smule stift på Xelirateis og Stan, men sagde ikke mere omkring det. Hvis Xelirateis eller Stan bare vidste en smule om temperatur-elementalerne, kunne det godt ses, at den yngre pige, var en, for hendes øjne skiftede sammen med hendes hud.

Stanley Helvedessang

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 186 cm

Stan 19.12.2010 00:36
Stan stirrede lamslået på hende. Så råbte han bare: "Ej, hvor fedt! Kan du lære mig det dér?"
Han stod og hoppede ivrigt på stedet, uden så meget som at have den ringeste anelse af, hvad hun var. Mange ville have kaldt dette for lykkelig uvidenhed.
"Kan du lære mig det? Jeg har altid gerne ville have grønne øjne! Det tætteste på, jeg kan komme, kræver at jeg ridser mig selv i armen med en krystal, og det ved jeg ikke rigtig, og jeg har lyst til."

Xelirateis Waaylin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 263 år

Højde / 183 cm

Xenix 19.12.2010 00:47
Xelirateis nikkede og viftede lidt med hånden mod Io med sådan en 'jaja det er fint med dig'- attitude. Derefter rettede hun opærksomheden mod Stan og skulle lige til at svare på hans før stillede spørgsmål, da han begyndte at stirre på Io med et mere eller mindre vanvittigt udtryk. "Arh grønne øjne er ikke så svært." sagde Xelirateis først, men studsede så over at han havde øjnene rettet mod Io "Det er straks et større problem med f.eks. bru..." Xelirateis afbrød sig selv idet kun vendte blikket mod Iorwen, hun ikke bare kiggede på pigen, hun desideret stirrede, dog uden at gøre noget yderligere.
Xelirateis var lært og boglig klog, hun vidste udemærket godt hvad det var hun stod og kiggede på, og hun vidste ligeledes hvad hun var i stand til, og hvad straffen for at snakke med en elemental var. Xelirateis rømmede sig, og vendte blikket mod Stan, hendes udtryk havde ændret sig markant, ikke til noget der mindede om frygt, nok snarre vagtsomhed og en mindre advarsel sendt i retning at den uvidne Stanley

Slettet Karakter

Krystalisianer

Race /

Lokation / Omrejsende

Alder / år

Højde / cm

Der kunne ses en vis irritation i Iorwens ansigt, pga. den måde Stan opførte sig på. Iorwen kiggede mod Xelirateis da hun stoppede midt i et ord. Da Iorwen så hvordan Xelirateis så ud, kunne hun ikke lade vær med at smile.
"Så du er altså ikke helt dum," sagde hun med et, måske lettere ondt smil, selvom hun gjorde ingen tegn på at angribe eller noget som helst i den stil. Hun kiggede så mod Stan, som hun efterhånden synes var en komplet idiot. Han virkede som et lille barn, som ikke anede hvad der foregik omkring ham. For det var ikke normalt at folks øjne, hud og hår skiftede farve konstant, selvom det var ligeså stille det foregik på Iorwen.

Stanley Helvedessang

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 186 cm

Stan 19.12.2010 12:22
Stan kiggede frem og tilbage mellem de to kvinder. Han var begyndt at opfatte, at der var et eller andet, der ikke var helt, som det burde, selvom han stadig ikke kunne sætte fingeren på, hvad det var. Han bemærkede at Xelitareis så ud som om, hun vidste noget, som han ikke vidste - ikke lige til den store forundring for ham - og Io virkede på en eller anden måde afvisende over for hans muntre humør.
Hvad kunne det være, som de to andre vidste, men ikke havde i sinde at dele med ham? Han kløede sig i håret med sin manglende højre hånds håndled.
"Jeg fornemmer en smule, jeg ved ikke rigtig," begyndte han, stadig kiggende frem og tilbage imellem dem. "Dårligt humør."
han havde egentlig tænkt 'ondskab', men besluttede sig for, at det nok var bedst, ikke at gøre stemningen værre, end den allerede var.

Xelirateis Waaylin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 263 år

Højde / 183 cm

Xenix 19.12.2010 12:37
Xelirateis slap ikke Io med blikket et øjeblik, men endte til sidst med at knibe øjnene sammen imod hende i en sigende mine "Nå, så går jeg da ud fra at De kan fortælle hvad der har foregået her" snappede hun imod Io og sendte så Stan endnu et advarende blik før hun igen kiggede på Iorwen "Lille elemental!" Afsluttede hun efter en lille pause, i håb om at Stan til sidst ville fatte hvad det var der foregik, han måtte da i det mindste have læst en af de mange opråbsplakater der habg overalt i landet.
Sortelveren rømmede sig kort og så så mod mennesket "Det siges at elementalerne udsprang fra denne by, og denne lille, formodentlig, unge temperaturelemental kan vel så fortælle os præcist hvad der skete!" sagde hun så og tog et fastere grab om staven, takket være Xelirateis studier kendte hun en del til elementaler og deres stærke og svage sider, dog kendte hun ikke så meget til Io's type, andet end at hun vidste hvordan man genkendte dem på deres træk med menneskelig krop, og skiftende hud-,hår- og øjenfarve.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Venus Fødselsdag! Læremester, jack, Mong
Lige nu: 3 | I dag: 8