Illusiane 19.04.2009 21:01
Flying birds blog er en lille, slidt bog med pergamentsider, bundet ind i brunt læder. Uden på omslaget står der med sirlig skrift 'Alania'. Det er et kladdehæfte hun engang fik i sin barndoms skole, som hun efterfølgende har brugt som notebog, opskriftsbog, drømmebog og dagbog. Siderne er godt fyldt op med alverdens ting og sager, og årenes lange løb har slidt godt på bogen. ind imellem et par af siderne er der lagt fine, pressede blomster ind, hvorved der er skrevet blomstens navn, samt dens egenskaber.

Jeg er så forvirret for tiden. Jeg føler mig alene, skønt jeg har venner. Det er et stykke tid siden jeg skrev sidst, grundet krigen der raser i vores land. Jeg er gul og blå overalt, og mit hår har mistet sin glans. Jeg er reduceret til et jaget dyr, et udskud af samfundet. Mørkets krigere synes at være overalt; skove og hytter bliver brændt af, gaderne er et inferno, blandet med lugten af lig. Og Dorthea? hende har jeg ikke set i lang tid. Jeg håber hun klarer sig, den dejlige pige.
Og oven i krigen er der alt det med min nye familie. Ja, der er sket meget, siden sidst jeg skrev. Jeg skal giftes. Med en satyr ved navn Tavis. jeg har kun set ham en gang, og mødet var en anelse akavet. Jeg føler mig fanget, for jeg er ikke parat til at stå over for det ansvar, der følger med, når man siger ja til en anden persons hjerte, men samtidig viljeg ikke skuffe min far. Hans helbred er ikke hvad det har været, og jeg vil så nødig se ham ulykkelig.
Brylluppet skulle blive en ganske normal cermoni. Jeg ved ikke så meget om det endnu, da jeg ikke har kontaktet min far siden mødet med tavis' familie. Jeg føler mig urespekteret af det, han har budt mig...

//Alania
Give me your heart, and you know I will hold it forever...

dette billede er nuppet fra photobucket
har jordevner dvs, har evnen til at styre naturen
kan forvandle sig til en grøn fugl; størrelse kan variere.