En samtale om Chancer | Fortidstråd, 2018

Lynette de Richelieu

Lynette de Richelieu

Soldat i Lysets Hær

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 180 cm

Lux 07.08.2026 17:42
Hvorfor Zalan havde hun ikke bare kunne.. følge ordre. 
Det havde sparet hende for så mange af de efterfølgende problemer, hvis hun bare havde kunnet følge ordrer. Makke ret, være tålmodig, stole på processen, når de havde bedt hende om at tage hjem i første omgang - inden hun havde åbnet op for hele det her spetakel. Men selvfølgelig ikke. 
Og her stod hun så,  brev i hånden og sit sværd konfiskeret.  Ventede, imens de - hun viste ikke engang hvilken deling,  hvilke officerer eller hvem -  besluttede hvad der skulle ske med hende. 
Suspenderet. Tanken stak bittert I hende,  og hun stirrede tomt frem for sig, imens sekunderne gik. Suspenderet. Uden den betryggende vægt over skulderen, og i civilt,  simpelt tøj,  følte Lynette sig overraskende.. blottet, og det gav en ufrivillig sitren I nakken på hende.  
Du vil blive evalueret, og yderligere undersøgelser af psyke og sind, vil understøtte den beslutning vi ender med at tage. Herunder skal din potentielle affinitet for magi også vurderes. Det vigtigste er om vi kan- "træne det, eller om der er passivt.." og hænderne knyttedes. 

Hun havde valgt hæren fordi at hun ikke havde haft nogle andre,  naturlige affiniteter eller evner. Brugt år på at træne til det her, og nu,  ville det være chances held der afgjorde, hvorvidt det kom i vejen for hendes arbejde.  

- -- --- ----- ----------------------------------- ----- --- -- -
Mirabelle de Pompadour

Mirabelle de Pompadour

Oberst i Dragens Brigade

Retmæssig God

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 175 cm

Helli 08.08.2026 12:26
"Kunne du ikke prøve at snakke med hende?"
"Jeg kender hende ikke engang."
"Men du kender magi, og du kender... mennesker."
Det var med de ord i hovedet at Mirabelle havde bevæget sig ned mod labyrinthaven, hvor deres møde var blevet opsat op mellem dem. Hun vidste hvordan Lynette de Richelieu så ud, og havde også haft omgang med noget af familien i løbet af årerne, for hvor der kom en adelig, kom der typisk flere, for ikke at nævne de tidlige år hvor det var blevet lagt ind på rygraden hvem alle de adelige familier var.
Derfor var det også nemt nok at se den enlige skikkelse der stod ved labyrinthaven, som Mirabelle kom tættere på. Selv herfra kunne man nærmest se nervøsiteten, og det kunne ikke helt stoppe Mirabelle fra et lille stik i hjertet. Hun ville nok have haft det på samme måde hvis det var hende selv.

Et venligt smil var på Mirabelles læber, som hun trådte over til hende. "Lynette de Richelieu?" spurgte Mirabelle som hun kom over til hende, for at bekræfte at hun havde fat i den rigtige, selvom hun ikke var i tvivl. Mirabelle kendte trods alt godt sine kvinder, og Lynette var en smuk en af slagsen, også selvom det næppe var derfor Mirabelle var her.
"Mirabelle de Pompadour," tilbød hun så også selv, og rakte sin hånd ud i en venlig hilsen. Hendes egne gyldne øjne, virkede næsten blot til at skinne kraftigere herude i solskinnet.
Lynette de Richelieu

Lynette de Richelieu

Soldat i Lysets Hær

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 180 cm

Lux 09.08.2026 18:07
Tanken om at vende tilbage til det adelige rænkespil, kunne være mere intimiderende, end at sejle ind i en storm med knækkede sejl og bukket ror. Jovist,  meget af det sad nok stadigvæk på rygraden. Hun ville ikke være helt tabt, og fosfæste kunne velsagtens findes. Men det var stadigvæk ikke en tillokkende tanke, sådan at træde vande. Og især ikke på ubestemt tid. 
Og ukendt grund.  

Det nyttede ikke noget at overtænke det. 

Lynettes blik fulgte et blad som løsrev sig i vinden imens hun tænkte. Måske de første tidlige tegn på at de varme dage atter gik på held, og efteråret stod for døren. 
Fulgte dets bløde buer, og landede til sidst på den skikkelse, som dukkede op i sekunderne efter.  
Med hår som det hvideste sne, og smukke,  gyldne øjne - Lynette rankede sig - nok uden at tænke over det,  da hun hørte sit fulde navn fra den anden kvinde, og nikkede. 
"Mirabelle de Pompadour.." hun gentog det, genkendelse over det højadelige navn glimtende I de lilla og blå øjne - jah hun vidste godt hvem hun var. ".. I egen høje person. Jeg må indrømme at jeg en dag havde håbet at møde dem, men troede ikke det ville være idag" tilføjede hun, og smilte lidt forsigtigt. 
Hun havde set den elegante kvinde før, jah det var svært ikke at lægge mærke til hende, og soldaten ignorede følelsen af enten spænding eller nervøsitet, som fik pulsen til at stige forædderisk. Svær at overse. Især når hun stod her i solen, som næsten virkede til at få hende til at gløde i sine lyse farver.  

Det var et fast håndtryk hun greb fat i, og Lynette kunne ikke heeelt lade være med at lade blikket hvile lidt længere over hende, inden at hun endelig slog det ned imod jorden igen. 
Mirabelle de Pompadour

Mirabelle de Pompadour

Oberst i Dragens Brigade

Retmæssig God

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 175 cm

Helli 09.08.2026 18:51
Mirabelle var vant til blikkene hun fik. Både mænd og kvinder. I hendes egne øjne havde det mindre at gøre med om hun var smuk eller ej, da det i sidste ende handlede om at selv for et menneske, så bar hun en prægende skikkelse. Hun var ikke blind for det. På visse punkter løb Lysets Slægts blod måske lidt tættere på overfladen hos hende end de fleste i hendes familie.
"I lige måde," sagde Mirabelle med et varmt smil på det ellers normalvis så seriøse ansigt. Det fik hende til at fremstå lidt blidere, til trods for de hårde kanter hun virkede til ellers at være lavet ud af.

Som deres hænder mødtes tog hun også Lynettes udseende rigtig ind, men også den aura som lå omkring hende. Hun kunne mærke magien i luften og se den hvirvle omkring, men den virkede ikke... så aktiv lige nu.
"Det ville have været rart at have mødtes under andre kår, men det er ikke altid noget man vælger," sagde Mirabelle og lænede sig så lidt ind konspiratorisk med et glimt i øjet. "Men bare mellem dig og mig, så ville en adelig funktion ikke ligefrem have været en opgradering." Hun håbede den lille mængde humor i det mindste ville få Lynette til at løsne lidt op.
Alt det her var næppe for at straffe Lynette, i hvert fald ikke i Mirabelles optik, det var for at beskytte alle involveret, og hun havde ingen intention om at drage forhastede konklusioner.
Lynette de Richelieu

Lynette de Richelieu

Soldat i Lysets Hær

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 29 år

Højde / 180 cm

Lux 09.08.2026 20:08
Enhver tvivl som hun måske kunne have haft,  om hvorvidt det var Mirabelle som hun skulle mødes med eller ej,  forduftede ved hendes ord. Andre kår. Andre valg. 
Som en sten der blev tabt ned i vandet, følte Lynette en vag ængstelse sprede sig. Som ringe der blot blev større og bredere - men hun skubbede det hurtigt væk. Skubbede det under det sorte vanddække, ned i den lille boks bagerst i hovedet, som ikke blev åbnet i selskab med andre.  Så alt der kom frem,  var et lille ryk i halsen da hun sank sit spyt. Neutralitet, som man havde lært det. 
Men varme smil kunne være afvæbnende. Humor ligeså, og intet omkring hende,  befordrede paraderne op.

Lynette lyttede, måske endda efter noget som ikke kom - men hun kunne ikke lade være med at forvente det værste. Hvis ikke forvente, så I hvert fald mentalt forberede sig på det værste. 
Derfor var det måske også et ligedele overrasket, men også oprigtigt, tørt lille hah som undslap hende, da den anden (uventet) prikkede nedad imod deres titler.  "Jeg har ikke været ved hof eller etikette I flere år.." indrømmede hun, og tak forsigtigt hånden til sig igen.
"Men måske.. der kommer lidt mere tid til det,  nu.." og hendes blik blev kort lidt fraværende,  når hun tænkte.  

Implicit sagt; hun vidste godt at hun stod her med mirabelle af en grund. Men hvilken retning de grunde kunne tage..  "Så.. Er jeg i store problemer?" 
I et lille blink blev Lynette trukket tilbage til de gyldne øjne,  og hun forsøgte sig med et spørgende smil, omend det var en tand mere anstrengt end den anden soldats. 
Mirabelle de Pompadour

Mirabelle de Pompadour

Oberst i Dragens Brigade

Retmæssig God

Race / Nordfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 38 år

Højde / 175 cm

Helli 09.08.2026 20:30
Det stak lidt i Mirabelle da hun godt kunne se hvordan Lynette næsten trak sig ind i sig selv. Så smuk en kvinde, og god en soldat hvis hun skulle stole på hvad hun havde hørt, fortjente ikke at stå her og føle sig usikker i sin fremtid. Ikke at Mirabelle havde det hele at sige omkring det, men hun ville gerne hjælpe hvor hun kunne, når hun havde tiden.

"Det vil jeg ikke sige," sagde Mirabelle, men smilet blev dog lidt mere afdæmpet, for hun var godt klar over at hun også blev nødt til at være ærlig omkring det. "Men jeg er her for at hjælpe med at bedømme om du overhoved kan komme tilbage, selvom jeg blot er en stemme." Selvfølgelig havde hun en del magt i det, fordi hendes stemme, til trods for hendes unge alder, kom med en del vægt. Hvis hun var villig til at anbefale Lynette skulle komme tilbage, var det jo fordi hun selv ville turde at placere hende imellem sine egne mænd. 
Hendes blik fangede Lynettes, som intensiteten blev lidt skarpere "Jeg ønsker at du skal komme tilbage, Lynette, det vil jeg gerne gøre klart. Så hvad end jeg kan hjælpe med, det gør jeg med glæde, for at vi kan få det til at ske." 

Hun håbede blot at Lynette forstod hvor meget hun mente det. Hendes holdning kunne ændre sig, men alt hun så lige nu var en ung kvinde der bare brændende ønskede at komme tilbage til noget hun tydeligvis holdt af.
1 1

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, Granny, Krystal , Blæksprutten
Lige nu: 4 | I dag: 19