Kitt Tane

Kitt Tane

Handelsmand (Ferskner) | Junker

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 47 år

Højde / 180 cm

Tatti 29.07.2025 13:05
Handling var noget, Kitt Tane kunne forstå. At sidde på sin flade og lade verden sluge én - det havde han aldrig forstået. Brevet fra hans far havde rystet ham, men ikke gjort ham passiv. Det havde kun vakt et øjebliks svaghed i den dreng, han engang havde været. Nu var det tid til at handle - før nogen hentede ham tilbage til Hermés' synkende grund.

Han måtte fremskynde ægteskabet. Og med dét, få det væsentlige på plads. 

Kitt standsede foran byvagtskvarteret efter lukketid. Mørket hang over ham, og kun gadelamperne sendte et varmt skær over brostenene.

Men det var her han kunne finde ham. 

Rygterne havde sagt, at der fandtes en jurist af natten – én, man kun kunne opsøge efter mørkets frembrud. En jurist, som efter sigende løste sager med både diskretion og dygtighed. At det netop var om natten, var besynderligt - men ikke noget, Kitt ville dømme. Det passede ham egentlig udmærket. Han havde brug for diskretion. Og det kunne ligne hans far at sende skjulte øjne efter ham.

Han rettede på klæderne, kneb øjnene sammen og så på bygningen. Det var ikke fordi, han regnede med, at en hemmelig dør ville rejse sig fra støvet, men hvor skulle han banke på? Alt så lukket og slukket ud.

Han prustede kort og løftede hånden mod hoveddøren. Et bank. To.
Så ventede han. Følte sig halvt latterlig.
Stå dér i mulm og mørke, alene med et rygte. Han anede ikke, om nogen ville åbne - eller om nogen så ham.
Kitt Edmund Jaime Tane af Hermés 

Finneas

Finneas

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 382 år

Højde / 189 cm

Charizard 29.07.2025 19:29
Natten bød på det sædvanelige. Drukkenbolte og slagsmålskammerater, intet unaturligt eller fascinerende. Finneas var stille gået i dvale fra det tidligere. Han savnede hankatten der gemte sig bag sine rigdomme og forklædninger, men intet kunne alligevel vare ved, og det samme gjalt der. 
Katte havde trods alt kun ni liv, og hvor mange liv Enzel måtte have igen, anede han ikke. Men det var næppe nok til de kunne få forenet deres skævheder. 

Vampyren sad tilbagelænet og åndede sukkende ud, som han var ved at være træt af livet som han alligevel aldrig kunne komme udenom. Dagdrømmerier for en vampyrer, hvad var det var for noget. 

Bankene fra døren fik dog de græskar orange øjne til at blinke en ekstra gang. "Katten har sgu aldrig banket på.." lød det stille fra ham, som han fik bevæget sig mod hoveddøren i byvagtenshovedkontor. 

Tungen pressede sig kort op mod hjørnetænderne i den lukkede mund, som han skulle sikre sig de var rene. 
Fri for blod og kød. 

Han åbnede døren og så lige så ugidelig ud, som han var i dagens anledning. Men dunsten af ferskerne skar i hans næse, måske det var hans overfølsomhed for at lugte til andet end alkohol og dyrepis. "Kan jeg hjælpe Dem?" lød det alligevel ganske formelt fra ham, som han rettede sin krops position og hævede hovedet. Stolthed emmede ud af ham. 
En mand i den position, ferskenmanden, lignede en som havde noget mere end bare spørgsmål til at finde værthusets vej eller besøge sine fordrukne venner. 
Kitt Tane

Kitt Tane

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 47 år

Højde / 180 cm

Tatti 29.07.2025 21:11
Utålmodigheden åndede ham let i nakken, da døren ikke straks svarede på hans banken. Alligevel blev han stående - modvilligt, med armene over kors - og skævede rundt for at se, om nogen så ham stå der.

Han havde næsten overbevist sig selv om at gå igen, da døren endelig gik op. Overrasket hævede han let brynene, omend kun et sekund. Men om det var over synet, der mødte ham - eller blot det faktum, at nogen faktisk åbnede døren på denne tid af natten - var ikke til at sige. Manden foran ham lignede én i sine unge tyvere. Det kunne umuligt være ham, han søgte. Alligevel blev hans blik hængende ved de orangefarvede øjne. Usædvanlige. Som glimtende rav, eller farvernes udsmykning på allehelgensaftener. En anelse... fascinerende.. 

Kitt blinkede sig tilbage til fatning da han blev talt til, rømmede sig let og antog et høfligt, stramt smil. 
"Jeg beklager at forstyrre Dem på dette sene tidspunkt, unge mand. Men jeg er blevet fortalt, at man kan træffe en Hr. Lyøe her?" Han rettede ryggen for at synes højere. Det sad ham ilde, at ungen foran ham syntes at vinde et par centimeter over ham.

Jeg har behov for en juridisk konsultation, ser De." Han afsluttede sætningen med et let nik og lod fingerspidserne glide tankefuldt hen over sin mundvig.

Finneas

Finneas

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 382 år

Højde / 189 cm

Charizard 29.07.2025 22:39
Intet og alt virkede forkert ved denne mand. Måske skete det alligevel noget spændende i byen eller landet, efter alle de tragiske begivenheder der havde fundet sted. Noget at kunne mæske sig lidt i. Finneas nikkede kort, elegant og forstående til beklagelsen der lød. 

Og ganske stille voksede et lille smigrende og skævt smil sig på vampyrers ansigt: “Og De har fundet ham. Men hvorfor opsøge mig på hovedkontoret når man så nemt kan poste mig ting?” Af ren og skær formalitet selvfølgelig. 
Det hele virkede så hemmelighedsfuldt når det kom til at opsøge en personligt. Som man frygtede for, at postvæsnet gennemlæste ens post og rapporteret det til - ja hvem end der nu skulle være interesseret i sådanne ting. 

Finneas skævede dog godt til tiderne, og valgte at gøre plads til at ferskemanden kunne træde ind, hvis der var i en sådan haste anliggende sag. 

Det var hvert fald næppe en sludder for en sladder eller en midnatssnack.
Kitt Tane

Kitt Tane

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 47 år

Højde / 180 cm

Tatti 29.07.2025 23:36
Han måtte have hørt forkert. Sagde den unge gut foran ham, at han var Hr. Lyøe?
Det krævede en vis beherskelse ikke at lade mimikken forråde hans forbavselse. Kitt havde forventet en mand på mindst sin egen alder - gerne ældre. Nu begyndte han at tvivle.
"Ah," sagde han, som havde han forudset netop det spørgsmål. "Lad os kalde det... tidsvanskeligheder, Hr. Lyøe."
I virkeligheden havde han aldrig brudt sig om at betro noget til folk, han ikke havde set i øjnene. Han stolede ikke på blæk alene. Og hvad forhindrede andre i at se med?

Hans blik blev hængende et øjeblik længere, end hvad der var passende, i juristens ravstensøjne - før han brød det og lod hånden glide overvejet gennem sit skæg. 

Han trådte ind, da døren blev holdt for ham. Nu var han her jo.

Et kort øjeblik tøvede han, før han tilføjede, med et smil som kun halvt var undskyldende:
"Beklager, men det slår mig, at De ser en kende yngre ud, end jeg havde forestillet mig. Hvis De ikke finder det upassende - hvor gammel er De?"
Han lod spørgsmålet hænge, ikke uden vægt.
Kunne en knægt som ham virkelig være det, alle påstod?

Finneas

Finneas

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 382 år

Højde / 189 cm

Charizard 30.07.2025 06:32
Med langsomme, nærmest i slowmotion, spændte kæbens parti op og hovedet tog et let skift i position. 
Øjnene så ikke, hvad der ikke måtte ses, men alligevel syntes han at noget stak af. Finneas kunne ikke helt afgøre med sig selv, om dette i virkeligheden var noget som krævede en jurist eller en vampyr; men spørgsmålet var vel så blot kun - hvem ville have kunne delt det videre at han var vampyr. 

Tankerne var mange som få, men som manden for an ham rykkede sig - trådte inde for. Sænkede han hovedet let frem og lod døren blive lukket i bag dem. Den lyshåret jurist med let fortippet hovedet vendte blikket mod manden, og lod hænderne finde vej til lommerne. 

En afslappet, arrogance og nonchalant stilling, med en let overlegen udstråling: "Alder definere ikke ens færdigheder, Hr.--?" den gang kort i luften. 
Men stille fortsatte han alligevel: "Men jeg forstår Deres bekymring, dog kan jeg forsikre Dem at, jeg kan netop alt det, De troede jeg ville kunne fikse for dem - spørgsmålet er mere om det er i min interesse" lød det let forsikrende, afvisende og professionelt fra ham. 
Kitt Tane

Kitt Tane

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 47 år

Højde / 180 cm

Tatti 30.07.2025 11:08
"Kitt Tane," indskød han hurtigt, da spørgsmålet om hans navn blev efterladt svævende i luften mellem dem. Han indså, at han - overrumplet som han havde været - ganske havde glemt at præsentere sig selv.

Han lyttede med et høfligt smil og et bevidst forsøg på at sænke skuldrene i en afslappet manér. Kitt blev sjældent intimideret - og dette var ingen undtagelse. Alligevel var der noget ved den unge jurists måde at tale på; den langsomme elegance, det overlegne tempo. Det kradsede både behageligt og irriterende under huden.

Begejstret - og lettere provokeret - af det fine magtspil, der lå skjult i ordene, fremtvang han et eftertænksomt smil.

"Det var så sandelig ikke min hensigt at pille Dem ned, Hr. Lyøe. De har naturligvis ret - alder siger sjældent noget væsentligt om evner. Jeg begyndte selv i mit erhverv som ganske ung... uden navn, uden midler. Kun stædighed og-" Han lod blikket glide ned ad sig selv med en anelse selviscenesat ynde, og løftede et øjenbryn med et smil, der bar lige dele selvtillid og spil:
"- et godt sæt hænder."

Han trak skævt på mundvigen og lod fingrene glide hen ad kæben, som om replikken først rigtig fandt sin form i gesten. Et charmerende blink - som ikke bad om noget, men lod sig bemærke - fulgte tilsyneladende ubesværet, men omhyggeligt afstemt.

Men inde bag facaden noterede han sig noget andet.
Hvis dette blev vanskeligt...
Så kunne han altid trække på den anden evne. Den, han sjældent brugte, men som næsten aldrig svigtede.
Selv ikke med mænd, der pakkede deres magt ind i silke.

Finneas

Finneas

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 382 år

Højde / 189 cm

Charizard 30.07.2025 18:30
Navnet syntes bekendt, og dog så fjernt og fremmedt. Men det var ikke noget, han i dette moment regnede med at grave dybere i. Det skulle nok komme til Finneas før eller side, hvis ikke nu, så altid når manden engang var død. For uden at kende ham, syntes han at ligne en af de mænd, som nemt kunne være selvforskyldt for sine egne undergange. Han emmede hvert fald af dem type. Snarrådig og dumdristig.

Men skuespillet der udspillet sig for ham, det var prisværdigt til den lille scene. Juristen havde fældet en tåre, hvis han da havde en sjæl. Meeeen det havde han ikke, og så godt et skuespil syntes det nu heller ikke at være. Finneas tog de falske åndedragt, det var ligeved at være noget han glemte det, så nu var det vel et impro-skuespil. 
Hvis blot de havde et publikum. 

"Tak, og tak for Deres.. fortælling. Men jeg behøver hverken deres anderkendelse eller underkendelse, Hr. Kane." lød det så endelig fra Finneas, der trådte lidt dybere ind i rummet. Endnu noget så nonchalant. 

Lidt vævende, før han så let over skulderen: "Hvad har De brug for? En mand af Deres kaliber er her næppe for gældsbreve eller kontraktformaliteter," lød den ærlige konstantering. 
Kitt Tane

Kitt Tane

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 47 år

Højde / 180 cm

Tatti 31.07.2025 00:09
Kitt løftede let et øjenbryn, som havde han ikke helt hørt rigtigt - eller som om han overvejede, om det var bevidst.
"Tane," rettede han med rolig præcision, og lod navnet hænge et øjeblik i luften - ikke skarpt, men bestemt.
"Kitt Tane."

Han lænede sig en anelse tilbage, betragtede den yngre mand med et glimt af noget, der kunne have været fornøjelse - eller træthed. Det var svært at sige med ham.

"Men det glæder mig naturligvis at høre, at De ikke har brug for min anerkendelse. Det sparer os jo begge for unødvendig høflighed." Han lod en kort pause falde, som han fulgte efter den unge jurist, og tilføjede med en let hældning af hovedet og en tone af professionel alvor, der dog bar antydningen af noget personligt på spil;

"Jeg er ikke her for at diskutere gældsbreve, nej. Jeg har brug for en mand, der forstår sig på... frihed."

Han lod det hænge et sekund.

"Frihed til at vælge sit liv - og til at sikre det. Jeg står over for et ægteskab, der skal forsegles, så det ikke kan trækkes tilbage af hendes familie... og samtidig har jeg behov for, at det juridisk vanskeliggør min families mulighed for at kalde mig tilbage til en position, jeg ikke længere ønsker."

Et træk i mundvigen, der ikke helt blev til et smil.

"Det handler om kontrol. Og den ønsker jeg at fraskrive dem. Det må kunne skrives så det ligner noget andet. Kan De hjælpe med dét, Hr. Lyøe?"

Finneas

Finneas

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 382 år

Højde / 189 cm

Charizard 31.07.2025 19:41
Bagateller af navn, det var vel hvad der kunne ske i ligegyldighedens hede. Tane eller Kane. Manden ville gerne være af anonym karakter, så hvorfor beklage sig i sin egen rettelse. Ikke at Finneas rettede sig selv, det var alligevel evigheder siden nu. 

De skarpe øjne af juristen skimtede let mandens kropsholdning, men holdte i stedet mere ørerne åbne for talens klang og visioner. 

Men de syntes hurtigt at blive enige om noget, hvilket da var fremgang for dette ellers særdeles usædvanlige møde. Så da omdrejningens punket blev fremlagt, rettede Finneas let hovedet og rynkede panden let. Det hele lød alligevel som noget værre noget. 

"Okay. Så kort sagt, hun skal fanges og De skal frigøres?" spurgte han, eller vare det snarere en konstantering. Det blev sagt på en så ligegyldig måde, at det virkede ubetydeligt. "Det lyder hvert fald som en forfærdelig trist aftale for hende, men hvis ikke De, så bare en anden havde gjort det samme vel." virkeligheden var grum og grim. Og Finneas hjalp med at fast holde verden i den formation. 

"Det burde være muligt. Men De skal blot være opmærksom på, at der kan være visse udfordringer med det, hvis kvinden er under en forsvarlig alder i form af ægteskaber til mænd der kunne være deres bedsteforældre.. Ikke sagt at De ligner en i den aldersgruppe." for lige at ligge en dæmper på det hele. 
Kitt Tane

Kitt Tane

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 47 år

Højde / 180 cm

Tatti 03.08.2025 11:24
Øjenbrynene hævede sig en smule i Kitts pande, men ikke forundrede - mere som tillod han sig selv en tanke, han ikke delte. Han lod blikket glide let til siden, før han trak på hovedet, et lille, ubesværet træk, der lå et sted mellem et skuldertræk og et smil. Ikke affærdigende, ikke helt en indrømmelse. Som om han lod Finneas have ret, uden at give ham mere end nødvendigt.

"Det er den simple udgave, ja," svarede Kitt, og lod ordene falde med en rolig, næsten godmodig tone. "Verden er sjældent sentimental, Hr. Lyøe. Den har bare lært at pynte sig." Ikke at han behøvede at forklare en jurist dette - personen foran ham havde sikkert set lidt af hvert. 

Ægteskaber til mænd der kunne være deres bedsteforældre...

Kitt lo - lavt og tørt - et fnys, skjult i et ryk over skuldrene. Ikke fordi det var morsomt, men fordi det var nemmere end at svare direkte.
"Oof," sagde han halvt for sig selv, som en mand der var blevet ramt præcist - men nægtede at give modstanderen æren.
Han så på Finneas med et blik, der balancerede mellem overbærenhed og noget, der kunne ligne træt respekt.
"Det var ikke dét, jeg regnede med at blive anklaget for i dag," tilføjede han. "Men jeg sætter pris på Deres diplomatiske formulering."

Han lod blikket glide let væk et øjeblik, som overvejede han, hvilken version af sandheden der ville tjene ham bedst.
"Hun er seksten. Det er måske ungt - men det er også ægteskabelig alder i de fleste egne. Og så vidt jeg ved, har hendes familie ikke stillet spørgsmål ved hverken intention eller kompensation."

Et lille træk i mundvigen.
"Der er betalt - rigeligt. Hvis der er nogen forargelse tilbage, er den næppe juridisk."
Han holdt en kort pause, før stemmen igen blev mere fokuseret:
"Så hvis De mener, noget skal justeres... vil jeg gerne vide, hvor meget papir vejer tungere end virkelighed." Albuen blev placeret på bordkanten. Han hvilede hagen på sine bøjede fingre og lod pegefingeren glide op foran læberne i en strygende bevægelse - stille og eftertænksom. Blikket var fast, men ikke hårdt; afventende, som flirtede han med skæbnen.

Finneas

Finneas

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 382 år

Højde / 189 cm

Charizard 03.08.2025 22:34
Hele dialogen i sig selv ramte stille en mur. Det var ikke afslag eller undvigelser, men virkelighedens rammer for muligheder, og manden, Kitt Tane, var vidst en, som foretrak mulighederne udover hvad rammerne tillod. Finneas kunne kun beundre den del af mandens ihærdigheder, opfindsomhed og stædighed. 

Juristen lod let tankerne flyde. Lytte til den ældre mands indgangsvinkler. "Jeg må erkende, det er længe siden jeg har været den rige mands fordel i sådanne situationer." erkendte han stille og lo let og stille for sig selv. 
Tanken morede ham lidt, for manden måtte vide, at kvinden nok skulle finde sine måder hvorpå, at hun kunne gøre livet surt for ham. Så surt, og bittert, at han ville hade alt ved hende når hun engang fik begge ben i næsen

De klare øjne skar igennem luften og så mod manden. "Alle kan købes, og nok penge kan gøre folk blinde for deres ofringer" indskød han stille og kort. 

Finneas løftede hovedet igen, arrogant og hævet: "Før vi går nærmere dit delikate problem, er tankerne at afskærme hende fra egen familie og omgangskreds? .. Du ved i et mere normalt sprog, frihedsberøvelse" formaliteter var så ment bagateller. 

"Ikke at det hindre mig for at hjælpe dig, det er mere hvad vi skal se efter og sørge for hvad der fremgår af dine dokumenter" tilføjet Finneas, som det var lige ud af landevejen. Som manden blot købte et stykke kød hos slagteren og var garanteret kvaliltets kød af den reneste art. 
Kitt Tane

Kitt Tane

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 47 år

Højde / 180 cm

Tatti 04.08.2025 17:23
"Jeg fjerner hende fra et sølle liv uden fremtid og flytter hende til noget bedre. Det er vel... en anden slags frihed."
Ordene faldt tørt. En næsten umærkelig rynke gled hen over Kitts pande, som om han selv overvejede, om han troede på det.
Han lænede sig tilbage med rolig elegance, vippede benet over det andet og hvilede armen løst mod armlænet.
"Men... vil hun se sin familie - så udelukker jeg ikke muligheden. Min hensigt er ikke at låse hende inde," tilføjede han og lod en finger glide over kindbenet, før den faldt til ro mod læberne, "men at bruge hende som skjold." Han lod sætningen hænge - kort, men ikke som en undskyldning.

"De er næppe blind for den uro, der rører på sig, efter henrettelsen af Bertins-familien." Et smil gled hen over læberne, men forsvandt lige så hurtigt, som det kom. Uden at nå øjnene.
"Magten skifter hænder." Det blev sagt, som en der gentog, hvad alle allerede vidste - med trætheden fra en mand, der havde hørt ordene for mange gange.

"Mod min vilje - og uden min underskrift - er jeg Hermés’ næste arvtager."
Kitt leverede dette med samme ro, som havde han læst op af en indkøbsliste.
"Min far slog hånden af mig for mange år siden. Jeg har ikke sat fod i hans hus - ikke engang sendt ham en regning." Et halvt skuldertræk. Han løftede hånden, lod den vende opad med åben håndflade - som en der både viste og afviste i samme gestus. 

"Men nu, hvor hele dynastiet lugter af røg og begyndende panik, sender han bud. Håber, jeg vil vende hjem og smile venligt, mens huset brænder." Han lænede sig frem et sekund, lagde albuen mod bordet og gned sig over hagen. Blikket søgte Finneas - målt og vurderende.

"Hermés er ikke ligefrem populær hos folket, og jeg vil nødig blive den næste, der hænger i et træ." Hans ansigt forblev neutralt, næsten tålmodigt.
"Så," fortsatte han, stemmen flad og præcis, "han må dingle i det træ alene." Han lænede sig atter tilbage, som om det var dét. En dom.

Kitt ville have vist ham brevet fra sin far, havde det ikke været fordi han havde bedt tjenestepigen skaffe sig af med det, mens morgenens brændert stadig pulserede bag øjnene.

"Det bringer mig tilbage til Ingrid. Min kommende hustru," sagde han, som om han smagte lidt på ordene.
"Er der nogen måde, hvorpå jeg kan snøre mig uden om min fars hænder med det her ægteskab?"

Finneas

Finneas

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 382 år

Højde / 189 cm

Charizard 22.11.2025 09:57
Finneas lagde tungt sine interesse i denne sag. Kitt Tane formåede at gøre alt der var så gråt og smagsløst farverigt og saftigt som hans ellers så berygtet ferskner. "Aha" lød det som en vejrtrækning der havde ventet på at komme fri. 

Vampyren tog normalt de så gense og kedelige sager for at holde sig selv fri for at at gøre for meget arbejde der kunne kræve, at hans klienter ville ses ved højlysdag. Men dette var anderledes. Det var et problem der foregik i nutiden, den var i aktiv bevægelse og der var spændende udfordringer forude. 
Et selvtilfreds smil voksede langsomt op på hans læber. "En simpel problemløsning kunne meget vel være, at afgive din arv og forbindelse til dem, formelt og uformelt" forslog han, et forslag der fik det til at fremstå så simpelt, som at trække vejret. Men Finneas, og Kitt vidste højest sandsynligt også dette, at så nemt var det nu heller ikke. 

"Men du har så længe formået at sno dig uden om at være kendt som en Hermés slægt. Det kan udnyttes, da de fleste i byen her og din egen omegn kender dig som Kitt Tane, mandne med ferskenplantagen. Korrekt?" - "Og i det du agter at gifte dig med denne unge kvinde, er det for at afskrive dig selv som Junker af Hermés og etablerer dig selv, og jeg mindes ikke at du har nævnt hendes navn eller slægt. Men at I som forenet familie vil bryde grene og starte op selv." Et afbræk fra hovedfamilien og blive sit navn. 

Kitt var en genial mand, det måtte man give ham. Finneas var mere end fristet, men det var muligvis med hans egen hemmelighed i krise for at blive afsløret. Men noget for noget
Kitt Tane

Kitt Tane

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 47 år

Højde / 180 cm

Tatti 23.12.2025 23:48
Kitt lod blikket hvile på Finneas et øjeblik længere end nødvendigt, som om han målte manden op på ny. Et langsomt, nærmest dovent smil gled frem - ikke udtryk for fornøjelse, men genkendelse. En mand, der havde tænkt. En sjældenhed.
”Aha,” sagde han med samme tone, som Finneas havde brugt - som for at gengælde den skjulte fryd.

Kitt lænede sig lidt tilbage i stolen, som en kat, der nød at blive aet i den rigtige retning.
"De taler som én, der både har læst mellem linjerne… og skrevet nogle af dem selv, hr. Lyøe."
Blikket hang på Finneas - vurderende, men ikke fjendtligt. Han lod kroppen finde den dér hjemlige elegance i stolen, og vippede håndleddet svagt.
"Det er sjældent, man møder den slags. Hvor forfriskende." Et glimt i øjet. En antydning af et smil.

"Og ja. Det er præcis dét, jeg vil. Bravo." Hans stemme sænkede sig.
"Et nyt navn, uden gamle blodpletter." Han skævede ned mod sit glas, som om det gemte et svar. 
"Ingrid" smed han som en sidebemærkning. Han kunne ikke selv mindes om han havde nævnt hendes navn i samtalen. Han så ikke op. "og hendes slægt er underordnet. Vi etablerer os som Tane."

En pause. Hans tone ændrede sig - knapt hørbart.
"Alt det... kræver naturligvis papirarbejde. Ikke sandt?" Han løftede blikket med et glimt bag de mørke øjne. "Så," et lokkende smil løftede sig i hans mundvig, "..må jeg regne med Deres diskretion og Deres intellektuelle assistance?" 

Finneas

Finneas

Krystalisianer

Neutral Ond

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 382 år

Højde / 189 cm

Charizard 17.01.2026 20:56
I takt med dialogens saftige udfald, valgte Finneas at gøre små taktiske handlinger for at mærke vandene an. En albue i bordet og med tommelfingerens spids hvilende let mod fortænderne, strøg han den mod hjørnetanden for at markere sig og sin sandhed en snert. Intet iøjenfaldende eller åbenlyst, medmindre man havde sans for at tyde enhver bevægelse der måtte ske for næsen af en. 

Et fnys lød og han vingede hånden, hvis finger havde stryget tænderne, ud til siden som en glædeligt gestus af kompliment. "Man er hvad man gør sig selv til, og at have sin fordele gøre underværker" sagt med en så'n nonchalante at det kunne syntes hovmodigt. Selvtilfreds og arrogance var vel noget som kun en jurist rigtig kunne prale af. Men et nik med hovedet som et halvt gement tak, skønt der intet nederdrægtigt var over det. 
Finneas forstod budskabet, de var af samme kaliber, blot fra to forskellige verdner. 
Det var deres vej eller ingens vej

Den aldrende vampyr rejste sig helt op, lod hænderne kort falde i lommerne som han tog et sidste ordentligt kig på Tane, skønt han havde kaldt manden ved fuldstændigt forkert navn midt i dialogen. Måske det kunne bruges til deres fordel, overspille eller underspille vigtigheden af Hermés navnet og det faktum at Tane var ingen anden end Kitt Tane ham selv. 

"Bring mig alt du har hvor dit fødenavn fremgår, alt der måtte kunne bringe ... Edmund d. 9 af Hermés slægten tilbage til livet," nok tog det noget tid, men Finneas fik samlet alle brikkerne og talte sig frem til hvem Kitt var. "Skønt det skulle være mig bekendt at du blev sat i eksil, så har folk det med at genopstå - som du nu har erfaret" hvorfor han jo netop stod over for vampyren. 
Kitt Tane

Kitt Tane

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 47 år

Højde / 180 cm

Tatti 23.01.2026 14:44
Luften blev tættere. Ikke i rummet, men omkring Kitt selv, som hans blik fangede små antydninger af juristens kropsholdning. Albuen på bordet - og måden, han nærmest tilegnede sig rummet på. En værdig konkurrent til Kitts eget ego. Tommelfingeren mod munden, de blege læber der spredte sig. Kitt talte videre, som om han ikke bemærkede det. Lod stemmen flyde uforstyrret - men inde bag blikket arbejdede han.
Han var ikke blind for subtil flirten. Det dér spil mellem bevægelserne. Udtalte og uudtalte signaler. Kærtegn kastet ud i luften som prøvesten.
Han mærkede det ikke som nervøsitet, men som utålmodighed. Pirring. Den unge jurists selvsikkerhed var... dragende. Ubelejligt dragende.

"Så sandelig," svarede han med et smil, der genspejlede Finneas’ arrogance. Et bifald uden bifald. Et stumt "selv tak" nikket med øjnene alene.
Med blikket fulgte han juristens bevægelse op fra stolen - roligt, men vågent. I sin holdning var han afslappet, men et hjerteslag dundrede lidt skarpere end de foregående. Spænding. Forventning.

Kitt havde trænet sit pokerfjæs. Det var en nødvendighed i hans verden - ikke at blinke, når prisen var høj. Så da Finneas nævnte både titel og arv, lod han sit blik hænge et sekund for længe. Ikke chokeret. Men set.
Imponeret. Og måske en smule... utilpas. Der var en kraft i at blive læst så klart. Alt dette ville uden tvivl komme ham til gode senere. 

"Hm," brummede han lavt, og det ene bryn hævede sig i et næsten teatralsk anerkendende løft.
"De er skarpsindig, hr. Lyøe. Det var en fejl at undervurdere Dem." Han rejste sig. Ikke hastigt. Ikke stift. Bare glidende, og rakte hånden frem mod den mærkværdige, unge knægt med de ravgyldne øjne.

"Jeg sørger for at fremskaffe dokumenterne." En bøvlet opgave, bevares - men ikke umulig.
En kort pause. Øjnene blev mørkere.
"Og hvad angår min utålmodige far... Skal jeg fortsat ignorere hans breve og trusler? Eller vil De råde til en mere... formel afvisning?"

1 1

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 0