Det var nemmere sagt end gjort, at finde de helt rigtige mennesker; men man kunne komme lagt med navne og et udseende på de person man søgte efter.
Han havde lært meget i sin gennemrejse af landet og oplevet mange kulturer og steder, og der var næsten en helt andet kutyme til hvordan man gik til tingene på, fra hvert sted han kom.
Der var ikke mange mennesker på gaderne, som han bevægede sig ned af dem for at finde det helt rigtige sted at tilbringe sin aften. De fleste han gik forbi holdt sig til sig selv eller lod deres blikke hvile på ham, og studerede eller undrede sig over hans ar.
"God aften, frøken" Han lod et roligt, smalt smil brede sig på hans læber, som blikket gled over på den unge kvinde som havde hilst. Det var ikke ofte at man mødte den venlighed fra den almene borger, hvilket næsten var et tegn i sig selv.
Hans tanker gled igennem de oplysninger af navne og personer, som han kunne opsøge eller forsøge at finde, men om hun var en af disse havde han svært ved at vurdere. Det havde aldrig været hans stærke side.
Hun var en ufattelig køn kvinde og hans opmærksomhed var vækket, men ville det være for direkte og spørge om hun hørte til gaden og det liv som hørte med herude?
"Undskyld mig" Lød det fra hende som hun passerede ham, men ikke nåede at komme længere væk, end at han kunne nå og fange hendes opmærksomhed.
"Jeg er ikke fra byen her, men søger lidt underholdning for aftenen.." Startede han roligt ud og loft blikket hvile på kvinden foran ham,
"Jeg er ikke fra byen, men har fået lidt anbefalinger om hvor jeg kunne gå hen, men du skulle ville ikke kunne pege mig i retningen af et godt sted?" Hans ord var pakket ind, blot for ikke at støde nogen som ville tage den slags til sig,
"De er måske selv på vej ud?"