"Gør lige plads unge mand!"
Ethian rykkede sig panisk til siden og så hvordan en gruppe mænd i alle størrelser kom traske forbi. Armene svang hektisk og bredt ud, som hvis der lå et stykke træ mellem kroppen og armene på dem, men der var intet andet end luft. Forvirret og på ukendt farevand, som hele Dianthos i helhed var. Men han var kun ved juvelen grundet mulighed for at overhøre hvad lysets flåde måske kunne få fortalt sig om.
Han havde blomstret i døråbningen i en god rumstid før han endelige fik taget sig sammen til at komme ind. Oplyst og festeligt, det var vel indrammet af festligheder på måder som kun kunne findes blandt et godtfolk som dette.
Eller det lod han sig da bilde ind.
Ranglet og standard højde, omend han følte sig en anelse lav ved siden af nogen af alle mændene, lod han sig forvilde hen ved en langside nær der hvor alle stod og så på de som dansede. Han kunne næsten forsvinde ind i de mørkeste kroge, som han var i de mørke nuancer, sort og mørkebrun fra top til bund og håret i sin mørkebrune nuance som stak ham let ned over næseryggen og tæt ved øjnene. Han overhørte nogle piger - eller unge kvinder nok snarere - stå og snakke. "Min søster er heldig sådan at danse med en soldat fra flåden," - "Så heldig er hun da heller ikke, han kan ikke engang få den op og stå har jeg hørt". Okay, nej. Det var ikke lige den slags informationer han skulle have med sig, og han fik trådt sig en anelse skråt tilbage. Måske forlegen over at have hørt det, samlede han kort hænderne sammen forneden ved sit skridt og spændte i kæben som læberne blev presset sammen og munden endte som en lige streg på ansigtet af hans.
Han fik trådt an anelse forkert og gled ned i et buk og fik stødt skulderen ind i en brunhåret pige. "Jeg beklager," fik han fremsagt og løsnet sine hænder fra sin placering. Måske en anelse forvildet ind i en situation han ikke havde kunne opleve andre steder, fik han lagde hånden an til, som han bød hende op til dans, men det var ikke noget han ænsede i tidsnok.