Jeg mente ikke at træde dig over tæerne!

Ethian Sawyer

Ethian Sawyer

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Varulv

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

// i forlængelse af havnefesten // 

"Gør lige plads unge mand!
Ethian rykkede sig panisk til siden og så hvordan en gruppe mænd i alle størrelser kom traske forbi. Armene svang hektisk og bredt ud, som hvis der lå et stykke træ mellem kroppen og armene på dem, men der var intet andet end luft. Forvirret og på ukendt farevand, som hele Dianthos i helhed var. Men han var kun ved juvelen grundet mulighed for at overhøre hvad lysets flåde måske kunne få fortalt sig om. 

Han havde blomstret i døråbningen i en god rumstid før han endelige fik taget sig sammen til at komme ind. Oplyst og festeligt, det var vel indrammet af festligheder på måder som kun kunne findes blandt et godtfolk som dette. 
Eller det lod han sig da bilde ind. 

Ranglet og standard højde, omend han følte sig en anelse lav ved siden af nogen af alle mændene, lod han sig forvilde hen ved en langside nær der hvor alle stod og så på de som dansede. Han kunne næsten forsvinde ind i de mørkeste kroge, som han var i de mørke nuancer, sort og mørkebrun fra top til bund og håret i sin mørkebrune nuance som stak ham let ned over næseryggen og tæt ved øjnene. Han overhørte nogle piger - eller unge kvinder nok snarere - stå og snakke. "Min søster er heldig sådan at danse med en soldat fra flåden," - "Så heldig er hun da heller ikke, han kan ikke engang få den op og stå har jeg hørt". Okay, nej. Det var ikke lige den slags informationer han skulle have med sig, og han fik trådt sig en anelse skråt tilbage. Måske forlegen over at have hørt det, samlede han kort hænderne sammen forneden ved sit skridt og spændte i kæben som læberne blev presset sammen og munden endte som en lige streg på ansigtet af hans. 

Han fik trådt an anelse forkert og gled ned i et buk og fik stødt skulderen ind i en brunhåret pige. "Jeg beklager," fik han fremsagt og løsnet sine hænder fra sin placering. Måske en anelse forvildet ind i en situation han ikke havde kunne opleve andre steder, fik han lagde hånden an til, som han bød hende op til dans, men det var ikke noget han ænsede i tidsnok. 
Lucina

Lucina

I lære som våbensmed

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 18 år

Højde / 155 cm

Emilia 22.03.2023 12:03
Hele denne havnefest, der havde Lucina ikke vidst hvor hun skulle placere sig, der var så meget fest og stemning, men hun følte sig akavet tilpas i det hele, fordi hendes mor aldrig havde ladet hende deltog og hun ikke havde mange venner at tage med derned. Hun ville dog heller ikke hænge på sin far og derfor havde hun bare placeret sig, så hun kunne stå og se på dem der dansede. Jovist hun ville gerne danse med nogen, men hun ville ikke presse sig på og der stod sikkert mange pænere piger og ventede end lige hun, hun skulle ikke forvente noget det vidste hun godt.

I et chok skreg hun "Av!" og trådte et skridt tilbage, men greb så hans hånd og rødmede lidt. "Det er okay, hvis du danser med mig." Det var lige det hun havde brug for, selvom det havde gjort mega ondt den måde de var bombet ind i hinanden på, så var det da alligevel en fantastisk følelse at kunne gå ud og danse med en. Åh bare han ville.

Ethian Sawyer

Ethian Sawyer

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Varulv

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Hendes skrig gav alligevel en anelse mere opmærksomhed mod dem, men i samme sekund som hun greb hans hånd, indså han hvordan den havde hængt frem til det. Hjertet sprang op i halsen på ham. Havde han været en tegenseriefigur ville man kunne se hvordan hjertet slog i arrigskab af forvirring og panik. 

Var det kun okay, hvis han dansede med hende? Nej, det kunne det da umuligt være sandt. "Du vil gerne danse med mig?" spurgte han næsten helt vantro til det. Joh, det ville da ikke være forfærdeligt at danse med en og lære en at kende, men han havde absolut ingen danseerfaringer eller viden om hvordan han skulle sætte fødderne i gulvet. De hasselfarvede øjne kiggede mod de andre, det var da at danse hånd i hånd, det kunne han godt finde ud af, kunne han ikke?

Men han fik endelige lagt sin hånd omkring hendes, så det ikke blot var hende som holdt om hans. Mon Fader Romeo ville bifalde sådanne akter. Det var jo ikke intimt på nogen måde, men når han kiggede på de dansende, så det hele bare så intimt ud. Noget som kun folk gjorde, når de havde en særlig relation med en anden. Mon ikke han lagde for mange tanker i det?
Lucina

Lucina

I lære som våbensmed

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 18 år

Højde / 155 cm

Emilia 09.04.2023 10:56
Et hurtigt nik kom fra hende, som han spurgte. Hvad skulle hun ellers sige? Dans var ligesom en god ice breaker og hun så rimelig fortabt ud når hun bare stod der alene, gjorde hun ikke? Hun nejede let for ham, selvom hun ikke ligefrem var super feminin og elegant, så var hun der da alligevel og klar til at give det en chance.

"Jeg hedder Lucina," sagde hun roligt og gjorde anledning til at tage det første dansetrin. Mon han ville synes det var hyggeligt og danse med hende eller var det akavet? Nu kendte han da hendes navn kunne det så være så akavet igen? Hvordan var han overhovedet? Pludselig begyndte hendes mors formaninger at komme ind i hovedet. "Du skal aldrig stole på fremmede, du skal være hjemme og lære dit fag, der er farligt derude." Lucina rystede let på hovedet, hun hadede når de tanker kom op i hendes hoved, hun hadede når hun skulle tænke over tingene, hvorfor kunne hun ikke bare have det sjovt? Kunne hun ikke godt det? Eller var drengen ikke så venlig som han så ud?

Ethian Sawyer

Ethian Sawyer

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Varulv

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

"Lucina? Som i den lysende?" spurgte han. Lige et enkelt navn som hendes, der vidste han at det havde en betydning. Han var blot faldet over de ting med små tilfældigheder, og når det så endelige matchede med at man mødte en der hed det, kunne man da lige spørge. 

Ethian placeret fokusset ned i mellem deres fødder i første omgang, før han helt fik lagde hånden ved taljen. Det var et roligt tempo, så han kunne måske lige guide sig rundt i dette uden at træde hende over tæerne. "Jeg hedder forresten Ethian," fik han svaret efter nogen tid og løftet blikket mod hende. Hun havde levende hår, det var som en manke på en løve og piercerende øjne. Hun kunne snildt gå for at være en på hans alder, men han turde heller ikke satse. "Har du danset før?" som sætningen forlod ham, følt han lidt sine tåspidser træde på noget og han trak undskyldende på minen. De var knap nok to minutter inde og han havde allerede vist sig som den værende dårlige danser. 
Lucina

Lucina

I lære som våbensmed

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 18 år

Højde / 155 cm

Emilia 13.04.2023 13:23
Et rødmende nik kom fra hende, det var ikke særligt tit hun mødte folk der forstod hvad hendes navn betød, men det var varmende at få at vide folk kendte til det, hun sagde dog ikke noget, men lod sig blot falde ind i dansen.

Som han sagde sit navn smilede hun let. "Ethian er et pænt navn." Hun kunne ikke sige mere, ikke fordi hun ikke ville, men fordi hun koncentrerede sig sådan om at placere fødderne rigtigt og da han ramte hendes storetå trak hun rødmende foden til sig. "Nej altså, jeg er også ny til det, så det er ikke sikkert det var dig der trådte forkert." Hun grinede let og trak ham lidt væk fra mængden. "Jeg vil egentligt kun danse for at lære nogen og kende, jeg har været trukket væk fra folk hele min barndom." Hun rødmede igen. Hvorfor fortalte hun ham alt det? De var ikke engang venner endnu, eller var de?

Ethian Sawyer

Ethian Sawyer

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Varulv

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Hans fokus lå mere til deres fødder end hendes ansigt, hvorfor han ikke ænsede hendes rødmen. Det ville nok kun have sat ham i færd med at rødme af flovhed, over at vide sådanne ting. Ikke at han vidste det, men at det kunne berøre nogen, at han vidste sådan noget. 

"Tak" fik han mumlet og løsrevet blikket fra fødderne til lige at se på hende. Det var ligeledes en ukendt oplevelse for ham, at få ros for sit navn. Det var jo blot et navn, intet andet end det. Men at nogen brød sig om det navn, hans moder havde givet ham, var alligevel en behagelig hændelse for ham. Ethian lod sig trække væk med fra mængden, som hun havde føringen og han indså lige så stille at de dansede lige dårligt, men at de kunne begge dele den oplevelse som en succes. At én var lige så ringe som dem selv. Han rynkede let på næse ryggen og prøvede lidt at følge med i hvad der skete. Det blev ganske hurtigt til en intim dialog,at dele noget så privat. "Hvordan kan det være?" spurgte han, men i tvivl om han spurgte som Ethian, den solgte varulv til Mørket eller Ethien, præstelærlingen. 
Lucina

Lucina

I lære som våbensmed

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 18 år

Højde / 155 cm

Emilia 04.05.2023 14:34
Det var underligt for hende at snakke med en anden om det, men hun kunne også mærke det lettede hendes hjerte, at kunne snakke med nogen om det som ikke var hendes far eller mor, nok mest far, for hendes mor ville ikke anerkende hun havde gemt hende væk på den måde hun havde. Det var rart de begge var dårlige, nej nok elendige, til at danse, men hun nød det virkelig.

Smilende gjorde hun alt for ikke at træde ham over fødderne, mens hun svarede. "Jamen min mor ville bare ikke lade mig kende verden og nok endnu mindre møde min far, men hun var bange for der skulle ske mig noget, så jeg kender kun folk fra mit arbejde." Hun smilede let for sig selv, der var jo ikke meget at gøre ved det, det var bare sådan det var.

Ethian Sawyer

Ethian Sawyer

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Varulv

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Præstelærlingen fra mørket stod nu i en situationen der tillod ham at være det han var kommet til byen for. Netop at være en bærende bjælke for folk og kunne hjælpe dem med at få lettet byrden og frigjort det greb som kunne være omkring dem. Han kunne ikke dy sig fra at trække en anelse på smilebåndet og nikke lidt itl det hun sagde. 
Det emmede af personlighed og fortrolighed, noget som man måske ikke hørte så hyppigt igen - specielt ikke hvis man var Ethian. "Men hvad skulle der kunne ske dig?" spurgte han en anelse vævende og stikkende til det. Det var vel ikke så unaturligt for en moder at have siden frygte for sit barn (kunne han blot drømme om). 

Men han vendte blikket en anelse væk fra hende og så de dansende, de leende og glade smil, det tog alligevel lidt af dansebyrden fra ham, at de allerede havde trukket sig lidt fra det. Han ville slet ikke kunne følge med. "Men jeg tror ikke du er gået glip af så meget, men jeg er nok ikke den rette til at udtale mig om det,
Lucina

Lucina

I lære som våbensmed

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 18 år

Højde / 155 cm

Emilia 06.06.2023 11:53
Let trak hun på skuldrene, ærligt sagt så vidste hun ikke meget andet, end at hun var blevet holdt fra hendes far og det nok var det hele der gjorde det, hvad hendes mor mere havde været bange for, det ville hun ikke helt ud med. Hvordan skulle hun tackle det hele, hvordan skulle hun komme videre? Det var ikke rigtigt til at vide hvordan hun skulle tolke tingene og gøre op med det hele, hun ville gerne bare kunne sige at det nok bare var for at beskytte hende, men ærligt vidste hun ikke helt hvor hun skulle placere sine tanker mere.

Hun fulgte hans blik, så på de glade mennesker, inden hun trak på skuldrene og så tilbage på ham. "Du er måske ikke en af de festglade som dem derinde?" Hun pegede mod mængden og så undrende på ham. Hvor var han henne i alt det her? Hvem var det hun havde fat i? Hun var nysgerrig på ham og derfor fløj det bare ud af hende. "Fortæl mig lidt mere om dig selv så?" Hun tænkte ikke helt over det måske kunne være intimiderende, hun ville jo bare gerne lære ham og kende.

Ethian Sawyer

Ethian Sawyer

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Varulv

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

"Festgalde" gentog han i en stille mumlen og trak overvejende på sin ene skuldre og lod blikket falde tilbage mod Lucina. "Jeg har ikke rigtig begået mig i de kredse" ærligt men alligevel tilbageholdende. Ethian havde aldrig været særlig god til at holde sig til den givende historie han havde fået tildelt, men det havde nu aldrig været så relevant igen. Ingen spurgte jo så direkte ind til det - og nu skete det så alligevel. Hun spurgte. 

Øjnene skank overvejende før han lod dem se mod de glade og dansende mennesker. "Jeg er fra Medanien af, så selvom vi har mange festligheder dernede, så har jeg ikke rigtig taget del i dem. Jeg har nok altid følt mig lidt for ung til det" velvidende at han endnu var ung, men hvordan spillede man på en historie man ikke kunne sætte sig selv så meget ind i. Dennes historie var ikke engang hans, men Fader Romeo, hvilket han jo end ikke vidste selv, bare en tilfældig persons liv bider. "Men jeg har haft en god.. jeg tror man vil kalde det en form af lærermester som har taget hånd om mig" hvis blot det var ment så rent som det lød, men Dorian Deloras Solace gjorde intet halvt. 
Lucina

Lucina

I lære som våbensmed

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 18 år

Højde / 155 cm

Emilia 13.08.2023 14:51
Ganske fascineret og interesseret i det han stod og snakkede om, lyttede hun og så på ham med et smil. Det var rart at møde en der havde en anderledes opvækst uden at være en af de snobbede overklassebørn fra Dianthos. Lucina syntes det lød spændende med Medanien, selv havde hun ikke været uden for Dianthos, hun havde da hørt om nogle af byerne, men hun kendte slet ikke til livet der, så hun så bare måbende på ham, som han fortalte.

"Fascinerende," sagde hun endeligt og så på ham, med det overraskede blik der var blevet dannet i hendes ansigt. Hun var virkelig overrasket over hvad det var for en historie, at denne dreng kunne bringe frem, hun havde altid tænkt at folk kom langvejs fra, fordi der kun var fester i Dianthos, hun havde aldrig rigtig tænkt at man lavede noget i de andre byer, men hun ville heller ikke virke dum, så hun smilede bare. "Du må vise mig Medanien en dag, jeg har aldrig været uden for Dianthos." Sagde hun i stedet med et smil og så på ham med en vurderende mine, var han virkelig så god som han lød til? For så havde hendes mor da godt nok holdt hende inde for ingenting.

Ethian Sawyer

Ethian Sawyer

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Varulv

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Ethian trak tvivlende på smilebåndet og rynkede panden let. Det var ikke noget han var vant til, men det virkede til at være en oprigtig interesse hun gav ham, og han lod kort hovedet falde forover i en forlegen gestus. " Fascinerende er nok så meget sagt, syntes De ikke? " han faldt hurtigt tilbage i at tiltalende hende i dis, men han mindede sig selv om, at det behøvede han vidst ikke helt alligevel. 

" Medanien er pænest om foråret og sensommeren i min optik.. Du må se det en dag " omend ikke med ham, men bare i det hele taget. Det var noget for sig selv og han ville hellere se det året rundt end storbyen, selvom han kun lige var ankommet på sigt. 
Lucina

Lucina

I lære som våbensmed

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 18 år

Højde / 155 cm

Emilia 26.11.2023 02:32
En let rødmen kom fra hende, som hun nikkede bestemt over det han sagde. Jo måske var det lidt meget at sige, men det var bare hendes måde at tackle det hele på. Hun vidste ikke helt hvad hun skulle sige til det hele, det var bare hendes tilgang til tingene og hun forstod jo godt hvis han tænkte lidt anderledes over det hele, men hun ville så gerne bare være venlig over for ham, så hvis han syntes det var for meget, så var det det nok. Hun nikkede derfor let og smilede, mens hun så overvejende på ham. "Foråret eller sensommeren, det må jeg skrive bag øret, det er ikke lige sikkert det bliver i år så, men jeg må da klart få set det, jeg har jo en stor fremtid foran mig." Hun smilede stort og så beundrende på ham. Hun ville så gerne se Medianien, men det var svært hvornår hun skulle kunne gøre det og især fordi hun gerne ville have en guide på, men han lød ikke så interesseret som hun dog havde håbet på.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack, Krystal Administrator
Lige nu: 2 | I dag: 6