Issac Thorne

Issac Thorne

Løjtnant for det øvre bydistrikt

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 179 cm

Nao 11.02.2023 13:15
De var ved at nå til en vejs ende i denne lille sag, det håbede han hvert fald. De havde brugt meget tid på det, og tegningerne og rapporterne havde vist sig at være sammenhængende og Adena havde med sine kræfter, denne formiddag, givet dem et billede af hvor alt dette her kunne foregå henne af.
Issac stod klar ved bymuren sammen med hans egen hest og en hest stående ved hans side. Han gik stærkt ud fra at Adena kunne ride, og på hesteryg ville de uden tvivl komme hurtigere frem, der var alligevel et godt stykke vej der ud.
Han havde stået og ventet, brugt den halve time på at gøre klar til dette. Tankerne om hvad der ville møde dem derude var usikre, men han vidste blot at de skulle afsted nu, for at de kunne fange dem i tide, hvis de stadigvæk var derude. Noget gjorde at han tvivlede. 
Han havde givet hende en halv time og denne var endnu ikke brugt op, så at hun endnu ikke var mødt op, gjorde ham intet. Han brugte tiden på at tænke og ligge en plan over deres fremgangsmåde, hvis de skulle være der ude. 
"Adena" Hilste han som hun kom ham i møde, "Er du klar? Jeg tænkte at du kunne ride, så du får lov til at låne hesten her" Han klappede den sorte hingst som stod ved siden af hans hvide og kiggede over på hende. 
"Jeg tænker at vi stille og roligt ridder derud af og langsomt nærmer os stedet, som vi ved er stedet for det har foregået" Issac hev hendes tegning frem, som hun havde tegnet, og kiggede på kortet, eller stedet hvor det foregik.
Inden han havde taget ned til muren, havde han studeret bykortet over området, studeredet det og husket det til nederste detalje, så han vidste hvor de skulle hen. 
Dette kunne ikke gå galt og han var klar i hovedet. Han havde studerede de forskellige muligheder som kunne møde dem, når de kom derud. Han håbede at Railan var til at tale med og at han dermed kunne forklarer mere om dette her. 
Hvis det handlede om at han blot havde trådt ved siden af, hjulpet denne Baron med uopklarede sager, så var der intet at komme efter, men nåede sagde ham at det ikke lå sådan. Hvorfor skulle Adenas evne så have slået så meget ud?
"Har du brug for en hånd til at komme op?" Han kiggede med et roligt blik over på Adena og var klar til at hjælpe hende. 
Adena Selene Isadora Arys

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 169 cm

Alianne_ 11.02.2023 18:46
    Adena mødte op ved byporten iført en meget mindre iøjenfaldende kjole, end hun havde forladt byvagtskontoret i. Samtidig havde hun en god, firkantet skuldertaske hængene henover, fyldt med tegnepapir og kulstifter. Der var en del flere ting i, som hun ikke havde brug for, men i hasten for at nå hele vejen tilbage og ned til byporten i tide, havde hun ikke tømt taskens tidligere indhold. En hurtig note var lagt til kammerpigen, som var ude på indkøb. Forhåbentligt skrevet på en måde, der ikke ville gøre hende alt for bekymret.
    "Issac," hilste hun  med et spændt smil og så så over på hesten, løjtnanten pegede på. "Åh, øh... Det bliver nok et problem, løjtnant."
    Hun gjorde en anstrengt grimasse og så fra hesten og over til Issac.
    "Ser du, jeg er ikke en særlig god rytter," forklarede hun undskyldende. "Mine forældre har aldrig ladet mig ride eller indgå i mere farlige aktiviteter. Som eksempelvis at ridde. Er det muligt, jeg kan sidde foran hos Dem?"
   Nok var de dus nu, men det føltes alligevel mere rigtigt at tiltale ham formelt med netop den forespørgsel. Det skulle helst ikke tages forkert, men blot være det mest praktiske. Det var enten det eller at Adena ikke kom med ud. Hun vidste ikke, hvorfor hun havde forestillet sig, at Issac fandt en vogn på så kort tid. Det var lidt mere en adelsting at blive kørt steder hen. Adena selv havde altid været tvunget til det. Uanset hvor meget hun ønskede at lære at ride, havde familien sagt nej lige siden hendes storesøster Penelope viede sit liv til Lyset og døde i en kamp. Hendes moder var blevet bange for, at Adena ville udvikle en trang til at gøre det samme, hvis hun fik fægte- og ridetræning. Så nu var hun bare lige så uduelig som alle de andre adelsdamer.
Issac Thorne

Issac Thorne

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 179 cm

Nao 11.02.2023 21:23
Adenas kjole virkede meget mere passelig til den tur som de skulle ud på. Den var mindre prængende, hun lignede stadigvæk den adelige kvinde som hun var, men på et helt andet niveau. Tasken som hang over hendes skulder, var uden tvivl fyldt med tegne grej, hvis de skulle få brug for den slags. Forhåbentligt var det hele overstået, når de kom frem. 
Han lyttede til hendes ord og kiggede over på hende, det var selvfølgelig et problem at hun ikke kunne ride. Det var ikke noget han havde forventet, for i deres kredse plejede det at være en hyppig ting, men det var noget de kunne se udover. 
"De har ikke ville lade Dem ride?" Kom det overraskende fra ham, som han fagnede hendes blik. Det virkede næsten surrealistisk, men det var sådan det var, "Jo, ingen problem. De sidder foran mig" Så måtte han finde et sted han kunne tøjle hesten, i mens de var væk. Der var ingen vagter i nærheden, så han trådte blot hen til hesten og trak den ind til siden og tøjlede den til en pæn. Zaladin nåde og trøste, den som hørte ham. 
Issac lagde godt mærke til at hun var skiftet væk fra at være Dus, så han gjorde det samme, blot for at være respektfuld overfor hende. Det virkede mærkeligt, hvis han skulle sige du og hende de. 
Han gik tilbage til Adene og hans egen hest, hvorefter han hoppede op på den, satte sig til rette og efterfølgende rakte en hånd til Adena, så hun kunne komme op og sidde foran ham på hesten. 
"Jeg har sørget for at der er en patrulje på to mænd, som er lige i nærheden, hvis vi skulle få brug for det" Han turde selvfølgelig ikke at risikere noget, når han havde hende med. Hun var adelig og hun var lige nu hans at beskytte på denne tur. 
Langsomt skubbede han til hesten, så den bevægede sig ud af byen og ud mod området.

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 169 cm

Alianne_ 12.02.2023 08:10
    Adena rødmede lidt over Issacs overraskelse. Det var ofte, hun rendte ind i, at folk undrede sig gevaldigt overnetop den fejl i hendes opdragelse, og overraskelse var i det mindste en mild reaktion. Hun ventede på, at han tøjrede hesten og tog så imod hans hånd op på hans. Det havde hun i det mindste prøvet før, og hun kom nemt op at sidde foran ham. Hesten satte i gang, og hun følte, hun skyldte ham en forklaring, selvom emnet var svært at bringe op.
    "Min søster var ridder af Lyset, ser du," sagde hun. "Mine forældre ønskede ikke, at jeg skulle følge hendes eksempel, fordi det var alt for farligt. Så ingen kamptræning eller ridning til mig." Hun tøvede lidt. "Da min søster døde, blev de kun mere fokuserede på, at jeg ikke skulle lave farlige ting."
    Det havde været hårdt at bo i et hjem fyldt med sorg, hvor forældrene gjorde alt hvad de kunne for at deres tilbageværende datter ikke blev som den afdøde. Da hun jævnligt var begyndt at stikke af med Evlyn til undergrunden, havde det også været en måde at komme væk fra alle restriktionerne på. Og nu, som en del af en anden familie, var det ikke længere hendes forældre, der bestemte hvad hun lavede, men det var stadig svært at slippe de gamle vaner om påpasselighed.
    "Det er faktisk derfor, jeg blev gift ind i Arys. Det var dem, min søster beskyttede, da hun..." Adenas stemme falmede. "Jeg er glad for, du lader mig komme med nu. Også selvom jeg lidt er en uduelig adelig."
    Det var den beskrivelse, hun ofte havde fået hos Evlyns bande. Nok kunne hendes evner hjælpe dem - og havde gjort det længe før, hun selv vidste, at hun hjalp dem faktisk - men hun kunne hverken løbe særligt stærkt, kæmpe eller ride. Hun kunne tegne, gå til selskaber og føle sig fin en sommerdag med Alyssa ved sin side. 
Issac Thorne

Issac Thorne

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 179 cm

Nao 14.02.2023 07:33
Issac følte ikke at det var en fejl i hendes opdragelse, han mente blot at de fleste adelige familier havde den slags til rådighed og derfor ville lærer deres børn, den gave det var at ride. Men hvis de har følt andet, så var det sådan det var, større problem var det bestemt heller ikke. 
At blive hjulpet op på en hest, på den måde som hun blev, virkede til at være noget som hun havde gjort flere gange og det var jo den måde de måtte gøre det på. 
Issac havde hørt om hendes søster før, og hvordan hun var endt i krig. Han forstod godt forældrenes bekymring, for det var selvfølgelig et stort skridt som Penelope havde taget dengang, men han regnede ikke at Adena var en der ville drage i krig. "Jeg har skam hørt om Deres søster, og det gør mig selvfølgelig ondt den måde det hele skulle ende på" Kom det roligt fra ham, "Men at ride betyder selvfølgelig ikke blot, at De ville drage i krig eller lignende" 
Han kunne måske godt forstå forældrene, men det holdt samtidig Adena tilbage for at opleve ting i livet, som hun måske gerne ville. Forhåbentligt kunne hun komme efter meget af det nu, hvor hun var blevet gift.
Det vil selvfølgelig aldrig hjælpe et barn ved at pakke hende ind som de gjorde, det ville altid skabe en større lyst til at gøre det forkerte og skabe et eller andet modtræk mod de restriktioner som de lagde på hende. 
"Ah, okay. Så det var måske ikke Deres eget valg, at blive gift ind i Arys?" Det var måske et sprøgsmål som var for tæt, men så måtte hun gerne affejde det, hvis hun ikke ville besvare det. "Jeg er glad for Deres hjælp, Adena. De har været en vigtig brik, og vi var nok ikke kommet meget langt uden Dem. Så De er bestemt ikke uduelig"
Han havde slet ikke fundet hende udelig, hvis det ikke havde været for hende, ville de nok ikke have fundet Railan eller kommet tæt på noget der lignede den her sag. Han havde meget at takke for. Nu skulle de selvfølgelig først have det løst.

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 169 cm

Alianne_ 14.02.2023 16:58
    Det var nemmere at tage imod komplimentet om ikke at være en uduelig adelig, mens hun sad foran på hesten og ikke skulle se ham i øjnene.  Han var løjtnant i byvagten, og det virkede helt underligt, at hun havde mere at skulle have sagt om byens fremtid og folks arbejdsvilkår end ham, bare fordi hun var født lidt heldigt. Han havde faktisk arbejdet sig op til at kunne noget (antog hun), mens hun levede på velstand, hendes glemte forfædre havde slidt for. Så hun ikke behøvede slide.
    "Mine forældre er lidt gammeldags nogle gange," sagde hun. "De tror vist, at det gør en til ridder bare at have et våben i hånden. Og så må det jo gøre mig til den perfekte adelige at putte mig i flotte kjoler, ikke?"
    Hun lavede en lille grimasse, som han ikke kunne se, for det var jo alligevel ikke gået helt godt med deres strategi. Hun havde stadig fået de forkerte venner og var blevet kæreste med sin bedste veninde. I stedet for den mand, hun var blevet ægtet til. 
    "Nej, jeg havde ikke meget at sige angående giftermålet. Det er et godt parti, og prins Aldamar er en god mand," sagde hun. "Det er mere end jeg kunne have håbet på."
    Han var en så god mand, at han var gået med til at skippe deres bryllupsnat, så de begge kunne nyde aftenen uden at have det hængende over hovedet. Men han var lige så lidt interesseret i den del af ægteskabet som hun var, så på den front var de faktisk endt med et bedre parti, end de lige havde troet. De kunne begge være blevet ægtet med folk, der ville bruge resten af livet på at tvinge dem til ting, de ikke havde lyst til. Nu forstod de i det mindste hinanden og kunne prøve at få det til at fungere så smertefrit som muligt for begge parter.
Issac Thorne

Issac Thorne

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 179 cm

Nao 14.02.2023 21:48
Han tænkte hende bestemt ikke som uduelig, hvis det ikke havde været for hende, så havde de ikke været her lige nu. Issac havde arbejdet sig op i graderne hos byvagterne, og det havde ikke været noget nemt arbjede at komme til. Derfor vidste han også at den arbjedsmoral som han af og til havde, hvor tendens til at se til med det ene øje, men kriminelle gjorde deres, ikke var den bedste måde at gå til på. Men det var nemme og gode penge, noget som han sagtens kunne bruge.
Det var bestemt den gammeldags tankegang, som hun nænvte der, "Det kan vi vidst godt blive enige om" Svarede han roligt, "Men ville De gerne have haft et sværd i hånden i stedet for pæne kjoler?" Adena var uden tvivl en køn kvinde. Meget. Så det at hun bevægede sig rundt i flotte kjoler, klædte hende nok mere end et sværd i hans øjne. 
Det var meget normalt i de aldelige kredse at man giftede børnene væk til fordele til en selv, og mon ikke det var samme sag hos Adena? Det var sådan hans eget ægsteskab var kommet i hus. Han var ældre end hende, og hun havde været et valg han gerne ville tage og eftersom at hendes forældre ønskede hjælpen fra Issac far, så var det en nem sag.
"Det glæder mig selvfølgelig at prinsen er en god mand for Dem" Svarede han ærligt, han kunne ikke se hende, men hvis han kunne, ville hun se et smil på hans ansigt. 
"Min kone havde heller ikke meget at sige angående ægtemålet med mig, men det virker til at vi har fundet en god kemi og et godt stå sted i livet" 
Det hele var selvfølgelig ikke helt rigtig, for efter at deres barn var dødfødt var alt gået ned ad bakke og taget en forkert drejning. Det havde været noget virkelig skidt at opleve, og havde hevet dem begge helt ned og nu var de to forskellige steder.
Hesten lod dem bevæge længere væk fra byen, og de havde nu ikke så langt igen før de var hvor de skulle være.

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 169 cm

Alianne_ 15.02.2023 14:23
    "Jeg tror måske mest bare gerne, jeg ville have lært at ride ordenligt," svarede hun drømmende. Våben og kamp var sjældent en del af hendes tanker. "Jeg har malet så mange, forstår du. Men aldrig selv haft muligheden for selv at mærke hvordan det er. Altså ikke uden at nogen andre gør alt det vigtige."
    Lidt af smilet forsvandt fra Adenas læber, da Issac fortalte hvordan han selv også var offer for et arrangeret ægteskab. Alt for mange havde den skæbne, så snart man bar det forkerte efternavn eller var blevet anerkendt for sine evner. Selvom det var en god ting, at Issac og hans hustru havde fundet en god tilværelse - og Adena og Aldamar ville uden tvivl også nå til en fælles enighed i deres hverdag - så var det stadig trist at blive sat sammen med nogen, man ikke selv havde valgt. Adena ville helst vælge Alyssa... Men det var blot en endnu mere umulig drøm.
    "Det er godt at høre, at dit ægteskab er lykkeligt. Det kan kun give mig håb for mit eget- Hov, se dér!" 
    Adena rettede sig lidt mere op og pegede mod en stor kampesten, der stod ved siden af vejen. Der var udhygget symboler i dens overflade og en lille skål stod foran den sammen med to tællelys. Et par visne blomster lå i den.
    "Den sten er et vejalter til Chance," sagde hun og stak hånden ned i sin taske efter kortet. "Jeg så det på kortet. Så skal vi.... Så skal vi tli venstre lige om lidt."
Issac Thorne

Issac Thorne

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 179 cm

Nao 16.02.2023 10:53
Han forstod udmærket hendes tanker og ord, for hvorfor tage den drøm fra hende? Hvorfor havde forældrene ikke bare ladet hende slå sig løs. At ride var ikke nogen større farlig ting, "Jeg kan sagtens føle Dem, Adena. Det er de flestes ønske at lære så normal en ting, som at ride" Issac havde slet ikke nogen tro om at hun ville gå i sporerne på hendes søster, og blive en kriger. Hun virkede ikke som typen, "Men nu er du Deres egen kvinde, så mon ikke at De kan gøre op for det nu?" Nu var hun blevet gift væk og var mere eller mindre væk fra forældrene, så hvis det var noget hun drømte om, så skulle hun gøre det.
Der var mange som var blevet udsat for arrangerede ægteskaber, og det var jo en del af denne verden, men det var ikke altid den bedste måde for parterne at gøre det. For Issac selv, var det til hans fordel. Han havde set et lys i Serafina og havde næsten selv kunne vælge hvem han ville have, men hun havde taget hans hjerte. 
At ægteskabet så måske ikke var som han ønskede det lige nu, det var noget helt andet. 
"Jeg er sikker på at Jeres ægteskab, nok skal blive lykkeligt" At han lukkede sit eget ægteskab ude, var fuldbevidst. 
Det var godt at have hende med, for hun havde styr på sine tegninger og vidste hvor de skulle han ad. Han lagde blikket ned på stenen, som han fik sænket farten på hesten og kunne se den an. Disse sten var placeret rundt omkring, så folk kunne hyldeguderne.
"Det lyder godt, så er vi på rette vej" Han sørgede for at dreje af der hvor de skulle og videre gik det igennem området. Han var spændt på hvad der blev mødte dem.

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 169 cm

Alianne_ 16.02.2023 19:00
    "Vi bør være der lige om lidt," man kunne høre i Adenas stemme, at hun var ved at blive godt spændt nu. "Der kommer en mindre skov snart. Det må være dén der. Hvis jeg har regnet afstanden rigtig, skal vi lidt ind derfra, ja den lille sti der, og så bør vi snart finde ud af, hvad der er markeret."
    Der hun havde tegnet, var dele af landkortet og så en cirkel om noget, hun ikke vidste, hvad var. Der var intet på nogle af kortene, som viste, hvad der var herinde. Som de red ind i det lille skovstykke, blev sollyset skærmet af de bredbladede trækroner. Der var køligt herinde, og uden solens varme var forårsluften pludselig mere ligesom vinteren havde været. Adena skuttede sig og trak sjalet tættere om sig. Hesten burde ikke kunne komme så hurtigt frem i den tættere bevoksede underskov, men den så ikke ud som om, den havde de store problemer.
    "Det er som om den her sti bliver brugt lidt for ofte," mumlede Adena og løftede så blikket mod en lille, stillestående mosesø, der dukkede op efter den næste bakkekam.
    Helt nede ved bredden lå en lille træhytte. Der var intet lys i vinduerne. Ved siden af hytten stod en stabel af store, runde træstammer. De var stadig surret sammen som var de netop blevet hevet af en vogn og slæbt herned. Nu hvor Adena tænkte over det, kunne sporene de havde set herned godt ligne, at noget tungt var trukket henover jorden med megen møje og besvær.
Issac Thorne

Issac Thorne

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 179 cm

Nao 18.02.2023 07:39
Jo længere de kom frem i de små skovområder, jo større var den spændte følelse hos dem selv. Det var ikke ofte han bevægede sig i disse områder, men de var smukke og naturen var ofte noget som kunne skabe en ro omkring ham, bare ikke i dette tilfælde. Issac kunne hører hvordan spændtheden lå i hendes ord, som hun fortalte at de snart var der. 
Issac og hesten fulgte hendes bedømmelser af kortet og fulgte hendes vejvisning. 
Hendes hjælpe havde været afgørende i alt det her, og kortet som hun havde tegnet tilbage i arkivet, var hvad de havde at arbejde ud fra lige nu. 
Det gik langsomt og roligt igennem skovene, der var ingen grund til at gøre det hurtigt, hvis de i det tilfælde ville skræmme personer i området væk. Issac så hvordan hun lagde sjælet bedre omkring sig, for at være i beskyttelse af grene og lignende fra den lidt tættere skov.
"Helt bestemt" Svarede han enigt med hende, for den så ud som om den var meget mere brugt en hvad den egentligt burde været blevet. "Skal vi stoppe her?" Han standsede hesten og hoppede ned og rakte en hånd til hende, så hun kunne komme ned. 
Han vidste ikke hvad der ville gemme sig i skuret, men det var tydeligt at der havde været meget aktivitet i området for nyligt, hvilket bekymrede ham lidt. Træstammerne var surret sammen og spor efterlod dem begge med tankerne om at noget var blevet trukket henover jorden. 
Issac bevægede sig langsomt tættere på, med den tanke om at være påpasselig, i tilfælde af at der var nogle inde i den ellers meget mørke træhytte.

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 169 cm

Alianne_ 18.02.2023 15:01
    Adena tog imod Issacs hånd og kom let ned fra hesten med hans hjælp. Hun rettede på sin skuldertaske og sjalet og holdt sig et halvt skridt bag Issac, da han bevægede sit tættere på skuret. Et øjeblik overvejede hun, om hun skulle bruge sine evner igen for at se, om Granholm var i nærheden, men hun kunne næppe være helt sikker, og der kunne vise sig at være folk, mens hun var opslugt af magien. Det var helt sikkert smartere blot at banke på.
    Hjertet bankede i hendes bryst, mens de nærmede sig, men kun skovens fuglelyde blandede sig med deres fodtrin gennem den bløde muld, der for nyligt var blevet revet op af at de tunge træstammer var slæbt henover den. Ingen lyde kom fra skuret. Ved siden af hytten var der fodspor efter hestehove, men de var mindst nogle timer gamle. Adena greb om sin taskestrop med hænderne, så hun ikke kom til at tage fat i Issacs arm, og hun bed nervøst i sin underlæbe.
    "Jeg tror ikke, der er nogen derinde," hviskede hun og modsagde dermed lidt sine egne ord. "Der er ikke røg fra skorstenen."
Issac Thorne

Issac Thorne

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 179 cm

Nao 18.02.2023 20:49
Det eneste som brød roen omkring dem og skuret var fuglelydene fra skovens trætoppe, og der var en speciel stemning som de langsomt nærmede sig skuret. Han studerede området og lagde mærke til mange af ting og spor, som måske ikke virkede til at være helt som det burde. Aftrykkene fra hestene var et par timer gamle og det virkede lidt som om at de fodspor fra støvler som havde bevæget sig rundt om skuret var af samme tidsperiode. De var næsten tørret, selvom mulden var blevet revet op. Træstammerne var blevet hevet hen ad jorden og havde skabt dybe spor efter sig. 
"Muligvis ikke" Svarede han roligt og kiggede om bag på hende, hun kunne sagtens have ret, "Men der er et eller andet over det her sted" De nærmede sig skuret, og han bevægede sig rundt om det, for at kigge efter andre ting som kunne lede dem på sporet af hvad der var sket.
"Adena, jeg vil gerne have at du bliver herude" Han vidste ikke hvad der gemte sig derinde, og han kunne ikke satse med hendes sikkerhed, så hun skulle gerne blive i baggrunden og lidt på afstand.
Trædøren knirkede som han åbnede den, hvilket vidnede om at stedet ikke var vedligeholdt men godt brugt. Skuret var mørkt indvendig, men som døren blev åbnet lukkede han lyset ind i rummet. Det var beskidt, edderkoppespind hang i hjørnerne og generelt så virkede det ubrugt, men samtidig brugt. 
Chokket ramte ham hårdt som det gik op for ham, at en person lå i rummet. Lyset var nok til at han kunne se at personen var iført byvagternes uniform, hvilket indikerede at det nok var Raylan som lå der. Men var han død?
Langsomt bevægede han sig over mod Raylan og lod fingeren glide ned mod ham for at finde en puls, hvilket ikke var muligt. Han var allerede begyndt at blive koldt, så det var ved at blive nogle timer siden at det var sket. 
Issac måtte finde på en måde at sige det til Adena uden at gøre hende for usikker. Han kom ud fra skuret og lukkede døren bag sig og mødte hendes blik, som hun stod udenfor.

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 169 cm

Alianne_ 19.02.2023 11:20
    "Jeg bliver herude, ja, det er en god idé," svarede Adena nervøst.
    Mens Issac kiggede rundt indenfor, stod hun og trippede udenfor. Blikket lod hun glide op mod trækronerne, ned mod den lille sumplignende sø og op langs skurets træplanker. Issac stod pludselig foran hende igen. Det var gået stærkt. Lidt for stærkt, faktisk. Hun havde forventet, han enten ville sige, at hun kunne komme med ind, eller selv bruge god tid på at se sig rundt derinde. Hans blik gjorde hende nervøs. Der var noget i det, der lovede dårlige nyheder, og det fik vejret til at sætte sig fast i halsen på Adena.
     "Er der... Er der noget galt?" fik hun fremstammet.
Issac Thorne

Issac Thorne

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 179 cm

Nao 20.02.2023 07:31
Det var bestemt ikke det han havde forventet da han kom derind, og måske var han kig i skuret hurtigt overstået og i hendes øjne kunne det måske betyde at der ikke rigtig var noget at komme efter. Hvis det ikke havde været for Railan, så havde der ikke været noget at komme efter, men nu lå han derinde og han blev nød til at finde ud af hvilket træk han nu skulle tage. Rummet var næsten for mørk til at finde ud af hvordan han var død og hvad der var sket med ham. 
Issac blev nød til at være ærlig overfor Adena, som han kom ud i den friske luft, "Det var bestemt ikke helt det jeg havde forventet.." Han havde ingen idé om hvordan Adena ville reagere på sådan en nyhed, han var selv i et lettere chok over det, men han måtte holde hovedet koldt, "Railan ligger derinde" Kom det tøvende fra ham, og kiggede over på et blik, som han håbede ikke kunne mistolkes. Han havde ikke lyst til at være i større detaljer. 
"Jeg har næsten brug for at du finder dit tegnegrej frem, og ser om der er noget her i området eller i forhold til Railan, som kan give os mere?" Det var et spinkelt håb. Det kunne være en handel som var gået forkert, han kunne også være blevet overfaldet af disse røvere, som han bestjålet Grevens træ og ellers så kunne det være Greven selv som stod bag dette lille værk. 

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 169 cm

Alianne_ 21.02.2023 17:47
    "Ligger derinde?" spurgte Adena, og så fik hun set Issacs blik. "Åh..."
    Der var ikke meget andet, dét kunne betyde. Hun stod lidt, uden at vide, hvad hun skulle sige eller gøre. Hun havde ikke selv kendt Railan, og det var svært at se på Issac, hvor påvirket han var, så hun anede ikke, hvordan han helst ville have, at hun reagerede. Heldigvis havde han allerede formet et næste skridt i sit hoved, og det hjalp med at komme videre fra situationen. 
    "Øøh," Adena skar en grimasse. "Det bliver lidt svært. Jeg ved godt, jeg måske fik fat på greven før, men jeg har ikke været i nærheden af de her røvere. Så er der ikke noget, jeg kan finde."
    Det var også meget nemmere at finde ting end mennesker. Mennesker havde altid været det sværeste for hende, hvor hun snildt kunne følge en ting længe, hvis hun bare havde haft fokus nok til at huske præcis, hvordan den føltes. Endnu nemmere var det, hvis det var planlagt. Hun rettede sig op med en idé i hovedet.
    "Har han noget på sig? Altså øh..." pludselig virkede idéen ret morbid. "Railan altså. Ser du, jeg er bedst til at finde noget, hvis jeg har set det. Og hvis han er som du siger... ja... Jeg tænker ikke, at de bare vil lade ham ligge, vel? Og ingen ved, at vi ved det, vel?" Hun rablede lidt nu, og tog en dyb indånding for at få fokus tilbage. Hun forsøgte at være hensynsfuld over for Issacs følelser, men det var nok bedre vbare at være løsningsorienteret. "Hvis Railan har noget på sig lige nu, og jeg får det at se, så kan jeg finde det de næste par uger. Så hvis vi vælger noget, som de nok kommer til at tage inden de begraver ham et sted, så kan vi måske finde dem bagefter. Det er ikke en hel sikker plan, og så får vi ikke begravet ham ordentligt nu, men..."
    Men det var lidt deres eneste håb for at finde ud af noget mere. Det eller at sætte byvagtsstyrken ind lige her, men det ville nok kun finde nogle enkelte røvere, der ikke ville sige, hvem de ellers arbejdede for.
Issac Thorne

Issac Thorne

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 179 cm

Nao 22.02.2023 23:26
Det gik ikke op for Adena med det samme hvad han havde ment, hvilket var forståeligt, for Issac havde ikke været direkte i hans ord og derfor kunne man nemt misforstå det han mente. 
Railan var heller ikke en stor bekendt for Issac, men han var en del af byvagterne og han kendte ham godt, så det var bestemt mærkeligt at finde sin makker, kollega og ven på denne måde. Han forsøgte at holde sit hoved og ansigt så professionelt som over hovedet muligt, og ikke lade sig påvirke, selvom det var svært i denne situation.
Han forstod hende godt, for de vidste ikke hvem der havde stået bag det her, men mente det var røverne og det var sandt, at dem havde hun ikke haft noget med at gøre eller været tæt på. "Hmm.. Det forstår jeg selvfølgelig godt. Det var selvfølgelig nedslagende, men det var der intet at gøre ved, han kunne ikke ændre på hendes evner. 
Han kiggede på hende som det virkede til at hun havde en ide til hvad de kunne gøre, og lige nu var han lutter øre for hvad de kunne gøre, for at finde ud af det her, "Ja?" Lød det roligt. 
Issac var måske ikke helt med på hvad hun mente, de var de eneste andre end dem der havde gjort det, som vidste det, men hvad skulle de bruge det til? Issac havde egentligt tænkt sig at tage ham med og give ham den begravelse som han fortjente. 
"Så det du mener er at vi skal lade ham ligge, til de kommer igen og så se hvad der sker?" Hvad hvis hun ikke fandt noget eller han ikke havde noget som de ville bruge? Der var rigtige mange ting, som gik imod reglerne, men samtidig så var han også en person som ofte gik imod reglerne, så hvorfor ikke gøre de denne gang? Selvom det var noget andet.
"Jeg tænker ikke at du skal ind og se ham, men jo han har noget som de nok ville kunne bruge. Så det du siger er at vi lader ham ligge og ridder hjem?" 

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 169 cm

Alianne_ 01.03.2023 12:45
    Adena skar ansigt.
    "Jeg ved godt, det nok er en dårlig idé,"  sagde hun undskyldende og vred sine hænder i hinanden.
    Det var jo en forfærdelig idé. At lade ham ligge og ikke give ham den ordentlige begravelse, både ham og hans kære havde brug for. Måske skete der slet ikke noget, og så ville kroppen bare ligge her og gå i forrådnelse, og så ville de have endnu flere problemer og ikke komme tættere på, hvem der havde gjort det.
    "Åh, måske kan vi gøre noget andet!" udbrød hun, mens hjertet bankede og hun virkelig håbede, at hun nu havde fået en bedre idé. "Hvad hvis vi lægger en ting i huset, som de kan finde? Så tager vi Railan med, og så kan de jo tro at tingen er noget, vi har tabt. Så tager de det garanteret med. Et eller andet, der ikke er for værdifuldt, så de bare vil sælge det med det samme."
    En anden tanke slog Adena, og hun blev ubehageligt til mode. For selvfølgelig skulle de have Railan med tilbage til byen, så han kunne blive begravet ordentligt og Kile kunne tage imod ham, men...
    "Hvordan skal vi have ham med på hesten, mens vi også er på den?" spurgte hun nervøst.
Issac Thorne

Issac Thorne

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 179 cm

Nao 02.03.2023 10:03
Issac kunne se hendes forslag fra begge sider af, for selvfølgelig så ville de komme tilbage og hente ham. Hvis han stadigvæk var der, så ville de måske tage ham med og det kunne lede Adene og Issac hen til dem. Forhåbentlig. Men samtidig så gik det imod hans principper, fordi at Railan var en kollega. Men hvis de tog ham med, så ville det måske afskrække dem eller sætte en panik i dem.
De ville uden tvivl forsøge at finde ud af hvem den gemte ting, tilhørte og derfor ville det måske være satset hvis det var en ting, som kunne lede dem tilbage til en af dem.
"Jeg forstår godt din idé, og hvor du gerne vil hen" Kom det roligt fra ham, "Men jeg er blot bange for at vi kan risikere, at vi ikke finder ham igen, hvis vi ikke ved hvor vi skal lede" Det var nok ikke den løsning, som han holdt mest på, "Og så har jeg det svært ved at skulle lade ham ligge" 
Issac kiggede ned ad sig selv, for at finde en ting, som de kunne ligge, men følte alligevel ikke at han havde noget som kunne bruges til lokke middel, "Har du et godt forslag, til hvad vi kunne ligge?" Han overvejede grundigt hvad han skulle tage fra sig selv. Issac var jo i samme uniform som Railan, men han kunne sagtens ligge et guld spænde fra hans kappe eller lignende. 
Issac begyndte at tage sit spænde af kappen, og så måtte kappen ligge hen over hesteryggen.
"Kan du huske jeg nævnte patruljen, som jeg havde fået til at være ikke så langt væk herfra? Hvis du har mod på det, så kan du blive her, men jeg ridder ud og finder dem?" Det var den bedste løsning som de havde lige nu.

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 169 cm

Alianne_ 04.03.2023 10:51
    "Ja, det spænde vil garanteret virke," sagde hun, da hun så Issac tage spændet af. 
    Det var ikke alt for prangende til blot at blive solgt til nærmeste hæler. Det havde nogle snirklede mønstre, der identificerede det som nogens egendom og ikke bare et tilfældigt guldstykke, man havde i lommen. Og så var det - vigtigst af alt - noget, der faktisk kunne falde af ens person, hvis man slæbte på noget. Så det var både en god kandidat og den bedste kandidat, fordi røverne ville se det som en tabt ejendel og ikke overveje, om det kunne være tabt med vilje. Issac gik også ofte med sin kappe, så hvis man virkelig ville, kunne man finde frem til ham via spændet, tænkte Adena. Forhåbentligt ville de finde røverne først.
    Da Issac sagde det næste, spærrede hun øjnene op og trak vejret hårdt ind gennem næsen. 
    "Bli-blive her?" spurgte hun spagt. "A-alene?"
    Det var den bedste mulighed, ingen tvivl om det. Issac kunne ride langt hurtigere alene, og de havde ingen mulighed for at slæbe et lig med sig hvis de begge skulle være på hesten. Patrujlen var klart det bedste valg. Men det betød ikke, at hun var glad for idéen. Hun var faktisk så lidt glad for den, at lidt af farven fra hendes kjole dryppede ned på græsset under hende uden at hun lagde mærke til det.
    "Kl-klart, det... Det er det bedste..." frem stemmede hun, mens hun nikkede og bed sig i læben. "Hvor skal jeg vente?"
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, jack
Lige nu: 2 | I dag: 10