Gyldne fingre og fjerlette fødder

Tirza

Tirza

Tiggerpige

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Sparks 05.02.2023 15:35
Spørgsmålet var: Hvor god er du til at blende ind? Nogle ville have problemer trods mange års erfaring med at vade gaderne tynde i Dianthos. Men ikke for tyvetøsen Tirza. Nej, hun havde været her længe nok til, at hun kunne forsvinde før nogen, lagde mærke til, at deres pung med de tunge krystaller var forsvundet.
Hun stod i en af gyderne og talte sin fangst, og smilet der bredte sig hen over hendes fyldige læber, fik de gyldne øjne til at lyse op.
Hun burde have lyttet til hendes mavefornemmelse, men det var sjældent, at den unge pige forstod sig på, hvornår nok var nok. Især når en smuk kvinde passerede hendes synsfelt og forsvandt ind i mængden.

Hurtigt fik hun pakket gevinsten væk og satte derefter kursen mod den lyshårede kvinde. Det øjeblik, som hendes opmærksomhed blev frarøvet hende, gik Tirza ind i hendes skulder ”ej det, beklager jeg, er du okay?” spurgte den mørkhudede pige og kiggede bekymret på kvinden. I mellemtiden havde hendes fingre fanget pungen og fik den ført bag sin ryg. ”Beklager igen” nikkede Tirza og vendte derefter rundt og prøvede at forsvinde ind i mængden igen.
Skuespiller

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 163 cm

Emilia 05.02.2023 16:28
Det var en henrivende dag og Karma var i rigtig godt humør, da hun var kommet ned på markedspladsen svøbt i den fineste røde frakke, der gik helt ned til fødderne. Hun så virkelig finere ud end hun var og det gjorde, at nogle af de mere prestigefyldte boder også tog hende seriøst, hvilket var super dejligt. Hun havde fokuseret en helt masse på at prutte om prisen på en glasfigur, at hun til at starte med ikke så den brunhårede pige, før hun snakkede til hende.

Forvirret så hun på denne pige og sagde; "det går nok." Hun fulgte hende let med blikket, som hun begyndte at gå, men mærkede så efter at hun manglede sine krystaller, hvilket fik hende til at følge efter pigen. Hun gjorde det lidt i stilhed, for det kunne jo være det ikke var hende, hvorfor hun ikke ville skabe et stort nummer ud af det til at starte med, men hvis det var hende, så skulle hun have dem igen! Ikke at det var alle hendes krystaller hun havde med, men det var princippet i det.

Tirza

Tirza

Tiggerpige

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Sparks 07.02.2023 21:24
Tirza var godt på vej imod slummen, da hun kiggede sig overskulderen og så, at kvinden, hun lige havde stjålet pungen fra, fulgte efter hende.
Med store øjne satte hun i et lille hop, før hun begyndte at løbe gennem mængden af mennesker i håb om at ryste den gyldne kvinde af sig. Desværre virkede det ikke, til at hun var lige så nem at slippe af med som de normalt var. I hvert fald dem, som formåede at lægge mærke til, at noget var galt, efter hun var stødt ind i dem.

Hvorfor giver hun ikke bare op” hvislede Tirza for sig selv, som hun bevægede sig længere ned i slummen. Med et bankende hjerte forsvandt hun ned i en gyde, i det mindste var hun velkendt i denne omegn, hvilket gjorde det nemt for hende at flygte fra folk.
Desværre var det også disse gader, man skulle passe på, da mange ville kaste sig over muligheden for at tjene lidt ekstra krystaller, den dag. Og kvinder fra det højere lag i Dianthos var et godt bytte.

Hvis man skal igennem her, skal man betale", sagde en brysk stemme og stillede sig foran Karma, der havde fulgt efter Tirza.
Skuespiller

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 163 cm

Emilia 08.02.2023 12:06
Det var en hård løbetur og virkelig skræmmende for Karma, som hun kom længere ind i slummen, en af de steder hvor Karma aldrig befandt sig. Hun havde løbet og løbet uden egentligt at vide hvad det var hun løb imod. Karma havde ikke tænkt sig om, hun havde ikke tænkt over hvad det kunne gøre, hun var bare løbet efter den unge pige, Tirza, for at få sin pung tilbage.

Det kom som et chok for Karma, da en stillede sig i mellem hende og Tirza, Karma måbede, hvorfor var denne pige ikke blevet stoppet, hvorfor var det kun Karma? Karma så uskyldigt, skræmt og urolig på den der havde stillet sig i mellem. "Men... Den pige!" Hun pegede på Tirza. "Hun har stjålet mine krystaller, hvad skulle jeg ellers betale med?" Hun måbede let, det var ikke spor fair at hun skulle betale for at komme igennem og hun havde jo ikke gjort noget?

Tirza

Tirza

Tiggerpige

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Sparks 09.02.2023 13:47
Da Tirza så sit snit, forsvandt hun ind i en af gyderne, før Karma kunne pege ordentligt på hende.
Manden kiggede sig over skuldrene og derefter tilbage mod Karma. ”Hvilken pige?” spurgte han og hævede sit bryn, "ja, det er vel nok en god fortælling men smukke og velplejet kvinder som dig, har altid noget de kan betale med", svarede han i stedet, og et smil bredte sig hen over de gyldne og sorte tænder, der længe ikke havde set synet af prim‐sten og kul i meget lang tid.

Som Tirza overhørte, hvad der blev sagt, blev en samvittighed fundet frem, og hun kunne høre, hvordan den fortalte hende, at hun ikke bare kunne løbe sin vej. Hendes øjne betragtede pungen med krystaller, og selvom hun sagtens kunne betale for både kvinden og hende selv. Så var hun ikke villig til at betale bøller, bare fordi de ikke ønskede at arbejde for dem.

Hun kravlede hurtigt op på hustaget med en stor spandvand, som havde ganske heldigt stået ved siden af hende.
Da hun havde placeret sig korrekt, råbte hun, ”hey, idioter! Se jer for!” Hun kastede vandet ud over de tre mænd, og da de begyndte, at råbte faldt hun ned foran Karma ”løb!” råbte hun og greb omkring kvindens hånd og begyndte at løbe afsted.
Skuespiller

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 163 cm

Emilia 09.02.2023 21:11
Det var med nervøse trækninger, at Karma stod og så på manden, hun vidste ikke hvad hun skulle gøre og var aldrig lært op til at håndtere den slags mænd, hun vidste slet ikke hvordan hun skulle arbejde med den slags eller snakke til dem, hun vidste ikke engang om mere ville have mere, eller om de ville gøre krav på endnu mere hvis hun gav dem lidt. Hvornår ville de acceptere hvad de fik og hvor meget ville det kræve?

Hun stod bomstille, da der pludselig blev råbt til 'idioterne'. Hun trådte chokeret et skridt tilbage og kom til sin fatning igen, samtidig med hun lod sig gribe og begyndte at løbe, hun løb bare med Tirza uden at vide hvilken retning de løb hen eller hvad hun rigtigt ville. Hvad var det de skulle nu og hvorfor hjalp hun hende lige pludselig? Spørgsmålene var mange og panikken var endnu højere. Var det sådan her det var at være i de lavere stande eller var det bare lige her? Hun havde godt nok mødt Aria før, men hun havde aldrig tænkt det ville være sådan.

"Hvor skal vi hen?" Råbte hun til Tirza, efter de havde løbet i noget tid, hun ville vide hvor de var på vej hen.

Tirza

Tirza

Tiggerpige

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Sparks 11.02.2023 06:29
Løb og spar kræfterne i stedet for at tale" Råbte Tirza tilbage, som hun begyndte at sno sig rundt i gaderne. Hun hørte, hvordan de tre mænd var begyndt at løbe efter dem, det var næsten i sådan en grad, at hun kunne mærke jorden under hendes fødder ryste.

Efter noget tid lød det dog, som om de opgav jagten, og de kunne sænke farten lidt.
Med hænderne i siden, hæv den unge tyvetøs efter vejret og kiggede lidt rundt, mest af alt for at begære sig, om hun vidste, hvor de var henne.
Hm”, mumlede hun, som hun drejede sig rundt et par gange. Heldigvis fangede bagerens søde dufte hendes næsebor, og hun begyndte med målrettede skridt at gå i den retning. Uden rigtig at tænke på, at der var en med hende, der nok gerne ville have de krystaller, hun havde tænkt sig at betale bageren med.
Skuespiller

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 163 cm

Emilia 11.02.2023 08:55
Det var med panik i kroppen, at Karma bare adlod hende og fulgte efter. Hvad skulle hun ellers gøre? Hun ville ikke fanges af de skumle mænd, men hun ville heller ikke miste færden af Tirza, så hun holdt bare godt fast og løb med videre. Hun var ikke sikker på hvad hun rigtigt skulle stille op, hun løb bare.

Som de stoppede op og hun i stedet begyndte at gå målrettet, så Karma forvirret efter hende, men fulgte stadig med. "Hvor er vi på vej hen?" Spurgte Karma lettere nervøst og så på Tirza, der virkede så bestemt og sikker i situationen, de var fra hver sin oplevelse og Karma vidste bestemt ikke hvad hun skulle stille op lige nu.

Tirza

Tirza

Tiggerpige

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Sparks 20.02.2023 16:53
Tirzia kiggede hen over hendes skuldre og betragtede Karma med et stort smil ”bageren selvfølgelig, man kan jo dufte han lige har sat de søde boller over, hvis vi er heldig, kan vi måske få et par der er kommet lige ud af ovnen” sagde hun en beslutsom begejstring. Igen, så var det tydeligt at gadepigen slet ikke tænkte over, hvordan hun havde stjålet fra den ældre fine dame. Hvorfor skulle hun bekymre sig, når det kom til stykket? Hun havde i alt sin ærlighed, jo bare gjort hvad hun skulle for at overleve denne verden.
Skuespiller

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 163 cm

Emilia 23.02.2023 13:19
Karma spærrede øjnene op, var det bare det hun ville? Have mad? Nå ja når alt kom til alt var det vel fair nok, hun var ikke helt tilfreds med hendes krystaller var blevet stjålet, men nu fik hun da første parket til at se hvad de blev brugt til og det gjorde hende faktisk yderst tilfreds, så hun smilede.

"Jamen så betaler du med mine krystaller og så siger vi det er en gave," sagde hun med et let grin og skyndte sig med. "Jeg tror faktisk aldrig jeg har købt dem direkte fra ovnen, men det lyder super lækkert!" Istemte hun og nærmest hoppede i et gadedrengehop for at følge med, det var en fantastisk idé det her, måske var hun slet ikke så slem?

Tirza

Tirza

Tiggerpige

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Sparks 05.03.2023 09:05
Tirza stoppede brat op, næsten til det punkt at kvinden bag hende, måske ville ende med at gå direkte ind i hende hvis ikke var opmærksom. 
"Undskyld, hvad mener du med, betale?" hun vendte og gjorde store øjne, "med dine krystaller?" man kunne måske tænke, at Tirza mente, at det ikke længere var Karmas penge. Nej, det var dog ikke helt det den unge gadepige tænkte. Med et suk, rullede Tirza med øjnene, var denne kvinde virkelig så venlig og imødekommende? Det gjorde jo næsten ondt på Tirza, at hun havde snydt hende.
"Her" kom der fra den mørkhudet pige, som hun rakte Karma den pung med krystaller som hun havde stjålet. "Jeg køber dig en bolle som undskyldning" gjorde det ondt på hende? Jo, det måtte man vel nok indrømme. Men med de ord, vendte Tirza rundt og begyndte at gå hen imod bageren igen.
Skuespiller

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 163 cm

Emilia 06.03.2023 10:05
Karma stoppede chokeret og fik puffet let til Tirza, men stoppede så. Hun så overrasket på hende, som hun forærede hende krystallerne tilbage. Det gjorde lidt ondt i maven, hun havde jo sagt ja til at bruge dem og det var nok en pige der havde mere brug for dem end hun selv? Karma havde jo flere derhjemme, så hun rakte posen tilbage til Tirza.

"Nej nej, hør. Jeg er skuespiller, jeg tjener flere, du betaler med dem her, jeg vil gerne give." Hun sagde det nærmest insisterende, men denne pige skulle ikke føle sig skyldig, hun havde jo trods alt reddet Karma for de slemme fyre på gaden, hun havde da ikke de værste egenskaber.

Tirza

Tirza

Tiggerpige

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Sparks 06.03.2023 10:18
"Hva... hvad" det var ganske tydeligt, at denne reaktion fra Karma kom bag på Tirza. Hvilket også var grunden til hun var stoppet op, for at tage imod pungen med krystaller. "I folk der kommer fra det gode nabolag, i må have fået for meget godt luft til hjernen" grinede hun så og rystede på hoved "vokser krystaller på træerne der?" hvor efter hun langsomt gik mod bageren, mest af alt for at give Karma en mulighed for at følge med.
"Så... skuespiller? Hvad er det? Hvordan er det? Spændende, besværligt?" Spørgsmålene kom med en hastighed, som mange nok ikke ville kunne følge med i. Men, Tirza følte en nysgerrighed brede sig inde i hende. Mest af alt fordi hun havde brugt hele hendes liv på gaden. Så bare tanken om man kunne noget andet, var altid en øjenåbner for hende. Ikke at hun godt forstod at folk havde job, ellers ville hun jo ikke vide bageren lavede brød og boller. Men at man kunne være noget så spændende som en skuespiller hvad end det så var.
Skuespiller

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 163 cm

Emilia 07.03.2023 19:51
Det var med et stort grin, at Karma fulgte med Tirza og lyttede til alle hendes spørgsmål. Der kom så mange at hun ikke vidste hvor hun skulle starte, eller om hun overhovedet huskede dem alle. Det var lidt besværligt, det måtte hun indrømme, hun ville jo gerne svare på det hele, men pludselig virkede det mere ivrigt, men Karma kunne godt lide det. Egentligt elskede hun at snakke om sit erhverv, så det gjorde hende ikke noget, hun blev dog så fokuseret, at hun helt glemte at svare på krystallerne ikke groede på træerne.

"Altså jo... Du ved skuespil er sådan hvor man spiller en rolle, lidt som selvom jeg er af den finere befolkning, så kunne jeg spille en tyv eller en fuld dame, man spiller noget man ikke er og så fremfører man det for en masse betalende folk, der så kan få sig et godt grin." Hun kløede sig let i nakken, det var lidt svært at forklare hvad man lavede, for en der ikke kendte til det.

Tirza

Tirza

Tiggerpige

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Sparks 09.03.2023 10:43
Munden formede sig i et lille o, da Karma forklarede hvad hun kunne. ”Spille fuld dame, en tyv og man får penge for det?” Tirza rystede på hoved, hvordan var det muligt ”Så, ej, vent lige, siger du til mig at hvis jeg kan finde ud af at spille forskellige ting, så ville jeg også kunne blive en skuespiller?” tænk sig, at hun kunne spille en tyv, og få penge for det! Hvilken verden man kunne leve i.
Med de ord spekulerede Tirza videre som de vandrede mod bageren. Men da de kom dertil, vendte Tirza sig rundt og kiggede på Karma med store øjne. ”Hvordan bliver man en skuespiller? Jeg er sikker på jeg kunne være umådelig dygtig til det!” måske endda Aeros kunne hjælpe hende, han havde sådan en dejlig sangstemme.
Skuespiller

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 163 cm

Emilia 12.03.2023 18:39
Karma grinede let og nikkede, som hun fulgte med hende. Det var dejligt at høre, hvordan Tirza var interesseret i hendes erhverv, det gjorde det lidt sjovere det hele, så hun smilede stolt og gik bare med med stor entusiasme, der var intet bedre end at gå der og kunne snakke om det hun elskede allermest, at spille skuespil.

Hun stoppede brat op foran Tirza og så chokeret på hende. "Vil du virkelig gerne prøve? Ja altså man skal jo aflægge en prøve ved teaterejerne og så skal man vise hvad man kan og hvis man så bliver valgt ind kan man få en masse roller. Jo bedre man er jo flere roller, det er en hård branche dog, for man skal altid være på." Hun smilede let, hvis Tirza virkelig mente det, så ville hun gerne hjælpe hende. "Jeg hedder forresten Karma, hvis du kan bruge det til noget hvis du søger ind."

Tirza

Tirza

Tiggerpige

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Sparks 13.03.2023 09:33
Tirza blinkede med store øjne, og nikkede hurtigt. En hård branche, det kunne umuligt være hårde end at bo på gaden. Alle de roller man spillede, i håb om at få krystaller til at overleve dagen.
Vil du virkelig gerne hjælpe mig, Karma?” spurgte Tirza stadig med et forbavset blik, mest af alt fordi hun havde trods alt røvet Karma. Hvordan kunne nogen være så sød mod en, som der havde snydt og bedraget dem? Tirza tog slet ikke ind i betragtning at hun havde reddet hende fra mændene tidligere.
Det var vel ikke vigtigt, det var vel hvad alle ville gøre, når de så en i nød? Ikke?
Så synes jeg vi skal have nogle boller, også vil jeg gerne med dig hen til dette, teater! Især fordi jeg aner ikke hvor henne er” lo hun og greb Karmas hånd, før hun atter satte kursen mod bageren.
Skuespiller

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 163 cm

Emilia 15.03.2023 11:38
Karma greb hendes hånd og fulgte grinende med. "Selvfølgelig vil jeg hjælpe, jeg er sikker på du er god inderst inde, det viser du dig jo til lige nu." Det kunne godt være hun havde gjort noget forkert, men i Karmas øjne havde hun gjort det godt igen, Karma kunne super godt lide Tirza, hun var virkelig en sød og imødekommende pige, det var en hun kunne være sammen med og hvis de kunne blive kollegaer var det da bare fedt, især hvis det kunne give hende drømmen til at komme videre i livet og give hende et job, som hun ikke lige havde forventet.

"Tænk hvis du en dag bliver rig," sagde hun drillende og så med et smil på Tirza, "så kommer du jo til at opleve noget helt andet i livet." Karma ville virkelig gerne hjælpe hende til de gode oplevelser og hvis Tirza var god til dette skuespil, så var det alle tiders.

Tirza

Tirza

Tiggerpige

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Sparks 16.03.2023 07:57
Jeg er sikker på du er god inderst inde, det viser du jo lige nu.
Det var næsten en utænkelig tanke, at nogen skulle se hende som god. Men for den unge gadepige, så havde skellet mellem godhed og ondskab, altid været en finurlig ting. 

"Ha! Ja det ville være en ting for guderne, hvis jeg nogen sinde skulle have mere til mit navn en stjålne krystaller" lo Tirza og rystede på hoved, endelig kom de hen til bageren og Tirza vinkede. Ikke at det var et stort smil hun fik, som bageren trådte frem og fik smalle øjne. 
"Hvorfor er du her tyvetøs?" Tirza var dog ganske uanfægtet over den velkomst hun fik. "jeg kan dufte du har lavet påskeboller tidligere i år?" bageren bevægede hans store hoved ned mod den lille pige, der bare smilede stort til ham og hæv krystaller frem. "Jeg vil gerne bede om to, tak!" bageren skiftede hurtigt mine, og et smil kom frem på hans læber før han rettet blikkede mod Karma. "Jeg kan se du har fået lidt bedre selskab i dit liv, var?" Tirza nikkede blot og stod spændt og ventede før hun fik den lune bolle i hænderne. "Tusind tak!" hun bukkede hurtigt og tog allerede første bid, uden at tænke over om det måske var uhøfligt før at Karma havde fået sin.
Skuespiller

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 163 cm

Emilia 19.03.2023 10:15
Det kom bag på Karma, hvordan bageren talte til Tirza og hun havde lyst til at sige noget, men vidste ikke hvad hun skulle sige. Hvad kunne man overhovedet sige til den slags? Tirza gjorde det jo ikke i en ond mening, ej hvor var han strid! Karma rødmede dog da han kommenterede på hun var et 'bedre selskab', men i stedet for at sige noget, tog hun bare sin egen bolle fra Tirza og begyndte at trække hende lidt væk, så måtte hun spise mens de gik.

"Ham kunne jeg ikke lide, snakker han altid ned til dig på den måde?" Hun så sukkende på Tirza og så medlidenhedsfuldt på hende. "Du fortjener altså meget bedre end den behandling."

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 4