Vi kan lige så godt tjene penge på det

Eskild

Eskild

Byvagt i det øvre bydistrikt

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Der var god aktivitet oppe ved tempelhaverne, og selv aktiviteten nær Isari-katedralen var i fuld krig på sin egen måde. Dog skete aldrig noget i den hellige bydel. Det var et af de ere fredelige områder i hele byen, så hvis man var en som nød godt af at have meget at lave, var dette ikke stedet for en. 

Eskilds mund kunne næsten ses savle, når han fik sig et ordentligt 'kig' på de mandlige disciple. Men han beherskede sig da, der var jo intet for ham reelt at se. Ikke helt. Han havde en god idé og føling med hvordan de så ud, med alle. Det var dog ikke hvordan de så ud, som var afgørende for ham. Det var måden de gik på, trak vejret ind og hvordan de snakkede. Deres tale mønster. 

Hvorfor bevæger vi os ikke bare ned i det centrale, måske kan vi få noget at lave dér” spurgte Eskild den erfarne Issac. Han sad på af de lavere stenmure, fødderne hang og dinglede, mens hænderne var solidt placeret på murstens kanten så han kunne have en føling med hvad der skete omkring sig.

Vinden trak en anelse i det løsthængende hår. “Eller måske til havnen,” bare de havde et eller andet at tage sig til. Alt var bedre end bare at sidde og vente omkring for morskabens skyld. 
Men Havnen havde god potentiale i at skaffe dem nogle penge, for der skulle efter sigende være gode handler at gøre sig der. Issac havde evne for at udse sig mulighederne, Eskild kunne afgøre om de var troværdige eller ej. 

Kirkeklokkerne ringede, så fuglene begyndte at lette for sig, men kun indtil de kunne sætte sig igen. (Dette var et eksempel som Eskild ikke kunne se for sig. Han kunne fornemme bølgerne ramme muren som gav ham et tydeligt billede for hvordan fuglene lod sig let sig, samt deres baskende vinger. Men han kunne ikke sige hvor de var i luften, men samtidig kunne han fornemme når de også lod sig lande på jorden igen. jordens indre vibrationer (som jo også var en form af bølger) og lydbølgerne. Alt handlede om tryk- og lydbølger helt ned til det mindste.)

Men klokkerne betød også at de disciple kunne komme ud fra templerne for en god stunds tid. 
Issac Thorne

Issac Thorne

Løjtnant for det øvre bydistrikt

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 179 cm

Nao 08.01.2023 11:11
Tempelhaverne var måske ikke det sted som Issac bevægede sig i allermest, det var ikke et sted hvor der skete ret meget. Han kunne heller ikke se, hvad der skulle være af spændende ting at foretage sig sådan et sted her, for de mange kriminelle i byen. Men uanset hvad, så var det et sted som hørte til ham og Eskilds område, og derfor så var det selvfølgelig forlangt af dem, at de holdt et øje, også her.  

Issac kiggede over på Eskild, som han hang der og kiggede overmod de mange disciple bevægede sig rundt i haverne, for at gøre deres daglige gøremål. Issac havde ofte studeret og prøvet at finde ud af, hvad de egentligt foretog sig. Gik hele dagen blot med bønner og lignende? Men hvad Eskild kiggede efter var han ikke sikker på, kunne han se og føle dem på denne afstand? 
Det var måske rigtigt nok, de burde finde et andet sted at op holde sig og holde øje. Hverken det centrale eller havnen, hørte til deres område, men derfor så skulle det ikke holde dem væk. Her skete generelt bare meget mere end i det øvre bylag. 

"Vi kan godt bevæge os ned mod havnen, og se hvad den har at byde på" Sagde han roligt og kiggede over mod Eskild igen, efter at kirkeklokkerne havde ringet, og fuglene havde fundet deres plads i tæerne igen. De kunne altid lave en uofficiel razzia, eller gøre nogle handler til egen fordel og vindings skyld. Issac så let på reglerne, og vente dem altid til egen fordel. 

Issac gjorde sig klar, ventede på at Eskild skulle bevæge sig ned af stenmuren, og de kunne trisse videre i deres dag. Der manglede måske lidt spænding eller noget de kunne foretage sig.
Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Det tomme blik blev vendt mod Issac, det var væsenligt at gøre som andre og ikke give sig selv væk. Hans ene evne var ikke en hemmelighed, mens hans mangle på at kunne se var. Eskild havde ikke selv fortalt Issac det, men alligevel havde den tolv år ældre mand luret ham. Et skævt smil voksede på ham. Mon han undre sig over, om jeg kan se fornemme dem? tænkte han drilsk for sig selv og lod sig hoppe ned fra stenmuren. 
Fødderne landede solidt og kontrolleret på jorden. 

Hænderne og arme blev løftet over hovedet i et udstræk og han fik løsnet sig selv lidt op. "Det synes jeg lyder som en plan. Hvad tænker du vores undskyldning er, hvis Ashton Carfir spørger?" det var ikke spor unormalt at Eskild ikke omtalte dem af titler, han havde ingen respekt for de andre løjtnanter, de var fine nok, men der var bedre valg til sådanne positioner, hvis man spurgte ham. 

Men som fødderne tog sine første skridt i kurs for at forlade hans disktrit, fornemmede han desværre noget, som var lidt for godt ikke at vende blikket mod. En af de disciple fangede altid Eskilds opmærksomhed. Man kunne vel godt betragte ham som en af de nyere i templet, måske dette var en af årsagerne til at Eskild var så opmærksom på dette. Men han fik trukket sin krop i den rigtige retning og vendt mod Issac igen. "Hvordan går det egentlig med den kone af din eller lader du dig ligge i med de løse fra gaden" måske det var uheld af held Issac havde Eskild alligevel. 

Havnen ville ikke tage dem så forfærdelig lang tid at komme der til, selvfølgelig havde det være nemmere hvis de var til hest, men det var ikke lige det man primært så Eskild på. Han undgik det gerne. 
Issac Thorne

Issac Thorne

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 179 cm

Nao 08.01.2023 12:21
Eskild havde ikke selv fortalt ham om hans blindhed, måske kom det en dag, men det var ikke noget som Issac ikke vidste. Alle rekrutter blev gået igennem, og at være blind kunne selvfølgelig sætte en begrænsning for en vagt, og derfor så havde det også stået i hans papirer. Det gav ikke Issac nogen grund til bekymring, indtil videre var det gået fint mellem de to.

Issac fulgte Eskild, som han trak sig selv ned fra stenmuren og kom hans vej. Issac bekymrede sig ikke relativt meget om, det var i orden for dem at bevæge sig ned mod havnen, der kunne være så mange grunde. Den øvre bydel var selvfølgelig hans sted, og hvis der skete noget mens de var væk, så stod de selvfølgelig med et problem, men det skete sjældent. Han følte ikke der var nogen grund til at der skulle stilles spørgsmålstegn, ved at de to bevægede sig ned mod havnen. "Tja.." Svarede han roligt, som hans blik gled rundt på de unge disciple, "Jeg tænker godt vi kan finde på en undskyldning. Et rygte, et tip eller lignende." Det var sjældent at han tænkte på den slags på forhånd, det kom ofte første efterfølgende, hvis nogen spurgte ind til hvad han lavede i havnen. Han havde ofte været der, uden at nogen havde stillet spørgsmål ved det. 

Som de kom afsted, og langsomt bevægede sig ned mod haven, som ikke ville tage dem synderligt lang tid at komme afsted til. Issac lagde godt mærke til, hvordan at Eskild lod sit fokus fange af en af de unge disciple, og dette var slet ikke første gang, men han havde endnu ikke spurgt ind til hvad der var med ham. Eller om der var noget ved ham. 
Indtil videre havde Issac kunne stole på Eskild, men det var første gang at hans privat liv var blevet hevet ind i en samtale, "Vi arbejder på det" Kom det roligt, som et kort svar på hans spørgsmål, det var måske et ømt punkt for ham, "Men jeg kan nok ikke komme uden om at jeg har besøgt en anden seng, end vores egen" Han følte at det forhold de havde, så kunne han stole på Eskild.
"Men noget helt andet er, den unge disciple, som du af og til holder øje med, hvad er der med ham?" Det var fint nok at lade samtalen dreje over på noget helt andet. 
Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Sandt. De kunne altid spise dem af med et tip, såvel et rygte. Eskild så det som en fordel at have sine løgne og undskyldninger på forhånd, for så virkede det ikke så impulsivt, men det gjorde det også nemmere at virke mere troværdig i sin løgn. Men det var alligevel forholdsvist nyt for Eskild at forholde sig til noget i det centrale bydistrikt, han kom endelig i det nedre hvis det var. Der kunne man tillade sig så meget mere. 

Det øvre bydistrikt ville hurtigt blive lagt bag dem med deres lange skridt, selvom det nu ikke virkede som om de gik så hastigt igen, så kom man nu hurtigt frem, jo højere man var. Men som dialogen faldt på hustruen, som Eskild så fint havde åbnet op for pandoras æske, kunne han heller ikke komme uden om at blive spurgt ind til den unge discipel Samuel. "Var den anden seng så bedre end den du plejer at ligge i?" spøgte han, han tog det ikke så tungt, at emnet måske var en anelse af et ømt punkt for hans løjtnant. De havde vel alle deres akilleshæl på en eller flere punkter, og det virkede til at hans hustru var hans. Eskild havde endnu sin at opdrage, foruden alle hans andre ulemper. Men et punkt som ville fælde ham, gad vide hvad det kunne være. 

"Det ved jeg ikke. Han virker .. spændende og en anelse for... uskyldig," svaret han henkastet og grinte lidt over det. "Jeg har ikke kunne finde ud af, hvad han har lavet før han blev en del af templet. Har du hørt noget?" han kunne lige så godt prøve at se om der var noget om denne unge mand. Men det var ingen nogen hemmelighed for Issac, at Eskild til mænd, så hvad der var så spændende ved en person han faktisk intet vidste noget om - eller kunne sige noget særligt omkring, var måske hans ulempe, men ikke en svaghed. 
Issac Thorne

Issac Thorne

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 179 cm

Nao 08.01.2023 14:46
Det var selvfølgelig smartere at have løgnen på plads, inden de stod overfor problemet. Det plejede dog aldrig at være noget problem, når Issac stod i situationen, men han forstod Eskilds intentioner, og nu hvor det var klaret, så havde de den i baghånden, hvis de senere skulle skrive rapport. 
Issac så det overordnet ikke som et problem, ikke som hans overordnede gjorde, at han af og til flakkede rundt mellem distrikterne, og "blandede" sig i andre affære - ellers skabte hans egen. Det var på den måde han havde skabt et navn, inden for det kriminelle miljø, de vidste at han ofte var til at tale med, hvis det ikke var for oplagt.

At lede samtalen væk fra hans eget privatliv, var hans mulighed for at slippe udenom emnet. Han ville hellere høre om andre, end sig selv. Deres ægteskab var ikke fantastisk, hvilket også var grunden til at han var endt i andre senge. Det hele var kulmineret efter at de havde mistet barnet ved fødsel, og det havde ikke ændret sig siden. "Anderledes. Mere spændende, krævede" Det var alle sammen positive ord. Det havde givet ham noget at ende op med Rory, også selvom hun var kriminel. "Men det ved du. Du nævnte det selv arresten til mødet" Han kiggede over på Eskild, som de forsatte deres gang.

"Men er det ikke blot det, de troende og disciplene er? Uskyldige?" Issac havde ikke lagt mærke til mere hos ham, end alle de andre var. For ham lignede de alle sammen hinanden, selvom alle mennesker havde oplevet et eller andet, som gjorde dem forskellige. "Om jeg har hørt noget?" Kom det med et lille grin, "Nej, jeg ved ikke meget om disciplene. Det er ikke mit at blande mig i" Eskild var jo til mænd, så der måtte være et eller andet dragende over denne unge mand, "Men vi kan vel altid finde ud af det?" 
Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

En gnæggende latter forlod ham for en kort stund og han illustreret drilsk at tørre en tåre væk fra kinden af hvor morsomt det kunne have været. "Du kunne jo bare havde ladt vær med at tvinge mig med til svampens ynkelige problemer. Hvis nogen skulle true ham, tror du så ikke, de havde været lidt mere.. direkte end at sende noget som stank af sprut," skønt han ikke havde læst brevet, havde det ikke virket som noget der lige frem skabte røre i andedammen af bekymring. "Men nej, jeg ved det ikke, kan jo ikke lige frem se og jeg var ikke engang i arresten, du lod det slippe ud," pointeret han sin rettelse til Issac. Nok han havde været bekendt med aftalen løjtnanten havde lavet med den unge Rory, men havn havde ikke just været tilstede i arresten da det skete - eller helt vidst om det var Rory eller hvem det var. Men det var ham nu også ligemeget egentlig. 

"Det kan der vel være noget om," måske havde Issac ret. De var vel alle lidt uskyldige på deres egen måde. 
Som de langsomt nærmede sig midtvejs til at være halvt til havnen stoppede Eskild en anelse op og lod armene falde sløset overkors: "Hvor vil du hen med det, Issac? Jeg har allerede snaget i hans papir. Det eneste jeg kan konstaterer, er at han går under navnet Discipel Samuel og der ikke er meget familie at arbejde ud fra," men hvor ville Issac hen med dette, normalt blev der ikke skænket så meget tid til Eskild og hans små drengeløjer, men der var måske et eller andet Issac syntes at kunne finde frem til. 
Issac Thorne

Issac Thorne

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 179 cm

Nao 08.01.2023 17:53
 Han kunne ikke lade være med at kigge over på ham, som han lod en latter passere hans læber. Issac stemte i med hans egen. Mødet som de var blevet indkaldt til, og som Issac havde trukket Eskild med til, havde ikke været noget videre spændende møde. "Hvis jeg havde vidst, hvad det havde drejet sig om, var jeg bestemt heller ikke dukket op" Grinede han, "Hvordan skal man reagere på sådan et brev? Det er jo blot drengestreger" På trods af at det var de færreste drenge som drak. 
"Diskretion frem for alt, Eskild" Kom det roligt fra ham, godt nok vidste Eskild om Rory, men det var der ikke andre der gjorde. "Der er helst ikke flere der skal vide, hvad der skete i arresten den dag" Men han vidste at han kunne stole på Eskild, og at han ikke ville rende med sladder. 
Der var ingen grund til at hele byen, eller blot andre vagter, vidste at han knaldede en forbryder og kriminel, eller blot en anden end hans kone. Han ville ikke blot blive fyret, men blive smidt ud hjemmefra.

"Du har snaget i hans papirer?" Grinede han drillende, så måtte der være noget i nysgerrigheden over denne unge disciple. "Men hvorfor tror du så at han kommer fra noget andet? Kan han ikke blot altid have været hos templet?" Måske vidste Eskild mere end Issac gjorde, det var trods alt ham som havde kigget efter den unge troende. Men i Isaac øjne, var der ikke noget som fortalte at der skulle være noget med denne unge fyr. 
"Vi lever af gode undskyldninger for at drive rundt i byen, find på en for at kom tættere på Samuel" Kom det roligt fra Issac. Det kunne han jo altid gøre.

Inden længe ville de nå havnen. De kunne altid indspicere et skib eller lignende.
Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Latteren lå alligevel højt, der var ingen tvivl om at de moret sig som de vandret gennem byen. "Jeg er glad for at, jeg ikke gad skænke bare et øjeblik at se det. Hvordan synes du, at den generelle stemning var blandt de andre vagter, som de så brevet?" Eskild kunne af gode grunde ikke selv se det, men samtidig kom han alt for sent til at kunne gøre sig klog på hvad der var sket inden da. Men han kunne da fornemme at Svampus havde stået på Hedvig, skønt han gerne ville have kunne se det med øjnene for sig, måtte han nøjes med en silhouette fornemmelse. 

"Så vil jeg nok råde dig til at gøre det andre steder end i arresten for fremtiden, selvom det nok var frækt hvordan du ville kunne have presset hende op mod tremmerne og presset hendes bryster ind i cellen, så hun faktisk var fanget mellem du og tremmerne," Eskild havde ingen idé om hvad de havde lavet eller hvordan det var foregået, men han kunne da godt digte sig til mulighederne der var i arresten. "Lad mig gæt, du kom ud over hendes ansigt" måske det var mere for hans egen skyld at han spurgte om det end den generelle historiefortælling, men han (Issac) skulle vel nødig øge sine chancer for at gøre en anden kvinde gravid. 

Trods et drillende grin, lod Eskild kort en rødme falde for næsen og han så væk fra Issac. "Jeg har lige så meget ret til at snage  i sådanne ting, som du har til at rode i kvindernes skeder," kom ham med et come-back, måske en anelse uartigt, men hvad fandens skulle han ellers gøre? 

"Du får det til at lyde som arbejde, vi kunne næsten lige så godt bare slå en mønt for at se hvem af os der skulle undersøge ham nærmere," men det ville ingen af dem få noget sjovt ud af dog. Samt heldet var næsten aldrig med Eskild alligevel, så .. måske han skulle have holdt sin kæft, men som han fornemmede det livlige have banke mod murstenene ved havnen, fik det hans fokus. "Ser du noget på skibene?
Issac Thorne

Issac Thorne

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 179 cm

Nao 08.01.2023 18:40
Det var klart at Eskild ikke havde set meget af det brev, i og med at han ikke kunne. Men han kunne nok ikke undgå at ligge mærke til den stemning som var derinde. Det var næsten grænsen til at være unfair, men samtidig komisk overfor Svampus, efter som at der ikke havde været meget støtte til ham og det brev han havde. Men hvad forventede han? Hvordan skulle de kunne finde gerningsmanden? "Svampus fik nok ikke den støtte som han gerne ville have. Men det er også svært at gribe sådan noget an, både fordi at det er komisk og svært at finde nogle detaljer, som kan lede os efter gerningsmanden. Jeg tror simpelthen bare at det er en spøg" Grinede han roligt videre, som de bevægede sig frem. 

"Det var bestemt frækt, ingen tvivl om det. Det er jo det risikable, som gjorde det så frækt, Eskild" Svarede han roligt. Han vidste godt at Eskild gjorde alt for at drille, men nu hvor han var startet, så kunne Issac godt lege med. "Det var ikke inde i en af cellerne, det ville være for risikabelt, nu hvor der var andre fanger. Jeg tog hende inde i afhøringsrummet" Grinede han småt videre, "Op ad bordet, bag fra. Men nej, desværre ikke. Jeg lod mig bare blive oppe.. Men bare rolig, ikke noget hun bliver gravid af" Hvis Eskild kunne se, så havde Issac blinket til ham. 

Det var alligevel et comback, som Issac ikke havde regnet med, og selvom han følte at han allerede havde grinet meget, så gjorde han det igen. "Sandt nok, hvis du finder ham interessant, så slå dig løs. Jeg bare bestemt også nær læst Rorys" Selvfølgelig havde han da det, så han havde en del på hende nu.

"Ville det ikke være ærgerligt, hvis jeg fik den ære, når du virkelig gerne selv vil?" Drillede han ham, men for hans skyld kunne de godt lave lidt sjov ud af det med Samuel. "Vi kan også bare lave et væddemål, for at se hvor langt du er villig til at gå?" Spurgte han udfordrende. Issac stoppede op, og lod spørgsmålet om skibene ligge. Det kunne de tage efterfølgende. 
Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Med en tvivlsomt hånden kløende i nakken, trak han en anelse på skulderen over det. "Havde de andre breve ikke været sendt til kvinder i byen?" spurgte han en anelse umotiveret til samtalen. Rygterne gik ellers på at det var kvinder som primært var modtager af uanstændige breve, men fordi en byvagt modtog det, var det åbenbart en trussel på livet. Kunne man tænke anderledes omkring det, end blot fordi man var en grønsag, at der var mere til det. Men Issac havde nok fat i den lange ende. Det var uden tvivl bare en spøg som blev taget for alvorlig. 

Hvordan de åbenlyst kunne tale om det på gaden måtte undre nogen. Men det lød jo bare som forestillinger fra dårlig skrevet romaner. "Ah, men du tog hende ikke i røven dog," indskød han og puffede med skulderen til Issac som et lille hint, for hvad Eskild selv ville have gjort (ikke at mænd havde andre huller forneden man kunne arbejde med). Men det var alligevel frisk gjort af ham. "Var hun så stram?" selvom samtalen listede sig til det vulgære, kunne man vel ikke unde ham det. Eskild hørt kun om sådanne ting, aldrig selv kunne han finde på at røre ved en kvindes skede med sin frie vilje. Bare tanken om at skulle røre deres bryster kunne få ham til at få det fysisk dårligt. Det var jo gustent. 

Den varme latter forlod endnu engang hans læber, næsten i takt med Issacs. Det var jo en af frynsegoderne ved at være vagt. At snage der hvor ingen havde ret til at snage. "Du får det til at lyde som om jeg er forelsket i ham," grinte han med en hånligt efterlatter. Det var nok det sidste han var. Men han ville da gerne røre, lugte og smage. Det var der næppe noget forkert i. 
Issac gjorde jo det samme, bare med kvinderne. 

Udfordringen lå for fødderne af ham, serveret så at sige. "Jeg lytter, hvad vil du vædde med mig om?" han tog glædeligt i mod udfordringer som disse, det kunne umuligt være noget han ikke selv kunne have fundet på. Skibene lå alligevel for havnen, så de sejlede ingen vegne. 
Issac Thorne

Issac Thorne

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 179 cm

Nao 08.01.2023 19:54
De andre breve havde været rettet mod andre, nu kendte Isaac ikke meget til de andre sager, så han kendte ikke meget til det overordnet. "Jo, de andre var rettet mod kvinder. Jeg kender godt ikke meget til sagerne, så jeg ved ikke hvor mange breve der er. Men det virkede som om at dette var målrettet Svampus. De andre breve havde mandlige køn, hvor dette havde en tegning af en svamp - mere eller mindre." Det var ikke en sag han gad at bruge meget tid på. 

Det var måske ikke en samtale, som hørte til på den åbne gade og slet ikke mellem to byvagter, men når de hele tiden bevægede sig rundt, så var der umuligt nogen som kunne få en hel samtale ud af deres ord. Hvilket nok var bedst. "Jo, det gjorde jeg" Grinede han, som Eskild puffede til ham. 
"Dine spørgsmål bliver kun bedre og bedre, Eskild" Grinede han roligt videre, "Det burde næsten ikke være noget jeg diskuterede, med andre" Kom det kækt fra ham. Det var jo ikke noget som Eskild ville opleve, eftersom at han var til mænd, "Men jo, det kan man vidst ikke klandre hende for, ikke at være" Så kom det så alligevel. 

Det var jo det gode ved deres arbejde, at de havde muligheden for at snage de steder som de ønskede. Han drillede selvfølgelig bare Eskild, men det virkede som om at han var meget interesseret i den unge Samuel. "Det er du måske ikke?" Grinede han atter engang. Men et eller andet var der over Samuel, og hvis Eskild ville komme tættere på ham, så skulle han da det.
"Vi skal have fundet ud af hvor langt du vil gå med ham. Hvor meget du kan få ud af Samuel, og hvor tæt du kan komme på ham" Kom det udfordrende fra ham. Isaac var lidt usikker på hvor langt han ville gå, for han var bange for at han ikke ville holde sig tilbage. "Men jeg er ikke sikker på en præmie, nogen forslag?"
Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Deres toner var ved at være i samme mangle på lyst til emnet, hvilket måske var meget passende. Det var mere end rigeligt at holde emnet der til: "Men så det jeg får ud af det, er at Svampus skulle ligne en pik?" for det var jo alt hvad der var til det. Men ville man virkelig gerne lade sig selv sammeligne med en pik i sådan et omfang, at det skulle deles med hele byvagten. Intet under at folk havde grint lidt i krogene. 

De halve sætninger her og der, kunne efterlade mange i forvirrelse og måske nysgerrighed for at få resten med, andre ville måske få lidt røde øre af dem og nok klandre dem for uanstændighed. Hecate Reier skulle eftersigende være en af de mest brokkende hoveder i hele byen. Eskild havde hørt fra tilfældige forbipasserende den dag, at hun havde modtaget et brev. Hvilket ramaskrig, men selvfølgelig ville han vel selv godt have vidnet det, bare ikke som byvagten der skulle trækkes med hende. Tænk hvis de skulle lide sådan en last, af at hun var uden for den øvre bydel. Men Issac fik Eskild til atter at le lidt så det krampede i maven og han rystede på hovedet: "Hvad er så bedst, Rory eller sin hustru?" De skulle lige så godt sammenligne det. 

"Fandme nej. Tror du jeg er en tøs?" skønt han havde oplevet at folk troede det, kunne Issac næppe tillade sig at tro sådan om ham, ellers ville de ende i totterne på hinanden. Det kunne han da bide sig selv sikker på. 

"Lyder som om du vil se hvor langt jeg tør gå på ham. Fair nok," lidt overvejende tog han sig til hagen og summede over hvad de kunne vædde om: "Hvis du vinder, får du lov at tage Rory eller en anden kvinde med dig i arresten og jeg sørger for du har hele natten med dem alene, hvis jeg vinder.. skal du klukke omkring som en høne på hovedkontoret indtil nogen spørger du hvad du laver,"
Issac Thorne

Issac Thorne

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 179 cm

Nao 08.01.2023 21:01
Det var et kedsomligt emne. De havde begge ingen interesse for dette emne, eller dette brev som Svampus havde modtaget. Det havde virket overgearet, at samle alle byvagter til sådan et møde, omkring et brev, som ikke virkede som nogen større trussel, når halvdelen af byen havde modtaget et brev af den kaliber. "Det har personen jo måske haft det sjovt med at fremstille ham som" Grinede han roligt. 

Det var en samtale som måske var ved at være på grænsen af det vulgære, men underholdende havde det nok været. Han var sikker på at Rory, nok ikke fandt samtalen lige så sjov, men han måtte erkende at han nød hende til fulde. Det ville han nok, indtil at det blev sidste omgang. Han grinede endnu engang, som Eskild kom med endnu et godt spørgsmål, "Det er svært at sætte det sådan op" Kom det let fra ham, det var nok ikke et svar som var fair for nogle af kvinderne, så meget respekterede han dem dog, trodsalt. 

Han grinede over hans lille udbrud, det var bestemt ikke det han havde ment med hans ord. "Nej, det er jeg skam godt klar over at du ikke er" Drillede han roligt,
"Det kunne hvert fald være underholdende, at se dig prøve at finde ud af hvem han er" Nu hvor han var interesseret og nysgerrig på hans baggrund, og så lød hans ord måske lidt hen af at han måske ikke troede på at han kunne. Alt sammen bluff. "Selvom dit forslag virker meget fair, så er det nok ikke mig der kan tvinge andre, til den slags" Grinede han, "Hvad med at den ene tager den andens vagt, en hel dag i tempelhaverne?" Det lød som en frygtelig straf, til taberen. 
Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

De kunne lige så godt lade det glide ud og efterlade det der. Eskild kunne jo ikke rigtig bekræfte eller afkræfte den teori. For nok kunne han se former, men hans former var ujævne og ikke altid helt så præcise, så for ham lignede Svampus nok mere en såkaldt søstjerne. Skønt det var en stjerne form, hvad var en stjerne så egentlig? 

Eskild lod hovedet finde sin retning i mod Issacs. Selv de bedste dialoger måtte få en ende for dagen, men den havde været god. Men han lyttet og forstod på tonen at der ikke var mere i det, for selvom nysgerrigheden snildt kunne have været der, så var det en anden mands privatliv og her kom der også grænser. "Ah, okay," lod han sig indvie i det. Måske lå der mere i det end han kunne få sat ord på, men Eskild var ikke, der stak for det var unødvendigt og uønsket. Ikke hos de han brød sig om i hvert fald. 

Selvtilfredsheden lagde sig stille over Eskild, men dette holdt kun så længe, som det nu fik love at vare. Men han lyttet til hvad han sagde og forslog ham. Det lød næppe lige så sjovt, men det var en fair aftale: "Fair. Det kan jeg godt gå med til, Hr. Løjtnant," og rakte han hånden som en accept på deres aftale. Så snart det var givet, var der ingen vej uden om. 
Issac Thorne

Issac Thorne

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 179 cm

Nao 09.01.2023 07:22
Selvom de havde moret sig over at tale om de to kvinder, så var det alligevel Isaacs privatliv, og det ville nok ikke være fair at stå og fortælle hvem der var bedst, de kunne begge to noget. Det var et ømt punkt for ham, fordi at situationen derhjemme havde hevet ham ud i det valg, at være sammen med en anden. 
Det havde måske ikke været det bedste træk. Isaac havde tænkt på sig selv og sine egen følelser og behov, fordi at der ikke var udsigt til at der ville komme nogen bedring derhjemme. Det var noget de måtte arbejde på.

Det var måske ikke den sjoveste præmie, som han kom op med. Det var også en "præmie" som var ment til taberen, hvilket nok betød at det var Isaac selv som måtte tage vagten, eftersom at han var sikker på at Eskild nok skulle gøre det der skulle til, for at de begge kom til at vide mere om denne unge Samuel, som Eskild nu havde åbnet en interesse op for - Isaac var ikke helt sikker på hvorfor. 
"Det er måske ikke den mest spændende præmie, men det er mere tænkt til taberen" Grinede han, "Det lyder godt" Han rakte sin egen hånd ud og modtog hans, i en bekræftelse af deres lille aftale.

"Jeg synes ikke at jeg kan se noget interessant på skibene, men det kan komme når vi kommer tættere på. Vi kan altid blot besøge et af dem." Lød det roligt fra Issac, som deres aftale var nået og de kunne komme videre, med dagens andet underholdende punkt. "Vi kan også ransage et af de "ulovlige" bordeller?" Der var mange ting de kunne. Det var begge underholdende forslag, de skulle nok få sjov og lidt mønt til egen lomme ud af det.
Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Selvom der ikke var noget særligt i den præmie, kunne Eskild kun tage i mod det. Der var ingen skam i ynkelige gevindster. "Men jeg håber, du er klar til at have en lang og kedelig dag uden underholdning," det var ikke for tidligt at hovere, for Eskild ville trække stjerner hjem til sig selv for det. Skønt Issac kunne have gjort det værre end som så. Men han kunne vel altid selv tilføje lidt til den, ingen grænser for egne begrænsninger. 

Men som de stod stille, lod armene sig falde fra sit løsne korslagte greb og ventede på noget at tage sig til. "Vi kunne også bare ransage et bordel uanset dets status?" hvorfor ligge sig i bagateller om det var lovligt eller ulovligt. De kunne jo tillade sig lidt af alt for dagen i sidste ende. Så ingen grund til at stoppe mens legen alligevel er så god. Men de kunne også tage en butik i stedet for. "Hvad med en butik? Mangler du noget til hjemmet?" det var måske mere ment som en joke, men muligheden var der da. 
Issac Thorne

Issac Thorne

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 179 cm

Nao 10.01.2023 07:54
Eskilds idé til en præmie eller en straf havde selvfølgelig være sjovere, men Issac havde nok ikke den store mulighed for at kunne kræve kvinder ind i arresten, hvis den dag skulle komme. Han tvivlede på at Rory ville igen, selvom det havde været frækt. Men at stå og ligne en idiot på kontoret, hvis han skulle tabe, så gjorde han gerne det. Det tog ham ikke så tungt at stå og se dum ud. Han vidste hvilken person han var, så skabe lidt sjov i sin hverdag, kunne mange bruge. Men nu havde de nået til enighed om en anden straf, og hvis Eskild gerne så at Issac også stod og klukkede som en hovedløs høne, så gjorde han også gerne det, blot for morskabens skyld. 
"Er vi så sikker på at det bliver mig, der skal stå og glane? I det mindste skal jeg stå og kigge på de unge disciple" Kom det kækt fra ham, som han grinede drillende efterfølgende. Selvom han ikke tvivlede på Eskild nok skulle gøre alt for at komme tæt på denne unge Samuel. Selvfølgelig ville Eskild gøre alt for at komme tæt på Samuel. Inden et par dage, var han sikkert kommet lidt for tæt på. Han glædede sig næsten til at høre omkring det.

Det handlede nok mere om at der skulle være noget ulovligt, som gav dem en mulighed for at ransage et sted. Det ville være svært at stå overfor at have ransaget et et lovligt bordel. Det var der jo intet kriminelt i. Men man kendte jo steder, hvor sådanne ting skete i ikke lovlige omgivelser. "Jeg tror ikke det ville være så smart, at tage et lovligt sted. Det ville blot skabe flere problemer, end nødvendigt" Svarede han roligt. Han næste kommentar grinede han blot drillende og højlydt over. 
Han begyndte langsomt at gå ned ad gaden for at vurdere hvad der ville være bedst at gøre, om det skulle være et skib fyld med smugler godser eller varme krystaller. "Lad os besøge et skib, med muligheder" Lød det opfordrende, "Jeg ved også hvor svært du har det med nøgne kvinder" Drillede han. 
Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

De søde undertonede stikpiller var forfriskende, at Eskild næsten kunne fornemme hvordan Issacs smil var som han grinte. "Heldigt for dig, at der også er kvindelige disciple" fik han snøvlet ind i deres dumheder. Men det var nu ellers lidt en ærgrelse hvis nu at Issac skulle have den fornøjelse. Han kunne jo lade sig selv tabe i sidste ende og stadigvæk tilnærme sig Samuel. Intet problem i det. "Men man skulle tro, at du ville have jeg tabte, uden at tabe" kommenteret han lige så stille. 
Eskild kunne se fordelene ved begge ting for nu. Måske det ville ændre sig. 

Måske var det taget ud af kontekst, men Eskild så næsten forstyrret på Issac: "Nejnej, du tager det helt forkert. Jeg tænker ikke at vi gør det sådan.. Men lufter at nogen har klaget over dem for at tage højere pris eller lignende," forklaret han sig og prøvede kort at udrede tingene, så de ikke talt forbi hinanden. Men Eskild stoppede op og lod armene falde over korslagt igen og sukkede irritabelt ud af næsen af Issac: "Er vidst ikke den eneste som har det svært med nøgne kvinder, jeg snubler ikke over dem og falde med pikken ind i dem først," øffede han og nød ikke godt af at Issac valgte at kommentere på det. Eskild havde det måske en anelse ømt med det, for hvor mange mænd i byvagten nød ikke godt af at se en kvinde og så kunne Eskild stå der og tænke sig ind til en fantasiverden for ikke at falde i deres samtale, han alligevel ville skuffe med. 
Issac Thorne

Issac Thorne

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 39 år

Højde / 179 cm

Nao 11.01.2023 07:32
Kvindelige disciple? Eskild satte næsten Isaac på en prøve. "Jamen, så er det måske mig der skal lade mig tabe med vilje, så jeg får straffen?" Grinede han drillende og kiggede over på ham. Det var jo taberen, der skulle bruge dagen på en kedelig vagt. Han havde nok lidt selv regnet med at han skulle have den. Issac var samtidig interesseret og nysgerrig, på den unge Samuel, nu hvor Eskild havde fortalt om ham, så kryptisk. "Bestemt ikke" Grinede han kort, "Men det kommer jo al sammen an på, om du finder ud af det du skal om Samuel" Det var al det, som det handlede om.

"Det virker selvfølgelig som en oplagt grund, til at besøge sådan et sted" Sagde han roligt. De var egentligt et fint makkerpar, sådan som de supplerede hinanden på godt og ondt. Det kunne godt være at et bordel var et bedre sted. 
Han kunne godt høre at han måske ramte et ømt punkt, men det havde ikke været hans mening at træde ham over tæerne. For Issac betød det intet at Eskild var til mænd, det var ikke en hemmelighed for Isaac. "Jeg drillede blot, Eskild. Det var ikke for at træde dig over tæerne. Jeg ville nok have samme reaktion, hvis det var mænd jeg skulle ind og kigge på" Kom det forklarende, "Sådan er vi jo så forskellige" Smilede han. "Vi lader det bare ligge, ikke?" 

"Kom, denne vej" Kom det fra ham, som han forsatte sin gang ned ad gaden. Han vidste hvor det her bordel lå, så de kunne lige så godt overraske dem med et besøg.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong
Lige nu: 1 | I dag: 5