Emilia 12.12.2022 00:50
Det var virkelig betagende, som Karma gik rundt i sneen og nød kulden. Hun var pakket ind i en tyk vinterkappe af finere stand og lignede efterhånden en der havde godt styr på livet. Hun havde fået det godt efter hun var kommet til teatret og med tiden havde hun tjent sig ind til at få nogle goder af sine kunder. Kunderne havde forgudet hende på det sidste og hun følte hun tjente på teatret, om ikke andet så på goderne hun fik ved siden af. Med god ro i maven, gik hun ned af hovedgaden og kiggede på de mange udsmykninger der var på denne tid af året. Der var pyntet godt op og gaden var livlig, så der var mange mennesker på gaden, hvorfor hun søgte tilflugt op af en mur, hvor hun kom til at gå ind i en fremmed person. "Åh undskyld, det var ikke meningen!" Sagde hun chokeret og trådte et skridt tilbage.
Aria 12.12.2022 01:00
Aria var gået hjemme fra, hun havde fri fra arbejde i dag så hun kunne ligeså godt bruge dagen fornuftigt og skaffe sig noget lækkert hun kunne hygge sig med der hjemme.Aria lignede ikke ligefrem en der hørte til de finere stande, hendes slidte læderjakke burde ikke kunne holde kulden ude, men Aria så ikke ud til at fryse i det kolde vejr overhovedet, hvilket hun heller ikke gjorder.
Aria gik ind i en butik og købte nogen små ting, hun havde ikke mange penge så det måtte række det som det kunne, da hun kom ud af butikken stalte hun sig op af muren for at sikre sig at hun havde det hun skulle ha da nogen gik ind i hende og hun tabte det hun havde i hænderne.
Aria vente sig mod vedkommende og så en kvinde som så ud til at være ikke kun ældre end hende selv, men i den grad også i finere stand, men det gjorder enlig bare at Aria fik det værre med det, de finere folk troede altid de ejede alting her i byen, Aria så koldt på kvinden "du burde se dem bedre for" vressede Aria køligt og begyndte at samle de ting op hun havde tabt, der var både nogen krystaller og nogen af de ting hun havde købt, hun sukkede irriteret over det, og så hvordan en lille keramikfugl hun havde købt var gået itu på jorden, hun rystede lidt på hovedet og samlede skårene op.
Emilia 12.12.2022 01:28
Den ene side af Karma ville gerne sige undskyld, den anden havde lyst til at skubbe hende igen for at være flabet. Skulle hun være god eller ond? Hjælpe eller bare se til? Inden hun havde set sig om havde pigen allerede samlet det hele op og det fik bare Karma til at fnyse. Hvad i alverden skulle pigen overhovedet med alle de krystaller? Det var ikke ligefrem dem hun var besat af, men måske det var godt nok? Hun så let på pigen og trådte et skridt baglæns.
"Næste gang bør du måske holde bedre fat på dine ting!" Sagde hun og så overvejende på hende. Det kunne godt være hun efterhånden så ud til at være af en finere stand, men hun var ikke blevet formel af den grund, hun var bare stædig og nedværdigende lige nu, hvorfor vidste hun egentligt ikke.
"Næste gang bør du måske holde bedre fat på dine ting!" Sagde hun og så overvejende på hende. Det kunne godt være hun efterhånden så ud til at være af en finere stand, men hun var ikke blevet formel af den grund, hun var bare stædig og nedværdigende lige nu, hvorfor vidste hun egentligt ikke.
Aria 12.12.2022 01:35
Aria fik samlet skårene op og lage dem i en lille pose og så i sin taske med resten af sine ting da kvinden snakkede til hende igen, Aria så på hende med lynene øjne "jeg havde ikke tabt dem, hvis du havde set hvor du gik" sagde hun koldt og skynde sig at tilføje "og før du åbner din mund igen, så vil jeg råde dig til at tænke en ekstra gang over hvilke ord du lader komme over de smukke læber af dine, okay" sagde hun i en rolig, kølig tone, men det var også tydeligt at det skulle tages som en trusel.Aria havde det hårdt nok hun behøvede ikke at blive belært af en kvinde som ikke kunne finde ud af at se hvor hun gik. Aria pakkede det sidste ned i sin taske og tog tasken på ryggen så hun kunne gøre sig klar til at gå videre, hun havde alligevel ikke nogen grund til at stå her og snakke med en flabet kvinde som hende.
Emilia 12.12.2022 10:44
De røde kinder af kulden blev endnu mere røde, røde af vrede. Havde hun lige prøvet at være sød uden at være det? Havde hun fundet en grund til at provokere hende? Hvad var det der lå til grund for alt dette? Inderst inde havde hun lyst til at undskylde, men det var ikke det der steg hende til hovedet, i stedet lagde hun hænderne mod hendes skuldre og skubbede.
"Du skal ikke kalde mig sød, jeg er bestemt ikke sød!" Næsten da... Men det behøvede hun vel ikke vide? Hvorfor var hun så irriterende? Karma havde lyst til at bide fra sig, hun hadede at stå i denne situation, men hun vidste ikke hvordan de skulle reagere. Egentligt burde hun jo erstatte det pigen havde tabt, men hun havde ikke lyst.
"Du skal ikke kalde mig sød, jeg er bestemt ikke sød!" Næsten da... Men det behøvede hun vel ikke vide? Hvorfor var hun så irriterende? Karma havde lyst til at bide fra sig, hun hadede at stå i denne situation, men hun vidste ikke hvordan de skulle reagere. Egentligt burde hun jo erstatte det pigen havde tabt, men hun havde ikke lyst.
Aria 12.12.2022 11:01
Aria var enlig ligeglad med kvinden, så vidt Aria kunne se så var hun ældre end Aria, men Aria var en smule højere, det syntes Aria altid var sjovt, hun havde også mødt mænd der var lavere end hende og hun var jo ikke så gammel, så det var lidt sjovt syntes hun selv.Aria så lidt rundt for at se hvad vej hun skulle, da der blev taget fat om hendes skulder og skubbet til hende. Aria havde ikke vært forberedt på det og røg derfor direkte ind i muren hun før havde stået op af, hun slog sig ikke, men hvis hun ikke var vred så blev hun det da nu.
Aria så på kvinden med vrede øjne, det var meget dumt gjort det hun lige havde gjort. Aria trådte frem mod hende og i en hurtig bevægelse ville hun gribe fat i kvinden for at trække hende med ind i den nærliggende gyde, der var for mange folk på gaden til at Aria ville lave problemer der ude, så selvfølgelig ville hun heller trække hende ind i en gyde og fortælle hende en gang for alle hvem hun legede med.
Emilia 13.12.2022 11:13
Lige som hun ramte ind mod muren, var Karma parat til at stikke af, men hun nåede det ikke og nu begyndte ragnarokken. "Slip mig!" Jamrede hun nærmest, som hun blev trukket, hun var ikke så stærk som hun gerne ville ligne, hun kunne ikke gøre så meget og det var virkelig et problem, for nu havde hun vidst virkelig ramt et punkt hun ikke skulle have ramt. Nervøsiteten begyndte at stige og det eneste Karma kunne tænke på var, om hendes ansigt nu ville være beskyttet til næste forestilling. Kunne hun gøre noget som helst i denne situation?
Hun tænkte hele tanken igennem, som hun skramlende fulgte med ind i gyden, hun kunne ikke andet. "Undskyld altså, jeg skulle ikke have skubbet dig!" Om det overhovedet ville virke og undskylde nu, det vidste hun egentligt ikke, men det var det eneste hun kunne tænke på at gøre lige nu.
Hun tænkte hele tanken igennem, som hun skramlende fulgte med ind i gyden, hun kunne ikke andet. "Undskyld altså, jeg skulle ikke have skubbet dig!" Om det overhovedet ville virke og undskylde nu, det vidste hun egentligt ikke, men det var det eneste hun kunne tænke på at gøre lige nu.
Aria 13.12.2022 13:10
Aria trak den stakkels kvinde med sig ind i gryde og så snart de var væk fra folkemængden og Aria var sikker på de kun var de to, greb hun fat i kvindens krave og skubbede hende op af muren, hun gjorder selvfølgelig ikke skade på hende, ikke endnu i hvert fald.Arias blik lynede som hun fangede kvindens blik og holde hende fast op af muren "så du er ikke sød...gæt engang... det er jeg heller ikke, bestemt ikke når folk først går ind i mig, derefter er flabet og så oveni købet har den frækhed at skubbe mig ind i en mur" vrissede Aria sammenbidt, Aria så på kvinden og hvis øjne kunne dræbe havde kvinden nok vært død.
Hun undskylde, men virkede det ikke til at være lidt for sent og ret oplagt at prøve og undskylde når man var blevet fanget i en gyde, hun holde stadig et stramt greb i kvinden "er du slet ikke klar over at det kan være farligt at lege den leg, når man ikke ved hvem man leger med?" sagde hun med en tydelig tone af vrede "gi mig en god grund til at jeg ikke skal give dig en på hovedet så du ikke glemmer det igen" fortsatte hun vredt og så på kvinden, enlig var kvinden heldig at hun fik den chance og at Aria ikke bare gjorder det.
Aria var nok ung, men hun var høj af sin alder og hun var ret ældre mentalt end hun enlig var fysisk, men det kunne selvfølgelig være svært at se når man lige mødte hende.
Emilia 14.12.2022 17:23
Med nervøse trækninger, jamrede Karma derudaf. Hun var usikker på hvad hun skulle gøre. Hun vred sig i grebet, men kunne intet gøre. Hun var alt for slap og dette var bestemt ikke den situation, hvor hun følte hun kunne bruge nogle af sine talenter, som i overhovedet ingen af dem! Hun var trængt op i en krog og panikken bredte sig, hvad skulle hun gøre?
Tårerne pressede på og hun slog jamrende ud efter hende. "Undskyld, undskyld, undskyld. Jeg kan virkelig ikke... Det var ikke meningen... Jeg er bare en ganske almindelig skuespiller!" Og så skete det, tårerne begyndte at pible ned over kinderne, hun var tudefærdig.
Tårerne pressede på og hun slog jamrende ud efter hende. "Undskyld, undskyld, undskyld. Jeg kan virkelig ikke... Det var ikke meningen... Jeg er bare en ganske almindelig skuespiller!" Og så skete det, tårerne begyndte at pible ned over kinderne, hun var tudefærdig.
Aria 15.12.2022 00:08
Arias vrede blik ændrede sig langsomt som hun så hvor panisk kvinden blev, hun blev ramt engang imellem af kvindens flyvende arme, men ikke noget der fik hende til at slippe grebet.Hun så lidt overrasket på kvinden som begyndte at græde og undskylde sig ud af det, hun rystede lidt på hovedet "mon ikke du har lært det nu... og nok ikke glemmer det foreløbig" sagde hun mere roligt, dog stadig koldt inden hun slap grebet i kvinden og trådte nogen skridt baglæns, så kunne kvinden stikke af hvis hun ville, Aria havde ikke mere at gøre med hende, det virkede til hun nok ikke ville glemme det her møde, og hun ville nok tænke sig om en ekstra gang næste gang hun stødte på folk.
Hun kunne ha vært uheldig at det var en der var værre end Aria, så havde hun nok ikke lykkes med at sige undskyld og slippe uden skræmmer.
Emilia 18.12.2022 11:16
En panisk nikken kom fra Karma, alligevel blev hun stående. Det var som om hun ikke kunne rykke sig ud af flækken, hendes krop dirrede og ville ikke med hende. Hendes hoved var allerede halvt igennem Dianthos, men hendes krop var som var den lammet. Hendes hænder knugede ind i fugerne på væggen bag hende, men hun kunne slet ikke bevæge sig, hun så bare lamslået på pigen.
"Jeg... Jeg er ked af det. Kan jeg gøre noget for dig? Jeg kan... Jeg kan give dig gratis biletter til teatret hvis det er?" Plat. Hun havde lyst til at slå sig selv for panden. Hun var lige blevet trængt op i en krog og så tilbød hun en gratis tur i teatret? Det var virkelig latterligt, men Karma vidste ikke hvad hun skulle gøre og hendes ben ville på ingen måde rykke sig.
"Jeg... Jeg er ked af det. Kan jeg gøre noget for dig? Jeg kan... Jeg kan give dig gratis biletter til teatret hvis det er?" Plat. Hun havde lyst til at slå sig selv for panden. Hun var lige blevet trængt op i en krog og så tilbød hun en gratis tur i teatret? Det var virkelig latterligt, men Karma vidste ikke hvad hun skulle gøre og hendes ben ville på ingen måde rykke sig.
Aria 18.12.2022 12:34
Aria undrede sig over hvorfor hun ikke var løbet endnu så bange og panisk som hun så ud til at virke. Aria så undrende på hende da hun snakkede om teater billetter "øhm... måske du skal starte med at forklare mig hvad teater er?" sagde hun roligt, hendes før vrede stemme og blik, var nu mere roligt.Aria havde aldrig vært i teateret, og hun anede faktisk ikke hvad det var, udover noget med nogen der vist nok stod på en scene eller sådan noget, men ellers vist hun ikke noget. Arias blik faldt på kvindens hænder som knugede sig til væggen "pas på med det der, du kan komme til skade af det" sagde hun roligt og pegede på hendes hænder, hun skulle nødig skade sig selv.
Emilia 19.12.2022 16:26
Hendes nu rolige stemme, fik Karma til at slappe af i kroppen, så hun slap væggen og rankede sig mere op i ryggen. Hun så lidt chokeret ud, men nikkede samtidig og så vurderende på hende. "Åh." Hun vidste ikke helt hvad hun skulle sige, hun havde altid troet, at alle bare vidste hvad et teater var, at alle havde kendskab til hvad man skulle med det. Hun rømmede sig let og så vurderende på hende, inden hun smilende begyndte at fortælle.
"Altså, det er hvor der står nogen på en scene og agerer et skuespil, som ikke er virkeligt. Det kunne f.eks. være det der lige er sket mellem os, men bare hvor det er for at få publikum til at grine og klappe af os. Jeg er selv skuespiller og lever af at give folk gode grin ud fra sådan nogle lystspil som man kalder det." Hun trak let kappen omkring sig og så smilende på den unge pige. Hvor gammel var hun mon? Og var det overhovedet noget for hende? Skulle hun præsentere sig selv eller var de på bar bund? Karma slikkede sig let om munden, inden hun rakte hånden frem som hilsen. "Jeg hedder forresten Karma, jeg er skuespiller her i Dianthos og har spillet hele mit liv."
"Altså, det er hvor der står nogen på en scene og agerer et skuespil, som ikke er virkeligt. Det kunne f.eks. være det der lige er sket mellem os, men bare hvor det er for at få publikum til at grine og klappe af os. Jeg er selv skuespiller og lever af at give folk gode grin ud fra sådan nogle lystspil som man kalder det." Hun trak let kappen omkring sig og så smilende på den unge pige. Hvor gammel var hun mon? Og var det overhovedet noget for hende? Skulle hun præsentere sig selv eller var de på bar bund? Karma slikkede sig let om munden, inden hun rakte hånden frem som hilsen. "Jeg hedder forresten Karma, jeg er skuespiller her i Dianthos og har spillet hele mit liv."
Aria 19.12.2022 16:35
Aria lyttede til hvad kvinden fortalte, dog satte hendes hjerne sig fast på et ord, lystspil, hvad i alverden betød det, for hun regnede ikke med at det betød hvad Aria troede "hvad sagde du lystspil betød igen?" sagde hun roligt og så lidt undrende og forvirrende på kvinden.Aria så lidt på hånden som kom frem mod hende, inden hun tøvende tog den, Aria led af berøringsangst, men hun arbejdede på det "Aria" sagde hun roligt som hun havde taget Karmas hånd, inden hun slap den lidt roligt igen, hun ville helst ikke give hånd længere tid end højst nødvendigt.
Aria så lidt på kvinden og forsøgte at bedømme hende lidt, hun virkede ældre end Aria selv, men udseendet kunne selvfølgelig snyde en.
Aria var ung, men hun var ret voksen af sind, i hvert fald det meste af tiden.
Emilia 20.12.2022 23:06
Roligt trykkede Karma hånden, inden hun lod dem slippe igen, stemningen var helt anderledes og hun smilede til pige, som hun grinende så på hende. "Et lystspil er sådan en form for skuespil, hvor man oplever et drama udspille sig eller noget kærligt imellem to, jeg kender ikke den egentlige betegnelse, men det er sådan noget vi laver, du skulle virkelig komme og tjekke det ud." Hun smilede stort og så bedømmende på Aria.
Efter lidt eftertænksomtid, spurgte hun lidt tilbageholdent. "Er du her fra byen?" Hun bed sig i læben, som hun var usikker på om det var okay at spørge om. "Jeg er selv kommet udefra, for at gøre mit skuespil større, det kunne man ikke i den lille landsby jeg kommer fra."
Efter lidt eftertænksomtid, spurgte hun lidt tilbageholdent. "Er du her fra byen?" Hun bed sig i læben, som hun var usikker på om det var okay at spørge om. "Jeg er selv kommet udefra, for at gøre mit skuespil større, det kunne man ikke i den lille landsby jeg kommer fra."
Aria 20.12.2022 23:17
Aria lyttede til hvad Karma fortalte om dette lystspil, det lød stadig forkert i hendes øre, men som Karma sagde så skulle hun måske tjekke det ud først "tja, jeg har jo en gratis billet ikke sandt" sagde hun roligt, dog med et skævt drilsk smil, det var trods alt det Karma havde sagt hun ville gi hende for ikke at skade hende. Aria var hård, men ikke uretfærdig, hun havde ikke lyst til at skade folk, dog var det nødvendigt til tider, især hvor hun kom fra.Aria nikkede "ja, jeg kommer her fra, dog ikke lige fra den her del af byen, men ja jeg er her fra byen... hvor er du fra siden du er tilrejsende?" sagde hun roligt og så lidt på Karma, man kunne tydeligt se de kom i hver deres omgangskreds, Karma var lidt mere fint klædt, hvor Arias tøj var hullet og slidt, hun havde tydeligvis ikke fået nyt tøj i lang tid, men det var heller ikke lige det hun tænkte mest på, alle hendes krystaller gik til mad, tag over hovedet og overlevelse, på nær den lille keramik fugl hun havde tabt som var blevet smadret, som nu lå ødelagt i hendes taske, hun håbede hun kunne fikse den, for hun havde ikke råd til en ny og den var enlig ret vigtig for hende, men hun måtte vel finde ud af det senere.
Emilia 21.12.2022 19:46
En let rødmen formede sig på hendes læber, som der kom en stikpille til hun vel havde lovet en billet til teatret og hun nikkede let ved tanken. Det var ikke bare en god idé, det var en brand god idé, hvis Aria var fra andre områder og aldrig havde haft råd til det, så skulle hun have chancen nu. Godt nok var Karma ikke af fineste stand, men hun var nok af finere stand end mange andre og det skulle hun vel også udnytte til noget positivt.
"Du skal nok få en billet, jeg er fra Safirien, nærmere betegnet Zircon." Hun smilede let og så vurderende på Aria. "Jeg håber virkelig du vil kunne lide det vi laver i teatret, det er godt til at få en lidt væk fra hverdagen." Hun rødmede let og overvejede om det mon var nok til de var på god fod med hinanden, hun virkede jo ikke så slem, i hvert fald ikke mere.
"Du skal nok få en billet, jeg er fra Safirien, nærmere betegnet Zircon." Hun smilede let og så vurderende på Aria. "Jeg håber virkelig du vil kunne lide det vi laver i teatret, det er godt til at få en lidt væk fra hverdagen." Hun rødmede let og overvejede om det mon var nok til de var på god fod med hinanden, hun virkede jo ikke så slem, i hvert fald ikke mere.
Aria 21.12.2022 20:00
Arias skæve smil blev lidt større da hun så hvordan Karma rødmede. Det var lidt sjovt hvordan de kunne skifte stemning i deres samtale, men Aria var jo ikke en slem person, hun var bare ødelagt.Aria havde og ville nok aldrig få råd til at gå i teateret, men nu hvor hun havde muligheden for at prøve det så kunne hun jo ligeså godt prøve det.
Aria nikkede lidt "det kunne være interessant at prøve" sagde hun roligt, hun nikkede lidt "jeg kender en der også er der fra, så jeg kender godt stedet" sagde hun roligt, hun snakkede aldrig om hendes veninde der fra, Aria holde hendes hus her i hovedstaden rent og pænt til når hun var her, men hun boede her ikke. Aria og hende havde lidt et hemmeligt venskab så hun talte ikke højt om det.
Aria havde aldrig selv vært der, men de havde aftalt hun skulle besøge hende der en dag.
Aria nikkede lidt "at komme væk fra hverdagen lyder ikke helt dumt" sagde hun roligt, for Arias synspunkt så var de okay igen, Aria havde vist sat den skræk i Karma som skulle til, hun var dog stadig ked af det med keramikfuglen, men der var ikke så meget at gøre ved det.
Aria tog skårene op af sin taske for at være sikker på hun havde alle delene så kunne hun måske samle den når hun kom hjem, selvom den nok aldrig ville blive ligeså pæn igen. alle delene var der så hun lå dem tilbage i tasken igen.
Emilia 22.12.2022 10:18
Karma spærrede øjnene vidt op og stirrede på Aria, var det virkelig rigtigt? Hun var ikke vandt til folk kendte til Zircon her i storbyen, det var en virkelig lille flække i forhold til Dianthos og folk kom ikke rigtigt deromkring, af hvad hun havde oplevet, alligevel gjorde det hende lidt glad at vide, at Aria alligevel godt havde hørt om hendes hjemsted. Det gav hende på en eller anden måde noget hjemve, hendes far og mor boede alligevel et godt stykke væk og hun havde ikke set dem i flere år, så hun skulle hurtigt væk fra emnet og spurgte derfor ikke mere ind til det.
I stedet fulgte hendes blik Arias bevægelser og det var der hun fik øje på skårene. Det gav hende en klump i halsen, var det hendes skyld? Hun bed sig let i læben og overvejede situationen, inden hun åbnede munden. "Kan man få en ny af den der, vil jeg altså gerne give den." Godt nok var hun ikke lavet af krystaller, men hun havde en del krystaller og ikke nogen at bruge dem på ud over sig selv, hun kunne godt hjælpe til og især hvis det her var hendes skyld.
I stedet fulgte hendes blik Arias bevægelser og det var der hun fik øje på skårene. Det gav hende en klump i halsen, var det hendes skyld? Hun bed sig let i læben og overvejede situationen, inden hun åbnede munden. "Kan man få en ny af den der, vil jeg altså gerne give den." Godt nok var hun ikke lavet af krystaller, men hun havde en del krystaller og ikke nogen at bruge dem på ud over sig selv, hun kunne godt hjælpe til og især hvis det her var hendes skyld.
Aria 22.12.2022 17:01
Aria så lidt op på Karma da hun spurgte om man kunne få en ny keramikfugl "jeg tror butikken har flere af dem, men det er okay, jeg brugte de sidste krystaller jeg havde på den, men jeg er sikker på den godt kan limes måske, jeg køber en hver måned" sagde hun stille, og blev lidt mere stille.Aria brugte tit sine sidste krystaller på sådan en fugl, hun gik altid direkte ned til kirkegården med den bagefter, det var der bare ikke nogen der vidste.
Aria så på Karma "de er ikke helt billige, så det behøver du ikke... som du selv sagde jeg burde holde bedre fast på mine ting" sagde hun stille, det var enlig den kommentar der havde fået Aria til at flippe ud, men samtidig hvis hun havde lagt den i tasken inden hun fik ud af butikken så var den jo ikke gået i stykker, men hvem kunne også vide at nogen ville gå ind i hende lige den her dag.
Chatboks
IC-chat▽