Den mystiske pakke

Rory

Rory

Tyv

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 25 år

Højde / 170 cm

Mee 24.10.2022 20:22
Efter at have siddet i arresten i hvad der føltes dage - men nok nærmere havde været nogle timer - var Rory endelig på fri fod igen. Det var langt fra fordi at hun var et reformeret og bedre menneske nu. Nej, nu ville hun blot være mere snedig og ikke blande sig i andres anliggender. Det var trods alt det som havde smidt hende i brummen første gang. Spøjst nok var det ikke engang hendes egne tyvegerninger. Tanken var at hun ville holde lav profil, idet hendes ansigt nok var kendt blandt få byvagterne. Det var bedre at hun ikke tiltrak for meget opmærksomhed omkring sig selv lige foreløbigt.

Det var en god tanke, men svær at udføre når man var vant til at leve på kanten og få hurtige penge. Når man ikke havde været på togt i flere dage, så rendte pengene hurtigt op. Det var derfor at Rory besluttede sig for, at hun ville fragte en pakke ind i Dianthos by. Hun var faktisk ikke helt sikker på hvad den indeholdte, men den var helt sikker ulovlig siden ejerne insisterede på, at hun skulle bringe den ind. Desuden ville de betale en heftig sum, så hvordan kunne hun sige nej til krystallerne? Det var trods alt bare en lille pakke. Selvfølglig kunne hun nemt komme forbi de sløve vagter! De kunne vel ikke altid holde øje med, hvad der kom ind og ud af byen.

Rorys plan gik egentlig meget godt. Hun havde fået pakken og gemt den i sin rygsæk som ellers var fyldt med lovlige genstande som tøj og personlige ejendele. Der var endda ingen tyvekoster, hvilket var et meget sjældent syn far hendes side. Nederst, i et hemmeligt rum var den lille pakke dog placeret. Hun håbede godt nok ikke, at en af vagterne lige denne dag ville stoppe hende…
Akurra Roselair

Akurra Roselair

Patruljeleder

Retmæssig Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 40 år

Højde / 155 cm

Hope 01.11.2022 10:02
Lørdag morgen, og alt var allerede slået ud af mønstre. Planen var at forberede pantrollen til Arys, som skulle afsted Mandag morgen, men nej denne lørdag var alle vaner slået ud! De ti som skulle være port vagter denne morgen var alle lagt ned med madforgiftning og hvis man ikke vidste bedre ville man tro der var et eller andet kriminelt overhoved bag det, dog var de ikke så heldige. De havde bedt deres nyeste rekrut lave mad, det var historien og det var også derfor at det med et dybt suk og et stort gab og en hætte langt ned over ansigtet hun tog nogle af sin patrulje gruppe med ned til porten. Lettere under bemandet men ingen rekrutter så det skulle nok gå.
De første mange timer gik som man forventede, Akurra som lå halvt ind over et bord og halv sov, mens resten af gruppen kikkede kareter igennem og hilste på dem som havde deres dagligdag inden for byen murer. Dog kort efter frokost rettede Akurra sig op, mens hendes folk snakkede med nogle sort elviske handles folk.
Den splittet tunge hilste kort på verden som hun gik nærmere kareten, kort stod hun og stirret hen over kareten mens tungen forlod dens hule flere gange. De andre byvagter stoppede og tog et halvt skidt tilbage som hun langsomt træk sine fødder hen over jorden og gik til kareten. 

”Tre ting.” lyd det fra den blege halv slangen som hun træk sit ene sværd.

”Et, skift tøj, jeres ærmer har hvide pletter og jeres negle har samme farve.” blikket hævede sig langsomt fra jorden som siden af sværdet begyndte at prikke til siden af kareten. Mørk elverne stod stille og kiggede, den ene mere nervøst end de andre.

”To, en af jer er alt for nervøs, jo det er stadig nyt i må være i byen..men så bange, lad være at indtage jeres smuglervarer.” hun træk let på smilet og slog til kareten engang mere og et hul bank på træ hang i luften.

”Tre..Babybælg, og orkbær stinker..Pak det ind i andre urter næste gang.” og med det sagt slog hun til med sværdet hvor hun før fik den hule lyd fra. Ud fra riften sværdet havde træet, faldt knoglehvid pulver ud på jorden.

”Anhold dem, og lad dem forklare det i arresten..” lyd det mumlende ud fra et gab som hun vendte sig om og træk fødderne langs jorden på vej tilbage til sit bord.
Rory

Rory

Tyv

Kaotisk Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 25 år

Højde / 170 cm

Mee 01.11.2022 16:52
Rory holdt øje fra afstand, hvordan byvagten totalt destruerede den plan, som mørkeelverne var kommet op med. Hvad tænkte de selv? Selvfølglig ville de blive tjekket. Selvom mørkeelvere godt måtte opholde sig i Dianthos nu, så havde vagterne et kæmpe bias mod dem og tjekkede altid vognene. Det var derfor, at hun var heldig, idet hun lignede en ganske almindelig borger og kun blev stoppet, hvis en alt for ivrig og ny vagt stoppede hende. Heldigvis havde hun også taleevnerne i orden, og selv hvis de konfiskerede hendes taske, så var godterne gemt godt væk. 

Hun var egentlig rimelig selvsikker da hun traskede hen mod indgangen til byen. Byvagten var godt i gang med mørkeelverne, så hun kunne bare lige snige sig omkring vognen og ind i byen! Hele planen var perfekt i hendes hovede, indtil hestevognen pludselig forsvandt. Hov, hvor blev den lige af? Nu stod hun helt uden dække og fik øjenkontakt med vagten der tidligere havde bustet mørkeelverne. Nu havde hun to valg. Skulle hun stikke halen mellem benene og flygte med varen? Det var ikke sikkert, at kvinden overhovedet gad at følge hende? Ellers kunne hun blot give sig til kende og tale sig ud af situationen. 

Det måtte blive det sidste, fordi nu gjorde byvagten tegn til, at hun skulle gå derover. Det var endda blot med blikket, men hun kunne se det var seriøst. Argh, dårlig plan, dårlig plan. “Undskyld at jeg helt skippede dem frue! Jeg bor inde i byen og har en begivenhed jeg skal nå til. Jeg er allerede en smule sent på den og er derfor under et tidspres, så det ville hjælpe mig en helt del, hvis De blot kunne lade mig igennem porten,” sagde hun med sin rolige og venlige stemme. Selvom hun på ydersiden virkede totalt cool, var hun en anelse nervøs indeni. Hun havde trods alt lige været vidne til, hvordan kvinden havde afsløret den tidligere vogn.
Akurra Roselair

Akurra Roselair

Patruljeleder

Retmæssig Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Dianthos

Alder / 40 år

Højde / 155 cm

Hope 25.11.2022 14:35
//// Hey Mee..Efter det vi snakkede om i chatten, og flere dialoger jeg har haft med folk har jeg besluttet at midlertidigt lukke Akurra ned, og derfor ønsker jeg ikke forsætte denne tråd. Hvis vi skal finde ud af det med en anden tråd så skriv endelig! Beklager! Ønskes en forklaring så send en PB! ///
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong
Lige nu: 1 | I dag: 6